Goto page 1, 2, 3 Next
PiteR
Guest
Sun Aug 03, 2025 10:47 am
Pó roku temu podczyem oczko, dowaliem moment klucz 13
poskadaem samochód (pot i zy)
Wczoraj co mi nie pasuje. Spadek napicia.
Mierz kabel do karoserii 5 omów. Noszk.
miliomierz musz kupi.
--
Czesi maja Skode Rumuni maja Dacie
a Polacy maja Fiata Polio Weekend
JDX
Guest
Sun Aug 03, 2025 12:33 pm
On 03.08.2025 10:47, PiteR wrote:
Quote:
Pół roku temu podł±czyłem oczko, dowaliłem moment klucz 13
poskładałem samochód (pot i łzy)
Wczoraj co¶ mi nie pasuje. Spadek napięcia.
Mierzę kabel do karoserii 5 omów. Noszk.
miliomierz muszę kupić.
Może lepiej nowego gruza kupić. Będzie taniej.

x
Guest
Sun Aug 03, 2025 1:12 pm
W dniu 03.08.2025 o 10:47, PiteR pisze:
Quote:
Pół roku temu podł±czyłem oczko, dowaliłem moment klucz 13
poskładałem samochód (pot i łzy)
Wczoraj co¶ mi nie pasuje. Spadek napięcia.
Mierzę kabel do karoserii 5 omów. Noszk.
miliomierz muszę kupić.
Też tak miałem. Na rozruszniku...kabel się grzał w VW. Okazało się, że
kabel do masy jest "jebnięty". Wymieniłem kabel i zapomniałem.
--
Pixel
Albo PiS albo Polska
PiteR
Guest
Sun Aug 03, 2025 5:20 pm
w <news:106ng82$i7o$1@news.chmurka.net>
dnia Sun, 03 Aug 2025 11:12:07 GMT user ??x???? pisze tak:
Quote:
W dniu 03.08.2025 o 10:47, PiteR pisze:
Pół roku temu podł±czyłem oczko, dowaliłem moment klucz 13
poskładałem samochód (pot i łzy)
Wczoraj co¶ mi nie pasuje. Spadek napięcia.
Mierzę kabel do karoserii 5 omów. Noszk.
miliomierz muszę kupić.
Też tak miałem. Na rozruszniku...kabel się grzał w VW. Okazało
się, że kabel do masy jest "jebnięty". Wymieniłem kabel i
zapomniałem.
W golfie z 1987 była plecionka od klemy do silnika.
Potem już były od klemy do budy i od budy do silnika.
Debil to projektował.
Teraz nie wolno tego poprawić bo w razie wypadku klemy się łami± i
odcinaj± pr±d. Trzeba przy karoserii się podłaczać.
--
Czesi maja Skode Rumuni maja Dacie
a Polacy maja Fiata Polio Weekend
PiteR
Guest
Sun Aug 03, 2025 5:26 pm
w <news:106ndum$f9m$1@news.chmurka.net>
dnia Sun, 03 Aug 2025 10:33:58 GMT user JDX pisze tak:
Quote:
Wczoraj co mi nie pasuje. Spadek napicia.
Mierz kabel do karoserii 5 omów. Noszk.
miliomierz musz kupi.
Moe lepiej nowego gruza kupi. Bdzie taniej.
To mój wymys niefabryczny.
Jak si lenimy pocign kabel to tak si to koczy.
Nie na darmo do zapalniczki id dwa kable cho karoseria jest blisko.
--
Czesi maja Skode Rumuni maja Dacie
a Polacy maja Fiata Polio Weekend
J.F
Guest
Sun Aug 03, 2025 5:59 pm
On Sun, 03 Aug 2025 16:26:02 +0100, PiteR wrote:
Quote:
w <news:106ndum$f9m$1@news.chmurka.net
dnia Sun, 03 Aug 2025 10:33:58 GMT user JDX pisze tak:
Wczoraj co¶ mi nie pasuje. Spadek napięcia.
Mierzę kabel do karoserii 5 omów. Noszk.
miliomierz muszę kupić.
Może lepiej nowego gruza kupić. Będzie taniej. :-D
To mój wymysł niefabryczny.
Jak się lenimy poci±gn±ć kabel to tak się to kończy.
Nie na darmo do zapalniczki id± dwa kable choć karoseria jest blisko.
Od akumulatora/alternatora?
Bo gniazdko zapalniczki to teraz osadzone w jakiejs plastikowej
wytłoczce ...
J.
J.F
Guest
Sun Aug 03, 2025 6:01 pm
On Sun, 03 Aug 2025 16:20:58 +0100, PiteR wrote:
Quote:
w <news:106ng82$i7o$1@news.chmurka.net
dnia Sun, 03 Aug 2025 11:12:07 GMT user ??x???? pisze tak:
W dniu 03.08.2025 o 10:47, PiteR pisze:
Pół roku temu podł±czyłem oczko, dowaliłem moment klucz 13
poskładałem samochód (pot i łzy)
Wczoraj co¶ mi nie pasuje. Spadek napięcia.
Mierzę kabel do karoserii 5 omów. Noszk.
miliomierz muszę kupić.
Też tak miałem. Na rozruszniku...kabel się grzał w VW. Okazało
się, że kabel do masy jest "jebnięty". Wymieniłem kabel i
zapomniałem.
W golfie z 1987 była plecionka od klemy do silnika.
Potem już były od klemy do budy i od budy do silnika.
Debil to projektował.
Teraz nie wolno tego poprawić bo w razie wypadku klemy się łami± i
odcinaj± pr±d. Trzeba przy karoserii się podłaczać.
Czyli po nowemu jest dobrze?
Tak ogólnie przypominam, że w czasie jazdy, to pr±d płynie z
alternatora do odbiorników. Ale akumulator może trochę stabilizować
napięcie.
J.
x
Guest
Sun Aug 03, 2025 6:03 pm
W dniu 03.08.2025 o 18:01, J.F pisze:
Quote:
Pół roku temu podł±czyłem oczko, dowaliłem moment klucz 13
poskładałem samochód (pot i łzy)
Wczoraj co¶ mi nie pasuje. Spadek napięcia.
Mierzę kabel do karoserii 5 omów. Noszk.
miliomierz muszę kupić.
Też tak miałem. Na rozruszniku...kabel się grzał w VW. Okazało
się, że kabel do masy jest "jebnięty". Wymieniłem kabel i
zapomniałem.
W golfie z 1987 była plecionka od klemy do silnika.
Potem już były od klemy do budy i od budy do silnika.
Debil to projektował.
Teraz nie wolno tego poprawić bo w razie wypadku klemy się łami± i
odcinaj± pr±d. Trzeba przy karoserii się podłaczać.
Czyli po nowemu jest dobrze?
Tak ogólnie przypominam, że w czasie jazdy, to pr±d płynie z
alternatora do odbiorników. Ale akumulator może trochę stabilizować
napięcie.
A kiedy i sk±d płynie największy pr±d?
--
Pixel
Albo PiS albo Polska
PiteR
Guest
Sun Aug 03, 2025 10:34 pm
w <news:1pdywydkqzboj.1urs2910169m4.dlg@40tude.net>
dnia Sun, 03 Aug 2025 16:01:18 GMT user J.F pisze tak:
Quote:
Teraz nie wolno tego poprawi bo w razie wypadku klemy si ami i
odcinaj prd. Trzeba przy karoserii si podacza.
Czyli po nowemu jest dobrze?
niekoniecznie
Jest taniej. Dopacibym za ten metr grubego kabla do silnika.
--
Czesi maja Skode Rumuni maja Dacie
a Polacy maja Fiata Polio Weekend
x
Guest
Mon Aug 04, 2025 11:34 am
W dniu 03.08.2025 o 17:20, PiteR pisze:
Quote:
Pół roku temu podł±czyłem oczko, dowaliłem moment klucz 13
poskładałem samochód (pot i łzy)
Wczoraj co¶ mi nie pasuje. Spadek napięcia.
Mierzę kabel do karoserii 5 omów. Noszk.
miliomierz muszę kupić.
Też tak miałem. Na rozruszniku...kabel się grzał w VW. Okazało
się, że kabel do masy jest "jebnięty". Wymieniłem kabel i
zapomniałem.
W golfie z 1987 była plecionka od klemy do silnika.
Potem już były od klemy do budy i od budy do silnika.
Debil to projektował.
No wła¶nie o tej plecionce piszę. Zastanawiało mnie wtedy, co się tam
odjaniepawla. Rozrusznik kręcił powoli, ale napięcia się zgadzały.
Najpierw wymieniłem rozrusznik, potem akumulator a na końcu po długim
uruchamianiu, dotkn±łem tej plecionki. Prawie się oparzyłem i to nie
było miejsce styku, gdzie¶ po ¶rodku. Wymieniłem to na jaki¶ inny kabel
z innego auta/szrot i IDEALNIE. Dobrze to pamiętam, bo tanio kupiłem
wtedy akumulator 120Ah i musiałem przerobić półkę, bo się nie mie¶cił
pod mask±.>
Quote:
Teraz nie wolno tego poprawić bo w razie wypadku klemy się łami± i
odcinaj± pr±d. Trzeba przy karoserii się podłaczać.
Tam też był osobno kabel do karoserii. Widziałem kiedy¶, jak komu¶ linki
od sprzęgła, gazu itp ¶wieciły, kiedy odpalał stare auto :D
Co¶ jednak poprawili na styku silnika z karoseri± w następnych latach w
sensie rozwi±zań konstrukcyjnych, bo już nie spotykam osobnego kabla do
silnika (masowego).
--
Pixel
Albo PiS albo Polska
J.F
Guest
Mon Aug 04, 2025 12:07 pm
On Sun, 03 Aug 2025 21:34:38 +0100, PiteR wrote:
Quote:
w <news:1pdywydkqzboj.1urs2910169m4.dlg@40tude.net
dnia Sun, 03 Aug 2025 16:01:18 GMT user J.F pisze tak:
Teraz nie wolno tego poprawić bo w razie wypadku klemy się łami± i
odcinaj± pr±d. Trzeba przy karoserii się podłaczać.
Czyli po nowemu jest dobrze?
niekoniecznie
Jest taniej. Dopłaciłbym za ten metr grubego kabla do silnika.
Ale jest to jakies zabezpieczenie wypadkowe, czy nie?
J.
J.F
Guest
Mon Aug 04, 2025 2:11 pm
On Mon, 4 Aug 2025 11:34:19 +0200, …Çťxá´‰“’Âí íí í wrote:
Quote:
W dniu 03.08.2025 o 17:20, PiteR pisze:
P‚ roku temu pod‚Ä…czy‚em oczko, dowali‚em moment klucz 13
posk‚ada‚em samochd (pot i ‚zy)
Wczoraj co› mi nie pasuje. Spadek napiÄ™cia.
MierzÄ™ kabel do karoserii 5 omw. Noszk.
miliomierz muszę kupić.
Te tak mia‚em. Na rozruszniku...kabel siÄ™ grza‚ w VW. Okaza‚o
siÄ™, e kabel do masy jest "jebniÄ™ty". Wymieni‚em kabel i
zapomnia‚em.
W golfie z 1987 by‚a plecionka od klemy do silnika.
Potem ju by‚y od klemy do budy i od budy do silnika.
Debil to projektowa‚.
No w‚a›nie o tej plecionce piszÄ™. Zastanawia‚o mnie wtedy, co siÄ™ tam
odjaniepawla. Rozrusznik krÄ™ci‚ powoli, ale napiÄ™cia siÄ™ zgadza‚y.
Najpierw wymieni‚em rozrusznik, potem akumulator a na ko„cu po d‚ugim
uruchamianiu, dotknÄ…‚em tej plecionki. Prawie siÄ™ oparzy‚em i to nie
by‚o miejsce styku, gdzie› po ›rodku. Wymieni‚em to na jaki› inny kabel
z innego auta/szrot i IDEALNIE.
Dziwne. W plecionce wszystko widać.
Akurat tam wypad‚o miejsce zmiany drutw, za›niedzia‚y po wierzchu
i stÄ…d duzy opr ?
Jakies nacięcie, zagięcie ?
Ja tylko dodam, e parÄ™ razy widzia‚em dziwo, e by‚ duy opr miÄ™dzy
biegunem (klemÄ…?) akumulatora, a klemÄ… (zaciskiem?) przewodu.
I to tak dziwacznie, e np przez miesiÄ…ce nie by‚o problemw,
rano silnik zapali‚, a po po‚udniu ju nie chcia‚.
I ... parÄ™ razy widzia‚em to w maluchach, i raz w Punto.
Co ten Fiat wymy›li‚?
Quote:
Teraz nie wolno tego poprawić bo w razie wypadku klemy siÄ™ ‚amiÄ… i
odcinajÄ… prÄ…d. Trzeba przy karoserii siÄ™ pod‚aczać.
Tam te by‚ osobno kabel do karoserii. Widzia‚em kiedy›, jak komu› linki
od sprzÄ™g‚a, gazu itp ›wieci‚y, kiedy odpala‚ stare auto :D
Co› jednak poprawili na styku silnika z karoseriÄ… w nastÄ™pnych latach w
sensie rozwiÄ…za„ konstrukcyjnych, bo ju nie spotykam osobnego kabla do
silnika (masowego).
Hm, ja raczej pamiÄ™tam, e gruby kabel od akumulatora schodzi gdzie› w
czeluscie ... i to raczej jest do silnika doprowadzone.
a sam silnik, z resztÄ… podzespo‚w ... na jaki› gumowych poduszkach
teraz, i po‚Ä…czenie z karoseriÄ… ma kiepskie.
J.
x
Guest
Mon Aug 04, 2025 4:17 pm
W dniu 04.08.2025 o 13:51, J.F pisze:
[...]
Quote:
Tak ogólnie przypominam, że w czasie jazdy, to pr±d płynie z
alternatora do odbiorników. Ale akumulator może trochę stabilizować
napięcie.
A kiedy i sk±d płynie największy pr±d?
Najwyzszy płynie z akumulatora do rozrusznika.
Ale to przez chwilę.
Aha, czyli jest to ten GŁÓWNY, NAJWAŻNIEJSZY moment, gdzie to poł±czenie
powinno być najlepsze

...bo inaczej silnik się nie uruchomi a
alternator jako¶ bez tego nie chce działać :)
--
Pixel
Albo PiS albo Polska
x
Guest
Mon Aug 04, 2025 4:20 pm
W dniu 04.08.2025 o 14:11, J.F pisze:
[...]
Quote:
No wła¶nie o tej plecionce piszę. Zastanawiało mnie wtedy, co się tam
odjaniepawla. Rozrusznik kręcił powoli, ale napięcia się zgadzały.
Najpierw wymieniłem rozrusznik, potem akumulator a na końcu po długim
uruchamianiu, dotkn±łem tej plecionki. Prawie się oparzyłem i to nie
było miejsce styku, gdzie¶ po ¶rodku. Wymieniłem to na jaki¶ inny kabel
z innego auta/szrot i IDEALNIE.
Dziwne. W plecionce wszystko widać.
Widzisz też pr±d jak płynie?
Quote:
Akurat tam wypadło miejsce zmiany drutów, za¶niedziały po wierzchu
i st±d duzy opór ?
Raczej materiał. Nie s±dzę żeby to była "dobra miedĽ".>
Quote:
Jakies nacięcie, zagięcie ?
Sk±d?>
Quote:
Ja tylko dodam, że parę razy widziałem dziwo, że był duży opór między
biegunem (klem±?) akumulatora, a klem± (zaciskiem?) przewodu.
I to tak dziwacznie, że np przez miesi±ce nie było problemów,
rano silnik zapalił, a po południu już nie chciał.
Nie piszę o zaciskach, napisałem że KABEL wydzielał ciepło. Czytać nie
umiesz?
Quote:
a sam silnik, z reszt± podzespołów ... na jaki¶ gumowych poduszkach
teraz, i poł±czenie z karoseri± ma kiepskie.
Tak i często s± plecionki z silnika do karoserii :]
--
Pixel
Albo PiS albo Polska
J.F
Guest
Mon Aug 04, 2025 5:01 pm
On Mon, 4 Aug 2025 16:20:15 +0200, …Çťxá´‰“’Âí íí í wrote:
Quote:
W dniu 04.08.2025 o 14:11, J.F pisze:
[...]
No w‚a›nie o tej plecionce piszÄ™. Zastanawia‚o mnie wtedy, co siÄ™ tam
odjaniepawla. Rozrusznik krÄ™ci‚ powoli, ale napiÄ™cia siÄ™ zgadza‚y.
Najpierw wymieni‚em rozrusznik, potem akumulator a na ko„cu po d‚ugim
uruchamianiu, dotknÄ…‚em tej plecionki. Prawie siÄ™ oparzy‚em i to nie
by‚o miejsce styku, gdzie› po ›rodku. Wymieni‚em to na jaki› inny kabel
z innego auta/szrot i IDEALNIE.
Dziwne. W plecionce wszystko widać.
Widzisz te prÄ…d jak p‚ynie?
Akurat tam wypad‚o miejsce zmiany drutw, za›niedzia‚y po wierzchu
i stÄ…d duzy opr ?
Raczej materia‚. Nie sÄ…dzÄ™ eby to by‚a "dobra mied".
Ale co - ile› lat by‚a dobra, a potem zrobi‚a siÄ™ niedobra?
Jest to moliwe, je›li np skorodowa‚a. Ale to raczej widać :-)
Quote:
Jakies nacięcie, zagięcie ?
SkÄ…d?
Ty tÄ… plecionkÄ™ widzia‚e›.
Quote:
Ja tylko dodam, e parÄ™ razy widzia‚em dziwo, e by‚ duy opr miÄ™dzy
biegunem (klemÄ…?) akumulatora, a klemÄ… (zaciskiem?) przewodu.
I to tak dziwacznie, e np przez miesiÄ…ce nie by‚o problemw,
rano silnik zapali‚, a po po‚udniu ju nie chcia‚.
Nie piszÄ™ o zaciskach, napisa‚em e KABEL wydziela‚ ciep‚o. Czytać nie
umiesz?
Dok‚adnie to przeczyta‚em.
Doda‚em swoje przypadki.
Quote:
a sam silnik, z resztÄ… podzespo‚w ... na jaki› gumowych poduszkach
teraz, i po‚Ä…czenie z karoseriÄ… ma kiepskie.
Tak i często są plecionki z silnika do karoserii :]
Plecionki dawno nie widzia‚em.
Teraz jakie› grube kable ... przy akumulatorze.
J.
Goto page 1, 2, 3 Next