Goto page Previous 1, 2
Grzegorz Kurczyk
Guest
Mon Aug 11, 2008 7:02 am
Użytkownik Artur napisał:
Quote:
2) przez pozorną oszczędność możesz doprowadzić do zwarcia w
instalacji i spalenia 3 samochodów na parkingu pod blokiem.
milo, ze sie troszczysz ale moim zdaniem niepotrzebnie dramatyzujesz...
zagwarantujesz mi, ze jak kupie gotowa chinszczyzne na allegro to nie
splonie od tego zadne auto?
Pewnie też spłonie ale... zgodnie z przepisami
Wbrew pozorom jest to bardzo ważne dla ewentualnego ubezpieczyciela.
Małe Żółte Pudełko jest gów...ne, ale pewnie ma znaczek CE, atesty,
certyfikaty itp (przynajmniej w teorii ale na papierze). A tak biegły
przybiegnie i stwierdzi nieautoryzowaną modyfikację instalacji
elektrycznej, która wywołała zwarcie i w efekcie pożar. W przypadku
Małej Żółtej Skrzynki będzie kogo "za ogon" pociągnąć.
Oczywiście nie neguję w ten sposób dokonywania przeróbek w swoich
bolidach i udoskonalania ich na własną modłę, ale trzeba sobie zdawać
sprawę z ewentualnych konsekwencji takich poczynań.
P.S. Zadam w końcu to pytanie: O co chodzi z tymi szybami ? bo powoli
robi się z wątku małe sympozjum, a może wystarczy jeden albo dwa
standardowe przekaźniki samochodowe i po kłopocie ;-)
Pozdrawiam
Grzegorz
Artur
Guest
Mon Aug 11, 2008 8:11 am
Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <grzegorz.usun.to@control.slupsk.pl> napisał w
wiadomości news:g7ol4i$11f$1@nemesis.news.neostrada.pl...
Quote:
P.S. Zadam w końcu to pytanie: O co chodzi z tymi szybami ? bo powoli robi
się z wątku małe sympozjum, a może wystarczy jeden albo dwa standardowe
przekaźniki samochodowe i po kłopocie
prosze bardzo, sorki za rozwleklosc opisu
na wstepie prosze rzucic okiem na rysunek:
http://img185.imageshack.us/my.php?image=szybyex6.gif
uklad ma byc do sterowania elektrycznymi szybami w samochodzie, po lewej
stronie sa wejscia sygnalow sterujacych, po prawej wyjscia
zasada dzialania:
1. podanie 12V na wejscie "zaplon" musi powodowac ignorowanie sygnalow na
linii "domykanie" i "centralny zamek"
2. jesli na linii "zaplon" nie ma 12V to podanie impulsu (0,7 sek.) masy na
linie "centralny zamek" powinno skutkowac krotkim impulsem (dowolna
polaryzacja) na wyjsciu "szyby gora"
3. jesli na linii "domykanie" pojawi sie impuls masowy (niestety dlugi na ok
20 sek.), to powinien pojawic sie krotki (wystarczy 0,5 - 1 sek) o dowolnej
polaryzacji na wyjsciu "szyby dol"
4. (najgorsze) jesli na wejsciu "blokada" pojawi sie dowolny sygnal
sterujacy to przez okreslony czas (10-15 minut) musi byc ignorowany sygnal z
linii "centralny zamek"
a teraz troche rozjasnie
chce zdalnie, pilotem sterowac szybami w samochodzie, na pilocie jest tylko
jeden kanal do domykania wiec trzeba uzyc jako drugiego kanalu, sygnalu z
centralnego zamka
zamykanie szyb bedzie wywolywane sygnalem (close) z centralnego zamka, czyli
wysiadam z auta, zamykam pilotem centralny zamek i szyby ida w gore, ale
czasem zamykam centralny zamek w czasie jazdy i wtedy szyby nie moga sie
zamykac, dla tego dodalem wejscie zaplon, ktore w uproszczeniu ma informowac
o tym czy jestem w aucie czy nie, jesli kluczyk jest przekrecony, jest na
wejsciu "zaplon" 12 V i wtedy sygnal centralnego zamka jest ignorowany,
szyby sa sterowane tylko recznie
natomiast kanalu "domykanie" z centralki uzyje do otwierania szyb, tu w
sumie nawet nie jest tak istotne zeby "zaplon" blokowal te funkcje bo jest
ona sterowana osobnym przyciskiem na pilocie wiec w czasie jazdy raczej nie
bede tego uzywal
klopotliwa moze byc blokada... ogolnie blokada jest po to, zeby czasowo
zablokowac domykanie szyb, w sytuacji kiedy na przyklad parkuje na sloncu i
chce zeby samochod sie wietrzyl wiec zostawiam z otwartymi oknami ale z
zamknietym centralnym zamkiem, wtedy wysiadajac naciskam jakiegos switcha,
ktory uruchamia timer blokujacy zamykanie szyb. timer jest po to zebym mogl
po jakims czasie jak sie jednak zdecyduje na zamkniecie, mogl to zrobic
zdalnie... czyli teoretycznie tak sobie to wyobrazam, wysiadam z auta,
uruchamiam timer, ktory czasowo bedzie ignorowal sygnal (close) z
centralnego zamka, po uplywie zadanego czasu, jesli bede chcial zamknac
szyby to zdalnie otwieram na chwile samochod i zaraz zamykam i wtedy juz
sygnal close z centralnego zamka uruchomi podnoszenie szyb
wyjscia beda sterowaly przekaznikam wiec nie musza byc wysokopradowe
to tyle, dziekuje za uwage
--
Pozdrawiam
/pisząc na priv usuń z adresu myślnik/
JanuszR
Guest
Mon Aug 11, 2008 8:58 am
Quote:
czyli 240zł robocizna ..... przy założeniu maksymalnej
prostoty projektu i płacy na b. niskim poziomie.
Ho ho poniżej 120zł dziennie to rzeczywiście stawka frajera...
Idź do informatyka. Niech ci napisze jakiś programik za te pieniądze
(3tys. brutto miesięcznie).
JanuszR
Grzegorz Kurczyk
Guest
Mon Aug 11, 2008 6:39 pm
Użytkownik Artur napisał:
Quote:
prosze bardzo, sorki za rozwleklosc opisu
na wstepie prosze rzucic okiem na rysunek:
http://img185.imageshack.us/my.php?image=szybyex6.gif
uklad ma byc do sterowania elektrycznymi szybami w samochodzie, po lewej
stronie sa wejscia sygnalow sterujacych, po prawej wyjscia
zasada dzialania:
[wielkie CIACH]
No to już raczej nie jest prosty układ co ma dwa tranzystory i
przekaźniki na krzyż. W samych założeniach jest dużo domniemań. Jeśli
miałby to być układ tradycyjny (czyt. bez procesora lub układów
programowalnych) to trzeba bardzo precyzyjnie określić sposób działania
układu. Jeśli podczas uruchamiania okaże się, że jakiś tam sygnał jest
inny niż w pierwotnych założeniach, to może okazać się, że 80% roboty
diabli wzięli. To nie Pascal ani C++ i za pomocą Ctrl+X Ctrl+V nie da
się zmienić sposobu działania układu. Z tego powodu skłaniałbym się do
zastosowania jakiegoś prostego jednoukładowca, ale to z kolei stwarza
inne problemy związane ze środowiskiem pracy takiego układu jakim jest
samochód.
Generalnie: Układ, który ma działać wg podanych przez Kolegę mocno
przybliżonych założeń nie jest układem trywialnym, a zwłaszcza gdy ma
działać niezawodnie. Pewnie nie chciałby Kolega aby nagle nasza magiczna
skrzynka, wieczorową porą podczas np. burzy czy na skutek jakiegoś
innego zakłócenia, czy błędu w programie, całkowicie opuściła wszystkie
szyby w samochodzie... ;-)
Pozdrawiam
Grzegorz
Artur
Guest
Mon Aug 11, 2008 8:42 pm
Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <grzegorz.usun.to@control.slupsk.pl> napisał w
wiadomości news:g7ptil$9ek$1@atlantis.news.neostrada.pl...
Quote:
Generalnie: Układ, który ma działać wg podanych przez Kolegę mocno
przybliżonych założeń nie jest układem trywialnym, a zwłaszcza gdy ma
działać niezawodnie. Pewnie nie chciałby Kolega aby nagle nasza magiczna
skrzynka, wieczorową porą podczas np. burzy czy na skutek jakiegoś innego
zakłócenia, czy błędu w programie, całkowicie opuściła wszystkie szyby w
samochodzie...
no raczej bym nie chcial...
nie musi to byc uklad maksymalnie niskobudzetowy ale jak wspomnialem nie
chce wydawac na taki maly dodatek zbyt wiele...
milo by bylo gdyby ktos sie odwazyl na maly kosztorys
--
Pozdrawiam
/pisząc na priv usuń z adresu myślnik/
Stoowa
Guest
Mon Aug 11, 2008 8:47 pm
Quote:
no raczej bym nie chcial...
nie musi to byc uklad maksymalnie niskobudzetowy ale jak wspomnialem nie
chce wydawac na taki maly dodatek zbyt wiele...
milo by bylo gdyby ktos sie odwazyl na maly kosztorys
czesci 50pln... praca 300pln
Artur
Guest
Mon Aug 11, 2008 8:49 pm
Użytkownik "Stoowa" <stoowa1@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:g7q50n$jid$1@news.onet.pl...
Quote:
no raczej bym nie chcial...
nie musi to byc uklad maksymalnie niskobudzetowy ale jak wspomnialem
nie chce wydawac na taki maly dodatek zbyt wiele...
milo by bylo gdyby ktos sie odwazyl na maly kosztorys :)
czesci 50pln... praca 300pln
skad jestes?
--
Pozdrawiam
/pisząc na priv usuń z adresu myślnik/
Stoowa
Guest
Mon Aug 11, 2008 8:55 pm
Artur pisze:
Quote:
Użytkownik "Stoowa" <stoowa1@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:g7q50n$jid$1@news.onet.pl...
no raczej bym nie chcial...
nie musi to byc uklad maksymalnie niskobudzetowy ale jak wspomnialem
nie chce wydawac na taki maly dodatek zbyt wiele...
milo by bylo gdyby ktos sie odwazyl na maly kosztorys :)
czesci 50pln... praca 300pln
skad jestes?
gdansk pozostale info i ustalenia na maila
Darek
Guest
Mon Aug 11, 2008 9:00 pm
RoMan Mandziejewicz wrote:
Quote:
Hello Darek,
Monday, August 11, 2008, 1:22:58 AM, you wrote:
Obawiam się, że elektronik-amator nie ma szans z Panem Li w każdej z
kategorii.
Mylisz się - ma przewagę przy prototypach.
Ale jak? Nie potrafią projektować? Nie mogą? Źle zawsze projektują? Czasem?
Pan Li nie jedno już w życiu skopiował. Jakąś tam wiedzę w ten sposób
posiadł. Za mało aby coś tworzyć?
RoMan Mandziejewicz
Guest
Mon Aug 11, 2008 9:03 pm
Hello Darek,
Monday, August 11, 2008, 10:00:27 PM, you wrote:
Quote:
Obawiam się, że elektronik-amator nie ma szans z Panem Li w każdej z
kategorii.
Mylisz się - ma przewagę przy prototypach.
Ale jak? Nie potrafią projektować? Nie mogą? Źle zawsze projektują? Czasem?
Pan Li nie jedno już w życiu skopiował. Jakąś tam wiedzę w ten sposób
posiadł. Za mało aby coś tworzyć?
Pan Li wyznaje zasadę "duży obrót, mały zysk". Budowa prototypu bez
gwarancji produkcji liczonej w kontenerach to dla pana Li żaden
interes.
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Spam:
http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack
Goto page Previous 1, 2