RTV forum PL | NewsGroups PL

Nie daj się oszukać! Pojemność akumulatora Marelli - rzeczywiste wyniki pomiarów

Uwaga na podrabiany akumulator samochodowy!

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Nie daj się oszukać! Pojemność akumulatora Marelli - rzeczywiste wyniki pomiarów

Goto page 1, 2  Next

Zbynek Ltd.
Guest

Mon Nov 19, 2012 10:22 am   



Elo

Właśnie nabyłem nowy akumulator samochodowy noname. Bo Marelli to
chyba znaczy to samo Wink
I jaka jest moja opinia? Marelli to jedno wielkie oszustwo. Aku na
etykiecie ma 45Ah. W rzeczywistości ok. 31Ah.
W pełni naładowany, rozładowywany 3,4A z na stałe podłączonym
miernikiem, więc jego rezystancja też wzięta pod uwagę. No i lekkie
zdziwienie, gdy w niecałe 10 godzin rozładowałem całkowicie aku.

Można spodziewać się, że jakość wykonania i trwałość jest równie zła.

Jak określiłem pełne naładowanie? Pod koniec ładowania prąd zaczął
spadać z 5A do około 1,5A. I tak zostawiłem z 2h dłużej. Lekki
szumek bąblowania elektrolitu. Przy zwiększeniu prądu gwałtowne
bąblowanie. Więc można uznać aku za naładowany w pełni. Ponieważ to
nie jest aku "bezobsługowy", to dodatkowo sprawdziłem w każdej celi
gęstość elektrolitu. Wszędzie po równo 1.285g/cm3

Tak, wiem, że zgodnie z normą powinienem rozładować mniejszym prądem
- 1/20C, czyli 2,25A ale nie spodziewałbym się w tym wypadku
znacząco większej pojemności.


Ktoś mierzył pojemność swojego nowo zakupionego aku? Jakiejkolwiek
marki.
Oj dostanie się sprzedawcy. Ale mi najpierw Sad - strata czasu, nerwów.

--
Pozdrawiam
Zbyszek
PGP key: 0x1E6680DF

[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończą mu się
wszystkie możliwości.]

Ukaniu
Guest

Mon Nov 19, 2012 11:44 am   



Użytkownik "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:k8ctpg$6qt$1@node1.news.atman.pl...
Quote:
etykiecie ma 45Ah. W rzeczywistości ok. 31Ah.
W pełni naładowany, rozładowywany 3,4A z na stałe podłączonym miernikiem,
więc jego rezystancja też wzięta pod uwagę. No i lekkie zdziwienie, gdy w
niecałe 10 godzin rozładowałem całkowicie aku.

Ważył tyle ile powinno ważyć 45 Ah? (porównać z innymi producentami).
Dzią akumulatory powinno się kupować na wagę ;-)

Quote:
Ktoś mierzył pojemność swojego nowo zakupionego aku? Jakiejkolwiek marki.
Oj dostanie się sprzedawcy. Ale mi najpierw Sad - strata czasu, nerwów.

Akumulator potrafi osiągnąć deklarowaną pojemność po odpowiednim czasie
aktywnej pracy i pewnej ilości cykli ładowania rozładowania.
Gazowanie elektrolitu nie musi być oznaką pełnego naładowania.
Przy niskim prądzie (np. 1/100 pojemności) bywa, że musi osiągnąć i 16,5V -
dość mocno już gazując.
Twoje metody badawcze są mało wiarygodne i raczej reklamacji nikt nie uzna.
Chyba, że to faktycznie g.


--
Pozdrawiam,
Łukasz

Jack
Guest

Mon Nov 19, 2012 12:05 pm   



Quote:

Ważył tyle ile powinno ważyć 45 Ah? (porównać z innymi producentami).
Dzią akumulatory powinno się kupować na wagę ;-)


Do momentu, gdy chińczyki się nie połapią i nie zaczną wkładać sztabki
ołowiu na spodzie :)

Po kilku cyklach ładowania/rozładowania nowego akumulatora pojemność
rzeczywiście trochę wzrośnie, ale nie aż tak żeby ten akumulator miał
tyle co na naklejce. Zwykle jest to max 15%.

Tomasz Wójtowicz
Guest

Mon Nov 19, 2012 12:45 pm   



W dniu 2012-11-19 12:05, Jack pisze:
Quote:

Ważył tyle ile powinno ważyć 45 Ah? (porównać z innymi producentami).
Dzią akumulatory powinno się kupować na wagę ;-)


Do momentu, gdy chińczyki się nie połapią i nie zaczną wkładać sztabki
ołowiu na spodzie Smile

A jaki będzie z tego zysk? Przecież 95% kosztu produkcji akumulatora to
jest cena ołowiu. W takim razie opłaca się, żeby każdy gram ołowiu w
akumulatorze był użyteczny.

Zbynek Ltd.
Guest

Mon Nov 19, 2012 1:51 pm   



Elo

Ukaniu napisał(a) :
Quote:
Użytkownik "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:k8ctpg$6qt$1@node1.news.atman.pl...
etykiecie ma 45Ah. W rzeczywistości ok. 31Ah.
W pełni naładowany, rozładowywany 3,4A z na stałe podłączonym miernikiem,
więc jego rezystancja też wzięta pod uwagę. No i lekkie zdziwienie, gdy w
niecałe 10 godzin rozładowałem całkowicie aku.

Ważył tyle ile powinno ważyć 45 Ah? (porównać z innymi producentami).
Dzią akumulatory powinno się kupować na wagę Wink

Nie wiem, nie mam chwilowo porównania z innym. Ciężki jest i już :-)

Quote:

Ktoś mierzył pojemność swojego nowo zakupionego aku? Jakiejkolwiek marki.
Oj dostanie się sprzedawcy. Ale mi najpierw Sad - strata czasu, nerwów.

Akumulator potrafi osiągnąć deklarowaną pojemność po odpowiednim czasie
aktywnej pracy i pewnej ilości cykli ładowania rozładowania.
Gazowanie elektrolitu nie musi być oznaką pełnego naładowania.

Zapomniałem dodać, że robi się ciepły. Przy zwiększeniu prądu
ładowania z tych końcowych 1,5 do 5A po pół godzinie robi się mocno
ciepły. Więc pewne kryteria pełnego naładowania są spełnione.

Quote:
Przy niskim prądzie (np. 1/100 pojemności) bywa, że musi osiągnąć i 16,5V -
dość mocno już gazując.
Twoje metody badawcze są mało wiarygodne

Dlaczego? Rozładowanie jak najbardziej mierzone prawidłowo.
Kokładnie co do cyferki. Jedynie moment naładowania jest określony
pi razy drzwi, ale na podstawie 4 kryteriów: gazowanie, spadek prądu
ładowania, rosnąca ciepłota, gęstość elektrolitu.

--
Pozdrawiam
Zbyszek
PGP key: 0x1E6680DF

[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończą mu się
wszystkie możliwości.]

Mario
Guest

Mon Nov 19, 2012 2:20 pm   



W dniu 2012-11-19 13:51, Zbynek Ltd. pisze:
Quote:
Elo

Ukaniu napisał(a) :
Użytkownik "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:k8ctpg$6qt$1@node1.news.atman.pl...
etykiecie ma 45Ah. W rzeczywistości ok. 31Ah.
W pełni naładowany, rozładowywany 3,4A z na stałe podłączonym
miernikiem, więc jego rezystancja też wzięta pod uwagę. No i lekkie
zdziwienie, gdy w niecałe 10 godzin rozładowałem całkowicie aku.

Ważył tyle ile powinno ważyć 45 Ah? (porównać z innymi producentami).
Dzią akumulatory powinno się kupować na wagę ;-)

Nie wiem, nie mam chwilowo porównania z innym. Ciężki jest i już :-)


Ktoś mierzył pojemność swojego nowo zakupionego aku? Jakiejkolwiek
marki.
Oj dostanie się sprzedawcy. Ale mi najpierw Sad - strata czasu, nerwów.

Akumulator potrafi osiągnąć deklarowaną pojemność po odpowiednim
czasie aktywnej pracy i pewnej ilości cykli ładowania rozładowania.
Gazowanie elektrolitu nie musi być oznaką pełnego naładowania.

Zapomniałem dodać, że robi się ciepły. Przy zwiększeniu prądu ładowania
z tych końcowych 1,5 do 5A po pół godzinie robi się mocno ciepły. Więc
pewne kryteria pełnego naładowania są spełnione.

Przy niskim prądzie (np. 1/100 pojemności) bywa, że musi osiągnąć i
16,5V - dość mocno już gazując.
Twoje metody badawcze są mało wiarygodne

Dlaczego? Rozładowanie jak najbardziej mierzone prawidłowo. Kokładnie co
do cyferki.

"Tak, wiem, że zgodnie z normą powinienem rozładować mniejszym prądem -
1/20C, czyli 2,25A ale nie spodziewałbym się w tym wypadku znacząco
większej pojemności."

Masz świadomość, że mierzysz niezgodnie z normą, ale masz wewnętrzne
przekonanie, że to jest jak najbardziej prawidłowe i nie wpływa na wynik.



--
pozdrawiam
MD

Ukaniu
Guest

Mon Nov 19, 2012 2:23 pm   



Użytkownik "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:k8da25$n1u$1@node2.news.atman.pl...
Quote:
Nie wiem, nie mam chwilowo porównania z innym. Ciężki jest i >już Smile

Trzeba by zważyć i porównać do tego co piszą inni, cyfrowa waga łazienkowa
wystarcza.

Quote:
Twoje metody badawcze są mało wiarygodne

Dlaczego? Rozładowanie jak najbardziej mierzone prawidłowo. Kokładnie co
do cyferki. Jedynie moment naładowania jest określony pi razy drzwi, ale
na podstawie 4 kryteriów: gazowanie, spadek prądu ładowania, rosnąca
ciepłota, gęstość elektrolitu.

Niech ten akumulator popracuje kilka tygodni. Naładuj go od rozładowanego
wtłaczając do niego 120-130% ładunku z pojemności, jak się robi ciepły to
być może prąd jest za duży.
Niech osiągnie temepraturę 20 stopni. A na końcu rozładuj go stosując prąd
czerpany zgodny z normą pomiaru pojemności a nie 54% wiekszy..
Zakładając, że fabrycznie pewnie ma -10% od nominału to błąd pomiaru
pojemniści 20% stosując większy prąd rozładowania w nowym akumulatorze i
niewiadome warunki początkowe wygląda normalnie choć niezbyt uczciwie.


--
Pozdrawiam,
Łukasz

Włodzimierz Wojtiuk
Guest

Mon Nov 19, 2012 2:55 pm   



Użytkownik "Jack" <Jackd@wp.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:50aa1296$0$1231$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:

Ważył tyle ile powinno ważyć 45 Ah? (porównać z innymi producentami).
Dzią akumulatory powinno się kupować na wagę ;-)


Do momentu, gdy chińczyki się nie połapią i nie zaczną wkładać sztabki
ołowiu na spodzie :)

ROTFL


Ktoś tu kiedyś wspominał o szkle...

--
nic do powiedzenia
www.wojtiuk.pl

Zbynek Ltd.
Guest

Mon Nov 19, 2012 4:41 pm   



Ukaniu napisał(a) :
Quote:
Użytkownik "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:k8da25$n1u$1@node2.news.atman.pl...
Nie wiem, nie mam chwilowo porównania z innym. Ciężki jest i >już :-)

Trzeba by zważyć i porównać do tego co piszą inni, cyfrowa waga łazienkowa
wystarcza.

Aku waży ok. 10,1 kg. Ten drugi zważę, jak wyciągnę z samochodu.

Quote:
Twoje metody badawcze są mało wiarygodne

Dlaczego? Rozładowanie jak najbardziej mierzone prawidłowo. Kokładnie co
do cyferki. Jedynie moment naładowania jest określony pi razy drzwi, ale
na podstawie 4 kryteriów: gazowanie, spadek prądu ładowania, rosnąca
ciepłota, gęstość elektrolitu.

Niech ten akumulator popracuje kilka tygodni. Naładuj go od rozładowanego
wtłaczając do niego 120-130% ładunku z pojemności, jak się robi ciepły to
być może prąd jest za duży.

OK.
Więc na kontynuację wątku zapraszam za kilka tygodni Smile
Niemniej nie ma mowy żebym zabrał się za naśladowanie procesu
zwanego formowaniem, takim jak w aku niklowych. Nie chce mi się tyle
bawić.

Quote:
Niech osiągnie temepraturę 20 stopni. A na końcu rozładuj go stosując prąd
czerpany zgodny z normą pomiaru pojemności a nie 54% wiekszy..

Nie miałem innego odbiornika. W końcu wydziela się trochę mocy.
Gdzieś miałem przyklejony do radiatora rezystor o mniej więcej
dobrej wartości, ale za Chiny nie mogę go znaleźć :-(

Quote:
Zakładając, że fabrycznie pewnie ma -10% od nominału to błąd pomiaru
pojemniści 20% stosując większy prąd rozładowania w nowym akumulatorze i
niewiadome warunki początkowe wygląda normalnie choć niezbyt uczciwie.

Jak znajdę ten rezystor, to jeszcze raz zmierzę, uprzednio
doprowadzając do "przeładowania" aku. Coś mi mówi, że znacząco
wyniku nie poprawię.

--
Pozdrawiam
Zbyszek
PGP key: 0x1E6680DF

[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończą mu się
wszystkie możliwości.]

Zbynek Ltd.
Guest

Mon Nov 19, 2012 4:44 pm   



Mario napisał(a) :
Quote:
"Tak, wiem, że zgodnie z normą powinienem rozładować mniejszym prądem -
1/20C, czyli 2,25A ale nie spodziewałbym się w tym wypadku znacząco
większej pojemności."

Masz świadomość, że mierzysz niezgodnie z normą, ale masz wewnętrzne
przekonanie, że to jest jak najbardziej prawidłowe i nie wpływa na wynik.

Cytujesz, ale nie rozumiesz co cytujesz:-P

Podkreślę więc w krótkich cytatach rozbieżności:
ja:
"nie spodziewałbym się w tym wypadku znacząco większej pojemności."
Ty:
"masz wewnętrzne przekonanie, że to jest jak najbardziej prawidłowe
i nie wpływa na wynik"

Teraz widzisz różnicę? :-P

--
Pozdrawiam
Zbyszek
PGP key: 0x1E6680DF

[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończą mu się
wszystkie możliwości.]

ukaniu
Guest

Mon Nov 19, 2012 8:29 pm   



Użytkownik "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:k8dk0o$u1r$1@node1.news.atman.pl...
Quote:
Niech ten akumulator popracuje kilka tygodni. Naładuj go od rozładowanego
wtłaczając do niego 120-130% ładunku z pojemności, jak się robi ciepły to
być może prąd jest za duży.

OK.
Więc na kontynuację wątku zapraszam za kilka tygodni Smile
Niemniej nie ma mowy żebym zabrał się za naśladowanie procesu zwanego
formowaniem, takim jak w aku niklowych. Nie chce mi się tyle bawić.

Powinna wystarczyć praca w samochodzie. Bo to jego naturalne środowisko.

Quote:
Jak znajdę ten rezystor, to jeszcze raz zmierzę, uprzednio doprowadzając
do "przeładowania" aku. Coś mi mówi, że znacząco wyniku nie poprawię.

120-130% ładunku to jest dopiero - naładowanie akumulatora - z uwagi na
sprawność procesu.
Jak chesz wyciągać sensowne wnioski i mówić o wadach to trzeba przeprowadzić
zgodne z normami pomiary, prądy, temperatury itd.
Być może jest to faktycznie jakiś szajs ale po tych obserwacjach ja nie mam
100% pewności. Tu trzeba by Gmyza ;-)

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Zbynek Ltd.
Guest

Mon Nov 19, 2012 8:38 pm   



ukaniu napisał(a) :
Quote:
120-130% ładunku to jest dopiero - naładowanie akumulatora - z uwagi na
sprawność procesu.

A to ja wiem, bez przesady Smile
Z braku stabilizacji prądu ładowania nie mogłem przeliczyć
dostarczonego ładunku, więc oparłem się o już wymienione przesłanki.
Uznawane za zakończenie cyklu ładowania.

--
Pozdrawiam
Zbyszek
PGP key: 0x1E6680DF

[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończą mu się
wszystkie możliwości.]

Mario
Guest

Mon Nov 19, 2012 10:19 pm   



W dniu 2012-11-19 16:44, Zbynek Ltd. pisze:
Quote:
Mario napisał(a) :
"Tak, wiem, że zgodnie z normą powinienem rozładować mniejszym prądem
- 1/20C, czyli 2,25A ale nie spodziewałbym się w tym wypadku znacząco
większej pojemności."

Masz świadomość, że mierzysz niezgodnie z normą, ale masz wewnętrzne
przekonanie, że to jest jak najbardziej prawidłowe i nie wpływa na wynik.

Cytujesz, ale nie rozumiesz co cytujesz:-P

Podkreślę więc w krótkich cytatach rozbieżności:
ja:
"nie spodziewałbym się w tym wypadku znacząco większej pojemności."
Ty:
"masz wewnętrzne przekonanie, że to jest jak najbardziej prawidłowe i
nie wpływa na wynik"

Teraz widzisz różnicę? :-P


Widzę różnicę.
w jednym poście piszesz:
"Tak, wiem, że zgodnie z normą powinienem rozładować mniejszym prądem -
1/20C, czyli 2,25A ale nie spodziewałbym się w tym wypadku znacząco
większej pojemności."
A w drugim:
"Rozładowanie jak najbardziej mierzone prawidłowo. Kokładnie co do cyferki."
Czy ty widzisz różnicę, a właściwie sprzeczność w tych dwóch
sformułowaniach?

--
pozdrawiam
MD

Zbynek Ltd.
Guest

Mon Nov 19, 2012 10:31 pm   



Mario napisał(a) :
Quote:
W dniu 2012-11-19 16:44, Zbynek Ltd. pisze:
Mario napisał(a) :
"Tak, wiem, że zgodnie z normą powinienem rozładować mniejszym prądem
- 1/20C, czyli 2,25A ale nie spodziewałbym się w tym wypadku znacząco
większej pojemności."

Masz świadomość, że mierzysz niezgodnie z normą, ale masz wewnętrzne
przekonanie, że to jest jak najbardziej prawidłowe i nie wpływa na wynik.

Cytujesz, ale nie rozumiesz co cytujesz:-P

Podkreślę więc w krótkich cytatach rozbieżności:
ja:
"nie spodziewałbym się w tym wypadku znacząco większej pojemności."
Ty:
"masz wewnętrzne przekonanie, że to jest jak najbardziej prawidłowe i
nie wpływa na wynik"

Teraz widzisz różnicę? :-P


Widzę różnicę.
w jednym poście piszesz:
"Tak, wiem, że zgodnie z normą powinienem rozładować mniejszym prądem -
1/20C, czyli 2,25A ale nie spodziewałbym się w tym wypadku znacząco
większej pojemności."
A w drugim:
"Rozładowanie jak najbardziej mierzone prawidłowo. Kokładnie co do cyferki."
Czy ty widzisz różnicę, a właściwie sprzeczność w tych dwóch
sformułowaniach?

Nie. Mierzone prawidłowo, nie względem normy, lecz prawidłowo
względem zastanych warunków. Co jest, chyba, jasno widoczne. Ale
szukasz dziury w całym :-)

--
Pozdrawiam
Zbyszek
PGP key: 0x1E6680DF

[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończą mu się
wszystkie możliwości.]

JDX
Guest

Tue Nov 20, 2012 10:52 am   



On 2012-11-19 10:22, Zbynek Ltd. wrote:
Quote:
Elo

Właśnie nabyłem nowy akumulator samochodowy noname. Bo Marelli to chyba
znaczy to samo Wink
I jaka jest moja opinia? Marelli to jedno wielkie oszustwo. Aku na
etykiecie ma 45Ah. W rzeczywistości ok. 31Ah.
No ale czego żeś oczekiwał? Very Happy Cudu? Very Happy Ja czasami też kupuję jakiś

chiński szajs marki noname, ale później nie marudzę jak mi nie działa
tak jak powinien. :-D

BTW. W maju br. kupiłem w poważnym naziemnym sklepie akumulator 45Ah
Bosch-a. Kosztował, zdaje się, 180PLN...

Goto page 1, 2  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Nie daj się oszukać! Pojemność akumulatora Marelli - rzeczywiste wyniki pomiarów

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map