RTV forum PL | NewsGroups PL

Skuteczne hamowanie elektrowrzeciona 2,2 kW z falownikiem 3,6 kW: E.OC3 i jego przyczyny

Hamowanie elektrowrzecina falownikiem

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Skuteczne hamowanie elektrowrzeciona 2,2 kW z falownikiem 3,6 kW: E.OC3 i jego przyczyny

Goto page Previous  1, 2

Robert Wańkowski
Guest

Tue Apr 29, 2014 8:36 pm   



"BartekK"
Quote:
A nie miałeś "base frequency" przypadkiem ustawionego na 50Hz?
Teraz na nowym wrzecionie tak ustawiłem. Częstotliwość bazowa 400 Hz i

sterowanie U/f.
Wygląda, że jest ok. Prąd na jałowym w okolicach 4 A. Przy wektorowym
wyglądało to tak:
Hz A

400 3
380 3,5
350 4,4
330 5,4
300 7,5
290 10
280 11
275 12
270 13
267 5,5
240 5,4
220 10
200 8
184 4
170 6
150 5
140 3,5
120 5,5
100 4
80 5
70 6
50 5,5
30 5

Jeszcze nie wiem jak będzie z mocą na małych obrotach przy U/f.

Robert

BartekK
Guest

Tue Apr 29, 2014 9:14 pm   



W dniu 2014-04-23 20:51, Jeffrey pisze:
Quote:
to żeś pojechał
falownik nie podaje wyższego napięcia na wyjściu niż ma na wejściu
base freq podaje się żeby w tej częstotliwości było napięcie znamionowe
i ono już nie rośnie
Falownik składa się z prostownika 1 lub 3 fazy na DC (z pfc lub bez), co

daje jakieś 300 lub 500V DC na kondensatorach, a z tego - 3 półmostki H
(dodatkowo taktowane pwm-em by regulować napięcie) robią ci 3 fazy.
Maksymalnie uzyskasz z tego faktycznie tyle co na wejściu - ale w
sinusie i licząc RMS, a wiele falowników potrafi (jak zwykły wzmacniacz
audio) pójść w "przester" i na wyjściu pwm=100% i prostokąt o szczycie
równym maks DC czyli prostokąt trochę ponad 500V.

Jak sam napisałeś - podaje się base freq -> przy tym ma być napięcie
znamionowe. Skoro masz wrzeciono 400Hz 220v, to przy 400Hz miało mieć
napięcie znamionowe np 3x220v. A przy 50Hz miało mieć 8 razy mniejsze
napięcie, niż znamionowe. A dostało pełne.

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

BartekK
Guest

Tue Apr 29, 2014 9:16 pm   



W dniu 2014-04-24 02:00, Mario pisze:
Quote:
Zazwyczaj U/F jest stałe do uzyskania nominalnej (dla silnika)
częstotliwości i nominalnego napięcia. Po przekroczeniu f nominalnego,
napięcie pozostaje stałe co objawia się spadkiem momentu.
No ale jeśli wpiszesz tą nominalną dla silnika częstotliwość

niewłaściwą, to nominalne napięcie uzyskasz przy niewłaściwej
częstotliwości. Nic to, że ponad nią napięcie nie będzie już rosło (aż
do osiągnięcia "prawdziwej nominalnej" częstotliwości), skoro już przy
np 8x mniejszej - już masz pełne napięcie...

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Jeffrey
Guest

Tue Apr 29, 2014 9:35 pm   



Robert Wańkowski wrote:
Quote:
"BartekK"
A nie miałeś "base frequency" przypadkiem ustawionego na 50Hz?
Teraz na nowym wrzecionie tak ustawiłem. Częstotliwość bazowa 400 Hz
i
sterowanie U/f.
Wygląda, że jest ok. Prąd na jałowym w okolicach 4 A. Przy
wektorowym
wyglądało to tak:
Hz A

400 3
380 3,5
350 4,4
330 5,4
300 7,5
290 10
280 11
275 12
270 13
267 5,5
240 5,4
220 10
200 8
184 4
170 6
150 5
140 3,5
120 5,5
100 4
80 5
70 6
50 5,5
30 5

Jeszcze nie wiem jak będzie z mocą na małych obrotach przy U/f.

Robert

jak będzie za mało to przełączysz na nieliniowy U/f ( z podbiciem
momentu)
nie zapomnij też wpisać prądu silnika i współczynnika przeciążenia
a w ogóle to może w silniku jest uzwojenie termiczne, to warto je
wykorzystać

jeffrey

Robert Wańkowski
Guest

Tue Apr 29, 2014 10:12 pm   



"Jeffrey"
Quote:
Jeszcze nie wiem jak będzie z mocą na małych obrotach przy U/f.
Robert
jak będzie za mało to przełączysz na nieliniowy U/f ( z podbiciem momentu)

Jest drugi zestaw parametrów dla zwiększaniu momentu obrotowego. Aktywowany
sygnałem zewnętrznym.
Myślałem taki przycisk wyprowadzić na pnel sterujący.


Quote:
nie zapomnij też wpisać prądu silnika i współczynnika przeciążenia
a w ogóle to może w silniku jest uzwojenie termiczne, to warto je
wykorzystać
współczynnik przeciążenia? To jest to samo co ochrona przed utykiem?


Robert

Jeffrey
Guest

Wed Apr 30, 2014 6:06 am   



Robert Wańkowski wrote:
Quote:
"Jeffrey"
Jeszcze nie wiem jak będzie z mocą na małych obrotach przy U/f.
Robert
jak będzie za mało to przełączysz na nieliniowy U/f ( z podbiciem
momentu)

Jest drugi zestaw parametrów dla zwiększaniu momentu obrotowego.
Aktywowany sygnałem zewnętrznym.
Myślałem taki przycisk wyprowadzić na pnel sterujący.


nie zapomnij też wpisać prądu silnika i współczynnika przeciążenia
a w ogóle to może w silniku jest uzwojenie termiczne, to warto je
wykorzystać
współczynnik przeciążenia? To jest to samo co ochrona przed utykiem?

Robert

nie , to odpowiednik zabezpieczenia termicznego (przeciążenia) jest
wyższy zwykle o 15% i przyjmuje wartość 115% prądu znamionowego, w
parametrach jest zawsze w pobliżu parametrów silnika

jeffrey

Robert Wańkowski
Guest

Wed Apr 30, 2014 7:56 am   



"Jeffrey"
Quote:
współczynnik przeciążenia? To jest to samo co ochrona przed utykiem?
Robert
nie , to odpowiednik zabezpieczenia termicznego (przeciążenia) jest wyższy
zwykle o 15% i przyjmuje wartość 115% prądu znamionowego, w parametrach
jest zawsze w pobliżu parametrów silnika
jeffrey
Gdybyś zechciał zerknąć?

Wyciąłem tabelki z instrukcji.
https://www.dropbox.com/s/tb5tjfvmai17wlj/falownik%20parametry.pdf

A może coś wpisać to poniżej są pliki Worda z tabelką.
https://www.dropbox.com/s/6miig6x491lqj03/falownik%20parametry4.doc 1.8 Mb
https://www.dropbox.com/s/ljyyis3fwv8d5vh/falownik%20parametry.docx 53 k

Prąd przy 400 Hz mam 3,5 A. Podobno to za dużo (0,7 A ma być). Napięcie 220
V.
Przy 60 Hz prąf 4 A napięcie 70 V.
Częstliwość modulacji 15 kHz.

Robert

Jeffrey
Guest

Wed Apr 30, 2014 8:22 pm   



Robert Wańkowski wrote:
Quote:
"Jeffrey"
współczynnik przeciążenia? To jest to samo co ochrona przed
utykiem?
Robert
nie , to odpowiednik zabezpieczenia termicznego (przeciążenia) jest
wyższy zwykle o 15% i przyjmuje wartość 115% prądu znamionowego, w
parametrach jest zawsze w pobliżu parametrów silnika
jeffrey
Gdybyś zechciał zerknąć?
Wyciąłem tabelki z instrukcji.
https://www.dropbox.com/s/tb5tjfvmai17wlj/falownik%20parametry.pdf

A może coś wpisać to poniżej są pliki Worda z tabelką.
https://www.dropbox.com/s/6miig6x491lqj03/falownik%20parametry4.doc
1.8 Mb
https://www.dropbox.com/s/ljyyis3fwv8d5vh/falownik%20parametry.docx
53 k
Prąd przy 400 Hz mam 3,5 A. Podobno to za dużo (0,7 A ma być).
Napięcie 220 V.
Przy 60 Hz prąf 4 A napięcie 70 V.
Częstliwość modulacji 15 kHz.

Robert

wychodzi że to parametr 9 i przy stałomomentowym sterowaniu trzeba
ustawić na 100% czyli prąd znamionowy silnika
0,7A ? to jakiś mały bzyk

jeffrey

Robert Wańkowski
Guest

Wed Apr 30, 2014 8:32 pm   



"Jeffrey"
Quote:
wychodzi że to parametr 9 i przy stałomomentowym sterowaniu trzeba ustawić
na 100% czyli prąd znamionowy silnika
0,7A ? to jakiś mały bzyk

I tak mam ustawione. Wrzeciono ma 2,2 kW.

Robert

Jeffrey
Guest

Wed Apr 30, 2014 9:02 pm   



Robert Wańkowski wrote:
Quote:
"Jeffrey"
wychodzi że to parametr 9 i przy stałomomentowym sterowaniu trzeba
ustawić na 100% czyli prąd znamionowy silnika
0,7A ? to jakiś mały bzyk

I tak mam ustawione. Wrzeciono ma 2,2 kW.

Robert

mi wychodzi prąd 5,5A (przy 230V 3F), skąd 0,7?

jeffrey

Robert Wańkowski
Guest

Wed Apr 30, 2014 9:13 pm   



"Jeffrey"
Quote:
I tak mam ustawione. Wrzeciono ma 2,2 kW.
Robert
mi wychodzi prąd 5,5A (przy 230V 3F), skąd 0,7?


Tak mi ktoś powiedział, że tyle powinien wynosić ten prąd. Dlatego chciałem
zweryfikować.
Mam 3,5 A przy 220V, 400 Hz.

Robert

Goto page Previous  1, 2

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Skuteczne hamowanie elektrowrzeciona 2,2 kW z falownikiem 3,6 kW: E.OC3 i jego przyczyny

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map