RTV forum PL | NewsGroups PL

Przetwornica 12V/230V 1000W do zasilania farelki w pickupie czy to zadziała?

Przetwornica 12V/230V- 1000/2000W i mały grzejnik(farelka)

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Przetwornica 12V/230V 1000W do zasilania farelki w pickupie czy to zadziała?

Goto page 1, 2  Next

JG
Guest

Mon Nov 12, 2007 11:16 pm   



Witam!
Mam troche nietypowy problem ...
Jest samochod pickup z nadbudowa ( w miare szczelna) , nie jest ona
polaczona z kabina. Przewoze czasami na pace moje psy, w lecie nie ma
problemu - uchyli sie troszke okienka i wentylacja jest. Natomiast gorzej to
wyglada w zimie, juz nie wspominam jak temperatura spadnie kilkanascie
kresek ponizej zera. Dlatego kombinuje cos zeby to choc troche ogrzac.
Auto jest na gwarancji wiec robienie dziury i puszczanie nawiewu z kabiny
odpada.
Ostatnio wpadl mi do glowy taki pomysl : gdyby tak kupic przetwornice
12/230V 1000W/2000W(chwilowego) i do niej podpiac zwykla farelke 750W/1000W
220V ? Czy przetwornica wytrzyma dluzsze uzywanie czegos takiego?Dluzsze-
mam na mysli ok 600km(8 godzin z przerwami) Jesli tak, to jaki bedzie pobor
pradu z akumulatora? Czy podczas jazdy alternator wydoli?

czekam na wasze opinie i sugestie
pozdr JARO

Ukaniu
Guest

Mon Nov 12, 2007 11:21 pm   



Użytkownik "JG" <j_a_r_o@interia.pl> napisał w wiadomości
news:fhajcs$5ao$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
Ostatnio wpadl mi do glowy taki pomysl : gdyby tak kupic przetwornice
12/230V 1000W/2000W(chwilowego) i do niej podpiac zwykla farelke
750W/1000W 220V ? Czy przetwornica wytrzyma dluzsze uzywanie czegos
takiego?Dluzsze- mam na mysli ok 600km(8 godzin z przerwami) Jesli tak,
to jaki bedzie pobor pradu z akumulatora? Czy podczas jazdy alternator
wydoli?

Nie wydoli, alternatory zwykle mają moc do 1KW a auto ma swoje potrzeby,
czasem bardzo duże.
Jedyne sensowne rozwiązanie to odpowiednie ogrzewanie kabiny na benzynę czy
ropę - będzie najbardziej efektywne.

Pozdrawiam Łukasz

Jarosław Sokołowski
Guest

Mon Nov 12, 2007 11:41 pm   



Pan Jaro ma troche nietypowy problem:

Quote:
Jest samochod pickup z nadbudowa ( w miare szczelna) , nie jest ona
polaczona z kabina. Przewoze czasami na pace moje psy, w lecie nie ma
problemu - uchyli sie troszke okienka i wentylacja jest. Natomiast gorzej to
wyglada w zimie, juz nie wspominam jak temperatura spadnie kilkanascie
kresek ponizej zera. Dlatego kombinuje cos zeby to choc troche ogrzac.
Auto jest na gwarancji wiec robienie dziury i puszczanie nawiewu z kabiny
odpada.
Ostatnio wpadl mi do glowy taki pomysl : gdyby tak kupic przetwornice
12/230V 1000W/2000W(chwilowego) i do niej podpiac zwykla farelke 750W/1000W
220V ? Czy przetwornica wytrzyma dluzsze uzywanie czegos takiego?Dluzsze-
mam na mysli ok 600km(8 godzin z przerwami) Jesli tak, to jaki bedzie pobor
pradu z akumulatora? Czy podczas jazdy alternator wydoli?

czekam na wasze opinie i sugestie

Taka przetwornica psu na budę sie nie zda. Przy 12V farelka 1kW potrzebuje
prawie 100A, a to ponad miarę tak przetwornicy, jak i samej instalacji
samochodowej z akumulatorem. Jeśli już, to można z małej przetwornicy
zasilić silnik. Też nie najzdrowszy to prąd dla niego, ale kręcić się
będzie. A do tego wymienić spiralę grzejną -- nawinąć krótszy i grubszy
drut i podłączyć wprost do 12V. Tak z kilkanaście amperów, czyli ze 200W
może instalacja wytrzyma. Dużo nie ogrzeje, ale zawsze coś. Dla porównania,
jeden pies ma szacunkową moc grzejną koło 100W.

A swoja drogą, delikatne te pieski jakieś. Normalne wytrzymują nawet tęgie
mrozy w dobrze izolowanej budzie.

--
Jarek

Roman Rogóż
Guest

Tue Nov 13, 2007 8:56 am   



JG pisze:
Quote:
Witam!
Mam troche nietypowy problem ...
Jest samochod pickup z nadbudowa ( w miare szczelna) , nie jest ona
polaczona z kabina. Przewoze czasami na pace moje psy, w lecie nie ma
problemu - uchyli sie troszke okienka i wentylacja jest. Natomiast gorzej to
wyglada w zimie, juz nie wspominam jak temperatura spadnie kilkanascie
kresek ponizej zera. Dlatego kombinuje cos zeby to choc troche ogrzac.
Auto jest na gwarancji wiec robienie dziury i puszczanie nawiewu z kabiny
odpada.
Ostatnio wpadl mi do glowy taki pomysl : gdyby tak kupic przetwornice
12/230V 1000W/2000W(chwilowego) i do niej podpiac zwykla farelke 750W/1000W
220V ? Czy przetwornica wytrzyma dluzsze uzywanie czegos takiego?Dluzsze-
mam na mysli ok 600km(8 godzin z przerwami) Jesli tak, to jaki bedzie pobor
pradu z akumulatora? Czy podczas jazdy alternator wydoli?

czekam na wasze opinie i sugestie
pozdr JARO


O możliwościach alternatorów i akumulatorów koledzy już ci napisali

Rozważ "farelkę" albo dwie na 220V z przedłużaczem i grzej na postoju z
sieci.

Co do gwarancji i robienia dziur to też bym się dobrze przyjrzał tej
nadbudówce, przecież nie jest hermetyczna jak akwarium.
Myślę że dobry mechanik potrafiłby znaleźć możliwość podłączenia np węża
elastycznego od odkurzacza w taki sposób żeby nie dewastować auta.
Swego czasu szwagier mechanik specjalizował się w dorabianiu pedałów
instruktorskich (nauka jazdy) do samochodów w taki sposób żeby dało się
je zdemontować nie pozostawiając dziur.
A propos dewastowania wrzuć w google słowo "webasto"

Romek

William
Guest

Tue Nov 13, 2007 10:05 am   



Przetwornica zbędna - lepiej przerobić termowentylator z marketu za 30 PLN na 12V albo grzać zwykłymi żarówkami na 12V.

Andrzej W.
Guest

Tue Nov 13, 2007 10:37 am   



Obawiam się, że psy mogą sobie jednak nie poradzić z obsługą farelki, a
spalone auto, chyba też traci gwarancje.
Ja bym zaczął od początku, czyli od określenia jakiej mocy tak naprawdę
potrzebujesz do ogrzania tej nadbudowy.
Następnie zastanowił się nad wykonaniem grzałki na 12V, takiej, której
temperatura nie przekracza 40 stopni.
Będzie to bezpieczne dla zwierząt jak i dla auta.

Jeśli chodzi o grzanie ja preferuję rezystory ceramiczne 5W, cena za
sztukę minimalna, a wytrzymuje to i 350 stopni.
Za 100 sztuk zapłacisz 30 PLN. Polutuj to w kilka sekcji włączanych
oddzielnie, zaszyj w "poduszeczkę" wypełnionej piaskiem, zwierzaczki się
ucieszą.
Albo jedno duże na cały spód nadbudowy, albo dla każdego psa oddzielne
posłanie.


--
Pozdrawiam,
Andrzej

Jd.
Guest

Tue Nov 13, 2007 2:41 pm   



Użytkownik "JG" <j_a_r_o@interia.pl> napisał w wiadomości
news:fhajcs$5ao$1@inews.gazeta.pl...
Quote:

Ostatnio wpadl mi do glowy taki pomysl : gdyby tak kupic przetwornice
12/230V 1000W/2000W(chwilowego) i do niej podpiac zwykla farelke
750W/1000W 220V ? Czy przetwornica wytrzyma dluzsze uzywanie czegos
takiego?Dluzsze- mam na mysli ok 600km(8 godzin z przerwami) Jesli tak,
to jaki bedzie pobor pradu z akumulatora? Czy podczas jazdy alternator
wydoli?

Alternator nie wydoli. Moc jaką można z niego pobrać jest o rząd wielkości
mniejsza.
Sugeruję zastosować ogrzewanie niezależne od silnika ("webasto").
--
===== Mente et Malleo =====
Jaroslaw Dubowski, Bytom
E-mail: jdubowski@interia.pl
===== Mente et Malleo =====

Paweł U
Guest

Tue Nov 13, 2007 4:58 pm   



dlaczego nie rozwiążecie tego problemu po ludzku
przeprowadzamy 2 węże wodne i montujemy na pace nagrzewnice z wentylatorem
weże podłączamy przez trójnik z zaworem żeby nie grzał cały czas
demontaż w 30 minut i nikt nie wie że coś takiego było

Jacek Maciejewski
Guest

Tue Nov 13, 2007 6:12 pm   



Dnia Tue, 13 Nov 2007 16:58:53 +0100, Paweł U napisał(a):

Quote:
dlaczego nie rozwiążecie tego problemu po ludzku

Tu sami elektronicy i nikomu do głowy nie przyszło że w bryce są całe
kilowaty gorącej wody Smile
--
Jacek

J.F.
Guest

Tue Nov 13, 2007 6:24 pm   



On Tue, 13 Nov 2007 18:12:37 +0100, Jacek Maciejewski wrote:
Quote:
Dnia Tue, 13 Nov 2007 16:58:53 +0100, Paweł U napisał(a):
dlaczego nie rozwiążecie tego problemu po ludzku

Tu sami elektronicy i nikomu do głowy nie przyszło że w bryce są całe
kilowaty gorącej wody Smile

przyszlo przyszlo, ale auto na gwarancji, a tu trzeba weze ciac,
dziury jakies robic zeby je przepuscic .. :-)

J.

Robek
Guest

Tue Nov 13, 2007 9:59 pm   



J.F. pisze:
Quote:
On Tue, 13 Nov 2007 18:12:37 +0100, Jacek Maciejewski wrote:
Dnia Tue, 13 Nov 2007 16:58:53 +0100, Paweł U napisał(a):
dlaczego nie rozwiążecie tego problemu po ludzku
Tu sami elektronicy i nikomu do głowy nie przyszło że w bryce są całe
kilowaty gorącej wody :)

przyszlo przyszlo, ale auto na gwarancji, a tu trzeba weze ciac,
dziury jakies robic zeby je przepuscic .. :-)

J.

A przy wiekszej nagrzewnicy na tej pace nagle moze sie okazac, ze tego
ciepla z silnika nagle brakuje. Zwlaszcza w nowszych dieslach :)



Robek

Leszek
Guest

Tue Nov 13, 2007 10:17 pm   



Quote:
Tu sami elektronicy i nikomu do głowy nie przyszło że w bryce są całe
kilowaty gorącej wody Smile

To czemu ci elektronicy nie wpadli na to żeby podłączyć nagrzewnice
choćby od malucha. Bez zbędnego kombinowania - podłączasz i grzejesz
Przecież pies to nie jest żona prezydenta i nie potrzebuje w kabinie 25C
wystarczy mu 10 czy 15. Weź jeszcze pod uwagę że sam pies jest grzejnikiem
dosyć niezłym i jak ich napchasz dużo do kabiny to same się rozgrzeją
bez twoich wysiłków, a jak jeszcze zaczną walczyć między sobą z powodu
tłoku to cieplej będzie im niż tobie :-)

Leszek

J.F.
Guest

Tue Nov 13, 2007 10:19 pm   



On Tue, 13 Nov 2007 22:17:13 +0100, Leszek wrote:
Quote:
Tu sami elektronicy i nikomu do głowy nie przyszło że w bryce są całe
kilowaty gorącej wody :)

To czemu ci elektronicy nie wpadli na to żeby podłączyć nagrzewnice
choćby od malucha. Bez zbędnego kombinowania - podłączasz i grzejesz

eee, co prosze ? Ze jestesmy elektronikami, to nie znaczy ze nie wiemy
jak maluch zbudowany ..

J.

rrrrrrrrrr
Guest

Wed Nov 14, 2007 1:41 am   



Jacek Maciejewski pisze:
Quote:
Dnia Tue, 13 Nov 2007 16:58:53 +0100, Paweł U napisał(a):

dlaczego nie rozwiążecie tego problemu po ludzku

Tu sami elektronicy i nikomu do głowy nie przyszło że w bryce są całe
kilowaty gorącej wody Smile
faktem jest , to jedyna energia w samochodzie której i tak trzeba sie

pozbyć i to wcale nie mała

Jerry1111
Guest

Wed Nov 14, 2007 9:15 pm   



J.F. wrote:
Quote:
To czemu ci elektronicy nie wpadli na to żeby podłączyć nagrzewnice
choćby od malucha. Bez zbędnego kombinowania - podłączasz i grzejesz

eee, co prosze ? Ze jestesmy elektronikami, to nie znaczy ze nie wiemy
jak maluch zbudowany ..

Wiemy, wiemy!
Przeciez chlodzenie powietrzne, wiec nagrzewnica... elektryczna?


--
Jerry1111

Goto page 1, 2  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Przetwornica 12V/230V 1000W do zasilania farelki w pickupie czy to zadziała?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map