RTV forum PL | NewsGroups PL

Rosnące trudności w zakupie AS321 i dostępność LM324 - co się dzieje?

Niedostępność półprzewodników

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Rosnące trudności w zakupie AS321 i dostępność LM324 - co się dzieje?

Goto page Previous  1, 2, 3

Piotr Gałka
Guest

Tue May 10, 2022 10:34 am   



W dniu 2022-05-10 o 12:11, Piotr Wyderski pisze:

Quote:
Homologacja często jest a całość, ale przez całość rozumie się BOM. A w
BOM możesz mieć wymienione elementy alternatywne, np. 5 innych modeli
opornika.

Nie za bardzo dotyczy alternatywnych procesorów.
P.G.

alojzy nieborak
Guest

Tue May 10, 2022 12:12 pm   



heby napisał(a):

Quote:
Bez znaczenia czy to fake news czy nie. Właściwe pytanie brzmi: co oni
robili przez 2 lata, że po 2 latach *NAGLE* się zorientowali, że nie ma
kluczowego komponentu i *NIE* da się go zastapić? Znając jakość
większości wypocin embedded, pytanie jest bliskie retorycznemu, ale może
ktoś ma jakąs sensowną hipoteze poza "dziadowanie w software i
januszowanie w managmencie".


Nie słyszałem nic o brakach kontrolerów do komputera samochodowego.
U nich zdaje się panuje Renesas i być może Motorola.
Nie wiem po co mają się przesiadać na inne kontrolery jeśli
nie ma takiej potrzeby. Brakowało zdaje się jakichś pierdół.

Wspomniany AS321. Min. jedno źródło detaliczne w PL z dostępem na magazynie.
Drugie u kitaja, trzecie/czwarte/dziesiąte w ilościach milyjon na magazynie za wielka wodą.
Jaki z tego wniosek? To to jest produkowane. Trza zadać inne pytanie, czemu
sklep nie chce ich sprowadzić do PL?



Przyczyna.
Kowid = zmniejszenie produkcji tj. kwarantanny nakładane na pracowników
Kowid = większe zapotrzebowanie na elektronikę, kiedy zamknie się ludków
na rok w domach, wtedy z nudów zaczną kupować duperele, a z przymusu
rządowego laptopy/tablety (zdalne nauczanie)
Wiki wskazuje również na jakie sankcje Tramposkie nałożone
na kitaja:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Niedob%C3%B3r_p%C3%B3%C5%82przewodnik%C3%B3w_(od_2020)


Tak że w krótkim czasie nałożyło się na siebie kilka czynników.

alojzy nieborak
Guest

Tue May 10, 2022 12:22 pm   



Piotr Gałka napisał(a):
Quote:
Zapewne homologacja jest na jakąś całość i w razie zmiany całość podlega
homologacji od nowa.


Ano. I prawdopodobnie załatwiasz papierkologię we wszystkich państwach
w których sprzedajesz. I po co Ci takie atrakcje?
Standardowa wklejka:
https://www.ul.com/sites/g/files/qbfpbp266/files/inline-images/newsroom_pn_post_90_img_3.gif

Co z tego że przeskoczysz na super nowy uC, jak jego producent zwinie
biznes za 5 lat, a Ciebie czeka nowy oberek z papierami:)

Marek
Guest

Tue May 10, 2022 3:06 pm   



On Tue, 10 May 2022 12:05:53 +0200, Piotr
Gałka<piotr.galka@cutthismicromade.pl> wrote:
Quote:
oczy, bo nie miałem bladego pojęcia, że istnieją jakieś takie
ograniczenia nie pozwalające zrobić czegoś lepiej/nowocześniej.

To zdanie wydaje mi się trochę nadinterpretacją. Oczywiście, że
zawsze można zrobić lepiej (technicznie) ale to "lepiej" wcale nie
przekłada się biznesowo na lepiej, bo wygeneruje dodatkowe koszty a
zysku dodatkowego nie przyniesie. Klientowi nie zależy na tym, czy
urządzenie jest oparte na X czy Y byle spełniało swoją funkcję.

--
Marek

heby
Guest

Tue May 10, 2022 8:27 pm   



On 10/05/2022 08:54, Atlantis wrote:
Quote:
Bez znaczenia czy to fake news czy nie. Właściwe pytanie brzmi: co oni
robili przez 2 lata, że po 2 latach *NAGLE* się zorientowali, że nie
ma kluczowego komponentu i *NIE* da się go zastapić?
Ale czym go niby mieli zastąpić, skoro sytuacja jest dynamiczna i
łańcuchy dostaw są przerwane globalnie? Właśnie o to chodzi, że nikt ci
nie zagwarantuje, że dany podzespół będzie dostępny za miesiąc

Czyli sugerujesz, że przemysł musi być przygotowany na *zmiany*, bo nie
ma pewności? To dlaczego automotive nie jest przygotowane, tylko po 2
latach dowiadujemy się, że są w czarnej d...?

Ogólnie: dlaczego nie są przygotowani na dywersyfikacje dostawców
podzespołów, nawet na poziomie innego hardware realizującego te same
funkcje? Przecież zawsze sie może fabryka spalić.

Quote:
, a co
dopiero mówić o dwóch latach. Producent wyda pieniądze na stworzenie
nowej rewizji sprzętu i przeporowanie firmware'u, a na końcu i tak się
okaże, że części do niego nie ma (chociaż były, gdy proces się zaczynał).

A może zamiast wkładać pieniądze w portowanie firmware po prostu napisze
je od razu z myślą o przenośności? Ja wiem, że mówię rzeczy niemodne.
Szczególnie w embedded, gdzie przenośnośc jest wrogiem dobrej roboty.

Quote:
Przecież właśnie tak to się zaczęło - producenci (jeśli mogli) próbowali
przenosić projekty na inny, (jeszcze) dostępny hardware. Kończyło się to
tym, że nagły wzrost zapotrzebowania na te alternatywne, mniej popularne
części powodował, że także ich zaczynało brakować na rynku.

Nie przypuszczam, aby zabrakło na rynku *wszystkich* chipów na raz. To
raczej przypadek "zabrakło ulubionego procesora 8051 i nic się nie da
zrobić".

SW3
Guest

Tue May 10, 2022 9:08 pm   



W dniu 10.05.2022 o 22:27, heby pisze:
Quote:
Nie przypuszczam, aby zabrakło na rynku *wszystkich* chipów na raz.

Nie wszystkich, tylko tych, na które jest zapotrzebowanie :)

--
SW3

miumiu
Guest

Wed May 11, 2022 6:58 am   



A moze po prostu Chinczycy na tyle sie dorobili, ze nie chca juz pracowac za
miske ryzu. Teraz odcinaja kupony. Pierwsza dzialka byla za darmo Wink Teraz
kontroluja podaz elektroniki tak jak OPEC kontroluje wydobycie ropy. Tez bym
tak robil gdybym nie mial sensownej konkurencji.


--
Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
http://www.avg.com

Piotr Wyderski
Guest

Thu May 12, 2022 12:30 pm   



alojzy nieborak wrote:

Quote:
Wspomniany AS321. Min. jedno źródło detaliczne w PL z dostępem na magazynie.

Które w PL ma go na magazynie? Ledwo 10 sztuk mi się udało znaleźć.

Pozdrawiam, Piotr

Goto page Previous  1, 2, 3

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Rosnące trudności w zakupie AS321 i dostępność LM324 - co się dzieje?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map