RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak skutecznie naprawić nietypowy silnik z uszkodzonym wirnikiem i magnesami?

Potrzebuję pomocy w naprawie silnika

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak skutecznie naprawić nietypowy silnik z uszkodzonym wirnikiem i magnesami?

Goto page 1, 2  Next

Agent0700
Guest

Wed Apr 29, 2015 1:11 pm   



Witam

Mam uszkodzony nietypowy silnik:

http://www.belmet.eu/silnik/silnik1.jpg

Jest to jego stojan.

Wirnik wyglądał tak:

http://www.belmet.eu/silnik/silnik2.jpg

Widać odklejone - urwane miesca po magnesach.

Z serwisu (który odmawia naprawy) zdobyłem fotki sprawnego wirnika:

http://www.belmet.eu/silnik/sprawny1.jpg
http://www.belmet.eu/silnik/sprawny2.jpg

Postanowiłem przykleić magnesy:

http://www.belmet.eu/silnik/sklejone1.jpg
http://www.belmet.eu/silnik/sklejone2.jpg

Magnesy są przyklejone naprzemiennie NS NS NS NS NS NS.

Silnik jest sterowany falownikiem, po odpaleniu silnik buczy, trzeszczy,
coś próbuje ruszyć, ale na falowniku wyświetlają się prądy około 30 A po
czym falownik wyświetla ALARM i wyłącza się wszystko.

I teraz pytania:

Co zrobiłem źle?

Jak naprawić taki silnik?

Czy może przykleić po 2 magnesy zetknięte ze sobą parami NS......

Za pomoc w naprawie po skutecznym uruchomieniu urządzenia jestem w
stanie zapłacić - dogadamy się.

Pozdrawiam

Jacek

J.F.
Guest

Wed Apr 29, 2015 2:20 pm   



Użytkownik "Agent0700" napisał w wiadomości
Mam uszkodzony nietypowy silnik:
http://www.belmet.eu/silnik/silnik1.jpg
Wirnik wyglądał tak:
http://www.belmet.eu/silnik/silnik2.jpg
Widać odklejone - urwane miesca po magnesach.

Postanowiłem przykleić magnesy:
Quote:
http://www.belmet.eu/silnik/sklejone1.jpg
http://www.belmet.eu/silnik/sklejone2.jpg

Magnesy są przyklejone naprzemiennie NS NS NS NS NS NS.

Mi sie wydaje, ze te magnesy powinny miec bieguny po obu stronach
"grubosci"
N S N S N S N S
S N S N S N S N

Wirnik powinien miec stalowa plyte po drugiej stronie magnesow,
zamykajaca obwod magnetyczny.

Chyba, ze tej plyty nie ma, a magnesy maja bieguny "po bokach", to
wtedy raczej
NS SN NS SN NS SN NS SN

Quote:
Silnik jest sterowany falownikiem, po odpaleniu silnik buczy,
trzeszczy, coś próbuje ruszyć, ale na falowniku wyświetlają się prądy
około 30 A po czym falownik wyświetla ALARM i wyłącza się wszystko.
I teraz pytania:
Co zrobiłem źle?

A nie ma tam jakiegos dodatkowego czujnika ?
Otworek na wirniku, magnesik, rowek, fazka - wtedy moze sie okazac ze
pozycja magnesow na wirniku bardzo istotna ..

J.

Mirek
Guest

Wed Apr 29, 2015 2:27 pm   



W dniu 29.04.2015 o 15:11, Agent0700 pisze:

Quote:
http://www.belmet.eu/silnik/sprawny2.jpg


A nie jest tak, że masz tylko 4 magnesy: N p S p N p S p ?
gdzie p to puste miejsce wypełnione żywicą.
To by miało prawo działać, ewentualnie N N S S N N S S, rozumiem, że
silnik ma 3 fazy? A jak połączone są cewki?

--
Mirek.

Mirek
Guest

Wed Apr 29, 2015 2:37 pm   



W dniu 29.04.2015 o 16:20, J.F. pisze:

Quote:
Mi sie wydaje, ze te magnesy powinny miec bieguny po obu stronach
"grubosci"
N S N S N S N S
S N S N S N S N

a mi:
N p S p N p S
S p N p S p N
gdzie p - puste miejsce

Quote:
Chyba, ze tej plyty nie ma, a magnesy maja bieguny "po bokach", to wtedy
raczej
NS SN NS SN NS SN NS SN


ee to by było chyba energetycznie bez sensu, choć gdyby były puste
miejsca tak jak przypuszczam byłoby trochę lepiej

--
Mirek.

J.F.
Guest

Wed Apr 29, 2015 3:03 pm   



Użytkownik "Mirek" napisał w wiadomości
W dniu 29.04.2015 o 16:20, J.F. pisze:
Quote:
Mi sie wydaje, ze te magnesy powinny miec bieguny po obu stronach
"grubosci"
N S N S N S N S
S N S N S N S N

a mi:
Quote:
N p S p N p S
S p N p S p N
gdzie p - puste miejsce

Przerwa nieglupia, zreszta patrzac na te fotki, to faktycznie sa 4
przerwy/ramiona.
ale
a) o ile rozumiem to sugerujesz zrobic 4 bieguny na wirniku, magnesy
parami rownolegle - zazwyczaj widywalem wiecej magnesow niz cewek.
b) patrzac na fotki, z tego co odpadlo, to te magnesy jakos
naprzemiennie byly umieszczone, kolory co drugie inne.

Quote:
Chyba, ze tej plyty nie ma, a magnesy maja bieguny "po bokach", to
wtedy
raczej
NS SN NS SN NS SN NS SN
ee to by było chyba energetycznie bez sensu, choć gdyby były puste
miejsca tak jak przypuszczam byłoby trochę lepiej

te puste miejsca to wstawilem dla podkreslenia co nalezy do jednego
magnesu.

Owszem, troche bez sensu, ale tylko troche, a kto wie co to za silnik
i co za producent - moze jakas amatorszczyzna :-)

Taki uklad jest mniej wiecej rownowazny tarczy z 8 biegunami, wiec
moze zastapic moj pierwszy pomysl.
Troche sie traci na odleglosci rdzen cewki - tylna czesc magnesu, ale
moze nie przeszkadza

J.

Mirek
Guest

Wed Apr 29, 2015 3:34 pm   



W dniu 29.04.2015 o 17:03, J.F. pisze:

Quote:
a) o ile rozumiem to sugerujesz zrobic 4 bieguny na wirniku, magnesy
parami rownolegle - zazwyczaj widywalem wiecej magnesow niz cewek.

Trzeba by zobaczyć jak te cewki są połączone - podejrzewam, że są 3
fazy, a więc po dwie są połączone szeregowo... pewnie naprzeciwległe -
dwie obok siebie też bez sensu trochę.
Przydała by się też obdukcja tego co zostało po magnesach.
Nie wiem czy po dwa magnesy równolegle obok siebie to dobry pomysł -
dałbym 4 tak jak (podejrzewam) było i tyle.

Quote:
b) patrzac na fotki, z tego co odpadlo, to te magnesy jakos
naprzemiennie byly umieszczone, kolory co drugie inne.

Kolory inne, bo w jednym miejscu był magnes, w drugim sam klej/żywica.

Sugerujesz, że biegun magnesu można poznać po kolorze Wink
* o ile go ktoś wcześniej nie pomaluje.

--
Mirek.

Jakub Rakus
Guest

Wed Apr 29, 2015 4:35 pm   



On 29.04.2015 15:11, Agent0700 wrote:

Quote:

Nawet jeśli to zadziała i się zakręci to bałbym się zbliżać do tego
silnika na odległość kilkunastu metrów. Te magnesy masz tak równo
przyklejone, że jak się rozpędzi to się rozpieprzy z hukiem w trymiga.
Daj sobie spokój, kup nowy silnik.

--
Pozdrawiam
Jakub Rakus

PeJot
Guest

Wed Apr 29, 2015 6:01 pm   



W dniu 2015-04-29 o 18:35, Jakub Rakus pisze:
Quote:
On 29.04.2015 15:11, Agent0700 wrote:

Postanowiłem przykleić magnesy:

http://www.belmet.eu/silnik/sklejone1.jpg
http://www.belmet.eu/silnik/sklejone2.jpg

Nawet jeśli to zadziała i się zakręci to bałbym się zbliżać do tego
silnika na odległość kilkunastu metrów. Te magnesy masz tak równo
przyklejone, że jak się rozpędzi to się rozpieprzy z hukiem w trymiga.
Daj sobie spokój, kup nowy silnik.

A nawet jak nie rozleci się przy pierwszym obciążeniu, to niewyważenie
zniszczy łożyska.
Quote:



--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Agent0700
Guest

Thu Apr 30, 2015 8:34 am   



W dniu 2015-04-29 o 20:01, PeJot pisze:
Quote:
W dniu 2015-04-29 o 18:35, Jakub Rakus pisze:
On 29.04.2015 15:11, Agent0700 wrote:

Postanowiłem przykleić magnesy:

http://www.belmet.eu/silnik/sklejone1.jpg
http://www.belmet.eu/silnik/sklejone2.jpg

Nawet jeśli to zadziała i się zakręci to bałbym się zbliżać do tego
silnika na odległość kilkunastu metrów. Te magnesy masz tak równo
przyklejone, że jak się rozpędzi to się rozpieprzy z hukiem w trymiga.
Daj sobie spokój, kup nowy silnik.


magnesy wklejone testowo aby sprawdzić czy będzie się kręciło.

Ale fakt, silnik ma 5000 obr/min. gdyż falownik daje mu 180 Hz.

Jest to silnik 3-fazowy





Quote:

A nawet jak nie rozleci się przy pierwszym obciążeniu, to niewyważenie
zniszczy łożyska.

to to już się poprawi, nie ma problemu, aby tylko ruszył.

Klej jest tak silny, że magnesy się kruszą a nie chcą się oderwać.

Pozdrawiam

Jacek

Agent0700
Guest

Thu Apr 30, 2015 8:38 am   



W dniu 2015-04-29 o 16:20, J.F. pisze:
Quote:
Użytkownik "Agent0700" napisał w wiadomości
Mam uszkodzony nietypowy silnik:
http://www.belmet.eu/silnik/silnik1.jpg
Wirnik wyglądał tak:
http://www.belmet.eu/silnik/silnik2.jpg
Widać odklejone - urwane miesca po magnesach.

Postanowiłem przykleić magnesy:
http://www.belmet.eu/silnik/sklejone1.jpg
http://www.belmet.eu/silnik/sklejone2.jpg

Magnesy są przyklejone naprzemiennie NS NS NS NS NS NS.

Mi sie wydaje, ze te magnesy powinny miec bieguny po obu stronach
"grubosci"
N S N S N S N S
S N S N S N S N

tak właśnie jest



Quote:

Wirnik powinien miec stalowa plyte po drugiej stronie magnesow,
zamykajaca obwod magnetyczny.


magnesy są naklejone na stalową płytę


Quote:

Chyba, ze tej plyty nie ma, a magnesy maja bieguny "po bokach", to wtedy
raczej
NS SN NS SN NS SN NS SN

nie po bokach, bieguny góra-dół


Quote:

Silnik jest sterowany falownikiem, po odpaleniu silnik buczy,
trzeszczy, coś próbuje ruszyć, ale na falowniku wyświetlają się prądy
około 30 A po czym falownik wyświetla ALARM i wyłącza się wszystko.
I teraz pytania:
Co zrobiłem źle?

A nie ma tam jakiegos dodatkowego czujnika ?

nie zauważyłem nic takiego


Quote:
Otworek na wirniku, magnesik, rowek, fazka - wtedy moze sie okazac ze
pozycja magnesow na wirniku bardzo istotna ..

obejrzałem wirnik jak czyściłem ze starego kleju, ale kto wie? Może jest
coś takeigo a nie widać.

Agent0700
Guest

Thu Apr 30, 2015 8:39 am   



W dniu 2015-04-29 o 16:37, Mirek pisze:
Quote:
W dniu 29.04.2015 o 16:20, J.F. pisze:

Mi sie wydaje, ze te magnesy powinny miec bieguny po obu stronach
"grubosci"
N S N S N S N S
S N S N S N S N

a mi:
N p S p N p S
S p N p S p N
gdzie p - puste miejsce


są puste miejsca i tak też mniejwięcej wkleiłem magnesy



Quote:

Chyba, ze tej plyty nie ma, a magnesy maja bieguny "po bokach", to wtedy
raczej
NS SN NS SN NS SN NS SN


ee to by było chyba energetycznie bez sensu, choć gdyby były puste
miejsca tak jak przypuszczam byłoby trochę lepiej


Jeszcze jedna sprawa:

u mnie magnesy wystają a orginalnie są jakby wklejone w taki krążek co
widać na fotach, ja nie mam tego krążka i magnesy mają dookoła
powietrze, może o to chodzi?

Jacek

Agent0700
Guest

Thu Apr 30, 2015 8:42 am   



W dniu 2015-04-29 o 17:03, J.F. pisze:
Quote:
Użytkownik "Mirek" napisał w wiadomości
W dniu 29.04.2015 o 16:20, J.F. pisze:
Mi sie wydaje, ze te magnesy powinny miec bieguny po obu stronach
"grubosci"
N S N S N S N S
S N S N S N S N

a mi:
N p S p N p S
S p N p S p N
gdzie p - puste miejsce

Przerwa nieglupia, zreszta patrzac na te fotki, to faktycznie sa 4
przerwy/ramiona.
ale
a) o ile rozumiem to sugerujesz zrobic 4 bieguny na wirniku, magnesy
parami rownolegle - zazwyczaj widywalem wiecej magnesow niz cewek.
b) patrzac na fotki, z tego co odpadlo, to te magnesy jakos
naprzemiennie byly umieszczone, kolory co drugie inne.

Chyba, ze tej plyty nie ma, a magnesy maja bieguny "po bokach", to wtedy
raczej
NS SN NS SN NS SN NS SN
ee to by było chyba energetycznie bez sensu, choć gdyby były puste
miejsca tak jak przypuszczam byłoby trochę lepiej

te puste miejsca to wstawilem dla podkreslenia co nalezy do jednego
magnesu.

Owszem, troche bez sensu, ale tylko troche, a kto wie co to za silnik i
co za producent - moze jakas amatorszczyzna Smile


Silnik od kompresora śrubowego Almig, wyszła jakaś seria tych
kompresorów gdzie był taki właśnie problem z silnikami.

Teraz serwis odmawia jakiejkolwiek naprawy





Quote:

Taki uklad jest mniej wiecej rownowazny tarczy z 8 biegunami, wiec moze
zastapic moj pierwszy pomysl.
Troche sie traci na odleglosci rdzen cewki - tylna czesc magnesu, ale
moze nie przeszkadza

J.


Agent0700
Guest

Thu Apr 30, 2015 8:43 am   



W dniu 2015-04-29 o 16:27, Mirek pisze:
Quote:
W dniu 29.04.2015 o 15:11, Agent0700 pisze:

http://www.belmet.eu/silnik/sprawny2.jpg


A nie jest tak, że masz tylko 4 magnesy: N p S p N p S p ?
gdzie p to puste miejsce wypełnione żywicą.
To by miało prawo działać, ewentualnie N N S S N N S S, rozumiem, że
silnik ma 3 fazy? A jak połączone są cewki?




jest to silnik 3-fazowy, nie patrzłem na połączenie cewek Sad

Mirek
Guest

Thu Apr 30, 2015 3:03 pm   



W dniu 30.04.2015 o 10:39, Agent0700 pisze:

Quote:
N p S p N p S
S p N p S p N
gdzie p - puste miejsce


są puste miejsca i tak też mniejwięcej wkleiłem magnesy


To ja chyba liczyć nie umiem.
Na oryginalnym masz 4 magnesy i 4 puste miejsca.
Ty wkleiłeś 8 magnesów.

--
Mirek.

Robert Wańkowski
Guest

Thu Apr 30, 2015 4:01 pm   



Quote:
są puste miejsca i tak też mniejwięcej wkleiłem magnesy
To ja chyba liczyć nie umiem.
Na oryginalnym masz 4 magnesy i 4 puste miejsca.
Ty wkleiłeś 8 magnesów.

Tam nie ma 4 pustych miejsc. Magnesy są utopione w żywicy.

Robert

Goto page 1, 2  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak skutecznie naprawić nietypowy silnik z uszkodzonym wirnikiem i magnesami?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map