RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak działa zapłon cieplny w stateczniku Vossloh Schwabe FBC-136 T8?

Statecznik elektroniczny T8 i zapłon rury

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak działa zapłon cieplny w stateczniku Vossloh Schwabe FBC-136 T8?

Goto page 1, 2  Next

ar_c
Guest

Mon Mar 29, 2010 9:11 am   



Hej.
Mam problem z handlowcem, bo mi wciska informacje, ze statecznik Vossloh
Shwabe, seria FBC-136 ma cieplny zaplon.
Uruchomilem go i zapalił rure natychmiast po wlaczeniu. Wiec niby w jakim
czasie mial on podgrzac elektrody w rurze?

Mial ktos do czynienia z ta seria? Jak wyglada zaplon na cieplo w
statecznikach elektronicznych?


Pzd.
ar-c

J.F.
Guest

Mon Mar 29, 2010 9:22 am   



On Mon, 29 Mar 2010 11:11:25 +0200, ar_c wrote:
Quote:
Mam problem z handlowcem, bo mi wciska informacje, ze statecznik Vossloh
Shwabe, seria FBC-136 ma cieplny zaplon.
Uruchomilem go i zapalił rure natychmiast po wlaczeniu. Wiec niby w jakim
czasie mial on podgrzac elektrody w rurze?

Mial ktos do czynienia z ta seria? Jak wyglada zaplon na cieplo w
statecznikach elektronicznych?

Teoretycznie jest nawet w tych najprostszych chinskich kompaktowkach.
W praktyce tez sobie zadaje pytanie "kiedy".

J.

Robert_J
Guest

Mon Mar 29, 2010 1:35 pm   



Quote:
Uruchomilem go i zapalił rure natychmiast po wlaczeniu.
Wiec niby w jakim czasie mial on podgrzac elektrody w
rurze? Jak wyglada zaplon na cieplo w statecznikach
elektronicznych?

Teoretycznie można bardzo dużym prądem w bardzo krótkim
czasie Smile. A jak jest w praktyce to sami Chińczycy pewnie
nie wiedzą...

Papa5merf
Guest

Mon Mar 29, 2010 7:33 pm   



Órzytkownik "Robert_J" napisał
Quote:
Uruchomilem go i zapalił rure natychmiast po wlaczeniu. Wiec niby w jakim
czasie mial on podgrzac elektrody w rurze? Jak wyglada zaplon na cieplo w
statecznikach elektronicznych?

Teoretycznie można bardzo dużym prądem w bardzo krótkim czasie Smile. A jak
jest w praktyce to sami Chińczycy pewnie nie wiedzą...

do zapłonu "rury" grzanie wcale nie jest potrzebne, wystarczy impuls
odpowiednio wysokiego napięcia:O)

ar_c
Guest

Mon Mar 29, 2010 10:11 pm   



Quote:
do zapłonu "rury" grzanie wcale nie jest potrzebne, wystarczy impuls
odpowiednio wysokiego napięcia:O)

Owszem, tylko że tego typu zapłon negatywnie wpływa na jej zywotnosc.

Papa5merf
Guest

Thu Apr 01, 2010 2:36 pm   



Órzytkownik "ar_c" napisał:
Quote:
do zapłonu "rury" grzanie wcale nie jest potrzebne, wystarczy impuls
odpowiednio wysokiego napięcia:O)

Owszem, tylko że tego typu zapłon negatywnie wpływa na jej zywotnosc.

a niby dlaczegusz to?:O)

J.F.
Guest

Thu Apr 01, 2010 3:24 pm   



On Thu, 1 Apr 2010 16:36:40 +0200, Papa5merf wrote:
Quote:
Órzytkownik "ar_c" napisał:
do zapłonu "rury" grzanie wcale nie jest potrzebne, wystarczy impuls
odpowiednio wysokiego napięcia:O)

Owszem, tylko że tego typu zapłon negatywnie wpływa na jej zywotnosc.

a niby dlaczegusz to?:O)

Bo tak pisza madre ksiazki.

J.

Papa5merf
Guest

Thu Apr 01, 2010 3:56 pm   



Órzytkownik "J.F." napisał:
Quote:
odpowiednio wysokiego napięcia:O)

Owszem, tylko że tego typu zapłon negatywnie wpływa na jej zywotnosc.

a niby dlaczegusz to?:O)

Bo tak pisza madre ksiazki.

a czytałeś jakąś z nich?:O)
jeśli tak to ośfieć nieczytających i wyjaśnij owy wpłyf na żywotnosć?:O)

entroper
Guest

Thu Apr 01, 2010 6:16 pm   



Użytkownik "Papa5merf" <Papoi@wp.pl> napisał w wiadomości
news:hp2apn$90a$4@atlantis.news.neostrada.pl...

Quote:
Owszem, tylko że tego typu zapłon negatywnie wpływa na jej zywotnosc.

a niby dlaczegusz to?:O)

poszókaj sobje w internecje

e.

kogutek
Guest

Fri Apr 02, 2010 12:47 pm   



Quote:
Órzytkownik "J.F." napisał:
odpowiednio wysokiego napięcia:O)

Owszem, tylko że tego typu zapłon negatywnie wpływa na jej zywotnosc.

a niby dlaczegusz to?:O)

Bo tak pisza madre ksiazki.

a czytałeś jakąś z nich?:O)
jeśli tak to ośfieć nieczytających i wyjaśnij owy wpłyf na żywotnosć?:O)

Wpływu książek na żywotność świetlówek nie znam. Ale zimny zapłon, nawet jak Ci

się to nie podoba, skraca żywotność świetlówek. Z jakiego powodu, znajdziesz
sobie w Internecie. Jak sam znajdziesz to na dłużej zapamiętasz.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Papa5merf
Guest

Fri Apr 02, 2010 4:09 pm   



Órzytkownik "kogutek" napisał:
Quote:
Wpływu książek na żywotność świetlówek nie znam. Ale zimny zapłon, nawet
jak Ci
się to nie podoba, skraca żywotność świetlówek. Z jakiego powodu,
znajdziesz
sobie w Internecie. Jak sam znajdziesz to na dłużej zapamiętasz.

czy mnie się o podoba czy nie to nie ma tutaj znaczenia, szkoda tylko że ty
wypowiadasz się na temat o kturym zielonego pojęcia nie masz i zasłaniasz
się mądrością głupcuf, czyli internetem:O)

Marek Lewandowski
Guest

Fri Apr 02, 2010 7:15 pm   



Papa5merf wrote:

Quote:
jeśli tak to ośfieć nieczytających i wyjaśnij owy wpłyf na żywotnosć?:O)

Napisz to poprawnie ortograficznie, to Ci napiszę, co i dlaczego ze
świetlówkami.

--
Marek Lewandowski

Papa5merf
Guest

Fri Apr 02, 2010 9:44 pm   



Órzytkownik "Marek Lewandowski" napisał :
Quote:
jeśli tak to ośfieć nieczytających i wyjaśnij owy wpłyf na żywotnosć?:O)

Napisz to poprawnie ortograficznie, to Ci napiszę, co i dlaczego ze
świetlówkami.

mnie łaski nie robisz, a ja nic ci poprawnie nie muszę pisać, jesli masz coś
do powiedzenia to powiec to osobie o to pytającej w wątku:O)

Marek Lewandowski
Guest

Sat Apr 03, 2010 7:50 am   



Papa5merf wrote:

Quote:
Órzytkownik "Marek Lewandowski" napisał :
jeśli tak to ośfieć nieczytających i wyjaśnij owy wpłyf na żywotnosć?:O)

Napisz to poprawnie ortograficznie, to Ci napiszę, co i dlaczego ze
świetlówkami.

mnie łaski nie robisz, a ja nic ci poprawnie nie muszę pisać, jesli masz coś
do powiedzenia to powiec to osobie o to pytającej w wątku:O)

Ty pytałeś, dlaczego zimny zapłon niszczy rurę, nie starter wątku. Na
jego pytanie (o dobry soft start) nie mam odpowiedzi. Ale widzę, że jak
chcesz, to umiesz poprawnie pisać...

A zapalanie rury z żarzonymi katodami bez ich wstępnego podgrzania
skutkuje wyrwaniem materiału z powierzchni elektrod i rozpyleniem go po
luminoforze (dlatego końce starych rur są ciemne - to zjawisko zachodzi
zawsze, tylko przy poprawnie żarzonych elektrodach bardzo powoli). W
efekcie dość szybko rura jest od środka ciemna, traci na jasności, a jak
się elektrody "skończą" to przestaje się zapalać w ogóle, albo świeci
słabo (bo emisyjność kawałka stalowego drutu zatopionego w szkło jest
taka sobie i sporo napięcia idzie na w ogóle uwolnienie elektronu,
zamiast na jego przyspieszanie i pobudzanie rtęci do świecenia).


--
Marek Lewandowski

Papa5merf
Guest

Sat Apr 03, 2010 3:19 pm   



Órzytkownik "Marek Lewandowski" napisał:
Quote:
Ale widzę, że jak chcesz, to umiesz poprawnie pisać...

czysty pszypadek:O)


Quote:
A zapalanie rury z żarzonymi katodami bez ich wstępnego podgrzania
skutkuje wyrwaniem materiału z powierzchni elektrod i rozpyleniem go po
luminoforze (dlatego końce starych rur są ciemne - to zjawisko zachodzi
zawsze, tylko przy poprawnie żarzonych elektrodach bardzo powoli). W
efekcie dość szybko rura jest od środka ciemna, traci na jasności, a jak
się elektrody "skończą" to przestaje się zapalać w ogóle, albo świeci
słabo (bo emisyjność kawałka stalowego drutu zatopionego w szkło jest
taka sobie i sporo napięcia idzie na w ogóle uwolnienie elektronu,
zamiast na jego przyspieszanie i pobudzanie rtęci do świecenia).

wypalanie się elktrod to zjawisko normalne w każdej lampie wyładowczej,
elektrody w świetlufkach wyaplają się zarówno przy odpalaniu na "ciepło" jak
i na "zimno", po prostu na ciepło napięce powodujące jonizację jest znacznie
mniejsze, a co do ciemnego nalotu i trwałości to uwierz że ja potrafię
świetlufkę zapalić na ciepło tak że pszeżyje zaledwie kilka sekund i pojawi
się ciemny nalot na końcach:O)

nie wiem jaki cel przyśfiecał konstruktorom śfiertluwek z takim udziwnieniem
żarników, domyślam się że chodziło o to żeby poradzić sobie z zapłonem bez
wysokiego napięcia, a może chodziło dokładnie o to żeby te rury szybko się
paliły i żeby biznes się kręcił?:O)

Goto page 1, 2  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak działa zapłon cieplny w stateczniku Vossloh Schwabe FBC-136 T8?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map