Goto page Previous 1, 2, 3 Next
J.F.
Guest
Tue Feb 22, 2011 2:50 pm
On Tue, 22 Feb 2011 10:42:23 +0100, qlphon wrote:
Quote:
Je¿eli bardziej niezawodne to rezystor. Mo¿na kupiæ ³adne rezystory du¿ej
mocy o mocowania na radiator.
najtrwalsze s± te stosawane w... motoryzacji
ja mam wiele samochodów, niektóre maj± po kilkanascie lat
ró¿ne rzeczy siê psu³y, ale nigdy rezystor wentylatora...
Oj, mozna by polemizowac.
Nie mylmy tego rezystora ze stowanymi w elektronice.
To moze byc np kilka zwojow drutu fi 1mm na ceramicznej rurce.
znacznie odporniejsze od jakiejs diody.
A jednak i to potrafi zawiesc, i to nawet czesto.
J.
identifikator: 20040501
Guest
Tue Feb 22, 2011 7:06 pm
Quote:
czymkolwiek mniej zawodnym, choæby szeregiem diod.
odradzam zdecydowanie, chyba, ¿e masz dobry kaloryfer...
przy takich pr±dach diody siê topi± z gor±ca... sprawdzone...
PeJot
Guest
Wed Feb 23, 2011 10:51 am
W dniu 2011-02-23 10:28, Mirek pisze:
Quote:
THX, mniej wiêcej tak chcia³bym robiæ. Tylko czy 1 om bêdzie w³a¶ciw±
warto¶ci± w tym konkretnym przypadku - zak³adam ¿e oryginalny jest
zwêglony i nie do odczytania.
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanis³aw Lem
Desoft
Guest
Wed Feb 23, 2011 11:10 am
Quote:
THX, mniej wiêcej tak chcia³bym robiæ. Tylko czy 1 om bêdzie w³a¶ciw±
warto¶ci± w tym konkretnym przypadku - zak³adam ¿e oryginalny jest
zwêglony i nie do odczytania.
Jest w³a¶ciw±, bo mo¿e byæ od 0 do 1,5R. (szacujê)
Silnik ma oko³o 1,2-1,5R (tak wynika z tego powy¿szego schematu)
1R daje 6-8V na silnik.
Im mniej tym lepiej dla silnika (spalinowego). Je¿eli pierwszy bieg chodzi
cicho zastanowi³bym siê nad 0R.
--
Desoft
PeJot
Guest
Wed Feb 23, 2011 11:18 am
W dniu 2011-02-23 11:10, Desoft pisze:
Quote:
Im mniej tym lepiej dla silnika (spalinowego). Je¿eli pierwszy bieg
chodzi cicho zastanowi³bym siê nad 0R.
Mo¿na za³o¿yæ ¿e w tym rozwi±zaniu I bieg obs³uguje wy³±cznie klimatyzacjê.
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanis³aw Lem
Mirek
Guest
Wed Feb 23, 2011 11:28 am
On sob, 19 lut 2011 11:48:39 in article news:<ijo769$dm6$1@news.onet.pl>
PeJot wrote:
Quote:
Czo³em.
Do dwu biegowego wentylatora ch³odnicy w aucie dochodz± 3 przewody. Jak
mo¿e byæ zrobione sterowanie - 2 niezale¿ne wy³±czniki termiczne, czy
sterownik przygl±daj±cy siê gradientowi temperatury cieczy ? Jak mo¿e
byæ zrealizowane owe 2 biegi w silniku ( na magnesach chyba ) - inna
strefa komutacji ? Auto to Fabia II. Zdech³ I bieg, nie mam pojêcia czy
da siê silnik serwisowaæ, a nowy ma cenê z Ksiê¿yca.
Tu masz rozwi±zanie:
http://website.lineone.net/~alan.james.lorely/fan%20mod/fancircuit.jpg
http://website.lineone.net/~alan.james.lorely/fan%20mod/Repair.html
Desoft
Guest
Wed Feb 23, 2011 12:47 pm
Quote:
Im mniej tym lepiej dla silnika (spalinowego). Je¿eli pierwszy bieg
chodzi cicho zastanowi³bym siê nad 0R.
Mo¿na za³o¿yæ ¿e w tym rozwi±zaniu I bieg obs³uguje wy³±cznie
klimatyzacjê.
Jaki¶ regulator strumieniowy?
--
Desoft
PeJot
Guest
Fri Feb 25, 2011 7:13 am
W dniu 2011-02-23 11:10, Desoft pisze:
Quote:
THX, mniej wiêcej tak chcia³bym robiæ. Tylko czy 1 om bêdzie w³a¶ciw±
warto¶ci± w tym konkretnym przypadku - zak³adam ¿e oryginalny jest
zwêglony i nie do odczytania.
Jest w³a¶ciw±, bo mo¿e byæ od 0 do 1,5R. (szacujê)
OK, a zamiast 100 W rezystora nie da³o by siê jakiego¶ PWMa ? Chodzi mi
o gotowe rozwi±zanie w wykonaniu "samochodowym".
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanis³aw Lem
Desoft
Guest
Fri Feb 25, 2011 8:03 am
Quote:
OK, a zamiast 100 W rezystora nie da³o by siê jakiego¶ PWMa ? Chodzi mi o
gotowe rozwi±zanie w wykonaniu "samochodowym".
S± gotowe. Kojarzê ¿e Polonez mia³ taki modu³. Tylko ¿e to by³o do nawiewu.
Pod³±czenie pod wentylator wymaga³oby za³o¿enia radiatora i byæ mo¿e wymiany
tranzystora koñcowego.
Je¿eli kojarzê, to znaczy ¿e naprawia³em = awaryjno¶æ.
Cenowo chyba nie bêdzie siê op³acaæ.
Wystarczy tutaj 555 z mosfetem na wyj¶ciu.
--
Desoft
PeJot
Guest
Fri Feb 25, 2011 8:25 am
W dniu 2011-02-25 08:03, Desoft pisze:
Quote:
OK, a zamiast 100 W rezystora nie da³o by siê jakiego¶ PWMa ? Chodzi
mi o gotowe rozwi±zanie w wykonaniu "samochodowym".
S± gotowe. Kojarzê ¿e Polonez mia³ taki modu³. Tylko ¿e to by³o do nawiewu.
Pod³±czenie pod wentylator wymaga³oby za³o¿enia radiatora i byæ mo¿e
wymiany tranzystora koñcowego.
Je¿eli kojarzê, to znaczy ¿e naprawia³em = awaryjno¶æ.
Cenowo chyba nie bêdzie siê op³acaæ.
Wystarczy tutaj 555 z mosfetem na wyj¶ciu.
Cena to jedno, drugie to to, ¿e pod mask± jest ciasno i nie bardzo mam
koncepcjê gdzie upchaæ taki 100 W rezystorek z akuratnym dla niego
radiatorem. Trzecia sprawa, to nie jestem przekonany ¿e na przyk³ad
takie co¶
http://pl.farnell.com/tyco-electronics-cgs/hsc1001r0j/opornik-100w-5-1r/dp/1174282
przez parê lat dzielnie bêdzie znosiæ drgania. S± te¿ rezystory w
obudowach "tranzystorowych", na przyk³ad:
http://pl.farnell.com/vishay-sfernice/lto100f1r000jte3/opornik-100w-1r-5/dp/9567291
i te chyba lepiej znios± wibracje.
Je¶li szukam tzw. kwadratowych jaj, proszê o wyrozumia³o¶æ. To auto ma
jeszcze parê lat u mnie poje¼dziæ, a nie mam ochoty wracaæ do tematu za
jaki¶ czas.
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanis³aw Lem
Desoft
Guest
Fri Feb 25, 2011 9:02 am
Quote:
Cena to jedno, drugie to to, ¿e pod mask± jest ciasno i nie bardzo mam
koncepcjê gdzie upchaæ taki 100 W rezystorek z akuratnym dla niego
radiatorem.
Blachy w samochodzie nie brakuje.
Trzecia sprawa, to nie jestem przekonany ¿e na przyk³ad
Quote:
Wydaj± mi siê solidne - u¿ywa³em.
Quote:
Obawiam siê ¿e mo¿e byæ odwrotnie.
Wszystko kwestia wykonania mechaniki (mocowania), ale ¼le zamocowany
tranzystor czêsto traci nó¿ki.
--
Desoft
PeJot
Guest
Fri Feb 25, 2011 9:12 am
W dniu 2011-02-25 09:02, Desoft pisze:
Quote:
Cena to jedno, drugie to to, ¿e pod mask± jest ciasno i nie bardzo mam
koncepcjê gdzie upchaæ taki 100 W rezystorek z akuratnym dla niego
radiatorem.
Blachy w samochodzie nie brakuje.
Sugerujesz ¿e przykrêcenie tego na pa¶cie do blach w komorze silnika
starczy za radiator ? Nie jestem ca³kiem przekonany, nie mam pojêcia jak
wygl±da przedmuch w komorze silnika. Wydawa³o mi siê ¿e powietrze zza
ch³odnicy wylatuje nadkolami, ew. spodem.
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanis³aw Lem
J.F.
Guest
Fri Feb 25, 2011 10:34 am
On Fri, 25 Feb 2011 07:13:32 +0100, PeJot wrote:
Quote:
OK, a zamiast 100 W rezystora nie da³o by siê jakiego¶ PWMa ? Chodzi mi
o gotowe rozwi±zanie w wykonaniu "samochodowym".
Nawiew wewnetrzny w Peugeot 406 - tez bezstopniowy.
Niby by sie dalo, ale jak kiedys popatrzylem u siebie to naprawilem
tamten opornik. Z tym ze u mnie tez wewnetrzny - wsadzac jakies
niesprawdzone rozwiazania do silnika ktory wymaga godziny demontazu to
nie jest rozsadne. A przy przelaczniku w kabinie brak masy, zeby to
zrobic zgodnie z regulami sztuki.
Przy chlodnicy z kolei okolo 90 stopni.
J.
Desoft
Guest
Fri Feb 25, 2011 11:09 am
Quote:
Blachy w samochodzie nie brakuje.
Sugerujesz ¿e przykrêcenie tego na pa¶cie do blach w komorze silnika
starczy za radiator ?
Je¿eli znajdziesz kawa³ek p³askiej powierzchni, to tak.
Albo kawa³ek blachy z dobrym stykiem do karoserii - taki przed³u¿acz ciep³a.
Nie jestem ca³kiem przekonany, nie mam pojêcia jak
Quote:
wygl±da przedmuch w komorze silnika. Wydawa³o mi siê ¿e powietrze zza
ch³odnicy wylatuje nadkolami, ew. spodem.
¦ci±gnij pdfa. Przeanalizuj. Stuwatowy daje radê bez radiatora chyba do 50W.
Zobacz te¿ chwilowe przeci±¿enia.
--
Desoft
PeJot
Guest
Fri Feb 25, 2011 2:07 pm
W dniu 2011-02-25 11:09, Desoft pisze:
Quote:
¦ci±gnij pdfa. Przeanalizuj. Stuwatowy daje radê bez radiatora chyba do
50W.
Jest tak jak mówisz, wiêc radiator nie musi byæ bardzo bogaty.
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanis³aw Lem
Goto page Previous 1, 2, 3 Next