Goto page Previous 1, 2, 3 Next
J.F
Guest
Mon Aug 04, 2025 5:02 pm
On Mon, 4 Aug 2025 16:17:33 +0200,
Çxá´Âí íí í wrote:
Quote:
W dniu 04.08.2025 o 13:51, J.F pisze:
Tak oglnie przypominam, e w czasie jazdy, to prÄ
d pynie z
alternatora do odbiornikw. Ale akumulator moe trochÄ stabilizowaÄ
napiÄcie.
A kiedy i skÄ
d pynie najwiÄkszy prÄ
d?
Najwyzszy pynie z akumulatora do rozrusznika.
Ale to przez chwilÄ.
Aha, czyli jest to ten GWNY, NAJWANIEJSZY moment, gdzie to poÄ
czenie
powinno byÄ najlepsze

...bo inaczej silnik siÄ nie uruchomi a
alternator jako bez tego nie chce dziaaÄ
wiÄc potrzebujemy kabla akumulator-rozrusznik,
a potem ... alternator-karoseria ?
J.
x
Guest
Mon Aug 04, 2025 5:12 pm
W dniu 04.08.2025 o 17:02, J.F pisze:
Quote:
Tak ogólnie przypominam, że w czasie jazdy, to prąd płynie z
alternatora do odbiorników. Ale akumulator może trochę stabilizować
napięcie.
A kiedy i skąd płynie największy prąd?
Najwyzszy płynie z akumulatora do rozrusznika.
Ale to przez chwilę.
Aha, czyli jest to ten GŁÓWNY, NAJWAŻNIEJSZY moment, gdzie to połączenie
powinno być najlepsze

...bo inaczej silnik się nie uruchomi a
alternator jakoś bez tego nie chce działać :)
więc potrzebujemy kabla akumulator-rozrusznik,
a potem ... alternator-karoseria ?
Skąd taki pomysł, skoro kable z minusem od akumulatora są osobno do
reszty instalacji?
:)
--
Pixel
Albo PiS albo Polska
J.F
Guest
Mon Aug 04, 2025 5:18 pm
On Mon, 4 Aug 2025 17:12:36 +0200,
Çxá´Âí íí í wrote:
Quote:
W dniu 04.08.2025 o 17:02, J.F pisze:
Tak oglnie przypominam, e w czasie jazdy, to prÄ
d pynie z
alternatora do odbiornikw. Ale akumulator moe trochÄ stabilizowaÄ
napiÄcie.
A kiedy i skÄ
d pynie najwiÄkszy prÄ
d?
Najwyzszy pynie z akumulatora do rozrusznika.
Ale to przez chwilÄ.
Aha, czyli jest to ten GWNY, NAJWANIEJSZY moment, gdzie to poÄ
czenie
powinno byÄ najlepsze

...bo inaczej silnik siÄ nie uruchomi a
alternator jako bez tego nie chce dziaaÄ :)
wiÄc potrzebujemy kabla akumulator-rozrusznik,
a potem ... alternator-karoseria ?
SkÄ
d taki pomys, skoro kable z minusem od akumulatora sÄ
osobno do
reszty instalacji?
Ale gdzie musisz te karoserie podÄ
czyÄ, jeli ma robiÄ za przewd.
Jak do akumulatora ... to regulator napiÄcia w alternatorze nie
skompensuje spadku na kablu silnik-akumulator.
To co prawda gruby kabel, to spadek raczej may ... chyba, e kto ma
ch* plecionkÄ :-)
J.
Mateusz Viste
Guest
Mon Aug 04, 2025 9:14 pm
On Mon, 4 Aug 2025 14:11 "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
Dziwne. W plecionce wszystko widać.
Akurat tam wypadło miejsce zmiany drutów, zaśniedziały po wierzchu
i stąd duzy opór ?
Jakies nacięcie, zagięcie ?
Plecionka potrafi być zdradliwa, i wcale tego nie musi być widać.
W Ładzie Nivie pewnego dnia silnik zaczął sam wchodzić na obroty.
Podłączyłem się do ECU a tam informacja - "oszibka liambda zonda". No
to wymieniłem czujnik lambdy. Dalej to sam. Może ta nowa też felerna,
więc wymieniam drugi raz - nadal bez zmian. Dopiero po paru dniach
głębszej medytacji doszedłem do tego, że plecionka między karoserią a
silnikiem "zepsuła się"... Plecionka wygląda normalnie, niby przewodzi,
miernik niby pokazuje 0 ohm... ale sonda wariuje. Dla niej liczą się
jakieś ułamki volta, a masę bierze z wydechu który jest wkręcony w blok
silnika. Dolutowałem osobny przewód minusowy z sondy do klemy i problem
zniknął.
Mateusz
PiteR
Guest
Mon Aug 04, 2025 9:33 pm
w <news:v1tsysm2106t$.7reu17s6hyio.dlg@40tude.net>
dnia Mon, 04 Aug 2025 10:07:43 GMT user J.F pisze tak:
Quote:
Teraz nie wolno tego poprawi bo w razie wypadku klemy si
ami i odcinaj prd. Trzeba przy karoserii si podacza.
Czyli po nowemu jest dobrze?
niekoniecznie
Jest taniej. Dopacibym za ten metr grubego kabla do silnika.
Ale jest to jakies zabezpieczenie wypadkowe, czy nie?
Jest jeli si podczymy 25mm2 nie do klemy a do ruby na karoserii
gdzie spotyka sie gruby kabel od tej klemy (okoo 25cm kabla 25mm2) i
polecimy nim do silnika.
Jeli jakis Zenek podaczy boom boxa owijajc kabel 10mm2 na
kokardk na klemach na akumulatorze to nie ma zabezpieczenia.
--
Czesi maja Skode Rumuni maja Dacie
a Polacy maja Fiata Polio Weekend
x
Guest
Mon Aug 04, 2025 10:11 pm
W dniu 04.08.2025 o 17:18, J.F pisze:
Quote:
Tak ogólnie przypominam, że w czasie jazdy, to prąd płynie z
alternatora do odbiorników. Ale akumulator może trochę stabilizować
napięcie.
A kiedy i skąd płynie największy prąd?
Najwyzszy płynie z akumulatora do rozrusznika.
Ale to przez chwilę.
Aha, czyli jest to ten GŁÓWNY, NAJWAŻNIEJSZY moment, gdzie to połączenie
powinno być najlepsze

...bo inaczej silnik się nie uruchomi a
alternator jakoś bez tego nie chce działać :)
więc potrzebujemy kabla akumulator-rozrusznik,
a potem ... alternator-karoseria ?
Skąd taki pomysł, skoro kable z minusem od akumulatora są osobno do
reszty instalacji?
:)
Ale gdzieś musisz te karoserie podłączyć, jeśli ma robić za przewód.
A niby czemu ma robić? Ok, są momenty gdzie może ale jak pisałem kable z
"minusem" niekoniecznie są podłączane do karoserii. Są modele aut prawie
plastikowe...Widać, że nie wiesz o różnych rozwiązaniach

>
Quote:
Jak do akumulatora ... to regulator napięcia w alternatorze nie
skompensuje spadku na kablu silnik-akumulator.
Przy małym prądzie? Kompensuje. Generalnie nie chodzi o alternator.
Wyraźnie napisałem, że chodzi o rozrusznik-akumulator, bo od tego
zaczynamy zabawę z prądem :)
Quote:
To co prawda gruby kabel, to spadek raczej mały ... chyba, że ktoś ma
ch* plecionkę
O tym piszę a ty jak zwykle okręcasz kota ogonem :>
--
Pixel
Albo PiS albo Polska
x
Guest
Mon Aug 04, 2025 10:13 pm
W dniu 04.08.2025 o 17:01, J.F pisze:
[...]
Quote:
Nie piszę o zaciskach, napisałem że KABEL wydzielał ciepło. Czytać nie
umiesz?
Dokładnie to przeczytałem.
Dodałem swoje przypadki.
Mogłeś też napisać jak się zupę gotuje.>
Quote:
a sam silnik, z resztą podzespołów ... na jakiś gumowych poduszkach
teraz, i połączenie z karoserią ma kiepskie.
Tak i często są plecionki z silnika do karoserii :]
Plecionki dawno nie widziałem.
Są nadal. Nie wszędzie ale są.
Quote:
Teraz jakieś grube kable ... przy akumulatorze.
To zależy od marki. Grube kabliska są najczęściej w dieslach o dużej
pojemności bo tam potrzeba sporego prądu do rozrusznika.
--
Pixel
Albo PiS albo Polska
J.F
Guest
Tue Aug 05, 2025 9:58 am
On Mon, 4 Aug 2025 22:13:53 +0200,
Çxá´Âí íí í wrote:
Quote:
W dniu 04.08.2025 o 17:01, J.F pisze:
[...]
Nie piszÄ o zaciskach, napisaem e KABEL wydziela ciepo. CzytaÄ nie
umiesz?
Dokadnie to przeczytaem.
Dodaem swoje przypadki.
Moge te napisaÄ jak siÄ zupÄ gotuje.
a sam silnik, z resztÄ
podzespow ... na jaki gumowych poduszkach
teraz, i poÄ
czenie z karoseriÄ
ma kiepskie.
Tak i czÄsto sÄ
plecionki z silnika do karoserii :]
Plecionki dawno nie widziaem.
SÄ
nadal. Nie wszÄdzie ale sÄ
.
Teraz jakie grube kable ... przy akumulatorze.
To zaley od marki. Grube kabliska sÄ
najczÄciej w dieslach o duej
pojemnoci bo tam potrzeba sporego prÄ
du do rozrusznika.
Plecionka moe mieÄ przeciez spory przekrj.
Nie modna? Koroduje? Za droga?
Pewnie to ostatnie :-P
J.
J.F
Guest
Tue Aug 05, 2025 10:02 am
On Mon, 4 Aug 2025 22:11:10 +0200,
Çxá´Âí íí í wrote:
Quote:
W dniu 04.08.2025 o 17:18, J.F pisze:
Tak oglnie przypominam, e w czasie jazdy, to prÄ
d pynie z
alternatora do odbiornikw. Ale akumulator moe trochÄ stabilizowaÄ
napiÄcie.
A kiedy i skÄ
d pynie najwiÄkszy prÄ
d?
Najwyzszy pynie z akumulatora do rozrusznika.
Ale to przez chwilÄ.
Aha, czyli jest to ten GWNY, NAJWANIEJSZY moment, gdzie to poÄ
czenie
powinno byÄ najlepsze

...bo inaczej silnik siÄ nie uruchomi a
alternator jako bez tego nie chce dziaaÄ :)
wiÄc potrzebujemy kabla akumulator-rozrusznik,
a potem ... alternator-karoseria ?
SkÄ
d taki pomys, skoro kable z minusem od akumulatora sÄ
osobno do
reszty instalacji?
:)
Ale gdzie musisz te karoserie podÄ
czyÄ, jeli ma robiÄ za przewd.
A niby czemu ma robiÄ? Ok, sÄ
momenty gdzie moe ale jak pisaem kable z
"minusem" niekoniecznie sÄ
podÄ
czane do karoserii. SÄ
modele aut prawie
plastikowe...WidaÄ, e nie wiesz o rnych rozwiÄ
zaniach
Problemu to nie zmienia - kabel "masowy"/ujemny od odbiornikw gdzie
podÄ
czamy - do minusa akumulatora, czy do silnika ?
Quote:
Jak do akumulatora ... to regulator napiÄcia w alternatorze nie
skompensuje spadku na kablu silnik-akumulator.
Przy maym prÄ
dzie? Kompensuje. Generalnie nie chodzi o alternator.
Wyranie napisaem, e chodzi o rozrusznik-akumulator, bo od tego
zaczynamy zabawÄ z prÄ
dem
Rozrusznik zapali i mamy problem napiÄcia na akumulatorze.
A prÄ
d niekoniecznie taki may, jak wÄ
czÄ wiata, dmuchawÄ, grzanie
szyby, grzanie foteli ...
Quote:
To co prawda gruby kabel, to spadek raczej may ... chyba, e kto ma
ch* plecionkÄ :-)
O tym piszÄ a ty jak zwykle okrÄcasz kota ogonem :
No ale dla akumulatora 0.1V to doÄ duo :-)
J.
PiteR
Guest
Tue Aug 05, 2025 11:25 pm
w <news:1vqq5rt33q1kj.1jozdmjgwi327.dlg@40tude.net>
dnia Tue, 05 Aug 2025 07:58:18 GMT user J.F pisze tak:
Quote:
Koroduje? Za droga?
Pewnie to ostatnie
:)
--
Czesi maja Skode Rumuni maja Dacie
a Polacy maja Fiata Polio Weekend
x
Guest
Wed Aug 06, 2025 12:33 am
W dniu 05.08.2025 o 23:25, PiteR pisze:
Quote:
Koroduje? Za droga?
Pewnie to ostatnie :-P
:)
No wiem. J.F. nie zrozumiał że korozja "miedzianej" plecionki jest u
niego debilizmem...ale nie podjął faktu, że plecionki często są z
"guwnolitu" i się grzeją po czasie...znaczy "udawana" miedź, która traci
właściwości po czasie :)
--
Pixel
Albo PiS albo Polska
ąćęłńóśźż
Guest
Fri Aug 08, 2025 6:01 pm
To gdzie się teraz podłączać minusem pożyczając prąd kablem z innego samochodu?
Kiedyś to do "bloku silnika" było dobrze, teraz nie tylko coraz trudniej się do tego bloku dostać, bo dogęszczają zabudowę komór
silnikowych jak centra miast, to jeszcze o jakichś mostkach piszecie.
-----
Quote:
Najwyzszy płynie z akumulatora do rozrusznika.
Ale to przez chwilę.
J.F
Guest
Fri Aug 08, 2025 8:29 pm
On Fri, 8 Aug 2025 18:01:48 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
Quote:
To gdzie się teraz podłączać minusem pożyczając prąd kablem z innego samochodu?
Kiedyś to do "bloku silnika" było dobrze, teraz nie tylko coraz trudniej się do tego bloku dostać, bo dogęszczają zabudowę komór
silnikowych jak centra miast, to jeszcze o jakichś mostkach piszecie.
Ja jednak na klemy akumulatora, bo one z reguły są dostępne.
Ale w niektórych samochodach akumulator np pod tylną kanapą ...
Quote:
-----
Najwyzszy płynie z akumulatora do rozrusznika.
Ale to przez chwilę.
J.
Janusz
Guest
Sun Aug 10, 2025 9:47 am
W dniu 4.08.2025 o 14:11, J.F pisze:
Quote:
Dziwne. W plecionce wszystko widać.
Akurat tam wypadło miejsce zmiany drutów, zaśniedziały po wierzchu
i stąd duzy opór ?
Eh Jarek, Jarek

nigdy nie widziałeś podróbki miedzi?
Chińczyk wszystko potrafi jeśli może dodatkowo parę centów zarobić.
Kupa jest tanich przewodów gdzie alu albo nawet stal jest pomiedziowana.
Tutaj tez mógł na taką "plecionkę" trafić.
--
Janusz
Rutkowski Jacek
Guest
Mon Aug 11, 2025 7:03 am
W dniu 10.08.2025 o 09:47, Janusz pisze:
Quote:
W dniu 4.08.2025 o 14:11, J.F pisze:
Dziwne. W plecionce wszystko widać.
Akurat tam wypadło miejsce zmiany drutów, zaśniedziały po wierzchu
i stąd duzy opór ?
Eh Jarek, Jarek

nigdy nie widziałeś podróbki miedzi?
Chińczyk wszystko potrafi jeśli może dodatkowo parę centów zarobić.
Kupa jest tanich przewodów gdzie alu albo nawet stal jest pomiedziowana.
Tutaj tez mógł na taką "plecionkę" trafić.
Miedziowana to wersja LUX. Wersja standard to czerwony lakier...
--
pzdr, j.r.
Goto page Previous 1, 2, 3 Next