RTV forum PL | NewsGroups PL

Sonda lambda w samochodach: czy generuje prąd zmienny czy stały?

Samochodowa Sonda lamda - zapytania

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Sonda lambda w samochodach: czy generuje prąd zmienny czy stały?

Goto page Previous  1, 2, 3

Krzysztof L
Guest

Thu Oct 25, 2007 3:08 pm   



Quote:
??? to juz raczej monitoruje TPS, sa przeciez samochody bez sond...

TPS tez, ale przede wszystkim IIgen opiera sie na korekcie skladu mieszanki
w oparciu o sonde.
Tps jest tu dodatkowy, do funkcji wzbogazania-zubozania czy cutoff.

Pozdr
Krzych

PAndy
Guest

Thu Oct 25, 2007 3:18 pm   



"Krzysztof L" <lancellot.wytnijto@wp.pl> wrote in message
news:ffq81c$m0$1@news.wp.pl...
Quote:

??? to juz raczej monitoruje TPS, sa przeciez samochody bez sond...

TPS tez, ale przede wszystkim IIgen opiera sie na korekcie skladu
mieszanki w oparciu o sonde.
Tps jest tu dodatkowy, do funkcji wzbogazania-zubozania czy cutoff.

.... imo otwarcie przepustnicy jest krytyczne, w wiekszosci samochodow w
ktorych instaluje sie II generacje sondy lambda nie ma lub nie daje
poprawnych wynikow

Krzysztof L
Guest

Thu Oct 25, 2007 5:19 pm   





PAndy
Guest

Fri Oct 26, 2007 8:44 am   



"Krzysztof L" <lancellot.wytnijto@wp.pl> wrote in message
news:ffqfll$4gn$1@news.wp.pl...
Quote:
... imo otwarcie przepustnicy jest krytyczne, w wiekszosci samochodow
w ktorych instaluje sie II generacje sondy lambda nie ma lub nie daje
poprawnych wynikow

A jakie to samochody?

wiekszosc samochodow jezdzacych po naszych drogach i majacych wiecej niz
15 lat do ktorych nie oplaca montowac sie nic lepszego niz 2 generacja -
zazwyczaj sonda w nich nie zyje, katalizator zostal dawno wypruty...

tomatos
Guest

Sun Nov 04, 2007 1:12 pm   



PAndy napisał(a):
Quote:

"Krzysztof L" <lancellot.wytnijto@wp.pl> wrote in message
news:ffqfll$4gn$1@news.wp.pl...
... imo otwarcie przepustnicy jest krytyczne, w wiekszosci samochodow
w ktorych instaluje sie II generacje sondy lambda nie ma lub nie daje
poprawnych wynikow

A jakie to samochody?

wiekszosc samochodow jezdzacych po naszych drogach i majacych wiecej niz
15 lat do ktorych nie oplaca montowac sie nic lepszego niz 2 generacja -
zazwyczaj sonda w nich nie zyje, katalizator zostal dawno wypruty...
Większość samochodów w których montuje się II generacje to samochody z

monowtryskiem lub wczesne wersje wielopunktowego wtrysku i wszystkie
mają sondę, i wbrew pozorom działającą (jak by sonda nie działała to nie
mógłbyś jeździć na benzynie). Poza tym działanie sondy i prawidłowo
wyregulowany silnik na benzynie to podstawowy warunek załażenia i
dobrego wyregulowania na gazie.
Odnośnie katalizatora - sonda w starszych typach jest jedna i montowana
jest przed katalizatorem, więc stan katalizatora nie wpływa na jej
wskazania, a TPS nie zawsze się podłącza (choć jestem zdania, że warto)

PS. W prawidłowo zamontowanej instalacji gazowej i dobrze wyregulowanej,
emulator sondy jest zbędny, a jego obecność wskazuje na to że zakład
instalacyjny nie poradził se za dobrze z montażem i regulacją (choć są
wyjątki)

tomatos
Guest

Sun Nov 04, 2007 1:36 pm   



PAndy napisał(a):
Quote:

"Krzysztof L" <lancellot.wytnijto@wp.pl> wrote in message
news:ffqfll$4gn$1@news.wp.pl...
... imo otwarcie przepustnicy jest krytyczne, w wiekszosci samochodow
w ktorych instaluje sie II generacje sondy lambda nie ma lub nie daje
poprawnych wynikow

A jakie to samochody?

wiekszosc samochodow jezdzacych po naszych drogach i majacych wiecej niz
15 lat do ktorych nie oplaca montowac sie nic lepszego niz 2 generacja -
zazwyczaj sonda w nich nie zyje, katalizator zostal dawno wypruty...
Większość samochodów w których montuje się II generacje to samochody z

monowtryskiem lub wczesne wersje wielopunktowego wtrysku i wszystkie
mają sondę, i wbrew pozorom działającą (jak by sonda nie działała to nie
mógłbyś jeździć na benzynie). Poza tym działanie sondy i prawidłowo
wyregulowany silnik na benzynie to podstawowy warunek załażenia i
dobrego wyregulowania na gazie.
Odnośnie katalizatora - sonda w starszych typach jest jedna i montowana
jest przed katalizatorem, więc stan katalizatora nie wpływa na jej
wskazania, a TPS nie zawsze się podłącza (choć jestem zdania, że warto)

PS. W prawidłowo zamontowanej instalacji gazowej i dobrze wyregulowanej,
emulator sondy jest zbędny, a jego obecność wskazuje na to że zakład
instalacyjny nie poradził se za dobrze z montażem i regulacją (choć są
wyjątki)

Krzysztof L
Guest

Sun Nov 04, 2007 9:19 pm   



Jest dokładnie jak piszesz.

Jeśli ktoś montuje 2gen tylko z uwagi na przepisy
a w rzeczywistości i tak "nie będzie działać"
To takiemu montażyście łapy trzeba odrąbać!

Pozdrawiam
Krzych

PAndy
Guest

Mon Nov 05, 2007 10:38 am   



"tomatos" <tomatos_st@news.gazeta.pl> wrote in message
news:472DB72F.80702@news.gazeta.pl...

Quote:
Większość samochodów w których montuje się II generacje to samochody
z monowtryskiem lub wczesne wersje wielopunktowego wtrysku i wszystkie
mają sondę, i wbrew pozorom działającą (jak by sonda nie działała to
nie mógłbyś jeździć na benzynie). Poza tym działanie sondy i
prawidłowo

Komputer zazwyczaj moze pracowac i pracuje w warunkach LOS

Quote:
wyregulowany silnik na benzynie to podstawowy warunek załażenia i
dobrego wyregulowania na gazie.

Wink to teoria ktorej nikt niprzestrzega i zreszta dlatego wiele
instalacji LPG szwankuje

Quote:
Odnośnie katalizatora - sonda w starszych typach jest jedna i
montowana jest przed katalizatorem, więc stan katalizatora nie wpływa
na jej wskazania, a TPS nie zawsze się podłącza (choć jestem zdania,
że warto)

zgadza sie, pisze o tym ze sonda z reguly jest zdechnieta a katalizatora
nie ma (szacowany czas zycia sondy to ok 120kkm a katalizatora 80 -
120kkm)

Quote:
PS. W prawidłowo zamontowanej instalacji gazowej i dobrze
wyregulowanej, emulator sondy jest zbędny, a jego obecność wskazuje na
to że zakład instalacyjny nie poradził se za dobrze z montażem i
regulacją (choć są wyjątki)

Tak, zgodze sie ze w prawidolowo zmontowanej i wyregulowanej instalacji
emulacja sondy jest zbedna.

PAndy
Guest

Mon Nov 05, 2007 10:39 am   



"Krzysztof L" <lancellot.wytnijto@wp.pl> wrote in message
news:fgl9fn$gvi$1@news.wp.pl...
Quote:
Jest dokładnie jak piszesz.

Jeśli ktoś montuje 2gen tylko z uwagi na przepisy
a w rzeczywistości i tak "nie będzie działać"
To takiemu montażyście łapy trzeba odrąbać!

to bys sie troche napracowal z tym odrabywaniem...

Krzysztof L
Guest

Mon Nov 05, 2007 9:57 pm   



Quote:
to bys sie troche napracowal z tym odrabywaniem..

Weź mnie nie dołuj.
Wink

krychu
Guest

Tue Nov 06, 2007 4:15 pm   



PAndy <pandrw_cutthis_@poczta.onet.pl> wrote:
[quote:3830cd02c9]
zgadza sie, pisze o tym ze sonda z reguly jest zdechnieta a
katalizatora nie ma (szacowany czas zycia sondy to ok 120kkm a
katalizatora 80 - 120kkm)

[/quote:3830cd02c9]
a pytanie z nieco innej beczki: jakie czynności trzeba wykonać dla
wiarygodnego sprawdzenia sondy? Pytam, ponieważ ma do sprawdzenia sonde w
aucie z przebiegiem bliskim 300kkm. Pomiar napięcia wykazuje zmiany w
zakresie 200-700mV, a przed rozgrzaniem stałą wartość około 0,45V.
Oczywiście check nie świeci. Inna sprawa, że trwałość na poziomie ileś tam
na pewno nie oznacza, że po tych iluś tam, sonda padnie.

--
adres zwrotny: elstach(małpa)poczta.fm

Krzysztof L
Guest

Tue Nov 06, 2007 8:04 pm   



Może zbyt wolno pracować taka sonda, mimo, że napicia podaje przywoite.
Na benzynce masz "dziury" w monencie obrotowym.
Na gazie chodzi dobrze.

Pozdrawiam
Krzych

krychu
Guest

Tue Nov 06, 2007 9:25 pm   



Krzysztof L <lancellot.wytnijto@wp.pl> wrote:
Quote:
Może zbyt wolno pracować taka sonda, mimo, że napicia podaje
przywoite. Na benzynce masz "dziury" w monencie obrotowym.
Na gazie chodzi dobrze.


aha, czyli w takim przypadku ECU nie zdiagnozuje tego jako uszkodzenie sondy
i nie wyświetli check-a? Czy ECU diagnozuje tylko nieprawidłowe napięcia
jako problem z danym czujnikiem (lambda, TPS, itp.)?


--
adres zwrotny: elstach(małpa)poczta.fm

Krzysztof L
Guest

Wed Nov 07, 2007 7:38 pm   



Quote:
aha, czyli w takim przypadku ECU nie zdiagnozuje tego jako
uszkodzenie sondy i nie wyświetli check-a? Czy ECU diagnozuje tylko
nieprawidłowe napięcia jako problem z danym czujnikiem (lambda, TPS,
itp.)?

Z moich obserwacji motronica wynika, iż błąd czujnika jest notowany
podczas odłączenia danego czujnika.
np. ściągasz kabel i notuje błąd.
(tps, czujnik temp silnika, nastawnik przepustnicy, czujnik temp zasysanego
powietrza)
Po prostu jeśli czujnik podaje sygnał w zakresie dla niego prawidłowym,
błąd się nie pojawi.
ECU oleje taki fakt, że np. czujnik temp zasysanego powietrza podaje w
ciągu kilku sekund wartości z przedziału
-40st C do +40stC. Dla ecu obie wartości są prawidłowe a realnie nie są
poprawne.
Sonda nie tak łatwo łapie błąd, musi być długo odcięta lub zwarta do masy
aby błąd się pojawił.


Pozdrawiam
Krzych

Goto page Previous  1, 2, 3

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Sonda lambda w samochodach: czy generuje prąd zmienny czy stały?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map