Goto page Previous 1, 2
Agent0700
Guest
Mon May 04, 2015 11:59 am
W dniu 2015-04-30 o 18:01, Robert Wańkowski pisze:
Quote:
są puste miejsca i tak też mniejwięcej wkleiłem magnesy
To ja chyba liczyć nie umiem.
Na oryginalnym masz 4 magnesy i 4 puste miejsca.
Ty wkleiłeś 8 magnesów.
Tam nie ma 4 pustych miejsc. Magnesy są utopione w żywicy.
są przerwy między parami magnesów.
Agent0700
Guest
Wed May 06, 2015 11:53 am
Witam ponownie
Czyli zostaje tylko wstawienie zwykłego silnika 3-fazowego?
Tu mam też kilka pytań.
Po przeliczeniu obrotów do częstotliwości wyszło mi, że około 5000
obr/min przy 180 hercach to silnik 3-fazowy 1400 obr/min.
I teraz: Czy wstawić silnik 1400 obr i podłączyć go bezpośrednio, czy
lepiej 2800 obr i ustawić na falowniku 90 hz?
Chodzi o to czy 2800 jest lepiej wyważony? Czy może lepiej wykonany i
wytrzyma te 5000 obr.
Jest też możliwość wstawienia silnika 1400 i dorobienia przekładni na
paski klinowe, lecz tu silnik musiałby być z boku.
Przyznam się, że szukam pomysłów, porad itp.
Nieduża szajba ameliniowa (na silniku większa) na 2 lub 3 paski powinna
być dość lekka i nie powinna mieć bicia jakiegoś wielkiego.
Mogę też wytoczyć szajbę z plastiku, mam taki wałek, będzie lżejsza, ale
czy lepsza?
Pozdrawiam
Jacek
Agent0700
Guest
Wed May 06, 2015 12:36 pm
Quote:
Mam uszkodzony nietypowy silnik:
Znalazłem, że takie silniki nazywają się Axial-Flux.
Niestety nic o naprawach nie znalazłem :-(
J
J.F.
Guest
Wed May 06, 2015 1:34 pm
Użytkownik "Agent0700" napisał w wiadomości
Quote:
Czyli zostaje tylko wstawienie zwykłego silnika 3-fazowego?
Ten jest synchroniczny, a "zwykly" asynchroniczny.
Falownik do silnikow BLDC/synchronicznych moze tego nie zasilic.
Quote:
Po przeliczeniu obrotów do częstotliwości wyszło mi, że około 5000
obr/min przy 180 hercach to silnik 3-fazowy 1400 obr/min.
No, ten wyglada na dwubiegunowy ...
Quote:
I teraz: Czy wstawić silnik 1400 obr i podłączyć go bezpośrednio, czy
lepiej 2800 obr i ustawić na falowniku 90 hz?
Chodzi o to czy 2800 jest lepiej wyważony? Czy może lepiej wykonany i
wytrzyma te 5000 obr.
Raczej bym podejrzewal ze silnik projektowany na 50Hz lepiej pracuje
na 90 niz na 180.
Czyli uzyc jednak takiego na 2800 rpm, ale znow kwestia co na to
falownik.
J.
Agent0700
Guest
Thu May 07, 2015 8:28 am
W dniu 2015-05-06 o 15:34, J.F. pisze:
Quote:
Użytkownik "Agent0700" napisał w wiadomości
Czyli zostaje tylko wstawienie zwykłego silnika 3-fazowego?
Ten jest synchroniczny, a "zwykly" asynchroniczny.
Falownik do silnikow BLDC/synchronicznych moze tego nie zasilic.
Falownik Yaskawa V1000.
Kręcił już innym silnikiem bez problemu.
Quote:
Po przeliczeniu obrotów do częstotliwości wyszło mi, że około 5000
obr/min przy 180 hercach to silnik 3-fazowy 1400 obr/min.
No, ten wyglada na dwubiegunowy ...
I teraz: Czy wstawić silnik 1400 obr i podłączyć go bezpośrednio, czy
lepiej 2800 obr i ustawić na falowniku 90 hz?
Chodzi o to czy 2800 jest lepiej wyważony? Czy może lepiej wykonany i
wytrzyma te 5000 obr.
Raczej bym podejrzewal ze silnik projektowany na 50Hz lepiej pracuje na
90 niz na 180.
też tak mi się wydaje
Quote:
Czyli uzyc jednak takiego na 2800 rpm, ale znow kwestia co na to falownik.
falowniki nie mają z tym problemu, kręcą aż miło. Żeby nie chciał kręcić
to musiałby być jakiś dedykowany do tego typu silników.
Mam jeszcze Danfossa ale ten kręci tokarką :-)
Jak widać odpowiednie wklejenie magnesów niestety jest problemem.
Może kupię drugie magnesy i powklejam na jakiś słabszy klej i spróbuję
różne konfiguracje wklejania, może za którymś razem się uda?
J
Agent0700
Guest
Wed May 13, 2015 8:51 am
Znalazłem fachowca co zna się na tych silnikach i wiem już co i jak,
zostało tylko zrobić.
Otóż jest to silnik 4-biegunowy więc magnesy trzeba wklejać SS NN SS NN
Da nam to 4 bieguny i powinno być dobrze.
Biorę się za robotę, zobaczymy co wyjdzie.
Pozdrawiam
Jacek
Mirek
Guest
Wed May 13, 2015 1:37 pm
W dniu 13.05.2015 o 10:51, Agent0700 pisze:
Quote:
Otóż jest to silnik 4-biegunowy więc magnesy trzeba wklejać SS NN SS NN
Ja to mówiłem od początku, ale ja bym wkleił tak jak było czyli IMHO 4
magnesy i 4 puste miejsca:
S - N - S - N
Oczywiście mówimy o tym który biegun magnesu widzimy patrząc w osi wirnika.
Wklejenie po dwa magnesy na biegun nie zwiększy przecież strumienia, a
jedynie zwiększy powierzchnie bieguna, którego i tak nie obejmie cewka i
dodatkowo zwiększy masę wirnika.
--
Mirek.
Agent0700
Guest
Fri May 15, 2015 9:46 am
W dniu 2015-05-13 o 15:37, Mirek pisze:
Quote:
W dniu 13.05.2015 o 10:51, Agent0700 pisze:
Otóż jest to silnik 4-biegunowy więc magnesy trzeba wklejać SS NN SS NN
Ja to mówiłem od początku, ale ja bym wkleił tak jak było czyli IMHO 4
magnesy i 4 puste miejsca:
S - N - S - N
Oczywiście mówimy o tym który biegun magnesu widzimy patrząc w osi wirnika.
Wklejenie po dwa magnesy na biegun nie zwiększy przecież strumienia, a
jedynie zwiększy powierzchnie bieguna, którego i tak nie obejmie cewka i
dodatkowo zwiększy masę wirnika.
Witam
Jakiś majster co się na tym zna mówił, żeby wklejać właśnie po 2
magnesy, wolałbym wkleić 1 większy, ale nie ma takich odpowiednich w
sprzedaży.
J
Goto page Previous 1, 2