Goto page 1, 2 Next
Papkin
Guest
Thu Nov 05, 2009 8:19 pm
http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,7219184,Wiaty_przystankowe_prad_wezma_ze_slonca.html
Zakladam ze oswietlenie reklamy (bo czego innego?) w takiej wiacie to
potrzebuje ok 60W mocy dla swietlowek, no dajmy 100W.
0.1 kWh * 0.50 zl/kWh da nam 5 groszy - niech swieci w roku, srednio 12h/dobe,
to jest 60 groszy dziennie.
30 000 pln zwroci sie wiec po przepracowaniu 50'000 dni? Szacunek pi razy oko.
136 lat!
Tak to czytam i sie kurna zastanawiam czy sami humanisci siedza w urzedach? Ja
wiem ze tam maja duze wplywy z tytulu KGHM ale by marnowac tak kase?
roznica w cenie - 30'000. Koszty akumulatorow, eksploatacji, uzysk energi przy
naszej pogodzie/strefie klimatycznej. Kurcze pieczone!
Dobry biznes na pewno ma firma Dekobau.
Do calosci doliczam pierd... polska mentalnosc, zaraz jakies kutafony wezma
ceglowke i stluka, sprayem ozdobia, skopia, szyby podrapia.
Czy ktos w Polsce mysli? Moze w urzedach kupia sobie Lexusy hybrid drive, bo za
100lat sie zwroca koszty?
wrrr
entroper
Guest
Thu Nov 05, 2009 9:07 pm
Użytkownik "Papkin" <spam@spamerssux.net> napisał w wiadomości
news:4af32533@news.home.net.pl...
Quote:
Quote:
roznica w cenie - 30'000.
policz od tego 10% i zastanów się, kto wziął. Proste, pomysłowe i dobre
dla wszystkich, bo wiaty za moment zostaną rozp.. i będzie jeszcze serwis,
do tego planowe wymiany akumulatorów, mycie paneli itp :)
e.
Cezar
Guest
Thu Nov 05, 2009 9:12 pm
Quote:
roznica w cenie - 30'000. Koszty akumulatorow, eksploatacji, uzysk energi
przy
naszej pogodzie/strefie klimatycznej. Kurcze pieczone!
W przypadku nowych inwestycji ta róznica moze juz taka nie byc. Policz
koszty wykonania projektu i polozenia kabli. Mysle ze w przypadku nowego
przystanku gdzie nie ma energii to moze sie oplacac.
c.
robmac
Guest
Thu Nov 05, 2009 10:05 pm
Papkin napisał:
Quote:
Tak to czytam i sie kurna zastanawiam czy sami humanisci siedza w urzedach?
To przecież oczywiste, nie po to matury z historii zdawali, żeby teraz
się jakimiś
rachunkami zajmować. A poza tym kto napisałby o zwykłej budce w
"gazetach
lub czasopismach"?
Quote:
Dobry biznes na pewno ma firma Dekobau.
Pewnie nie tylko.
Quote:
Do calosci doliczam pierd... polska mentalnosc, zaraz jakies kutafony wezma
ceglowke i stluka, sprayem ozdobia, skopia, szyby podrapia.
Proponuję zakłady - po jakim czasie od postawienia zginą panele.
Quote:
Czy ktos w Polsce mysli?
O swoim korytku? tak :)
pozdr.
Robert
robmac
Guest
Thu Nov 05, 2009 10:41 pm
Cezar:
Quote:
W przypadku nowych inwestycji ta róznica moze juz taka nie byc. Policz
koszty wykonania projektu i polozenia kabli. Mysle ze w przypadku nowego
przystanku gdzie nie ma energii to moze sie oplacac.
Od tego przystanku (z artykułu) do najbliższej latarni będzie kilka -
kilkanaście metrów (środek miasta).
Jakoś we Wrocku nie zauważyłem żeby ktoś miał problem z położeniem
paru metrów kabla w chodniku, a latarni jakby więcej.
pozdr.
Robert
Adam Dybkowski
Guest
Thu Nov 05, 2009 10:46 pm
Papkin pisze:
Quote:
http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,7219184,Wiaty_przystankowe_prad_wezma_ze_slonca.html
Myślę, że do każdej wiaty trzeba doliczyć koszt monitoringu 24/7 bo na
pewno zaraz znajdzie się ktoś chętny na panele słoneczne.
--
Adam Dybkowski
http://dybkowski.net/
Uwaga: przed wysłaniem do mnie maila usuń cyfry z adresu.
Robert_J
Guest
Fri Nov 06, 2009 9:47 am
Quote:
Zakladam ze oswietlenie reklamy (bo czego innego?) w takiej wiacie to
potrzebuje ok 60W mocy dla swietlowek, no dajmy 100W.
Wiata ma to do siebie, że raczej nie jest czytelnią, w związku z tym można
też spokojnie założyć "niezdrowe" oświetlenie ledowe

. Wtedy pobór
energii będzie zdecydowanie mniejszy. Idąc dalej - akumulator tam
zamontowany wystarczy na dużo dłużej, może nawet na 2-3 tygodnie. Sądzę że
wtedy o wiele tańsze byłoby po prostu wymienianie go raz na taki okres

).
Zbynek Ltd.
Guest
Fri Nov 06, 2009 10:50 am
Witam
Robert_J napisał(a) :
Quote:
Zakladam ze oswietlenie reklamy (bo czego innego?) w takiej wiacie to
potrzebuje ok 60W mocy dla swietlowek, no dajmy 100W.
Wiata ma to do siebie, że raczej nie jest czytelnią, w związku z tym można
też spokojnie założyć "niezdrowe" oświetlenie ledowe

. Wtedy pobór
energii będzie zdecydowanie mniejszy.
Jak jest oszczędniejsze, to tym bardziej nada mi się do garażu :-)
--
Pozdrawiam
Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E
Psychik
Guest
Fri Nov 06, 2009 5:28 pm
przystanki maja tworzyc siec stacji doladowczych dla pojazdow
elektrycznych. poczatkowo ladowane beda wylacznie autobusy, ale
za to w czasie postoju na przystanku. wyliczono, ze taka metoda
skroci czas ladowania, co pozwoli na zatrudnienie rencisty przy
kazdym przystanku do obslugi przedluzacza. jesli program sie
sprawdzi, planowane jest przystosowanie zatok autobusowych do
wydluzonych postoi kilku autobusow jednoczesnie. ku chwale ojczyzny...
--
Psychik
bujnos
Guest
Fri Nov 06, 2009 9:16 pm
Quote:
30 000 pln zwroci sie wiec po przepracowaniu 50'000 dni? Szacunek pi razy
oko. 136 lat!
ale cel takiej akcji to nie tylko ekonomia i wynik w excelu, chodzi o
oddzialywanie spoleczne.
Wojciech Bartczak
Guest
Fri Nov 06, 2009 11:18 pm
bujnos pisze:
Quote:
30 000 pln zwroci sie wiec po przepracowaniu 50'000 dni? Szacunek pi razy
oko. 136 lat!
ale cel takiej akcji to nie tylko ekonomia i wynik w excelu, chodzi o
oddzialywanie spoleczne.
Tak, w PRL też chodziło o oddziaływanie społeczne w tym samym kierunku,
dzięki temu do dzisiaj trzeba niekiedy przepisać 10 razy ten sam
papierek w 20 urzędach.
Dobre rozwiązanie to takie, które minimalizuje wszelkie
koszty, między innymi czas i pieniądze. Monitoring też kosztuje i pewnie
z tego akumulatora już zasilany nie będzie.
Grupa interwencyjna na rowerach też nie jeździ.
Czy produkcja samych ogniw jest ekologiczna ? Ciekawe kto to cudo
odśnieży i kiedy emeryci zorganizują związki zawodowe ?
Mam dużo bardziej ekologiczne rozwiązanie, po co podświetlać reklamy
skoro robią to latarnie uliczne ? W dzień za to dobrze je widać.
Ewidentnie chodzi o sporą kasę dla urzędasów, ktoś wypcha kieszenie
publiczną forsą i zniknie, następna ekipa będzie się tłumaczyć.
Niedługo wybory, trzeba się obłowić zanim społeczeństwo odsunie
klikę od koryta. A ludziom wciska się eko-kit.
A na złagodzenie, dużo bardziej ekologiczne i pożyteczne społecznie
uważam napędzanie silników spalinowych alkoholem etylowym. W autobusach
większość silników to diesel, powinno być możliwe spalanie takiej
mieszanki bez znacznych nakładów pracy, a o ile lepiej dla wszystkich.
Pozdrawiam,
Wojtek.
T.M.F.
Guest
Sat Nov 07, 2009 10:48 pm
Quote:
A na złagodzenie, dużo bardziej ekologiczne i pożyteczne społecznie
uważam napędzanie silników spalinowych alkoholem etylowym. W autobusach
większość silników to diesel, powinno być możliwe spalanie takiej
mieszanki bez znacznych nakładów pracy, a o ile lepiej dla wszystkich.
Oddzialywanie takiej koncepcji tez nie jest takie obojetne. Przez wzrost
zuzycia alkoholu jako domieszki do paliwa wzrastaja ceny roslin z
ktorych mozna go pozyskac (alkohol lub olej). Dla nas to rybka, bo i tak
doplacamy do zywnosci, ale dla biednych krajow to moze byc istotny
problem. Wiec koszty spoleczne moga byc spore.
--
Inteligentny dom -
http://idom.wizzard.one.pl
http://idom.sourceforge.net/
Teraz takze forum dyskusyjne
Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.
Adam Dybkowski
Guest
Sat Nov 07, 2009 11:11 pm
Robert_J pisze:
Quote:
Zakladam ze oswietlenie reklamy (bo czego innego?) w takiej wiacie to
potrzebuje ok 60W mocy dla swietlowek, no dajmy 100W.
Wiata ma to do siebie, że raczej nie jest czytelnią, w związku z tym
można też spokojnie założyć "niezdrowe" oświetlenie ledowe

. Wtedy
pobór energii będzie zdecydowanie mniejszy.
A gdzieżeś się tego naczytał? LEDy nie są obecnie jakoś koszmarnie
wydajniejsze od zwykłych świetlówek liniowych. Tak poza tym to ich
światło wcale nie jest gorsze od świetlówek. Chociaż do żarówek jeszcze
daleko.
--
Adam Dybkowski
http://dybkowski.net/
Uwaga: przed wysłaniem do mnie maila usuń cyfry z adresu.
Wojciech Bartczak
Guest
Sun Nov 08, 2009 6:59 pm
T.M.F. pisze:
Quote:
A na złagodzenie, dużo bardziej ekologiczne i pożyteczne społecznie
uważam napędzanie silników spalinowych alkoholem etylowym. W autobusach
większość silników to diesel, powinno być możliwe spalanie takiej
mieszanki bez znacznych nakładów pracy, a o ile lepiej dla wszystkich.
Oddzialywanie takiej koncepcji tez nie jest takie obojetne. Przez wzrost
zuzycia alkoholu jako domieszki do paliwa wzrastaja ceny roslin z
ktorych mozna go pozyskac (alkohol lub olej). Dla nas to rybka, bo i tak
doplacamy do zywnosci, ale dla biednych krajow to moze byc istotny
problem. Wiec koszty spoleczne moga byc spore.
Fakt, może być to problem, jeżeli pozwoli się na to, ale myślę,
że jest to kwestia rozwiązywalna. Buraki czy inne rośliny, z których
da się pędzić alkohol powinny być mało wymagające, dając możliwość
sadzenia na trudnych glebach. Można pomyśleć o przetwórstwie odpadków
lub czymś w tym rodzaju. W każdym razie, nagła miłość do mało wydajnej
energii słonecznej nie jest remedium na problemy energetyczne, czy
Polski, czy świata.
Pozdrawiam,
Wojtek.
Wojciech Bartczak
Guest
Sun Nov 08, 2009 7:48 pm
Jarosław Sokołowski pisze:
Quote:
Pan Wojciech Bartczak napisał:
Buraki czy inne rośliny, z których da się pędzić alkohol powinny
być mało wymagające, dając możliwość sadzenia na trudnych glebach.
Co z tego, że powinny? Jak to burakowi wytłumaczyć. Natomiast ze
szkoły pamiętam, choć to dawno było, że gleby pszenno-buraczane,
to najlepsze gleby w Polsce.
Całkiem możliwe że są, rolnik ze mnie żaden

.
Chociaż wiem, że da się znaleźć ludzi kompetentnych w tej sprawie.
Teraz jest też najlepszy czas, żeby coś dało się zrobić w tej sprawie
w miarę bezboleśnie, za kilkanaście lat nie będzie to już takie proste.
Jest to temat rzeka

a powoli jest z tego NTG.
Pozdrawiam,
Wojtek.
Goto page 1, 2 Next