Goto page Previous 1, 2, 3
Guest
Fri Apr 12, 2013 11:45 pm
W dniu piątek, 12 kwietnia 2013 08:35:50 UTC+2 użytkownik Desoft napisał:
Quote:
Użytkownik <kogutek444@gmail.com> napisał w wiadomości
Przy oporniku w miarę naładowania akumulatora spada prąd. Powoduje to
zmniejszenie spadku >napięcia na oporniku. W konsekwencji łatwo przekroczyć
maksymalne dopuszczalne napięcie na >zaciskach akumulatora.
Liczyłeś kiedyś taki układ? sprawdzałeś empirycznie?
Desoft
Sam sobie policz. Prawo Oma znajdziesz w necie. Jak byś nie rozumiał o co w nim chodzi to na pewno ktoś Ci tutaj pomoże.
Guest
Fri Apr 12, 2013 11:50 pm
W dniu środa, 10 kwietnia 2013 21:12:34 UTC+2 użytkownik John Kołalsky napisał:
Quote:
Użytkownik <adresss@poczta.pl
ostatnio bylem zmuszony skorzystac z prostownika i naladowac
akumulator 44Ah. Rozladowal sie bo zostawilem radyjo.....
Na poczatku ladowania bral prad ca 5-6A ale po kilku minutach zeszlo
na ca 4A...Przy czym napiecie z 13V na poczatku roszlo do jakich
14V.....Niestety w miare spadku pradu ladowania napiecie roslo i w
okoliach pradu 2A przekroczylo 15V (na nawet 15,4-15,5V)
Odlaczylem bo to troche za duzo a reszta ladowania odbyla sie podczas
jazdy autem.
Pytanie: jak ograniczyc napiecie aby nie przekroczylo powiedzmy 14,4V
(tak jak w aucie). Chcialbym cos wlozyc do tego prostownika, aby przy
spadku pradu napiecie nie przekroczylo ww. wartosci.
Np. wpinamy sie rownolegle do wyjscia i ustawiamy progowe napiecie,
jak przekroczy ww. to wlacza sie "ogranicznik napiecia" - czyli musimy
odlozyc gdzies roznice napiecia nawet jakby to mialo sie odkladac na
radiatorze. Inwestycja < 20zl.
Macie pomysl?
Eeee ... stabilizator napięcia 14,5V z ogranicznikiem prądu np 4A
Po co ograniczenie do 4A. Akumulator samochodowy 40Ah nie boi się prądów ładowania 50A a jak ma 100Ah to 100A mu nie zaszkodzi. Tyle dostaje z alternatora po odpaleniu silnika i nic mu nie jest. Ograniczenie napięcia jest tylko potrzebne.
Guest
Fri Apr 12, 2013 11:58 pm
W dniu czwartek, 11 kwietnia 2013 14:02:49 UTC+2 użytkownik Desoft napisał:
Quote:
Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <spammers@go.away.com> napisał w wiadomości
To znaczy że akumulator należy ładować małym prądem? 100mA? 5A?
Nie. Akumulator samochodowy trzeba ładować z prostownika w którym napięcie nie przekroczy 14,5-14,7V. Prąd jest w takiej sytuacji nieważny.. Akumulator sam go będzie regulował w trakcie ładowania. Pod koniec to i 20mA może być. A na początku tyle ile wydoli prostownik. Są takie co 200A dają. I można nimi ładować zużyty akumulator co jak był nowy to miał 40Ah.
Goto page Previous 1, 2, 3