Goto page Previous 1, 2
J.F
Guest
Tue Nov 20, 2012 4:30 pm
Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał w wiadomości grup
Quote:
Właśnie nabyłem nowy akumulator samochodowy noname. Bo Marelli to
chyba znaczy to samo
No nie, Marelli to jest marka. Tylko ze wloska. Z wloskich rzeczy
staram sie tylko pizze kupowac :-)
P.S. Sprawdzic czy gdzies malymi literami nie ma "made in China" ...
ale to juz wszyscy maja fabryki w chinach :-)
Quote:
Ktoś mierzył pojemność swojego nowo zakupionego aku? Jakiejkolwiek
marki.
Olowiowego nie, bo to szkodzi akumulatorowi :-(
Ale sprawdzalem eneloopy ... kurde, dokladnosc niemal jak u
zegarmistrza, pomiar ladunku po zakupie dal wynik
1545 1530 1552 1562 1555 1540 1560 1565
a ladowanie
2220 2260 2290 2360 2290 2290 2350 2380
Quote:
Oj dostanie się sprzedawcy. Ale mi najpierw

- strata czasu,
nerwów.
No wiesz, jesli to rozruchowy to pojemnosc nie jest najwazniejsza :-)
J.
Padre
Guest
Wed Nov 21, 2012 4:40 am
Quote:
No nie, Marelli to jest marka. Tylko ze wloska.
Włoska marka to jest Magneti Marelli i pewnie tylko tak jest
zastrzeżona. Alternatory robili do dupy przez wiele lat...
Zbynek Ltd.
Guest
Fri Nov 23, 2012 10:45 am
ukaniu napisał(a) :
Quote:
Użytkownik "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisał w
Jak znajdę ten rezystor, to jeszcze raz zmierzę, uprzednio doprowadzając
do "przeładowania" aku. Coś mi mówi, że znacząco wyniku nie poprawię.
Jak chesz wyciągać sensowne wnioski i mówić o wadach to trzeba przeprowadzić
zgodne z normami pomiary, prądy, temperatury itd.
No to po pomiarach. O ile przedtem, przy prądzie ok. 3.4A wyszła mi
pojemność 31.60Ah, to teraz przy prądzie poniżej 1/20C, a dokładniej
startując od 2.15A z tendencją malejącą, pojemność wyszła mi...
32.60Ah. Na etykiecie jest 45Ah. Spodziewałem się odrobinę większej
pojemności niż otrzymana, ale widać ten typ tak ma. c.b.d.u.
Quote:
Być może jest to faktycznie jakiś szajs
No i faktycznie :-)
Quote:
ale po tych obserwacjach ja nie mam
100% pewności.
A ja już mam :-P
--
Pozdrawiam
Zbyszek
PGP key: 0x1E6680DF
[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończą mu się
wszystkie możliwości.]
radekp@konto.pl
Guest
Wed Jun 19, 2013 10:28 am
Wed, 21 Nov 2012 04:40:57 +0100, w <k8higa$h4n$1@speranza.aioe.org>, Padre
<Padre@no.net> napisał(-a):
Quote:
No nie, Marelli to jest marka. Tylko ze wloska.
Włoska marka to jest Magneti Marelli i pewnie tylko tak jest
zastrzeżona. Alternatory robili do dupy przez wiele lat...
To nie ich alternatory były do bani, tylko sposób ich mocowania przez wiadomy
koncern.
J.F
Guest
Wed Jun 19, 2013 3:27 pm
Użytkownik napisał w wiadomości grup
Wed, 21 Nov 2012 04:40:57 +0100, w <k8higa$h4n$1@speranza.aioe.org>,
Padre
Quote:
No nie, Marelli to jest marka. Tylko ze wloska.
Włoska marka to jest Magneti Marelli i pewnie tylko tak jest
zastrzeżona. Alternatory robili do dupy przez wiele lat...
To nie ich alternatory były do bani, tylko sposób ich mocowania przez
wiadomy
koncern.
Akurat to jest ten sam koncern :-)
..... o, kurde
"Magneti Marelli worked with Ford Motor Company and Microsoft Auto to
develop an in-dash computer (carputer) for Ford's work truck division
introduced in 2008
Guest
Thu Jun 20, 2013 12:01 am
W dniu poniedziałek, 19 listopada 2012 10:22:56 UTC+1 użytkownik Zbynek Ltd. napisał:
Quote:
Elo
W�a�nie naby�em nowy akumulator samochodowy noname. Bo Marelli to
chyba znaczy to samo ;-)
I jaka jest moja opinia? Marelli to jedno wielkie oszustwo. Aku na
etykiecie ma 45Ah. W rzeczywisto�ci ok. 31Ah.
W pe�ni na�adowany, roz�adowywany 3,4A z na sta�e pod��czonym
miernikiem, wi�c jego rezystancja te� wzi�ta pod uwag�. No i lekkie
zdziwienie, gdy w nieca�e 10 godzin roz�adowa�em ca�kowicie aku.
Mo�na spodziewa� si�, �e jako�� wykonania i trwa�o�� jest r�wnie z�a.
Jak okre�li�em pe�ne na�adowanie? Pod koniec �adowania pr�d zacz��
spada� z 5A do oko�o 1,5A. I tak zostawi�em z 2h d�u�ej. Lekki
szumek b�blowania elektrolitu. Przy zwi�kszeniu pr�du gwa�towne
b�blowanie. Wi�c mo�na uzna� aku za na�adowany w pe�ni. Poniewa� to
nie jest aku "bezobs�ugowy", to dodatkowo sprawdzi�em w ka�dej celi
g�sto�� elektrolitu. Wsz�dzie po r�wno 1.285g/cm3
Tak, wiem, �e zgodnie z norm� powinienem roz�adowa� mniejszym pr�dem
- 1/20C, czyli 2,25A ale nie spodziewa�bym si� w tym wypadku
znacz�co wi�kszej pojemno�ci.
Kto� mierzy� pojemno�� swojego nowo zakupionego aku? Jakiejkolwiek
marki.
Oj dostanie siďż˝ sprzedawcy. Ale mi najpierw

- strata czasu, nerw�w.
--
Pozdrawiam
Zbyszek
PGP key: 0x1E6680DF
[Cz�owiek zaczyna u�ywa� dopiero wtedy rozumu, gdy ko�cz� mu si�
wszystkie mo�liwo�ci.]
Zrób taki eksperyment jeszcze z 10 razy to jak będziesz miał szczęście to zostanie mu 15Ah. Oczywiście jeśli to akumulator do samochodu..
Wojtek
Guest
Thu Jun 20, 2013 11:04 am
Użytkownik "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:k8ctpg$6qt$1@node1.news.atman.pl...
Quote:
Elo
Widzisz.. Ja robiłem podobne testy i niestety to co piszesz jest prawdą.
Różnica w rozładowaniu C/10 lub C/20 jest niewielka i co najgorsze
testowałem i VARTE 92Ah i CENTRĘ 95Ah i hmmm takie czerwone.. eee TOPLA
90Ah. Niestety wszystkie miały mniejszą pojemność i to sporo... . Ale Topla
przynajmniej zamiast 90 miała 82Ah a Varta mnie powaliła...bo zamiast 92
miała 63Ah. . Mam gdzies kupowanie super firm jak i tak nie mają
deklarowanych pojemności. Ta topla została i działa dobrze mimo że tania
była.
--
Wojtek.
J.F
Guest
Thu Jun 20, 2013 11:12 am
Użytkownik "Wojtek" napisał w wiadomoci grup
dyskusyjnych:kpunit$adh$1@news.task.gda.pl...
Quote:
Widzisz.. Ja robiłem podobne testy i niestety to co piszesz jest
prawdą. Różnica w rozładowaniu C/10 lub C/20 jest niewielka i co
najgorsze testowałem i VARTE 92Ah i CENTRĘ 95Ah i hmmm takie
czerwone.. eee TOPLA 90Ah. Niestety wszystkie miały mniejszą
pojemność i to sporo... . Ale Topla przynajmniej zamiast 90 miała
82Ah a Varta mnie powaliła...bo zamiast 92 miała 63Ah. . Mam gdzies
kupowanie super firm jak i tak nie mają deklarowanych pojemności.
Pytanie czy prawidlowo zmierzyles pojemnosc. Doladowales przed
pomiarem ?
Nie pomyliles sie gdzies ? Zrobiles glebokie wyladowanie ?
No i co za aku - prosto z fabryki, czy czekal rok na polce, a obsluga
sie nim zainteresowala dopiero po 10 miesiacach.
No i niestety - glebokie rozladowanie akumulatorowi rozruchowemu
szkodzi, wiec lepiej sie od pomiaru powstrzymac :-)
Quote:
Ta topla została i działa dobrze mimo że tania była.
bo akumulator rozruchowy to nie jest zadna "rocket science" tylko
robiaca zgodnie ze sztuka fabryka robi calkiem przyzwoite.
Pytanie tylko czy mogla zrobic zgodnie ze sztuka, czy skoro mial byc
po 150zl, w tym 45% marzy, to czy nie trzeba oszczedzac.
J.
Wojtek
Guest
Thu Jun 20, 2013 11:44 am
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomoci
news:51c2e3b5$0$1226$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
Pytanie czy prawidlowo zmierzyles pojemnosc. Doladowales przed pomiarem ?
Nie pomyliles sie gdzies ? Zrobiles glebokie wyladowanie ?
Nie nie pomyliłem się.. wiesz ja bardzo lubię temat akumulatorowy. Sam
sprawd kiedy.. zobaczysz. A co ciekawe. W pracy mam również akumulatory
NI-CD produkcji jeszcze centra z roku 2001. Pracujš one jako bufory do
podtrzymania zasilania UPS. sš to KPL-100p. Tu test wychodzi pięknie... i
nie ma dwóch zdań. Producent podaje 100Ah dla C/5 i tak jest! co do joty.
Przy C10 mamy już prawie 120Ah. Akumulatory sš rewejacyjne no ale.. jako
rozruchowe to one się nie nadaja... ooo i jeszcze mam rozyjskie 65Ah z roku
2010. I one maja C/5 w granicach 70Ah. Podoba mi się takei podejscie do
sprawy producentów tych aku no ale.. to profesjonalne rozwišznia sa...

.
Tak jak mówisz-piszesz to nie jest zadna "rocket science" a jednak nas w
dupę ładujš..
Zbynek Ltd.
Guest
Thu Jun 20, 2013 12:14 pm
Wojtek napisał(a) :
[quote]Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo
J.F
Guest
Thu Jun 20, 2013 12:19 pm
Użytkownik "Wojtek" napisał w wiadomoci
Quote:
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomoci
Pytanie czy prawidlowo zmierzyles pojemnosc. Doladowales przed
pomiarem ?
Nie pomyliles sie gdzies ? Zrobiles glebokie wyladowanie ?
Nie nie pomyliłem się.. wiesz ja bardzo lubię temat akumulatorowy.
Sam sprawd kiedy.. zobaczysz.
Sprawdzalem, ale
a) niebardzo dokladnie,
b) niechetnie, bo im szkodzi.
Quote:
A co ciekawe. W pracy mam również akumulatory NI-CD produkcji jeszcze
centra z roku 2001. Pracujš one jako bufory do podtrzymania zasilania
UPS. sš to KPL-100p. Tu test wychodzi pięknie... i nie ma dwóch zdań.
Producent podaje 100Ah dla C/5 i tak jest! co do joty.
Na pewno NiCd ? One raczej nie lubia pracy buforowej .
Mialy tez efekt pamieci itp.
Ja jestem pod wrazeniem precyzji eneloopow, ale inne NiCd/MH, to po
~10 latach na smietnik sie nadaja.
Quote:
Przy C10 mamy już prawie 120Ah. Akumulatory sš rewejacyjne no ale..
jako rozruchowe to one się nie nadaja...
Jestes pewien ze nie ?
Quote:
ooo i jeszcze mam rozyjskie 65Ah z roku 2010. I one maja C/5 w
granicach 70Ah. Podoba mi się takei podejscie do sprawy producentów
tych aku no ale.. to profesjonalne rozwišznia sa...

.
Tak jak mówisz-piszesz to nie jest zadna "rocket science" a jednak
nas w dupę ładujš..
No widzisz, skoro Centra potrafila 12 lat temu zrobic dobre
akumulatory, to pewnie wszyscy potrafia.
Ba, oni potrafili je zrobic 30 lat temu.
Teraz science mogla pojsc w kierunku jak klienta wydupczyc :-)
Chociaz .. w Poznaniu bylo CLAiO, moze teraz nauka podupadla.
j.
wojtek
Guest
Mon Jun 24, 2013 8:16 pm
Quote:
Na pewno NiCd ? One raczej nie lubia pracy buforowej .
Mialy tez efekt pamieci itp.
Ja jestem pod wrazeniem precyzji eneloopow, ale inne NiCd/MH, to po ~10
latach na smietnik sie nadaja.
Przy C10 mamy już prawie 120Ah. Akumulatory sš rewejacyjne no ale.. jako
rozruchowe to one się nie nadaja...
Jestes pewien ze nie ?
hihi fajnie... wiesz co ogólnie to masz rację w kontekscie akumulatorków

ale jeżeli chodzi o akumulatory NI-CD to jest totalnie odwrotnie:P. Serio.
One doskonale się nadajš do pracy buforowej (piszę o serii KPL), efekt
pamięciowy może i jest ale w sumie niewielki a jako rozruchowe sš o kant
dupci:) bo do takiej pracy nadajš się serie KPH. No i po 30 latach pracy
buforowej maja się tak że jeszcze 50% pojemnoci jest. To kobyły nie do
zajeb&#(. Byle tylko ich nie zalać kwasem i nie podawać za dużo powietrza bo
nie lubia węgla. A jak bys poczytał jak producent zaleca je przechowywać to
by się zdziwił !. Np... wylać z nich elektrolit!!! po wczeniejszym
TOTALNYM rozładowaniu!, hi dobre nie!?. Oki dla mnie normalne bo je znam i
muszę je serwisować. Ale w kontekscie kwasowych to jest totalnie o 180
stopni.
A CLAiO robi aku ale do hejlikoptrów

. Drogie jak szlag bo wiadmomo... do
samolotu to muszš być drogie:).
Ja kupuje aku w Nicad-zie koło Poznania.
--
Wojtek
Goto page Previous 1, 2