RTV forum PL | NewsGroups PL

Prawidłowe złożenie baterii CR1616 w pilocie samochodowym pomocy!

Baterie

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Prawidłowe złożenie baterii CR1616 w pilocie samochodowym pomocy!

Goto page 1, 2, 3  Next

Ewa
Guest

Mon May 25, 2009 5:44 pm   



Witam!

Rozkręciłam pilota od mojego samochodu.
Były w nim 2 przylegające do siebie baterie CR1616,
Na stronie z napisem jest + (plus), rozumiem więc,
że na stronie bez napisu jest - (minus).
Jakie jest prawidłowe ich złożenie? Próbowałam
nie tylko tak, jak mi się wydawało, ale wszystkie
4 kombinacje i żadna nie działa.

Pozdrawiam
Ewa

RoMan Mandziejewicz
Guest

Mon May 25, 2009 5:55 pm   



Hello Ewa,

Monday, May 25, 2009, 6:44:24 PM, you wrote:

Quote:
Rozkręciłam pilota od mojego samochodu.
Były w nim 2 przylegające do siebie baterie CR1616,
Na stronie z napisem jest + (plus), rozumiem więc,
że na stronie bez napisu jest - (minus).
Jakie jest prawidłowe ich złożenie? Próbowałam
nie tylko tak, jak mi się wydawało, ale wszystkie
4 kombinacje i żadna nie działa.

Jak wyppróbowałaś wszystkie kombinacje, to istnieje pewne
prawdopodobieństwo, że ten pilot już nigdy nie zadziała.

--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack Smile

Ewa
Guest

Mon May 25, 2009 6:02 pm   



Ale jakie ustawienie jest prawidłowe?
Mam 2 komplety (klucz i pilot)
i w tym drugim nic nie próbowałam
złożyć.

Pozdrawiam
Ewa

entroper
Guest

Mon May 25, 2009 6:07 pm   



Użytkownik "Ewa" <e@wa.com.pl> napisał w wiadomości
news:gvei15$b6l$1@atlantis.news.neostrada.pl...

Quote:
Jakie jest prawidłowe ich złożenie? Próbowałam
nie tylko tak, jak mi się wydawało, ale wszystkie
4 kombinacje i żadna nie działa.

Jeśli pilot nie jest odporny na odwrotne podanie zasilania to już nic w
nim nie zadziała :)

e.

Konop
Guest

Mon May 25, 2009 6:11 pm   



Quote:
Ale jakie ustawienie jest prawidłowe?
Mam 2 komplety (klucz i pilot)
i w tym drugim nic nie próbowałam
złożyć.

A skąd my to mamy wiedzieć?? Może napisz coś więcej?? Smile... co oba
piloty nie działają?? Od zawsze?? Czy nagle przestały? Razz... Generalnie
możliwe są tylko dwie opcje, w obu + jednej baterii styka się z -
drugiej... ale w którą stronę jest + a w którą - to powinno być
napisane!!!! Odwrotne połączenie może na zawsze ubić pilota, dlatego
eksperymentów nie polecam..... Sorry, ale nie ma ogólnoświatowego
standardu, że plus zawsze w lewo, albo zawsze w prawo.... musi być
napisane w śrdoku... jak nie jest - da się dojść po ścieżkach i
elementach... a odpowiedzi na poziomie swojego pytania już dostałaś Wink...

Pozdrawiam
Konop

Ewa
Guest

Mon May 25, 2009 6:53 pm   



Quote:
Ale jakie ustawienie jest prawidłowe?
Mam 2 komplety (klucz i pilot)
i w tym drugim nic nie próbowałam
złożyć.

A skąd my to mamy wiedzieć?? Może napisz coś więcej?? Smile... co oba piloty nie działają?? Od zawsze?? Czy nagle przestały? Razz...
Generalnie możliwe są tylko dwie opcje, w obu + jednej baterii styka się z - drugiej... ale w którą stronę jest + a w którą - to
powinno być napisane!!!! Odwrotne połączenie może na zawsze ubić pilota, dlatego eksperymentów nie polecam..... Sorry, ale nie ma
ogólnoświatowego standardu, że plus zawsze w lewo, albo zawsze w prawo.... musi być napisane w śrdoku... jak nie jest - da się
dojść po ścieżkach i elementach... a odpowiedzi na poziomie swojego pytania już dostałaś Wink...

Oba nie działały. Ten pierwszy (na którym robiłam próby) z rzadka działał.
Napisu gdzie plus, a gdzie minus w środku obudowy pilota nie ma. Gdyby
był, w ogóle bym nie pytała.
Nie ma tu pojęcia "z prawej" czy "z lewej', bo baterie są usytuowane jedna
nad drugą (jak pisałam - przylegały do siebie).
Z płytki w pilocie wystają 2 druciki - jeden jest przylutowany do strony płytki
z różnymi odstającymi elemencikami, drugi od strony "płaskiej". Baterie
przylegające do siebie, czyli jedna na drugiej (płasko) wkłada się między
końce tych drucików.
Myślę, że pilot jest odporny, bo poprzednio baterie wymieniałam sama
i pewnie też próbowałam różne "warianty", ale szczegółów nie pamiętam.

Wyjęłam te baterie, bo miałam nadzieje, że w punkcie gdzie sprzedają
tylko baterie (czyli "specjalistycznym") będą w stanie sprawdzić czy baterie
są dobre i tym samym będę wiedziała czy przyczyna jest po stronie
baterii czy nie. Niestety, nie da się (podobno) tego sprawdzić w tego rodzaju
bateriach.
Bardzo wygodne dla producenta baterii - jedna kosztuje 9,50 zł - a sprawdzić
pilota można podobno tylko przez zakup nowych.

Dziękuję za zainteresowanie moim problemem i pozdrawiam
Ewa

Irokez
Guest

Mon May 25, 2009 7:30 pm   



Użytkownik "Ewa" <e@wa.com.pl> napisał w wiadomości
news:gvem2v$lmc$1@atlantis.news.neostrada.pl...
Quote:

Wyjęłam te baterie, bo miałam nadzieje, że w punkcie gdzie sprzedają
tylko baterie (czyli "specjalistycznym") będą w stanie sprawdzić czy
baterie
są dobre i tym samym będę wiedziała czy przyczyna jest po stronie
baterii czy nie. Niestety, nie da się (podobno) tego sprawdzić w tego
rodzaju
bateriach.

ale bzdety...

Quote:
Bardzo wygodne dla producenta baterii - jedna kosztuje 9,50 zł - a
sprawdzić

2,20 na alledrogo

Quote:
pilota można podobno tylko przez zakup nowych.

Smile)

Quote:
Dziękuję za zainteresowanie moim problemem i pozdrawiam
Ewa

Zmień punkt sprzedaży, może znajdzie sie z jakimś chętnym pomóc sprzedawcą.

Też pozdrawiam.

--
Irokez

Ewa
Guest

Mon May 25, 2009 7:44 pm   



Quote:
Wyjęłam te baterie, bo miałam nadzieje, że w punkcie gdzie sprzedają
tylko baterie (czyli "specjalistycznym") będą w stanie sprawdzić czy baterie
są dobre i tym samym będę wiedziała czy przyczyna jest po stronie
baterii czy nie. Niestety, nie da się (podobno) tego sprawdzić w tego rodzaju
bateriach.

ale bzdety...

Bardzo wygodne dla producenta baterii - jedna kosztuje 9,50 zł - a sprawdzić

2,20 na alledrogo

pilota można podobno tylko przez zakup nowych.

:-))

Dziękuję za zainteresowanie moim problemem i pozdrawiam
Ewa

Zmień punkt sprzedaży, może znajdzie sie z jakimś chętnym pomóc sprzedawcą.

W sklepie fotograficznym powiedzieli mi dokładnie to samo.

Pozdrawiam
Ewa

Pszemol
Guest

Mon May 25, 2009 7:48 pm   



"Ewa" <e@wa.com.pl> wrote in message
news:gvem2v$lmc$1@atlantis.news.neostrada.pl...
Quote:
Oba nie działały. Ten pierwszy (na którym robiłam próby) z rzadka działał.
Napisu gdzie plus, a gdzie minus w środku obudowy pilota nie ma. Gdyby
był, w ogóle bym nie pytała.
Nie ma tu pojęcia "z prawej" czy "z lewej', bo baterie są usytuowane jedna
nad drugą (jak pisałam - przylegały do siebie).

Napisałaś że przylegają do siebie - pomyśl, że mogą przylegać bokami...
Jeśli są usytuowane jedna nad drugą i stykają się okrągłymi powierzchniami
to Z CAŁA PEWNOŚCIĄ mają być połączone szeregowo: +, -, +, -.
Czyli będziesz miała "podwójną" bateryjkę z jednej strony odsłonięty +
a z drugiej -. Będziesz więc mieć już tylko dwie możliwości do sprawdzenia.

Quote:
Z płytki w pilocie wystają 2 druciki - jeden jest przylutowany do strony
płytki
z różnymi odstającymi elemencikami, drugi od strony "płaskiej". Baterie
przylegające do siebie, czyli jedna na drugiej (płasko) wkłada się między
końce tych drucików.

Patrząc na płytkę drukowaną ktoś, kto ma niezerowe pojęcie o elektronice
łatwo zidentyfikuje który "drucik" jest plusowy a który minusowy.

Quote:
Myślę, że pilot jest odporny, bo poprzednio baterie wymieniałam sama
i pewnie też próbowałam różne "warianty", ale szczegółów nie pamiętam.

Więc jak teraz znajdziesz odpowiednie ich ustawienie to sobie oznacz
pisakiem na płytce która strona jest +, abyś pamiętała następnym razem.

Quote:
Wyjęłam te baterie, bo miałam nadzieje, że w punkcie gdzie sprzedają
tylko baterie (czyli "specjalistycznym") będą w stanie sprawdzić czy
baterie
są dobre i tym samym będę wiedziała czy przyczyna jest po stronie
baterii czy nie. Niestety, nie da się (podobno) tego sprawdzić w tego
rodzaju bateriach.

Aby sprawdzić czy problem jest w bateriach wystarczy je poprawnie
włożyć do pilota i używając woltomierza zmierzyć na bateriach napięcie
gdy naciśnięto na pilocie dowolny przycisk.

Typowa bateria alkaliczna lub srebrna będzie mieć 1.2-1.5V w stanie
świeżym więc jeśli są dwie szeregowo to napięcie powinno być 2.4-3V.
Jeśli to są baterie litowe to jedna powinna mieć 3V, razem dwie 6V.

Quote:
Bardzo wygodne dla producenta baterii - jedna kosztuje 9,50 zł
- a sprawdzić pilota można podobno tylko przez zakup nowych.

Jak się porozglądasz lepiej to znajdziesz takie dużo, dużo taniej...

Quote:
Dziękuję za zainteresowanie moim problemem i pozdrawiam

Więcej uzyskasz gdy dasz nam więcej KONKRETÓW. Choćby marka
samochodu jeśli pilot oryginalny, rodzaj pilota jeśli nie był kupiony
z autem, typ (numer) wydrukowany na bateriach, itp...
Weź pod uwagę że Ty masz bateryjki i pilota przed oczami, my możemy
mieć na mysli 100 różnych rodzajów pilotów i baterii, więc ciężko coś
pomóc jeśli nie podasz konkretów.

Pszemol
Guest

Mon May 25, 2009 7:53 pm   



"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message
news:gve7o1.30s.0@poczta.onet.pl...
Quote:
Aby sprawdzić czy problem jest w bateriach wystarczy je poprawnie
włożyć do pilota i używając woltomierza zmierzyć na bateriach napięcie
gdy naciśnięto na pilocie dowolny przycisk.

Typowa bateria alkaliczna lub srebrna będzie mieć 1.2-1.5V w stanie
świeżym więc jeśli są dwie szeregowo to napięcie powinno być 2.4-3V.
Jeśli to są baterie litowe to jedna powinna mieć 3V, razem dwie 6V.

Zauważyłem teraz, że jednak padła już wcześniej nazwa baterii: CR1616.
A więc mamy do czynienia z bateryjką litową, 3V, w tandemie 6V.
Wystarczy więc je włożyć poprawnie do pilota i zmierzyć jak spada na
nich napięcie w czasie pracy pilota. Jeśli spada poniżej np. 5V lub już
bez naciskania przycisku jest grubo poniżej 6V to baterie trzeba wymienić.

Swoją drogą jeśli te baterie mają 2-3 lata to można je śmiało wymienić
nawet jeśli coś tam wciąż działa i nie ma sensu żałować tych 20zł.

Jarek P.
Guest

Mon May 25, 2009 8:07 pm   



Ewa <e@wa.com.pl> wrote:

Quote:
W sklepie fotograficznym powiedzieli mi dokładnie to samo.

Bo to jedna mafia jest. Stan baterii można sprawdzić bez
najmniejszego problemu, a kupisz ją w każdym mediamarkcie, w
większości normalnych hipermarketów, w kioskach nawet je widywałem
(choć tu już rzadko). "U zegarmistrza" czy "w sklepie z zegarkami"
zawsze na takich rzeczach zdzierają.

J.

Ewa
Guest

Mon May 25, 2009 8:47 pm   



Quote:
Napisałaś że przylegają do siebie - pomyśl, że mogą przylegać bokami...
Jeśli są usytuowane jedna nad drugą i stykają się okrągłymi powierzchniami
to Z CAŁA PEWNOŚCIĄ mają być połączone szeregowo: +, -, +, -.
Są połączone okrągłymi powierzchniami i byłam przekonana, że powinno być

+,-,+,-, ale gdy nie działał ten pilot, który czasem jeszcze działał, to zaczęłam
kombinować.:-)

Quote:
Patrząc na płytkę drukowaną ktoś, kto ma niezerowe pojęcie o elektronice
łatwo zidentyfikuje który "drucik" jest plusowy a który minusowy.
No to moje jest zerowe, bo nie mam pojęcia jak to zindentyfikować.


Quote:
Aby sprawdzić czy problem jest w bateriach wystarczy je poprawnie
włożyć do pilota i używając woltomierza zmierzyć na bateriach napięcie
gdy naciśnięto na pilocie dowolny przycisk.
Woltomierz trzeba wpierw mieć. Smile


Quote:
Jak się porozglądasz lepiej to znajdziesz takie dużo, dużo taniej...
Być może, ale ja chciałam się wpierw dowiedzieć czy w ogóle problem jest

w bateriach.

Quote:
Więcej uzyskasz gdy dasz nam więcej KONKRETÓW. Choćby marka
samochodu jeśli pilot oryginalny, rodzaj pilota jeśli nie był kupiony
z autem, typ (numer) wydrukowany na bateriach, itp...
Samochód Skoda Felicia. Pilot oryginalny. Na jednym z nich jest nalepka

z napisem: P0038733.

Dzięki i pozdrawiam
Ewa

Nex@pl
Guest

Mon May 25, 2009 9:53 pm   



http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Ogolne/49

Nex@pl
Guest

Mon May 25, 2009 9:54 pm   



Nex@pl pisze:
Quote:
http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Ogolne/49
Wpisałem w google : Skoda Felicja pilot baterie


Pszemol
Guest

Mon May 25, 2009 10:06 pm   



"Ewa" <e@wa.com.pl> wrote in message
news:gvet7b$a38$1@nemesis.news.neostrada.pl...
Quote:
Woltomierz trzeba wpierw mieć. Smile

To sobie kup jeśli chcesz się sama zajmować takimi rzeczami...

Najtańszy możesz już mieć za mniej niż 10zł + wysyłka:
http://www.allegro.pl/item635350132_uniwersalny_miernik_cyfrowy_z_lcd_profesjonalny.html
http://www.allegro.pl/search.php?string=miernik+uniwersalny&order=p&change_view=1

A w sklepie z bateriami mają Ci sprzedać baterie a nie diagnozować
niedziałający pilot do samochodu. Trudno więc mieć do nich pretensje że
nie umieli Ci pomóc w sklepie.

Goto page 1, 2, 3  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Prawidłowe złożenie baterii CR1616 w pilocie samochodowym pomocy!

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map