Goto page 1, 2, 3 Next
Yerine Ictimai
Guest
Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Przegladajac wielosc ofert lampek tylnych do roweru to co mnie
denerwuje, ze lampka np bateryjna posiada np 9 trybow pracy ale
przycisk do ich przelaczania jest pod obudowa tejze lampki!
Przelaczyc ja mozna po zatrzymaniu roweru i dosiegnieciu lampki
gdzies z tylu, problematyczne.
Poradzcie jak zrobic przelacznik z przodu, np na kierownicy
roweru, np dla takiej fajnej i taniej lampki ladowanej energia
solarna? Albo po prostu pokazcie oferte gotowego
produktu?
Akurat mam przewod elektryczny poprowadzony wewnatrz ramy, obecnie
niewykorzystany, jedyny sposob to rozebrac lampke i przylutowac
obie zyly tego przewodu do stykow przelacznika lampki?
--
How...
----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/
Yerine Ictimai
Guest
Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Yerine Ictimai <ictimai@yandex.ru> Wrote in message:
Quote:
Podejrzewam, ze oferent sie lekko pomylil.
Np czas swiecenia to 2h a ladowania to 8h, a nie odwrotnie.
Albo mu dwojke zjadlo, i czas ladowania to 22h.
Ale tam jest wiele takich samych bagaznikow i w kazdej ofercie
pisza to samo.
Przepraszam, sie mi popieprzylo, chodzi o wiele ofert roznych
oferentow z takimi samymi lampkami (i w kazdej te same
dane):
http://tinyurl.com/y96d8d4a
Pewnie producent przesadza?
----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/
Yerine Ictimai
Guest
Thu Jan 01, 1970 2:00 am
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> Wrote in message:
Quote:
Dnia Sat, 5 Aug 2017 12:54:05 +0200, Piotr Gałka napisał(a):
W dniu 2017-08-05 o 11:53, J.F. pisze:
Mozesz w tym miec akumulatorek powiedzmy 800mAh.
piec LED po 20mA to 100mA, ale z wypelnieniem 1/4 to juz srednio 25mA
... i zapas na 30h.
Ale ... ogniwo powiedzmy 3x3 cm, 0.1W, jakies 35mA ladowania ...
Piszą, że ładuje w 2h - nie pasuje do 800mAh.
Znaczy sie uzyli 80mAh, a to starczy na 3h migania :-)
Aha, wnioskujac z Waszych wskazowek problem nie ogniwo
fotowoltaiczne stanowi lecz maly akumulator.
Poniewa wyobrazam sobie aby jezdzac tu i tam w dzien (najczesciej)
akumulator STOPNIOWO ladowal sie az do full, aby potem w nocy
wykorzystac zgromadzona tam energie. I wtedy to jak rower stoi
pomiedzy jazdami, np w mieszkaniu lub w garazu, jest bez
znaczenia poniewaz zgromadzona energia jest przetrzymywana przez
akumulator ktory czeka znowu na OKAZJE zeby slonce go nieco
podladowalo.
Poniewaz ta lampka ma maly akumulatorek to moze kupic taki
powerbank z bateria sloneczna, jak oceniacie? ;)
----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/
Yerine Ictimai
Guest
Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Yerine Ictimai <ictimai@yandex.ru> Wrote in message:
Quote:
jacek <jacek.rutkowski@wp.pl> Wrote in message:
przycisk umieścić na kierownicy
blokując na pcb styki kondensatorem
10-100nF...
Po co, wyjasnij jakie ma to znaczenie?
Po to moze aby zewrzec indukujace sie na przewodach prady z fal
radiowych wokol?
----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/
Yerine Ictimai
Guest
Thu Jan 01, 1970 2:00 am
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> Wrote in message:
Quote:
Użytkownik "Yerine Ictimai" napisał w wiadomości
Przykladowa oferta, ich wiecej jest tam a wiec zadna reklama:
http://tinyurl.com/yd26lvg6
Powiedzcie moze prosze jak mozna temu ufac, czy to cos wiecej niz
atrapa?
Podejrzewam, ze oferent sie lekko pomylil.
Np czas swiecenia to 2h a ladowania to 8h, a nie odwrotnie.
Albo mu dwojke zjadlo, i czas ladowania to 22h.
Ale tam jest wiele takich samych bagaznikow i w kazdej ofercie
pisza to samo.
Quote:
Lampki solarne do ogrodu maja ogniwo podobne, a swieca ... tak sobie.
Ale z miganiem moze by dluzej wyrobily.
Ile?
Quote:
Problem jednak brzmi gdzie to zamocowac, zeby Sloneczko oswietlalo.
Przypuszczam ze z tylu bagaznika, nic nie zasloni sloneczka ;)
----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/
Yerine Ictimai
Guest
Thu Jan 01, 1970 2:00 am
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> Wrote in message:
Quote:
I laduje sie czy ... siodelko zaslania ?
Przykladowa oferta, ich wiecej jest tam a wiec zadna reklama:
http://tinyurl.com/yd26lvg6
Powiedzcie moze prosze jak mozna temu ufac, czy to cos wiecej niz
atrapa?
----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/
Yerine Ictimai
Guest
Thu Jan 01, 1970 2:00 am
ToMasz <Nieczytam@orange.pl> Wrote in message:
Quote:
byś mógł sobie w to miejsce podłączyć kabelek do tylnych diodek.
_diodek_, a nie lampy. wtedy jednym pstryczkiem załączałbyś przód i tył.
Ale byloby fajnie aby przelaczac te tryby z kierownicy. A jednak
widac jak migaja, nawet jak lampka jest na bagazniku albo
blotniku, widac poswiate.
Po prostu miganie lampki zmniejsza zuzycie pradu, i to znacznie, i
poprawia widocznosc, tez znacznie (zmieniajacy sie obiekt
bardziej przykuwa uwage). Pomierzcie to zobaczycie jak bardzo
zmniejsza sie zuzycie pradu, zwlaszcza przy miganiu
"seriami".
----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/
Yerine Ictimai
Guest
Thu Jan 01, 1970 2:00 am
Yerine Ictimai <ictimai@yandex.ru> Wrote in message:
Quote:
Akurat mam przewod elektryczny poprowadzony wewnatrz ramy, obecnie
niewykorzystany, jedyny sposob to rozebrac lampke i przylutowac
obie zyly tego przewodu do stykow przelacznika lampki?
Probuje jeszcze pomyslu: powerbank z przodu, rozebrana tania
lampka z przelacznikiem, a zamiast jej czterech diod (polaczonych
rownolegle) przylutowany tam ten przewod ktory biegnie wewnatrz
ramy az do tylu gdzie by przykrecic rowerowa lampke diodowa na
dynamo (bez podtrzymania).
Ale takie rozwiazanie ma swoje wady (prawdopodobnie):
- na dlugim kabelku powstana straty energii? (przy pomysle samego
przelacznika stykowego to bez znaczenia),
- potrzeba powerbanku, a tak energia sloneczna wystarczylaby?
- wiecej dziwnych kombinowanych przewodow, zamocowan (powerbanku) itp
Potwierdzicie te przypuszczenia?
----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/
Yerine Ictimai
Guest
Thu Jan 01, 1970 2:00 am
"Andrzej W."
Quote:
A teraz jeszcze napisz mi jak chcesz w bezpieczny sposób sprawdzić czy
lampka świeci i w jaki trybie?
Ja tego nie potrafię zrobić bez zsiadania z roweru (lampka na tylnym
błotniku).
Przymocowac tam mala lustrzana blaszke aby odbijala troszeczke
swiatla tylnej lampki. Albo inne pomysly?
----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/
Yerine Ictimai
Guest
Thu Jan 01, 1970 2:00 am
jacek <jacek.rutkowski@wp.pl> Wrote in message:
Quote:
przycisk umieścić na kierownicy
blokując na pcb styki kondensatorem
10-100nF...
Po co, wyjasnij jakie ma to znaczenie?
----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/
Yerine Ictimai
Guest
Thu Jan 01, 1970 2:00 am
jacek <jacek.rutkowski@wp.pl> Wrote in message:
Quote:
przycisk umieścić na kierownicy
blokując na pcb styki kondensatorem
10-100nF...
Po co, wyjasnij jakie ma to znaczenie?
Po to moze aby zewrzec indukujace sie na przewodach prady z fal
radiowych wokol?
Dokładnie żeby sama się nie wyłączała gdy podjedzie
jakieś auto czy coś podobnego...
A jak zabezpieczyc w wersji z wyprowadzeniem diod na tyl roweru (a
uklad z zasilaniem i przelacznikiem z przodu)?
----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/
Jacek Maciejewski
Guest
Fri Aug 04, 2017 5:45 am
Dnia Fri, 4 Aug 2017 01:42:46 +0200 (GMT+02:00), Yerine Ictimai
napisał(a):
Quote:
Yerine Ictimai <ictimai@yandex.ru> Wrote in message:
Akurat mam przewod elektryczny poprowadzony wewnatrz ramy, obecnie
niewykorzystany, jedyny sposob to rozebrac lampke i przylutowac
obie zyly tego przewodu do stykow przelacznika lampki?
Probuje jeszcze pomyslu: powerbank z przodu, rozebrana tania
lampka z przelacznikiem, a zamiast jej czterech diod (polaczonych
rownolegle) przylutowany tam ten przewod ktory biegnie wewnatrz
ramy az do tylu gdzie by przykrecic rowerowa lampke diodowa na
dynamo (bez podtrzymania).
Ale takie rozwiazanie ma swoje wady (prawdopodobnie):
- na dlugim kabelku powstana straty energii? (przy pomysle samego
przelacznika stykowego to bez znaczenia),
- potrzeba powerbanku, a tak energia sloneczna wystarczylaby?
- wiecej dziwnych kombinowanych przewodow, zamocowan (powerbanku) itp
Potwierdzicie te przypuszczenia?
Nie kombinuj ponad miarę, przekombinowane rzeczy łatwo się psują.
Spadkiem napięcia na długim drucie bym się nie martwił, diody tylnej
lampki biorą naprawdę mały prąd. Ale włączając lampkę z przycisku
(dublującego ten na lampce) na kierze nigdy nie będziesz wiedział
którego trybu używa a nawet czy się świeci. Dlatego lepiej jest użyć
lampki na przełącznik dwupozycyjny, typu włącz/wyłącz choć masz wtedy
tylko świecenie ciągłe. Baterie mogą być w lampce lub w powerbanku
umieszczonym gdziekolwiek.
--
Jacek
I hate haters.
Zbynek Ltd.
Guest
Fri Aug 04, 2017 6:08 am
Jacek Maciejewski napisał(a) :
Quote:
Dnia Fri, 4 Aug 2017 01:42:46 +0200 (GMT+02:00), Yerine Ictimai
napisał(a):
Yerine Ictimai <ictimai@yandex.ru> Wrote in message:
Akurat mam przewod elektryczny poprowadzony wewnatrz ramy, obecnie
niewykorzystany, jedyny sposob to rozebrac lampke i przylutowac
obie zyly tego przewodu do stykow przelacznika lampki?
Probuje jeszcze pomyslu: powerbank z przodu, rozebrana tania
lampka z przelacznikiem, a zamiast jej czterech diod (polaczonych
rownolegle) przylutowany tam ten przewod ktory biegnie wewnatrz
ramy az do tylu gdzie by przykrecic rowerowa lampke diodowa na
dynamo (bez podtrzymania).
Ale takie rozwiazanie ma swoje wady (prawdopodobnie):
- na dlugim kabelku powstana straty energii? (przy pomysle samego
przelacznika stykowego to bez znaczenia),
- potrzeba powerbanku, a tak energia sloneczna wystarczylaby?
- wiecej dziwnych kombinowanych przewodow, zamocowan (powerbanku) itp
Potwierdzicie te przypuszczenia?
Nie kombinuj ponad miarę, przekombinowane rzeczy łatwo się psują.
Spadkiem napięcia na długim drucie bym się nie martwił, diody tylnej
lampki biorą naprawdę mały prąd. Ale włączając lampkę z przycisku
(dublującego ten na lampce) na kierze nigdy nie będziesz wiedział
którego trybu używa a nawet czy się świeci. Dlatego lepiej jest użyć
lampki na przełącznik dwupozycyjny, typu włącz/wyłącz choć masz wtedy
tylko świecenie ciągłe. Baterie mogą być w lampce lub w powerbanku
umieszczonym gdziekolwiek.
Lekko zbaczając z tematu...
To są włączniki elektroniczne, nie mechaniczne, więc może zwarcie
przycisku lampki tylnej rezystancją o małej wartości? Np 10 Ohm? Nie
zadziała jak włączona na stałe? To może rozwiązanie pod mój bicykl,
bo mam centralnie załączane zasilanie pod obie lampki. I też mnie
trafia, jak muszę zatrzymać rower by włączyć tylną.
--
Pozdrawiam
Zbyszek
PGP key: 0xE09DDDC1
Agent0700
Guest
Fri Aug 04, 2017 6:21 am
Quote:
jak muszę zatrzymać rower by włączyć tylną.
To to nic, za jakiś czas taka lampka psuje się tak, że po najechaniu na
krawężnik wyłącza się i trzeba zatrzymywać się i włączać. I tak co
chwila :-(
Taki przełącznik to dobry pomysł.
J
John Smith
Guest
Fri Aug 04, 2017 7:24 am
On 04-08-2017 08:21, Agent0700 wrote:
Quote:
jak muszę zatrzymać rower by włączyć tylną.
To to nic, za jakiś czas taka lampka psuje się tak, że po najechaniu na
krawężnik wyłącza się i trzeba zatrzymywać się i włączać. I tak co
chwila :-(
Taki przełącznik to dobry pomysł.
J
Taki reset lampki zdarza się, gdy na chwilę rozłączą się styki baterii
i spadnie napięcie na elektronice.
Sprawę całkowicie rozwiązuje wlutowanie na PCB elektroniki, kondensatora
ceramicznego lub tantalowego o pojemności kilku, kilkudziesięciu
mikrofaradów równolegle do zasilania. Wtedy nawet kilkusekundowa
przerwa w zasilaniu, w trakcie działania lampki nie przełącza trybu.
Działa niezawodnie od lat.
K.
Goto page 1, 2, 3 Next