Goto page 1, 2 Next
ToMasz
Guest
Wed Nov 15, 2017 6:05 pm
witam
wszędzie gdzie się da - pakuje paski diodowe. więc gdy padła mi
"świetlówka", taka starodawna z metr długości - zamieniłem ją na profil
stalowy obklejony diodami. mniejsza o szczegóły, ale wyobraźcie sobie
kawał profilu z paskami diodowymi. chciałem takie oświetlenie
zamontować nad stołem warsztatowym. ale brakło mi paru centymetrów i
chciałem dospawać uchwyty. tylko tak lekko "bzyknąć". No i bzyknąłem
sobie tigiem dwa punkciki, zamontowałem - włączam.... 20% diód nie
świeci. Nie wiem co się stało, czy masy gdzieś nie było, ale na całej
długości, w zasadzie losowo przestały swiecić diody, ale przewodzą,
dając taki sam spadek napięcia jakby świeciły. (czyli z sekcji 3
diodek+rezystor, nie świeci jedna dioda, dwie świecą normalnie)
A jak 20 lat temu przy spawaniu pojazdów, kazali mi wyjmować wtyczkę z
komputera pokładowego to się smiałem
ToMasz
J.F.
Guest
Wed Nov 15, 2017 6:31 pm
Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ouhs4r$m0t$1@dont-email.me...
Quote:
wszędzie gdzie się da - pakuje paski diodowe. więc gdy padła mi
"świetlówka", taka starodawna z metr długości - zamieniłem ją na
profil stalowy obklejony diodami. mniejsza o szczegóły, ale
wyobraźcie sobie kawał profilu z paskami diodowymi. chciałem takie
oświetlenie zamontować nad stołem warsztatowym. ale brakło mi paru
centymetrów i chciałem dospawać uchwyty. tylko tak lekko "bzyknąć".
No i bzyknąłem sobie tigiem dwa punkciki, zamontowałem - włączam....
20% diód nie świeci. Nie wiem co się stało, czy masy gdzieś nie było,
ale na całej
A przed spawaniem swiecily ? Moze odrzut z produkcji.
Quote:
długości, w zasadzie losowo przestały swiecić diody, ale przewodzą,
dając taki sam spadek napięcia jakby świeciły. (czyli z sekcji 3
diodek+rezystor, nie świeci jedna dioda, dwie świecą normalnie)
A byly odizolowane od profilu, czy gdzies tam polaczone i prad mogl
pobladzic ?
Hm, tam duze prady plyna, w pasku niby jakies oczka, ale zeby sie tam
niszczace napiecie zaindukowalo, to watpie.
No i TIG ... tam nie ma na poczatku impulsu zaplonowego duzego
napiecia ?
Quote:
A jak 20 lat temu przy spawaniu pojazdów, kazali mi wyjmować wtyczkę
z komputera pokładowego to się smiałem
Teraz przylaczaja "zabezpieczenie" na akumulator ... troche sie z tego
smieje.
Za to spawanie wydechu i okolic ... kto wie co tam polaczone a co nie,
i czy prad nie poplynie przez sonde lambda i mase komputera.
J.
SnCu
Guest
Thu Nov 16, 2017 12:24 am
W dniu 2017-11-15 o 18:31, J.F. pisze:
Quote:
Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości grup
A jak 20 lat temu przy spawaniu pojazdów, kazali mi wyjmować wtyczkę z
komputera pokładowego to się smiałem
Teraz przylaczaja "zabezpieczenie" na akumulator ... troche sie z tego
smieje.
Problem w tym, że dzisiaj jest więcej elektroniki w samochodzie niż
tylko końputer, takiej jak np. układ płynnego przygaszania lampki nad
lusterkiem. Nie dasz rady wszystkiego tego poodłączać od instalacji,
więc przynajmniej taki centralny warystor na akumulatorze z zasady
stłumi przepięcia w instalacji. O ile oczywiście indukcyjność
poszczególnych gałęzi instalacji jest wystarczająco mała. A jak nie
jest, to tak jak w powiedzeniu: No co zrobisz? Nic nie zrobisz.
HF5BS
Guest
Thu Nov 16, 2017 1:26 am
Użytkownik "SnCu" <taj@emni.ca> napisał w wiadomości
news:ouiibb$nbs$1@node2.news.atman.pl...
Quote:
więc przynajmniej taki centralny warystor na akumulatorze z zasady stłumi
przepięcia w instalacji. O ile oczywiście indukcyjność poszczególnych
gałęzi instalacji jest wystarczająco mała. A jak nie jest, to tak jak w
powiedzeniu: No co zrobisz? Nic nie zrobisz.
To już nie spawa się gazowo? Gaz chyba nie generuje takich przepięć?
--
Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
(C) Zygmunt Freud.
SnCu
Guest
Thu Nov 16, 2017 3:28 am
W dniu 2017-11-16 o 01:26, HF5BS pisze:
Quote:
Użytkownik "SnCu" <taj@emni.ca> napisał w wiadomości
news:ouiibb$nbs$1@node2.news.atman.pl...
więc przynajmniej taki centralny warystor na akumulatorze z zasady
stłumi przepięcia w instalacji. O ile oczywiście indukcyjność
poszczególnych gałęzi instalacji jest wystarczająco mała. A jak nie
jest, to tak jak w powiedzeniu: No co zrobisz? Nic nie zrobisz.
To już nie spawa się gazowo? Gaz chyba nie generuje takich przepięć?
Jak mi spawali przerdzewiały tłumik, to robili to MIG-omatem i założyli
ten warystor na akumulator.
ToMasz
Guest
Thu Nov 16, 2017 9:17 am
Quote:
A przed spawaniem swiecily ? Moze odrzut z produkcji.
jasne ze świeciły. "lampa" była używana ze dwa lata. Diody na paskach,
wiec odizolowane dla 12v. dla 230 też, bo czasem takie "numery" robię.
zastanawiałem się nawet czy nie położyłem konstrukcji diodami w doł, na
stalowy stół spawalniczy, ale nie bardzo, bo nawet jak tak było, to ze
względu na wymiary, musiało byto być "pod ukosem" a wtedy tylko część
diód mogłaby być przebita. a tu rozkład losowy i żadna nie jest tak
trafiona żeby nie przewodzić, albo robć idealne zwarcie (bo wtedy dwie
pozostałe świeicłyby jaśniej)
ToMasz
J.F.
Guest
Thu Nov 16, 2017 10:23 am
Użytkownik "SnCu" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ouiibb$nbs$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2017-11-15 o 18:31, J.F. pisze:
Quote:
Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości grup
A jak 20 lat temu przy spawaniu pojazdów, kazali mi wyjmować
wtyczkę z komputera pokładowego to się smiałem
Teraz przylaczaja "zabezpieczenie" na akumulator ... troche sie z
tego smieje.
Problem w tym, że dzisiaj jest więcej elektroniki w samochodzie niż
tylko końputer, takiej jak np. układ płynnego przygaszania lampki nad
lusterkiem. Nie dasz rady wszystkiego tego poodłączać od instalacji,
więc przynajmniej taki centralny warystor na akumulatorze z zasady
stłumi przepięcia w instalacji.
sam akumulator powinien to stlumic i to calkiem dobrze.
Najbardziej sie boje "petli mas" i przeplywu pradu dziwna droga, a na
to warystor nie pomoze.
Albo zaindukowania duzego napiecia na portach - na to tez nie pomoze.
J.
Piotr GaĹka
Guest
Thu Nov 16, 2017 10:23 am
W dniu 2017-11-16 o 00:24, SnCu pisze:
Quote:
więc przynajmniej taki centralny warystor na akumulatorze z zasady
stłumi przepięcia w instalacji.
Jakoś mi się nie chce wierzyć, że to ma mniejszą impedancję od akumultora.
P.G.
HF5BS
Guest
Thu Nov 16, 2017 10:42 am
Użytkownik "SnCu" <taj@emni.ca> napisał w wiadomości
news:ouit3r$10i$1@node2.news.atman.pl...
Quote:
To już nie spawa się gazowo? Gaz chyba nie generuje takich przepięć?
Jak mi spawali przerdzewiały tłumik, to robili to MIG-omatem i założyli
ten warystor na akumulator.
Rozumiem, po prostu nie spotkałem się ze spawaniem elektrycznym w
samochodach, serio, nie było mi dane. Natomiast całkiem często widziałem, i
to w akcji, gościa z tradycyjnym palnikiem. Nawet, jak mi w Skarpecie
spawał widełki trzymające linkę sprzęgła (nie wiem czemu lubiły tak pękać i
były jaja z wrzucaniem biegu). I nie był to warsztat Wujka Leona & Szwagra,
tylko taki od całkiem lepsiejszych samochodów, typu np. Mercedes. Chwilę tam
posmyrał płomieniem i osadził widełki na miejscu, auto mogło normalnie
jechać.
Po prostu, przyznaję, zaintrygowało mnie to, zwłaszcza w kontekście, że nowe
auta zawierają sporo wrażliwej elektroniki, a tu spawanie elektryczne.
--
Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
(C) Zygmunt Freud.
HF5BS
Guest
Thu Nov 16, 2017 10:44 am
Użytkownik "ToMasz" <Nieczytam@orange.pl> napisał w wiadomości
news:5a0d49b8$0$5152$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
A przed spawaniem swiecily ? Moze odrzut z produkcji.
jasne ze świeciły. "lampa" była używana ze dwa lata. Diody na paskach,
(...) albo robć idealne zwarcie (bo wtedy dwie pozostałe świeicłyby
jaśniej)
Ciekawi mnie w tym momencie, te nieświecące, jak mają w kierunku zaporowym z
opornością? Bo może zrobił się z nich opornik po prostu?
--
Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
(C) Zygmunt Freud.
J.F.
Guest
Thu Nov 16, 2017 12:34 pm
Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:oujmic$mti$1@node2.news.atman.pl...
Użytkownik "SnCu" <taj@emni.ca> napisał w wiadomości
Quote:
To już nie spawa się gazowo? Gaz chyba nie generuje takich
przepięć?
Jak mi spawali przerdzewiały tłumik, to robili to MIG-omatem i
założyli ten warystor na akumulator.
Rozumiem, po prostu nie spotkałem się ze spawaniem elektrycznym w
samochodach, serio, nie było mi dane. Natomiast całkiem często
widziałem, i to w akcji, gościa z tradycyjnym palnikiem.
Moze nie zwrociles uwagi - MIGomat wyglada jak palnik :-)
Do cienkich blach tradycyjne spawanie elektrodowe sie praktycznie nie
nadaje, palnik IMO tez niezbyt, za to migomat daje rade.
I prawie wszyscy to juz maja.
A duzo blach jest zgrzewanych i porzadny blacharz ma tez zgrzewarke.
Quote:
Nawet, jak mi w Skarpecie

spawał widełki trzymające linkę sprzęgła
(nie wiem czemu lubiły tak pękać i były jaja z wrzucaniem biegu). I
nie był to warsztat Wujka Leona & Szwagra,
Widelki z solidniejszego przekroju widac.
Moze po prostu wtedy butla byla tansza niz spawarka.
Teraz migomat rzadzi ... tylko te cholerne komputery.
J.
ToMasz
Guest
Thu Nov 16, 2017 4:15 pm
W dniu 16.11.2017 o 15:37, Zenek Kapelinder pisze:
Quote:
Rzadzi migomat bo migomatem pospawa kazdy a do acetylenu musi byc fachowiec.
to fakt. ja sobie kupiłem tiga do aluminium. Jakby ktoś nie wiedział, to
aluminium się cholernie trudno spawa, jeśli spaw ma być ładny, a nie
jakieś chaotyczne smarkanie. facet który zobaczył co potrafię,
powiedział ze 20 lat się będe musiał uczyć. wywaliłem gały, i
powiedziałem że migomatem całkiem fajnie spawam. potarł czoło, teraz 40
lat conajmniej -odparł.
ToMasz
HF5BS
Guest
Thu Nov 16, 2017 4:37 pm
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:5a0d77ca$0$5142$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
Rozumiem, po prostu nie spotkałem się ze spawaniem elektrycznym w
samochodach, serio, nie było mi dane. Natomiast całkiem często widziałem,
i to w akcji, gościa z tradycyjnym palnikiem.
Moze nie zwrociles uwagi - MIGomat wyglada jak palnik
Akurat wiem, jak wygląda spawanie gazowe... Dwie butle, żółta i niebieska,
palnik z dwoma kurkami, najpierw C2H2, a potem odpowiednio tlenu, zależnie,
czy spawany, czy tniemy.
Quote:
Do cienkich blach tradycyjne spawanie elektrodowe sie praktycznie nie
nadaje, palnik IMO tez niezbyt, za to migomat daje rade.
I prawie wszyscy to juz maja.
Ale nie mówię, że nie! Choć nie miałem okazji w warsztacie samochodowym
widzieć spawarki elektrycznej, to wiedziałem, że takie jak najbardziej w
niektórych warsztatach są.
Quote:
A duzo blach jest zgrzewanych i porzadny blacharz ma tez zgrzewarke.
Nawet, jak mi w Skarpecie

spawał widełki trzymające linkę sprzęgła (nie
wiem czemu lubiły tak pękać i były jaja z wrzucaniem biegu). I nie był to
warsztat Wujka Leona & Szwagra,
Widelki z solidniejszego przekroju widac.
A mimo to się łamały, może spaw puszczał, może należało by go raczzej
zahartować? Nie wiem.
Quote:
Moze po prostu wtedy butla byla tansza niz spawarka.
Nie pamiętam... chyba podpytałem faceta, czemu gaz... ale po ćwierćwieczu
już nie pamiętam odpowiedzi.
Quote:
Teraz migomat rzadzi ... tylko te cholerne komputery.
Dochodziły mnie wieści, że wystarczył złotówa obok z przewatowanym CB i
autko mówiło jak Max Paradys, że nie wstanie. Trochę strach wjeżdżać w
pierwszą strefę jakiegoś nadajnika radiowego, czy przejeżdżać obok takich
spraw...
https://www.youtube.com/watch?v=zhq-biENbOY
https://www.youtube.com/watch?v=rHVh0KwG_0k
https://www.youtube.com/watch?v=GZxgYNnkBd0 ...
Niby klatka Faradaya, ale to człowieka ma ochronić... Tylko, żeby przepięcie
nie zafiksowało komputera w aucie na pełnym otwarciu przepustnicy...
--
Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
(C) Zygmunt Freud.
Zenek Kapelinder
Guest
Thu Nov 16, 2017 4:37 pm
Rzadzi migomat bo migomatem pospawa kazdy a do acetylenu musi byc fachowiec.
Adam
Guest
Thu Nov 16, 2017 10:08 pm
W dniu 2017-11-16 o 16:37, HF5BS pisze:
Quote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:5a0d77ca$0$5142$65785112@news.neostrada.pl...
Rozumiem, po prostu nie spotkałem się ze spawaniem elektrycznym w
samochodach, serio, nie było mi dane. Natomiast całkiem często
widziałem, i to w akcji, gościa z tradycyjnym palnikiem.
Moze nie zwrociles uwagi - MIGomat wyglada jak palnik :-)
Akurat wiem, jak wygląda spawanie gazowe... Dwie butle, żółta i
niebieska, palnik z dwoma kurkami, najpierw C2H2, a potem odpowiednio
tlenu, zależnie, czy spawany, czy tniemy.
Palniki do cięcia, OIDP, miały komplet zaworów (acetylen & tlen) do
płomienia, oraz trzeci zawór tlenowy - dysza pierścieniowa dookoła
płomieniowej.
Quote:
Do cienkich blach tradycyjne spawanie elektrodowe sie praktycznie nie
nadaje, palnik IMO tez niezbyt, za to migomat daje rade.
I prawie wszyscy to juz maja.
Ale nie mówię, że nie! Choć nie miałem okazji w warsztacie samochodowym
widzieć spawarki elektrycznej, to wiedziałem, że takie jak najbardziej w
niektórych warsztatach są.
Coraz rzadziej widuję gaz. Najczęściej Migomaty (bo już kosztują grosze)
albo TIG - do metali kolorowych.
--
Pozdrawiam.
Adam
Goto page 1, 2 Next