Goto page 1, 2, 3 Next
PiteR
Guest
Thu Jan 09, 2025 10:11 pm
Co mylicie o moim samochodziku?
Nowa Varta 55Ah
Jedz ostatnio z multimetrem.
1. adowanie jak skaa 14.4v nie wane ile czego nawczam.
2. po zgaszeniu silnika byskawicznie spada na 12.0v
3. potem ju nie spada dalej, auto zasypia
4. rano przychodz jest 11.9v zapala normalnie
5. w Londynie teraz temp rankami nie spada ponizej -2st C
6. auto ma wszystko na prd nawiewy, klapki na silniczkach
ma te elektryczne wspomaganie kierownicy i elektryczna pompe powietrza
dodatkowego do szybkiego zagrzania katalizatorow Euro 5.
Nie podoba mi si to spoczynkowe 12.0v zeby nie zasiarczyc akku
powinno spada powoli i by chocia z 12.4v rano.
--
Piter
# kradno ale sie dzielo
Mirek
Guest
Thu Jan 09, 2025 11:36 pm
On 9.01.2025 21:11, PiteR wrote:
Quote:
Co myślicie o moim samochodziku?
Sprzedaj póki jeździ

Quote:
Nowa Varta 55Ah
[..]
Quote:
Nie podoba mi się to spoczynkowe 12.0v zeby nie zasiarczyc akku
powinno spadać powoli i być chociaż z 12.4v rano.
Pieron wie z czego oni teraz te akumulatory robią. Z systemem
"zgaś na światłach a za minutę zapal" przy hamowaniu silnikiem jest 16V.
Był podpięty dodatkowy, zwykły akumulator - po trasie 250km wygotowało
mu elektrolit.
Najlepiej sprawdź w jakiejś dokumentacji producenta dokładnie po symbolu
akumulatora jakie ma mieć parametry.
--
Mirek
Pixel
Guest
Fri Jan 10, 2025 12:38 am
W dniu 09.01.2025 o 21:11, PiteR pisze:
Quote:
Co myślicie o moim samochodziku?
Nowa Varta 55Ah
Jeżdzę ostatnio z multimetrem.
1. Ładowanie jak skała 14.4v nie ważne ile czego nawłączam.
2. po zgaszeniu silnika błyskawicznie spada na 12.0v
3. potem już nie spada dalej, auto zasypia
4. rano przychodzę jest 11.9v zapala normalnie
5. w Londynie teraz temp rankami nie spada ponizej -2st C
6. auto ma wszystko na prąd nawiewy, klapki na silniczkach
ma też elektryczne wspomaganie kierownicy i elektryczna pompe powietrza
dodatkowego do szybkiego zagrzania katalizatorow Euro 5.
Nie podoba mi się to spoczynkowe 12.0v zeby nie zasiarczyc akku
powinno spadać powoli i być chociaż z 12.4v rano.
Weź go w końcu naładuj co? Prostownika nie masz?
--
Pixel
ptoki
Guest
Fri Jan 10, 2025 4:17 am
On 2025-01-09 14:11, PiteR wrote:
Quote:
Co myślicie o moim samochodziku?
Nowa Varta 55Ah
Jeżdzę ostatnio z multimetrem.
1. Ładowanie jak skała 14.4v nie ważne ile czego nawłączam.
2. po zgaszeniu silnika błyskawicznie spada na 12.0v
3. potem już nie spada dalej, auto zasypia
4. rano przychodzę jest 11.9v zapala normalnie
5. w Londynie teraz temp rankami nie spada ponizej -2st C
6. auto ma wszystko na prąd nawiewy, klapki na silniczkach
ma też elektryczne wspomaganie kierownicy i elektryczna pompe powietrza
dodatkowego do szybkiego zagrzania katalizatorow Euro 5.
Nie podoba mi się to spoczynkowe 12.0v zeby nie zasiarczyc akku
powinno spadać powoli i być chociaż z 12.4v rano.
Sie ciesz ze masz 12V u mnie notorycznie jest 11.8 lub nawet mniej nawet
po ladowaniu, w jesien/zime.
Przylaczam sie do pytania o to z czego robi sie aku dzis.
Juz nawet nie mowie ze kiedys aku do malacza mial chyba 34Ah a teraz juz
pojemnosci nie pisza tylko maksylmalne prady jakie sie daje osiagnac - w
praktyce pojmnosci sa na poziomie 90minut:
Examples of Ford Focus battery reserve capacities
2016 Ford Focus: Has a reserve capacity of 140 minutes
2018 Ford Focus: Has a reserve capacity of 120 minutes
2015 Ford Focus: Has a reserve capacity of 95 minutes
How to calculate RC
Charge the battery to 100%
Start a clock
Draw 25 amps of power from the battery at 80°F
Stop the clock when the battery voltage drops below 10.5 volts
The number of minutes the battery supplied power is the RC rating
Czyli nowa foka ma aku o pojemnosci 37Ah.
Nie dziw sie ze masz jak masz, lepiej nie bedzie. Nawet jak poszukasz
lepszego aku.
Jak chcesz sobie jakos tam pomoc to radio podepnij se na osobne
podtrzymanie a na aku zaloz cos takiego:
https://allegro.pl/oferta/wylacznik-hebel-pradu-akumulatora-12v-32v-300a-14243578300?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=MjAxZTE5NjgtZjRlZS00YjVjLWI1NjQtNWI0NzhhMTQwZTliAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=b62d5aaf-5dcb-4a6b-a5ec-a03bdc274735
Szpeje w aucie nie beda ci aku wyzerac. Ale pilotem se auta juz nie
otworzysz...
--
Lukasz
Mateusz Bogusz
Guest
Fri Jan 10, 2025 4:22 pm
On 09.01.2025 21:11, PiteR wrote:
Quote:
Nie podoba mi się to spoczynkowe 12.0v zeby nie zasiarczyc akku
powinno spadać powoli i być chociaż z 12.4v rano.
U mnie w Yarisie po 8 latach było właśnie tak jak opisujesz. Oryginalna
Varta 45Ah 330A - trzymała 2 dni po naładowaniu prostownikiem.
Zmieniłem na taki sam (wymiarowo) Five Star 55Ah 460A. Po tygodniu
stania kręci szybciej niż poprzedni po skończeniu ładowania.
Quote:
Ładowanie jak skała 14.4v nie ważne ile czego nawłączam.
To akurat u mnie całkowicie inaczej wygląda. Wszystko wyłączone poza
silnikiem ~13,4V, załączę klimę ~14,3V, dodam światła mijania ~13,8V,
jak zamiast mijania dzienne (oryginalne) ~13,2V, jak załączę grzanie
szyby i lusterek, to podnosi o ~0,4V (obojętnie które światła).
Ewidentnie to ładowanie nie jest "zaczynamy od 14,4V i schodzimy w dół".
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
Arnold Ziffel
Guest
Sat Jan 11, 2025 3:49 am
Mateusz Bogusz <mabakay@o2.pl> wrote:
Quote:
To akurat u mnie cakowicie inaczej wyglda. Wszystko wyczone poza
silnikiem ~13,4V, zacz klim ~14,3V
Miaem Yarisk, zakadaem w niej klim wasnorcznie, zdoktoryzowaem si

Tam jest przewód od sterownika klimy do sterownika silnika, podbija
delikatnie obroty jak wczasz klim.
--
Jada dwie mrówki na motorze. Nagle jedna mówi:
- Chyba mucha do oka mi wpada!
ptoki
Guest
Sat Jan 11, 2025 6:31 am
On 2025-01-10 11:12, J.F wrote:
Quote:
On Thu, 9 Jan 2025 20:17:03 -0600, ptoki wrote:
On 2025-01-09 14:11, PiteR wrote:
Co myślicie o moim samochodziku?
Nowa Varta 55Ah
Jeżdzę ostatnio z multimetrem.
1. Ładowanie jak skała 14.4v nie ważne ile czego nawłączam.
2. po zgaszeniu silnika błyskawicznie spada na 12.0v
Nie podoba mi się to spoczynkowe 12.0v zeby nie zasiarczyc akku
powinno spadać powoli i być chociaż z 12.4v rano.
Sie ciesz ze masz 12V u mnie notorycznie jest 11.8 lub nawet mniej nawet
po ladowaniu, w jesien/zime.
Zły miernik, czy zwarta cela?
Obstawiam celę :-(
W kolejnych prawie nowych aku albo rocznych dwuletnich w roznych autach?
Juz przestalem sie przejmowac jak widze 11V. I zakladam ze aku wytrzyma
maks 3 lata. Choc sa wyjatki. Ah, I te 3 lata w warunkach zimy, nie to
co w Polsce mamy.
Quote:
Przylaczam sie do pytania o to z czego robi sie aku dzis.
Juz nawet nie mowie ze kiedys aku do malacza mial chyba 34Ah a teraz juz
pojemnosci nie pisza tylko maksylmalne prady jakie sie daje osiagnac - w
IMO - pojemności ciągle piszą.
A do rozruchu to właśnie prądy ważne, a nie pojemności :-)
Niby tak, ale jak auto stoi tydzien to pojemnosci jest tyle ze pradu tez
nie ma. Auto stoi a szpeje prad zra bo centralny zamek musi sluchac caly
czas. I takie tam...
W maluchu literalnie nic nie pracowalo a aku byl tak duzy jak w foce z
radiami, zamkami, alarmami, logika gaszenia auta po jego wylaczeniu itp...
Quote:
praktyce pojmnosci sa na poziomie 90minut:
Examples of Ford Focus battery reserve capacities
2016 Ford Focus: Has a reserve capacity of 140 minutes
2018 Ford Focus: Has a reserve capacity of 120 minutes
2015 Ford Focus: Has a reserve capacity of 95 minutes
How to calculate RC
Charge the battery to 100%
Start a clock
Draw 25 amps of power from the battery at 80°F
Stop the clock when the battery voltage drops below 10.5 volts
The number of minutes the battery supplied power is the RC rating
Czyli nowa foka ma aku o pojemnosci 37Ah.
Nie. efekt 25A.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Puekerta
(czeski błąd w linku?)
Normalnie pojemność jest podawana przy prądzie 10h lub nawet 5h,
a prąd maksymalny ... podobno te oryginalne mają nieduży
https://youtu.be/tpqYdEWf9VY?t=170
ktos tam dopisał, ze rozruszniki z przekładniami juz nie wymagają tak
dużych prądów.
Ale jak zrobic akumulator o dużej pojemności i małym prądzie
rozruchowym?
I w ogóle - po co ta duża pojemność ?
Zeby nie musiec aku co 3 lata wymieniac.
Bo jak pojemnosc konkretna to po tych 5 latach dalej pokreci mimo ze juz
60% akumulatora nie ma...
Quote:
Nie dziw sie ze masz jak masz, lepiej nie bedzie. Nawet jak poszukasz
lepszego aku.
Ale akurat ma bardzo dobrze. Napięcie ładowania 14.4V, wręcz wzrorowe.
U mnie tez ladowalo wzorowo.
Az auto oglupialo i posypalo bledami i serwis zasugerowal lawete bo nie
bylo wiadomo czy 3x wyzsze cisnienie oleju to jakas fanaberia czy
rzeczywisty pomiar.
Quote:
Tylko pytanie kiedy ten akumulator wysiądzie i gdzie :-)
A popchac zeby odpalic ponoc nie powinno sie :)
--
Lukasz
Mateusz Bogusz
Guest
Sat Jan 11, 2025 4:14 pm
On 11.01.2025 02:49, Arnold Ziffel wrote:
Quote:
Miałem Yariskę, zakładałem w niej klimę własnoręcznie, zdoktoryzowałem się
Tam jest przewód od sterownika klimy do sterownika silnika, podbija
delikatnie obroty jak włączasz klimę.
Podbija też na zimnym silniku gdy się włączy grzanie.
Tak przy okazji, bo w renówce mam identycznie jak w tym yarisie - każdy
teraz samochód blokuje otwieranie bagażnika gdy się ruszy i przekroczy
jakąś tam prędkość? Jest to dla mnie tak wkurzające, że trzeba zgasić
silnik i nacisnąć otwarcie drzwi (w yarisie obojętne czy z kluczyka czy
z panelu, w renówce musi być z kluczyka).
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
io
Guest
Sat Jan 11, 2025 4:32 pm
W dniu 11.01.2025 o 15:14, Mateusz Bogusz pisze:
Quote:
On 11.01.2025 02:49, Arnold Ziffel wrote:
Miałem Yariskę, zakładałem w niej klimę własnoręcznie, zdoktoryzowałem
się
Tam jest przewód od sterownika klimy do sterownika silnika, podbija
delikatnie obroty jak włączasz klimę.
Podbija też na zimnym silniku gdy się włączy grzanie.
Tak przy okazji, bo w renówce mam identycznie jak w tym yarisie - każdy
teraz samochód blokuje otwieranie bagażnika gdy się ruszy i przekroczy
jakąś tam prędkość? Jest to dla mnie tak wkurzające, że trzeba zgasić
silnik i nacisnąć otwarcie drzwi (w yarisie obojętne czy z kluczyka czy
z panelu, w renówce musi być z kluczyka).
Chyba normalne zabezpieczenie antynapadowe i antykradzieżowe, że nie da
się otworzyć samochodu z zewnątrz jak się nim jedzie. Wyłączyć pewnie
można w konfiguracji.
PiteR
Guest
Sun Jan 12, 2025 2:02 am
in <news:vltubq$lc8g$1@dont-email.me>
user Mateusz Bogusz pisze tak:
Quote:
kady teraz samochód blokuje otwieranie baganika gdy si ruszy i
przekroczy jak tam prdko? Jest to dla mnie tak wkurzajce, e
trzeba zgasi silnik i nacisn otwarcie drzwi
Dowiedziaem si o tym tydzie temu.
Wystarczy, e zapale silnik i moge sobie naciska pilota do woli.
--
Piter
# kradno ale sie dzielo
PiteR
Guest
Sun Jan 12, 2025 2:07 am
in <news:pgnkjon50x00.1vv0po1c49q03.dlg@40tude.net>
user J.F pisze tak:
Quote:
A miernik dobry? Moe ma 0.5V bdu ...
dobry chyba bo pokazywaby te le adowanie.
ale jeszcze w tygodniu wezm pracowym sprawdz.
--
Piter
# kradno ale sie dzielo
PiteR
Guest
Sun Jan 12, 2025 2:16 am
in <news:vluck8$gv3o$1@news.icm.edu.pl>
user Pixel?? pisze tak:
Quote:
Tak jak pisze Piter, miałem tak samo i 2 x zdechły mi akumulatory
bo myślałem, że skoro alternator ładuje 14,5V to powinno być OK.
Nie, nie było. Kupiłem nowy aku i też rano 12V. No to zacząłem
ładować co jakiś czas i od roku mam 12,4 rano a po ładowaniu i 4
godzinach po odłączeniu wskazuje 12,8V...a wskazywał 12V zawsze,
nawet po zakupie. Też Varta 100Ah.
Tylko widzisz w Polsce mam passata B5 z 1997r
i nic takiego nie ma miejsca. Napięcie powoli spada
13.8v 13.2v 12.6v. Nic nie podładowuje w zimę.
akumulator Topla 66Ah niebieski.
https://akumulatory-online.eu/akumulator-topla-top-66ah-640a-p-44.html
--
Piter
# kradno ale sie dzielo
Pixel
Guest
Sun Jan 12, 2025 11:03 am
W dniu 12.01.2025 o 01:16, PiteR pisze:
Quote:
Tak jak pisze Piter, miałem tak samo i 2 x zdechły mi akumulatory
bo myślałem, że skoro alternator ładuje 14,5V to powinno być OK.
Nie, nie było. Kupiłem nowy aku i też rano 12V. No to zacząłem
ładować co jakiś czas i od roku mam 12,4 rano a po ładowaniu i 4
godzinach po odłączeniu wskazuje 12,8V...a wskazywał 12V zawsze,
nawet po zakupie. Też Varta 100Ah.
Tylko widzisz w Polsce mam passata B5 z 1997r
i nic takiego nie ma miejsca. Napięcie powoli spada
13.8v 13.2v 12.6v. Nic nie podładowuje w zimę.
No dobra, to dlaczego ten zły nie chcesz podładować, tak dłużej?
Przecież mu to nie zaszkodzi a raczej pomoże.
--
Pixel
Lisciasty
Guest
Sun Jan 12, 2025 12:51 pm
W dniu 12.01.2025 o 01:16, PiteR pisze:
Quote:
Tylko widzisz w Polsce mam passata B5 z 1997r
i nic takiego nie ma miejsca. Napięcie powoli spada
13.8v 13.2v 12.6v. Nic nie podładowuje w zimę.
akumulator Topla 66Ah niebieski.
A jakie masz napięcie ładowania na wyższych obrotach? To jest właśnie
ten knyf ;)
Jedna sprawa to gówniane akumulatory (no bo lepiej w fabryce wsadzić
brandowanego chinola za 30 ojro niż yuasę za 60), a druga to spieprzone
układy ładowania które nie działają prawidłowo.
L.
Pixel
Guest
Sun Jan 12, 2025 1:04 pm
W dniu 12.01.2025 o 11:51, Lisciasty pisze:
Quote:
Tylko widzisz w Polsce mam passata B5 z 1997r
i nic takiego nie ma miejsca. Napięcie powoli spada
13.8v 13.2v 12.6v. Nic nie podładowuje w zimę.
akumulator Topla 66Ah niebieski.
A jakie masz napięcie ładowania na wyższych obrotach? To jest właśnie
ten knyf
Wątpię. Ludzie nie kumają, że ładowanie skuteczne akumulatora nadal
powinno trwać ok 10 godzin, najlepiej małym prądem, pomimo że to już AGM
się wkłada i myślą, że jak jadą 3 godziny to on się naładuje skutecznie

...i jeżdżą tak 3 lata i akumulator umiera.
Quote:
Jedna sprawa to gówniane akumulatory (no bo lepiej w fabryce wsadzić
brandowanego chinola za 30 ojro niż yuasę za 60), a druga to spieprzone
układy ładowania które nie działają prawidłowo.
A to już inna sprawa.
--
Pixel
Goto page 1, 2, 3 Next