Goto page Previous 1, 2
badworm
Guest
Sat Apr 21, 2007 11:06 am
Dnia Fri, 20 Apr 2007 15:17:49 +0200, Antek Laczkowski napisał(a):
Quote:
Wiem, że wyprodukowałem cały szereg Fouriera i przyznałem się,
że wiem, gdzie był błąd. Natomiast interesuje mnie, czy da się to
zrobić (tzn zmianę głosu) bez obróbki cyfrowej/komputerowej,
na prostej płytce z elementami dyskretnymi, no, ok, scalaki typu bramek
dopuszczam, ale u-procesor już niechętnie.
Kiedyś w EdW był układ analogowy realizujący coś takiego, zwało się to
bodajże transfon, opis chyba w roczniku 1997 - do sprawdzenia na
www.elportal.pl
--
Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
IET9@WEiA-PG student
GG#2400455 ICQ#320399066
http://photobucket.com/albums/b252/badworm/
PAndy
Guest
Sat Apr 21, 2007 3:19 pm
"H.D." <hdot@vp.pl> wrote in message
news:f0b3a9$29e6$1@news2.ipartners.pl...
Quote:
Kiedy powstaly pierwsze tzw "vokodery" i zaczeto rozpoznawac mowe ( a
bylo
to "..dziesci lat temu) zademonstrowano eksperyment gdzie osobie dano
specjalnie przygotowany tekst do przeczytania poczym generowano glosem
tej
osoby dowolny tekst !
vokodery analogowe sa tak malo doskonale ze wyraznie wiadomo kiedy
resyntetyzowany jest nimi glos...
Quote:
Od tego czasu uczciwe sady nie uznaja zapisow magnetofonowych i zadano
rownoczesnego zapisu obrazu twarzu (ust). Dzisiaj nawet to mozna
zmanipulowac!
Sady nie powiinny uznawac mataerialow z nosnikow cyfrowych - problem w
tym ze technologia poszla tak bardzo do przodu ze w tej chwili mozna
stworzyc zludzenie analogowosci zapisu cyfrowego (zadne problem np
resyntetyzowac na mikrofilmie obraz jakiegos dokumentu i stworzyc
zludzenie jago wiarygodnosci)
Quote:
Osobiscie uczestniczylem w demonstracji gdzie na obrazie podlozono
twarz
innej spikerki!
Alez to standard w niektorych TV islamskich gdzie z powodow religijnych
nie mozna np przedstawiac wyobrazen ludzkich - w tym omemcie siega sie
po nowczesna technologie...
Quote:
Temat na razie przemilczany bo zwiazki zawodowe i prawa autorskie do
wizerunku !
a tam przemlaczny - juz w 1989 bodajze przedstawiono kilkunastosekundowe
sekwencje z Cassablanc z tymze ze nie zostaly one nigdy nakrecone z
udzialem zyjacych aktorow... zreszta problematyka elektronicznych
fantomow zajmowali sie tacy ludzie jak Lem czy zajmuje obecnie Kurzweil
Quote:
W tej sytuacji jezeli polaczymy to z systemami rozpoznawania mowy to z
drugiej strony mozemy podlozyc dowolna postac mowy.
co innego rozpoznac mowe a co innego rozpoznac kontekst emocjonalny
mowy...
Quote:
Znieksztalcanie jest jeszcze prostsze bo nie musimy rozpoznawac
poszczegolnych wyrazow a tak zwane fonemy. ktorych jest okolo 100 a
zdrugiej
strony wypuszczac te same fonemy ale o innej charakterystyce na
przyklad
jest mozliwa zmiana z faceta na panienke.
w pewnym dosc ograniczonym stopniu mozemy tworzyc nowa ekspresje - z tym
jest najwiekszy problem ze mowa moze brzmiec roznie i niesc ze soba
rozny ladunek emocjonalny
Quote:
Zmiana glosu pokazywana w telewizji jest prymitywna i polega na
wycinaniu
pewnych pasm a wlasciwie to nawet na przepuszczaniu tylko pewnych.
i w praktyce wystarczy demo np Adobe Audition lub pirat by tak
znieksztalcony glos sprowadzic do calkiem dobrze rozpoznawalnego
poziomu...
Antek Laczkowski
Guest
Sun Apr 22, 2007 5:35 pm
Dnia 20-04-2007 o 17:25:07 Jarek P. <"jarek[kropka]p"@gazeta.pl>
napisał(a):
[...]
Quote:
A'propos: kiedyś bawiłem się tematem, przepuszczałem głos przez zestaw:
przetwornik A/D, bramka EX-OR działająca jako wyłączany inwerter na
kazdym bicie (jedno wejście bramki do wyjścia przetwornika AD, drugie
wejście jako "włącznik" inwersji"), przetwornik D/A. Układ dawał
możliwość negowania dowolnego zestawu linii w cyfrowej części układu. Ku
mojemu zaskoczeniu całość wprowadzała do głosu syntetyczne brzmienie,
ale właściwie wcale nie wpływała na zrozumiałość mowy, była cały czas
doskonała niezależnie od tego, czego bym nie wyprawiał z tymi liniami
cyfrowymi :-)
To fajny pomysł, ale w/g mnie robiłeś coś takiego:
kształt analogowy--> seria bitów-->wycięcie co drugiego-->D/A.
W najprostszym przypadku sprowadza się to do zmniejszenia
częstości próbkowania o czynnik 2, ale *nie* zmieniasz czasu
trwania "kształtu", jedynie go zniekształcasz (ten kształt).
To też fajny efekt
Ta metoda *nie* nadaje się do zrobienia z sopranu basu,
co da się osiągnąć na taśmie, puszczonej 2 x wolniej.
Wiem, jak to zrobić na komputerze, ale jak analogowo?
A tak naprawdę ciekawi mnie:
"bas z sopranu", ale czas ten sam, nie 2x dłuższy.
Dzięki za odpowiedź, temat stał się popularny :)
Antek
Jarek P.
Guest
Sun Apr 22, 2007 9:48 pm
Antek Laczkowski <antekL1@poczta.wyrzuc.onet.pl> wrote:
Quote:
To fajny pomysł, ale w/g mnie robiłeś coś takiego:
kształt analogowy--> seria bitów-->wycięcie co drugiego-->D/A.
No bez jaj, robiłem to co robiłem, obejrzyj sobie tabelę prawdy
bramki ex-or. W zależności od stanu jednego wejścia sygnał z
drugiego przechodzi na wyjście zanegowany albo niezanegowany.
Wycinanie bitów uzyskałbym stosując zwykłe NANDy.
J.
Goto page Previous 1, 2