Goto page Previous 1, 2, 3
Krzysztof L
Guest
Thu Oct 25, 2007 3:08 pm
Quote:
??? to juz raczej monitoruje TPS, sa przeciez samochody bez sond...
TPS tez, ale przede wszystkim IIgen opiera sie na korekcie skladu mieszanki
w oparciu o sonde.
Tps jest tu dodatkowy, do funkcji wzbogazania-zubozania czy cutoff.
Pozdr
Krzych
PAndy
Guest
Thu Oct 25, 2007 3:18 pm
"Krzysztof L" <lancellot.wytnijto@wp.pl> wrote in message
news:ffq81c$m0$1@news.wp.pl...
Quote:
??? to juz raczej monitoruje TPS, sa przeciez samochody bez sond...
TPS tez, ale przede wszystkim IIgen opiera sie na korekcie skladu
mieszanki w oparciu o sonde.
Tps jest tu dodatkowy, do funkcji wzbogazania-zubozania czy cutoff.
.... imo otwarcie przepustnicy jest krytyczne, w wiekszosci samochodow w
ktorych instaluje sie II generacje sondy lambda nie ma lub nie daje
poprawnych wynikow
Krzysztof L
Guest
Thu Oct 25, 2007 5:19 pm
PAndy
Guest
Fri Oct 26, 2007 8:44 am
"Krzysztof L" <lancellot.wytnijto@wp.pl> wrote in message
news:ffqfll$4gn$1@news.wp.pl...
Quote:
... imo otwarcie przepustnicy jest krytyczne, w wiekszosci samochodow
w ktorych instaluje sie II generacje sondy lambda nie ma lub nie daje
poprawnych wynikow
A jakie to samochody?
wiekszosc samochodow jezdzacych po naszych drogach i majacych wiecej niz
15 lat do ktorych nie oplaca montowac sie nic lepszego niz 2 generacja -
zazwyczaj sonda w nich nie zyje, katalizator zostal dawno wypruty...
tomatos
Guest
Sun Nov 04, 2007 1:12 pm
PAndy napisał(a):
Quote:
"Krzysztof L" <lancellot.wytnijto@wp.pl> wrote in message
news:ffqfll$4gn$1@news.wp.pl...
... imo otwarcie przepustnicy jest krytyczne, w wiekszosci samochodow
w ktorych instaluje sie II generacje sondy lambda nie ma lub nie daje
poprawnych wynikow
A jakie to samochody?
wiekszosc samochodow jezdzacych po naszych drogach i majacych wiecej niz
15 lat do ktorych nie oplaca montowac sie nic lepszego niz 2 generacja -
zazwyczaj sonda w nich nie zyje, katalizator zostal dawno wypruty...
Większość samochodów w których montuje się II generacje to samochody z
monowtryskiem lub wczesne wersje wielopunktowego wtrysku i wszystkie
mają sondę, i wbrew pozorom działającą (jak by sonda nie działała to nie
mógłbyś jeździć na benzynie). Poza tym działanie sondy i prawidłowo
wyregulowany silnik na benzynie to podstawowy warunek załażenia i
dobrego wyregulowania na gazie.
Odnośnie katalizatora - sonda w starszych typach jest jedna i montowana
jest przed katalizatorem, więc stan katalizatora nie wpływa na jej
wskazania, a TPS nie zawsze się podłącza (choć jestem zdania, że warto)
PS. W prawidłowo zamontowanej instalacji gazowej i dobrze wyregulowanej,
emulator sondy jest zbędny, a jego obecność wskazuje na to że zakład
instalacyjny nie poradził se za dobrze z montażem i regulacją (choć są
wyjątki)
tomatos
Guest
Sun Nov 04, 2007 1:36 pm
PAndy napisał(a):
Quote:
"Krzysztof L" <lancellot.wytnijto@wp.pl> wrote in message
news:ffqfll$4gn$1@news.wp.pl...
... imo otwarcie przepustnicy jest krytyczne, w wiekszosci samochodow
w ktorych instaluje sie II generacje sondy lambda nie ma lub nie daje
poprawnych wynikow
A jakie to samochody?
wiekszosc samochodow jezdzacych po naszych drogach i majacych wiecej niz
15 lat do ktorych nie oplaca montowac sie nic lepszego niz 2 generacja -
zazwyczaj sonda w nich nie zyje, katalizator zostal dawno wypruty...
Większość samochodów w których montuje się II generacje to samochody z
monowtryskiem lub wczesne wersje wielopunktowego wtrysku i wszystkie
mają sondę, i wbrew pozorom działającą (jak by sonda nie działała to nie
mógłbyś jeździć na benzynie). Poza tym działanie sondy i prawidłowo
wyregulowany silnik na benzynie to podstawowy warunek załażenia i
dobrego wyregulowania na gazie.
Odnośnie katalizatora - sonda w starszych typach jest jedna i montowana
jest przed katalizatorem, więc stan katalizatora nie wpływa na jej
wskazania, a TPS nie zawsze się podłącza (choć jestem zdania, że warto)
PS. W prawidłowo zamontowanej instalacji gazowej i dobrze wyregulowanej,
emulator sondy jest zbędny, a jego obecność wskazuje na to że zakład
instalacyjny nie poradził se za dobrze z montażem i regulacją (choć są
wyjątki)
Krzysztof L
Guest
Sun Nov 04, 2007 9:19 pm
Jest dokładnie jak piszesz.
Jeśli ktoś montuje 2gen tylko z uwagi na przepisy
a w rzeczywistości i tak "nie będzie działać"
To takiemu montażyście łapy trzeba odrąbać!
Pozdrawiam
Krzych
PAndy
Guest
Mon Nov 05, 2007 10:38 am
"tomatos" <tomatos_st@news.gazeta.pl> wrote in message
news:472DB72F.80702@news.gazeta.pl...
Quote:
Większość samochodów w których montuje się II generacje to samochody
z monowtryskiem lub wczesne wersje wielopunktowego wtrysku i wszystkie
mają sondę, i wbrew pozorom działającą (jak by sonda nie działała to
nie mógłbyś jeździć na benzynie). Poza tym działanie sondy i
prawidłowo
Komputer zazwyczaj moze pracowac i pracuje w warunkach LOS
Quote:
wyregulowany silnik na benzynie to podstawowy warunek załażenia i
dobrego wyregulowania na gazie.

to teoria ktorej nikt niprzestrzega i zreszta dlatego wiele
instalacji LPG szwankuje
Quote:
Odnośnie katalizatora - sonda w starszych typach jest jedna i
montowana jest przed katalizatorem, więc stan katalizatora nie wpływa
na jej wskazania, a TPS nie zawsze się podłącza (choć jestem zdania,
że warto)
zgadza sie, pisze o tym ze sonda z reguly jest zdechnieta a katalizatora
nie ma (szacowany czas zycia sondy to ok 120kkm a katalizatora 80 -
120kkm)
Quote:
PS. W prawidłowo zamontowanej instalacji gazowej i dobrze
wyregulowanej, emulator sondy jest zbędny, a jego obecność wskazuje na
to że zakład instalacyjny nie poradził se za dobrze z montażem i
regulacją (choć są wyjątki)
Tak, zgodze sie ze w prawidolowo zmontowanej i wyregulowanej instalacji
emulacja sondy jest zbedna.
PAndy
Guest
Mon Nov 05, 2007 10:39 am
"Krzysztof L" <lancellot.wytnijto@wp.pl> wrote in message
news:fgl9fn$gvi$1@news.wp.pl...
Quote:
Jest dokładnie jak piszesz.
Jeśli ktoś montuje 2gen tylko z uwagi na przepisy
a w rzeczywistości i tak "nie będzie działać"
To takiemu montażyście łapy trzeba odrąbać!
to bys sie troche napracowal z tym odrabywaniem...
Krzysztof L
Guest
Mon Nov 05, 2007 9:57 pm
Quote:
to bys sie troche napracowal z tym odrabywaniem..
Weź mnie nie dołuj.
krychu
Guest
Tue Nov 06, 2007 4:15 pm
PAndy <pandrw_cutthis_@poczta.onet.pl> wrote:
[quote:3830cd02c9]
zgadza sie, pisze o tym ze sonda z reguly jest zdechnieta a
katalizatora nie ma (szacowany czas zycia sondy to ok 120kkm a
katalizatora 80 - 120kkm)
[/quote:3830cd02c9]
a pytanie z nieco innej beczki: jakie czynności trzeba wykonać dla
wiarygodnego sprawdzenia sondy? Pytam, ponieważ ma do sprawdzenia sonde w
aucie z przebiegiem bliskim 300kkm. Pomiar napięcia wykazuje zmiany w
zakresie 200-700mV, a przed rozgrzaniem stałą wartość około 0,45V.
Oczywiście check nie świeci. Inna sprawa, że trwałość na poziomie ileś tam
na pewno nie oznacza, że po tych iluś tam, sonda padnie.
--
adres zwrotny: elstach(małpa)poczta.fm
Krzysztof L
Guest
Tue Nov 06, 2007 8:04 pm
Może zbyt wolno pracować taka sonda, mimo, że napicia podaje przywoite.
Na benzynce masz "dziury" w monencie obrotowym.
Na gazie chodzi dobrze.
Pozdrawiam
Krzych
krychu
Guest
Tue Nov 06, 2007 9:25 pm
Krzysztof L <lancellot.wytnijto@wp.pl> wrote:
Quote:
Może zbyt wolno pracować taka sonda, mimo, że napicia podaje
przywoite. Na benzynce masz "dziury" w monencie obrotowym.
Na gazie chodzi dobrze.
aha, czyli w takim przypadku ECU nie zdiagnozuje tego jako uszkodzenie sondy
i nie wyświetli check-a? Czy ECU diagnozuje tylko nieprawidłowe napięcia
jako problem z danym czujnikiem (lambda, TPS, itp.)?
--
adres zwrotny: elstach(małpa)poczta.fm
Krzysztof L
Guest
Wed Nov 07, 2007 7:38 pm
Quote:
aha, czyli w takim przypadku ECU nie zdiagnozuje tego jako
uszkodzenie sondy i nie wyświetli check-a? Czy ECU diagnozuje tylko
nieprawidłowe napięcia jako problem z danym czujnikiem (lambda, TPS,
itp.)?
Z moich obserwacji motronica wynika, iż błąd czujnika jest notowany
podczas odłączenia danego czujnika.
np. ściągasz kabel i notuje błąd.
(tps, czujnik temp silnika, nastawnik przepustnicy, czujnik temp zasysanego
powietrza)
Po prostu jeśli czujnik podaje sygnał w zakresie dla niego prawidłowym,
błąd się nie pojawi.
ECU oleje taki fakt, że np. czujnik temp zasysanego powietrza podaje w
ciągu kilku sekund wartości z przedziału
-40st C do +40stC. Dla ecu obie wartości są prawidłowe a realnie nie są
poprawne.
Sonda nie tak łatwo łapie błąd, musi być długo odcięta lub zwarta do masy
aby błąd się pojawił.
Pozdrawiam
Krzych
Goto page Previous 1, 2, 3