Goto page 1, 2 Next
Michał Trych
Guest
Sun Sep 03, 2006 9:09 pm
witam,
moze ktos napisze pare slow o tym;) czy jest szansa naprawic plazme? czy
jest to na tyle skomplikowana elektronika itp, ze raczej wymienia sie cale
moduly?
Jeszcze jedno, czy ekrany w plazmach roba jacys wiadacy producenci, czy
raczej kazdy robi dla siebie?
--
Pozdrawiam,
Michał Trych
501-533-390/gg2200099
Częstochowa
Kursy nurkowania | Systemy Alarmowe
www.m-blue.pl |
www.trych.pl
Leszek
Guest
Sun Sep 03, 2006 11:36 pm
Quote:
moze ktos napisze pare slow o tym;) czy jest szansa naprawic plazme? czy
jest to na tyle skomplikowana elektronika itp, ze raczej wymienia sie cale
moduly?
Prosty elektronik w bogatym kraju (np. Niemcy) wymienia całe moduły
Natomiast taki trochę mądrzejszy szuka uszkodzenia przy pomocy np.
oscyloskopu. Identycznie jak w każdym innym urządzeniu.
Mogę dodać że nawet w koszmarnie skomplikowanym urządzeniu elektronicznym
usterki są zwykle proste - typu zasilacz, driver, czasem pamięć eeprom
lub flash (tu już trzeba być trochę przygotowanym
Tak czy inaczej musisz sprawdzić gdzie jest serwis i tam zapytać - chyba
ta plazma gdzieś jest serwisowana w Polsce ?
Quote:
Jeszcze jedno, czy ekrany w plazmach roba jacys wiadacy producenci, czy
raczej kazdy robi dla siebie?
Ekrany robi się w innych zakładach, a całe telewizory w innych
Nie muszą mieć one ze sobą związku, chociaż w przypadku
Samsunga i LG akurat tak jest
Leszek
Michał Trych
Guest
Mon Sep 04, 2006 7:19 am
Quote:
Prosty elektronik w bogatym kraju (np. Niemcy) wymienia całe moduły
Natomiast taki trochę mądrzejszy szuka uszkodzenia przy pomocy np.
oscyloskopu. Identycznie jak w każdym innym urządzeniu.
Mogę dodać że nawet w koszmarnie skomplikowanym urządzeniu elektronicznym
usterki są zwykle proste - typu zasilacz, driver, czasem pamięć eeprom
lub flash (tu już trzeba być trochę przygotowanym
Tak czy inaczej musisz sprawdzić gdzie jest serwis i tam zapytać - chyba
ta plazma gdzieś jest serwisowana w Polsce ?
Witaj,
dzieki za info;)
Serwis w polsce jest, ale boje sie ze beda chcieli wymienic caly modul, a to
pewnie sporo kasy, chociaz bede probowac.
Co do serwisow fabrycznych, juz dwa razy sie spotkalem z tym, ze przyjechal
serwis i powiedzieli ze naprawa nieoplacalna, albo sie nie da i trzeba nowa
czesc. W jednym przypadku to byla plyta elektryczna do kuchni - padlo trafko
zasilania - 30zl nic wiecej, w drugim - przepalil sie rezystor w sterowaniu
hydromasazem, wymienilem caly uklad sterujacy z triakiem - jakies 5zl
Sadze ze wiekszosc fabrycznych serwisow nie chce sie bawic w takie naprawy,
ktore wymagaja czasu na lokalizacje usterki, albo czesto moze i nie maja
pojecia jak to naprawic, sam nie wiem.
pozdrawiam
michal
l
Guest
Mon Sep 04, 2006 7:25 am
Użytkownik "Michał Trych" <michal@USUNTOtrych.pl> napisał w wiadomości
news:44fbd38e$1@news.home.net.pl...
Quote:
Sadze ze wiekszosc fabrycznych serwisow nie chce sie bawic w takie
naprawy, ktore wymagaja czasu na lokalizacje usterki, albo czesto moze i
nie maja pojecia jak to naprawic, sam nie wiem.
Nie zawsze usterka jest banalna i szybka do diagnozy
Roboczogodzina serwisu jest droga.
Sam sobie odpowiedz czy tanich artykułów serwis jest opłacalny.
Telewizor plazmowy jest drogi, wiec kosztowne poszukiwania awarii maja sens.
Jest szansa znaleźć niszę rynkowa -naprawiać AGD, RTV za małe pieniądze.
Klientów będzie dużo.
Leszek
Guest
Mon Sep 04, 2006 7:32 am
Quote:
Serwis w polsce jest, ale boje sie ze beda chcieli wymienic caly modul, a
to pewnie sporo kasy, chociaz bede probowac.
Co do serwisow fabrycznych, juz dwa razy sie spotkalem z tym, ze
przyjechal serwis i powiedzieli ze naprawa nieoplacalna, albo sie nie da i
trzeba nowa czesc. W jednym przypadku to byla plyta elektryczna do
kuchni - padlo trafko zasilania - 30zl nic wiecej, w drugim - przepalil
sie rezystor w sterowaniu hydromasazem, wymienilem caly uklad sterujacy z
triakiem - jakies 5zl
Sadze ze wiekszosc fabrycznych serwisow nie chce sie bawic w takie
naprawy, ktore wymagaja czasu na lokalizacje usterki, albo czesto moze i
nie maja pojecia jak to naprawic, sam nie wiem.
Lokalizacja usterki z dokładnością do 1 elementu zabiera sporo czasu zwykle,
potrzebny jest dobrze przygotowany warsztat, i serwisant z dużym
doświadczeniem
Usterka często jest spowodowana jakąś przyczyną zwnętrzną, lub inną usterką,
np. zasilacza. Elektronik bez doświadczenia usunie tylko tą pierwszą usterkę
a nie wie o przyczynie, czego efektem będzie reklamacja, a nawet awantura.
Dlatego bezpieczniej (dla producenta) jest wymieniać całe podzespoły. Dla
klienta oznacza to wyższe koszty, ale i lepszą jakość naprawy - chyba że
trafisz
na dobry serwis gdzie pracują ludzie z dużym doświadczeniem i potrafią to
naprawić dobrze i tanio. Ja tak właśnie działam - tyle że w elektronice
przmysłowej
Leszek
Michał Trych
Guest
Mon Sep 04, 2006 7:58 am
Quote:
Nie zawsze usterka jest banalna i szybka do diagnozy
Roboczogodzina serwisu jest droga.
Sam sobie odpowiedz czy tanich artykułów serwis jest opłacalny.
Telewizor plazmowy jest drogi, wiec kosztowne poszukiwania awarii maja
sens.
Jest szansa znaleźć niszę rynkowa -naprawiać AGD, RTV za małe pieniądze.
wiem, ale akurat w moich przypadkach widac bylo golym okiem co i jak. PRzy
koszcie nowego modulu ok 1000zl w obu przypadkach, to sadze ze warto bylo
chociaz sprawdzic czy sie da naprawiac;)
Ja osobiscie zajmuje sie inna dzialka, ale czasem mam takich klientow ktorym
nie moge odmowic nawet zeknac na szybko do czegos dziwnego;) a i czasem
dobrze na tym wychodze;)
pozdrawiam
michal
J.F.
Guest
Mon Sep 04, 2006 7:59 am
On Mon, 4 Sep 2006 09:19:43 +0200, Michał Trych wrote:
Quote:
Sadze ze wiekszosc fabrycznych serwisow nie chce sie bawic w takie naprawy,
ktore wymagaja czasu na lokalizacje usterki, albo czesto moze i nie maja
pojecia jak to naprawic, sam nie wiem.
Obie na raz. Kalkulacja jest prosta - godzina pracy serwisanta
to przynajmniej 50$, wiec zachodnia firma nie przygotuje serwisowek
jak zmudnie i dlugo szukac usterki w tanim sprzecie.
J.
mk
Guest
Mon Sep 04, 2006 9:56 pm
Newsuser "Leszek" wrote:
Quote:
chyba że trafisz
na dobry serwis gdzie pracują ludzie z dużym doświadczeniem i potrafią to
naprawić dobrze i tanio. Ja tak właśnie działam - tyle że w elektronice
przmysłowej
Leszek
Wazelina za skromność.
;-)
pzdr
mk
A.Grodecki
Guest
Tue Sep 05, 2006 10:09 am
mk napisał(a):
Quote:
Newsuser "Leszek" wrote:
chyba że trafisz
na dobry serwis gdzie pracują ludzie z dużym doświadczeniem i potrafią to
naprawić dobrze i tanio. Ja tak właśnie działam - tyle że w elektronice
przmysłowej
Leszek
Wazelina za skromność.
Jak słysze że ktoś mówi o "dobrze i tanio" odnośnie sprzętu
przemysłowego, to ogarnia mnie współczucie :)
--
Pozdrawiam,
A. Grodecki
"Wszystkie zwierzęta sa równe.
Ale te, które mają futerko w trzykolorowe pasy, są równiejsze."
J.F.
Guest
Tue Sep 05, 2006 10:13 am
On Tue, 05 Sep 2006 12:09:04 +0200, A.Grodecki wrote:
Quote:
mk napisał(a):
Newsuser "Leszek" wrote:
chyba że trafisz
na dobry serwis gdzie pracują ludzie z dużym doświadczeniem i potrafią to
naprawić dobrze i tanio. Ja tak właśnie działam - tyle że w elektronice
przmysłowej
Wazelina za skromność.
;-)
Jak słysze że ktoś mówi o "dobrze i tanio" odnośnie sprzętu
przemysłowego, to ogarnia mnie współczucie
Dla tego kogos czy klientow ? :-)
Bierze np dwa razy mniej niz serwis firmowy i obie strony sa
zadowolone :-)
J.
A.Grodecki
Guest
Tue Sep 05, 2006 10:41 am
J.F. napisał(a):
Quote:
On Tue, 05 Sep 2006 12:09:04 +0200, A.Grodecki wrote:
mk napisał(a):
Newsuser "Leszek" wrote:
chyba że trafisz
na dobry serwis gdzie pracują ludzie z dużym doświadczeniem i potrafią to
naprawić dobrze i tanio. Ja tak właśnie działam - tyle że w elektronice
przmysłowej
Wazelina za skromność.
;-)
Jak słysze że ktoś mówi o "dobrze i tanio" odnośnie sprzętu
przemysłowego, to ogarnia mnie współczucie :)
Dla tego kogos czy klientow ? :-)
Bierze np dwa razy mniej niz serwis firmowy i obie strony sa
zadowolone
Tego kogoś.
Chyba że 2x mniej niż serwis firmowy to nadal bardzo dużo (w powszechnym
mniemaniu).
--
Pozdrawiam,
A. Grodecki
"Wszystkie zwierzęta sa równe.
Ale te, które mają futerko w trzykolorowe pasy, są równiejsze."
William
Guest
Tue Sep 05, 2006 10:46 am
Quote:
Jak słysze że ktoś mówi o "dobrze i tanio" odnośnie sprzętu
przemysłowego, to ogarnia mnie współczucie
Pozwolę się nie zgodzić. Dopiero wymóg "Dobrze, tanio i szybko" jest
nierealny do spełnienia
A.Grodecki
Guest
Tue Sep 05, 2006 11:19 am
William napisał(a):
Quote:
Jak słysze że ktoś mówi o "dobrze i tanio" odnośnie sprzętu
przemysłowego, to ogarnia mnie współczucie :)
Pozwolę się nie zgodzić. Dopiero wymóg "Dobrze, tanio i szybko" jest
nierealny do spełnienia
Nie chodzi o realność, ale o to, że osoba która za drobne naprawia
sprzęt przemysłowy (koszmarnie drogi w porównaniu ze sprzętem
powszechnego użytku) i za grosze bierze na siebie wielką finansową
odpowiedzialność (możliwy proces o odszkodowanie w przypadku błędu) ma
coś nie tak z głową albo nie zdaje sobie sprawy w co się może wpakować.
--
Pozdrawiam,
A. Grodecki
"Wszystkie zwierzęta sa równe.
Ale te, które mają futerko w trzykolorowe pasy, są równiejsze."
Leszek
Guest
Tue Sep 05, 2006 8:03 pm
Quote:
Nie chodzi o realność, ale o to, że osoba która za drobne naprawia sprzęt
przemysłowy (koszmarnie drogi w porównaniu ze sprzętem powszechnego
użytku) i za grosze bierze na siebie wielką finansową odpowiedzialność
(możliwy proces o odszkodowanie w przypadku błędu) ma coś nie tak z głową
albo nie zdaje sobie sprawy w co się może wpakować.
Ja napisałem "dobrze i tanio" - nie napisałem "za drobne"
Drobne - moim zdaniem oznacza 5-10zł
Moim zdaniem naprawa falownika o wartości np 10tys zł
za 20% ceny nowego jest opłacalna zarówno dla mnie jak
i dla zleceniodawcy.
W przypadku błędu falownik przestanie działać
Czy odpowiedzialność jest wielka?
A jaką odpowiedzialność ma kierowca autobusu w przypadku zaśnięcia?
Albo lekarz który "otwiera" pacjenta i jeszcze przed
operacją widzi że sprawa jest beznadziejna?
Dalej może nie będę wymieniał
Leszek
Leszek
Guest
Tue Sep 05, 2006 8:07 pm
Quote:
Bierze np dwa razy mniej niz serwis firmowy i obie strony sa
zadowolone
Serwis firmowy

?
W przypadku sprzętu przemysłowego nie istnieje raczej
coś takiego jak serwis firmowy. Serwis przyjeżdża i
wymienia całe urządzenie Naprawa płyty z elektroniką
to dla serwisu firmowego czarna magia
Firmy są zainteresowane naprawami bardzo drogich
podzespołów gdyż koszty napraw idą w dół o 70%
Leszek
Goto page 1, 2 Next