Goto page Previous 1, 2, 3
J.F
Guest
Fri Dec 16, 2022 2:10 pm
On Fri, 16 Dec 2022 11:41:30 +0100, Andrzej W. wrote:
Quote:
W dniu 09.12.2022 o 16:00, J.F pisze:
IMO - prad nie jest tu problemem, chyba ze w roli bezpiecznika.
Problemem jest spadek napiecia na diodzie, bo az sie prosi podlaczyc
bezposrednio. Tylko z tego nieco mniejszego napiecia bedzie sie
ladowal wolno i nie do pelna.
Założenie, że alternator w nowoczesnych autach daje 14,4V może być
błędne. Słyszałem, że ostatnio jest tendencja do ładowania wyższym
napięciem.
Moje ma juz 10+ lat i ma ~13.8V.
Nowsze maja system start-stop, i chyba wymagaja wiekszego napiecia,
przynajmniej przez pewien czas, aby uzupełnić ładunek akumulatora.
Quote:
Dodatkowo ten mały akumulator to chyba ma pracę buforową, więc należy mu
się coś ok. 13,6V.
Normalny aku w samochodzie tez ma prace buforową.
U mnie jak widac by pasowal, ale bez diody.
J.
Tomasz Gorbaczuk
Guest
Fri Dec 16, 2022 4:48 pm
W dniu .12.2022 o 13:10 J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:
Quote:
On Fri, 16 Dec 2022 11:41:30 +0100, Andrzej W. wrote:
W dniu 09.12.2022 o 16:00, J.F pisze:
IMO - prad nie jest tu problemem, chyba ze w roli bezpiecznika.
Problemem jest spadek napiecia na diodzie, bo az sie prosi podlaczyc
bezposrednio. Tylko z tego nieco mniejszego napiecia bedzie sie
ladowal wolno i nie do pelna.
Założenie, że alternator w nowoczesnych autach daje 14,4V może być
błędne. Słyszałem, że ostatnio jest tendencja do ładowania wyższym
napięciem.
Moje ma juz 10+ lat i ma ~13.8V.
Nowsze maja system start-stop, i chyba wymagaja wiekszego napiecia,
przynajmniej przez pewien czas, aby uzupełnić ładunek akumulatora.
Dodatkowo ten mały akumulator to chyba ma pracę buforową, więc należy mu
się coś ok. 13,6V.
Normalny aku w samochodzie tez ma prace buforową.
U mnie jak widac by pasowal, ale bez diody.
Ze dwa lata temu zdychał mi akumulator AGM w sorento i kupiłem woltomierz
do zapalniczki.
Akumulator kupiłem nowy, woltomierz pozostał.
Napięcie akumulatora w tym aucie waha się od 12.5V do 14.9V
Zależy od temp. akumulatora jego stopnia naładowania i pewnie wielu innych.
Pomiar jest powtarzalny, dokładny. W lecie, jak akumulator jest naładowany
to mam 12.5V.
Jak jest ładowanie to w lecie max jaki widziałem to było 14.3V - zazwyczaj
było 13.8V.
W zimie przy -15 pierwszy raz zobaczyłem 14.9V.
Akumulator AGM - 110 Ah.
Co ciekawe, jak chodzą wycieraczki lub są odpalone ksenony - to bez
względu na porę roku mam w tym momencie 14.3V. Wyłączę te odbiorniki i
napięcie wraca do poprzedniej wartości.
TG
TG
Rutkowski, Jacek
Guest
Sat Dec 17, 2022 5:04 am
W dniu 16.12.2022 o 13:10, J.F pisze:
Quote:
On Fri, 16 Dec 2022 11:41:30 +0100, Andrzej W. wrote:
W dniu 09.12.2022 o 16:00, J.F pisze:
IMO - prad nie jest tu problemem, chyba ze w roli bezpiecznika.
Problemem jest spadek napiecia na diodzie, bo az sie prosi podlaczyc
bezposrednio. Tylko z tego nieco mniejszego napiecia bedzie sie
ladowal wolno i nie do pelna.
Założenie, że alternator w nowoczesnych autach daje 14,4V może być
błędne. Słyszałem, że ostatnio jest tendencja do ładowania wyższym
napięciem.
Moje ma juz 10+ lat i ma ~13.8V.
Nowsze maja system start-stop, i chyba wymagaja wiekszego napiecia,
przynajmniej przez pewien czas, aby uzupełnić ładunek akumulatora.
Dodatkowo ten mały akumulator to chyba ma pracę buforową, więc należy mu
się coś ok. 13,6V.
Normalny aku w samochodzie tez ma prace buforową.
U mnie jak widac by pasowal, ale bez diody.
J.Ford focus 1,6 benzyna 2003r daje do 16V zależnie od ilości obciążenia.
Sterowanie prądem wzbudzanai idzie z akumulatora.
Renault Scenic 1,4 benzyna 2008r bez start stopu rozładowany akumulator
akumulatordo 11V po odpaleniu nabija do 16,5V i po ok 5 minutach
schodzi do 14,3V jeśli nie ma obciążenia dużego.
Po włączeniu klimy, podgrzewania szyby i świateł napięcie skacze do
15,5V.
Napięcia mierzone bezpośrednio na zaciskach akumulatora.
--
pzdr, j.r.
Goto page Previous 1, 2, 3