Goto page 1, 2, 3 Next
PeJot
Guest
Sat Feb 19, 2011 11:48 am
Czo³em.
Do dwu biegowego wentylatora ch³odnicy w aucie dochodz± 3 przewody. Jak
mo¿e byæ zrobione sterowanie - 2 niezale¿ne wy³±czniki termiczne, czy
sterownik przygl±daj±cy siê gradientowi temperatury cieczy ? Jak mo¿e
byæ zrealizowane owe 2 biegi w silniku ( na magnesach chyba ) - inna
strefa komutacji ? Auto to Fabia II. Zdech³ I bieg, nie mam pojêcia czy
da siê silnik serwisowaæ, a nowy ma cenê z Ksiê¿yca.
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanis³aw Lem
PeJot
Guest
Sat Feb 19, 2011 2:07 pm
W dniu 2011-02-19 11:48, PeJot pisze:
Quote:
nie mam pojêcia czy
da siê silnik serwisowaæ, a nowy ma cenê z Ksiê¿yca.
W Aso rzecz jasna :|
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanis³aw Lem
Tomasz Wójtowicz
Guest
Sat Feb 19, 2011 3:11 pm
W dniu 2011-02-19 11:48, PeJot pisze:
Quote:
Czo³em.
Do dwu biegowego wentylatora ch³odnicy w aucie dochodz± 3 przewody. Jak
mo¿e byæ zrobione sterowanie - 2 niezale¿ne wy³±czniki termiczne, czy
sterownik przygl±daj±cy siê gradientowi temperatury cieczy ? Jak mo¿e
byæ zrealizowane owe 2 biegi w silniku ( na magnesach chyba ) - inna
strefa komutacji ? Auto to Fabia II. Zdech³ I bieg, nie mam pojêcia czy
da siê silnik serwisowaæ, a nowy ma cenê z Ksiê¿yca.
Ja mia³em kiedy¶ Rovera 420TDI i tam by³y dwa osobne w³±czniki
bimetalowe nastawione na dwie ró¿ne temperatury.
Desoft
Guest
Sat Feb 19, 2011 5:44 pm
Quote:
Do dwu biegowego wentylatora ch³odnicy w aucie dochodz± 3 przewody. Jak
mo¿e byæ zrobione sterowanie - 2 niezale¿ne wy³±czniki termiczne, czy
sterownik przygl±daj±cy siê gradientowi temperatury cieczy ?
A masz klimatyzacjê?
U mnie co prawda nie ma dwubiegowego, ale s± dwa wentylatory.
Normalnie za³±czaj± siê dwa po³±czone w szereg, klima dwa równolegle.
Jeden nie pracuje chyba nigdy. Sterowanie przez przeka¼niki z komputera.
Quote:
byæ zrealizowane owe 2 biegi w silniku ( na magnesach chyba ) - inna
strefa komutacji ? Auto to Fabia II. Zdech³ I bieg, nie mam pojêcia czy da
siê silnik serwisowaæ, a nowy ma cenê z Ksiê¿yca.
I bieg - to znaczy ten s³abszy/wolniejszy?
Wyci±æ, zewrzeæ i pierwszy bieg niech bêdzie drugim biegiem, a drugi bieg
drugim biegiem. Spokojnie szukaæ silniczka w ludzkiej cenie.
Oczywi¶cie sprawdzi³e¶ ¿e silnik nie krêci na pierwszym biegu?
I jak jest przerwa i mo¿liwo¶æ rozebrania, to mo¿e tylko co¶ siê urwa³o?
--
Desoft
PeJot
Guest
Sat Feb 19, 2011 5:58 pm
W dniu 2011-02-19 17:35, Wmak pisze:
Quote:
Je¶li wentylator mia³ zwyczaj w³±czaæ siê czasem po wyjêciu kluczyka to musz±
byæ bimetaliczne czujniki w ch³odnicy.
Ano czasem dzia³a³ po wyjêciu kluczyka. W ch³odnicy silnika na pewno
jest jakie¶ co¶, niekoniecznie zwyk³y w³±cznik bimetalowy, bo id± do
niego 3 cienkie przewody. Niewykluczone ¿e na ch³odnicy klimy jest
drugie co¶, ale chwilowo ¿adnego drugiego cosia po ciemku nie znalaz³em.
Sam wentylator kosztuje ~150 z³, ale wola³bym zdiagnozowaæ czy to jego
wina, czy te¿ sterownika. Niestety, dostaæ siê do jego z³±cza bez wizyty
na kanale siê nie da.
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanis³aw Lem
PeJot
Guest
Sat Feb 19, 2011 6:00 pm
W dniu 2011-02-19 17:44, Desoft pisze:
Quote:
Do dwu biegowego wentylatora ch³odnicy w aucie dochodz± 3 przewody.
Jak mo¿e byæ zrobione sterowanie - 2 niezale¿ne wy³±czniki termiczne,
czy sterownik przygl±daj±cy siê gradientowi temperatury cieczy ?
A masz klimatyzacjê?
Tak. *Jeden* wentylator.
Quote:
I jak jest przerwa i mo¿liwo¶æ rozebrania, to mo¿e tylko co¶ siê urwa³o?
Do z³±cza wentylatora mo¿na siê dostaæ tylko od do³u, potrzeba jechaæ na
kana³.
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanis³aw Lem
Desoft
Guest
Sat Feb 19, 2011 6:13 pm
Quote:
A masz klimatyzacjê?
Tak. *Jeden* wentylator.
Je¿eli jest analogicznie do mojego, to pierwszy bieg to sch³adzanie silnika,
drugi sch³adzanie klimy i silnika.
--
Desoft
Wmak
Guest
Sat Feb 19, 2011 6:35 pm
Tomasz Wójtowicz <SPAMMERS_GO_AWAY@SPAMMERS.COM> napisa³(a):
Quote:
Ja mia³em kiedy¶ Rovera 420TDI i tam by³y dwa osobne w³±czniki
bimetalowe nastawione na dwie ró¿ne temperatury.
To chyba dosyæ zabytkowe rozwi±zanie -ju¿ w kilkunastoletnich Daewoo
termistorowy czujnik temperatury umieszczony w g³owicy przekazuje sygna³ do
komputera ECM a ten przez przeka¼niki steruje dwoma biegami wentylatora
dok³adnie stabilizuj±c temperaturê p³ynu.
Jak w fabii - nie wiem.
Je¶li wentylator mia³ zwyczaj w³±czaæ siê czasem po wyjêciu kluczyka to musz±
byæ bimetaliczne czujniki w ch³odnicy.
--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
PeJot
Guest
Tue Feb 22, 2011 8:35 am
W dniu 2011-02-19 11:48, PeJot pisze:
Quote:
Do dwu biegowego wentylatora ch³odnicy w aucie dochodz± 3 przewody. Jak
mo¿e byæ zrobione sterowanie - 2 niezale¿ne wy³±czniki termiczne, czy
sterownik przygl±daj±cy siê gradientowi temperatury cieczy ? Jak mo¿e
byæ zrealizowane owe 2 biegi w silniku ( na magnesach chyba ) - inna
strefa komutacji ? Auto to Fabia II. Zdech³ I bieg, nie mam pojêcia czy
da siê silnik serwisowaæ, a nowy ma cenê z Ksiê¿yca.
Gar¶æ wiadomych od Googla, choæ jak zwykle nie na 100 % :
I bieg jest zrobiony poprzez obciêcie napiêcia na rezystorze. To
rozwi±zanie powszechnie stosuje Skoda, VW, Audi i Seat - silnik
wentylatora ma ten sam numer katalogowy. I bieg wentylatora jest
w³±czany domy¶lnie razem z klimatyzacj±. Jest to dosyæ zawodne
rozwi±zanie, czêsto pada ów rezystor.
A teraz podstawowa niewiadoma - jakie napiêcie mo¿e/powinien mieæ ów
wentylator na I biegu ? Zak³adaj±c ¿e w moim przypadku zdech³ ów
rezystor ( wentylatora jeszcze nie wyci±gn±³em ), chcia³bym zast±piæ go
czymkolwiek mniej zawodnym, choæby szeregiem diod.
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanis³aw Lem
Desoft
Guest
Tue Feb 22, 2011 10:35 am
Quote:
I bieg jest zrobiony poprzez obciêcie napiêcia na rezystorze. To
rozwi±zanie powszechnie stosuje Skoda, VW, Audi i Seat - silnik
wentylatora ma ten sam numer katalogowy. I bieg wentylatora jest w³±czany
domy¶lnie razem z klimatyzacj±. Jest to dosyæ zawodne rozwi±zanie, czêsto
pada ów rezystor.
A teraz podstawowa niewiadoma - jakie napiêcie mo¿e/powinien mieæ ów
wentylator na I biegu ? Zak³adaj±c ¿e w moim przypadku zdech³ ów rezystor
( wentylatora jeszcze nie wyci±gn±³em ), chcia³bym zast±piæ go czymkolwiek
mniej zawodnym, choæby szeregiem diod.
Je¿eli bardziej niezawodne to rezystor. Mo¿na kupiæ ³adne rezystory du¿ej
mocy o mocowania na radiator. Przewymiarowaæ moc i po problemie.
Mo¿na bawiæ siê w pó³przewodniki - PWM. My¶lê, ¿e bêdzie to bardziej
zawodne.
Z tymi diodami to nieporozumienie. Przecie¿ dla nich s± takie same prawa
fizyki jak dla reszty ¶wiata. Sk±d takie prze¶wiadczenie ¿e diody maj± sens
przy obni¿aniu napiêcia?
--
Desoft
qlphon
Guest
Tue Feb 22, 2011 10:42 am
Quote:
Je¿eli bardziej niezawodne to rezystor. Mo¿na kupiæ ³adne rezystory du¿ej
mocy o mocowania na radiator.
najtrwalsze s± te stosawane w... motoryzacji
ja mam wiele samochodów, niektóre maj± po kilkanascie lat
ró¿ne rzeczy siê psu³y, ale nigdy rezystor wentylatora...
zamiast kombinowaæ, po prostu go wymieñ i zapomnij
PeJot
Guest
Tue Feb 22, 2011 1:25 pm
W dniu 2011-02-22 10:35, Desoft pisze:
Quote:
A teraz podstawowa niewiadoma - jakie napiêcie mo¿e/powinien mieæ ów
wentylator na I biegu ? Zak³adaj±c ¿e w moim przypadku zdech³ ów
rezystor ( wentylatora jeszcze nie wyci±gn±³em ), chcia³bym zast±piæ
go czymkolwiek mniej zawodnym, choæby szeregiem diod.
Je¿eli bardziej niezawodne to rezystor.
Przegrzeba³em ró¿ne fora i wychodzi na to ¿e zdychaj±cy rezystor I biegu
wentylatora w autach których uruchomienie klimy uruchamia wentylator
jest dosyæ czêstym zjawiskiem.
Quote:
Z tymi diodami to nieporozumienie. Przecie¿ dla nich s± takie same prawa
fizyki jak dla reszty ¶wiata.
Zak³adaj±c ¿e na diodzie przy 10 A jest 1 V to ile mocy idzie w powietrze:
a) 10 [A] x 1 [V] = 10 W
b) 10 [A] x ( 1[V]-0.7[V] ) = 3 W
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanis³aw Lem
PeJot
Guest
Tue Feb 22, 2011 1:26 pm
W dniu 2011-02-22 10:42, qlphon pisze:
Quote:
zamiast kombinowaæ, po prostu go wymieñ
Razem z wentylatorem i za rok, dwa powtórka.
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanis³aw Lem
RoMan Mandziejewicz
Guest
Tue Feb 22, 2011 1:38 pm
Hello PeJot,
Tuesday, February 22, 2011, 1:25:32 PM, you wrote:
Quote:
W dniu 2011-02-22 10:35, Desoft pisze:
A teraz podstawowa niewiadoma - jakie napiêcie mo¿e/powinien mieæ ów
wentylator na I biegu ? Zak³adaj±c ¿e w moim przypadku zdech³ ów
rezystor ( wentylatora jeszcze nie wyci±gn±³em ), chcia³bym zast±piæ
go czymkolwiek mniej zawodnym, choæby szeregiem diod.
Je¿eli bardziej niezawodne to rezystor.
Przegrzeba³em ró¿ne fora i wychodzi na to ¿e zdychaj±cy rezystor I biegu
wentylatora w autach których uruchomienie klimy uruchamia wentylator
jest dosyæ czêstym zjawiskiem.
Z tymi diodami to nieporozumienie. Przecie¿ dla nich s± takie same prawa
fizyki jak dla reszty ¶wiata.
Zak³adaj±c ¿e na diodzie przy 10 A jest 1 V to ile mocy idzie w powietrze:
a) 10 [A] x 1 [V] = 10 W
b) 10 [A] x ( 1[V]-0.7[V] ) = 3 W
Twoim zdaniem co siê sta³o z 7 watami? Niby uwa¿asz, ¿e siê
zdematerializowa³y? G³êboko siê mylisz - one równie¿ grzej±.
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
PeJot
Guest
Tue Feb 22, 2011 2:31 pm
W dniu 2011-02-22 13:38, RoMan Mandziejewicz pisze:
Quote:
Zak³adaj±c ¿e na diodzie przy 10 A jest 1 V to ile mocy idzie w powietrze:
a) 10 [A] x 1 [V] = 10 W
b) 10 [A] x ( 1[V]-0.7[V] ) = 3 W
Twoim zdaniem co siê sta³o z 7 watami? Niby uwa¿asz, ¿e siê
zdematerializowa³y? G³êboko siê mylisz - one równie¿ grzej±.
OK, dziêki za sprowadzenie na ziemiê. Diody nie maj± sensu.
Albo rezystor i 2 biegowy wiatrak, albo drugi wiatrak dla klimatyzacji.
Miejsce na ch³odnicy jest.
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanis³aw Lem
Goto page 1, 2, 3 Next