Goto page 1, 2 Next
Jawi
Guest
Sat Dec 15, 2012 12:57 pm
Nietypową potrzebę mam,
Zastanawiam się nad agregatem, tylko że możliwie najmniejszym i
najbardziej cichym jak się da.
Moc mi wystarczająca w zasadzie kończy się na jakiś ~200W
Jest coś takiego na rynku? Najmniejszy jaki znalazłem ma 500W i trudno
to kupić. No i cichy nie jest :)
pozdrowka
--
Jarosław Sokołowski
Guest
Sat Dec 15, 2012 1:28 pm
Jawi nietypową potrzebę ma:
Quote:
Zastanawiam się nad agregatem, tylko że możliwie najmniejszym
i najbardziej cichym jak się da.
Z takim małym agregatem, to jak z ratlerkiem. Raczej cichy nie będzie.
Quote:
Moc mi wystarczająca w zasadzie kończy się na jakiś ~200W
Jest coś takiego na rynku? Najmniejszy jaki znalazłem ma 500W
i trudno to kupić. No i cichy nie jest
Takie moce powinno dać się w miarę łatwo osiągnąć ogniwami Peltiera,
palnikiem i radiatorem. Jacyś Japończycy oferowali podobne rzeczy,
ale można też kombinować samemu. Będzie ciche, choć niekoniecznie
bardzo tanie.
--
Jarek
J.F.
Guest
Sat Dec 15, 2012 9:00 pm
Dnia Sat, 15 Dec 2012 12:57:28 +0100, Jawi napisał(a):
Quote:
Nietypową potrzebę mam,
Zastanawiam się nad agregatem, tylko że możliwie najmniejszym i
najbardziej cichym jak się da.
Moc mi wystarczająca w zasadzie kończy się na jakiś ~200W
Jest coś takiego na rynku? Najmniejszy jaki znalazłem ma 500W i trudno
to kupić. No i cichy nie jest
poszukaj po ogniwach paliwowych.
http://www.youtube.com/watch?v=ff7hEvfNW0o
Moze jest juz cos co nie jest prototypem ..
http://www.upssystems.co.uk/standby-power-products/fuel-cells/todays-available-commercial-fuel-cell-systems/
J
Jawi
Guest
Sat Dec 15, 2012 9:46 pm
W dniu 2012-12-15 13:28, Jarosław Sokołowski pisze:
Quote:
Takie moce powinno dać się w miarę łatwo osiągnąć ogniwami Peltiera,
palnikiem i radiatorem. Jacyś Japończycy oferowali podobne rzeczy,
ale można też kombinować samemu. Będzie ciche, choć niekoniecznie
bardzo tanie.
Nie no, problem z otwartym ogniem, z możliwością przegrzania ogniwa,
wcale nie łatwiejsze od wykonania agregatu nawet we własnym zakresie.
Do różnicy temperatur to radiator może być za mało wydajny.
Same komplikacje z tymi ogniwami zapewne, a sprawność całego układu to
wielki znak zapytania pewnie.
--
Jawi
Guest
Sat Dec 15, 2012 9:53 pm
W dniu 2012-12-15 13:28, Jarosław Sokołowski pisze:
Quote:
Jawi nietypową potrzebę ma:
Zastanawiam się nad agregatem, tylko że możliwie najmniejszym
i najbardziej cichym jak się da.
Z takim małym agregatem, to jak z ratlerkiem. Raczej cichy nie będzie.
zgadza się, można kupić silnik ~1KM, ale podejrzewam że hałasuje strasznie.
--
Jawi
Guest
Sat Dec 15, 2012 10:45 pm
W dniu 2012-12-15 21:00, J.F. pisze:
Quote:
http://sklepabmcampers.pl/ogniwo-paliwowe-efoy-1200-p-1110.html
ale poczekam kilka lat zanim stanieją :)
--
Jarosław Sokołowski
Guest
Sat Dec 15, 2012 11:05 pm
Jawi napisał:
Quote:
Takie moce powinno dać się w miarę łatwo osiągnąć ogniwami Peltiera,
palnikiem i radiatorem. Jacyś Japończycy oferowali podobne rzeczy,
ale można też kombinować samemu. Będzie ciche, choć niekoniecznie
bardzo tanie.
Nie no, problem z otwartym ogniem, z możliwością przegrzania ogniwa,
wcale nie łatwiejsze od wykonania agregatu nawet we własnym zakresie.
W sprawie tej łatwości, to bym polemizował.
Quote:
Do różnicy temperatur to radiator może być za mało wydajny.
Same komplikacje z tymi ogniwami zapewne, a sprawność całego układu to
wielki znak zapytania pewnie.
Wielkim znakiem zapytania jest sprawność silnika o mocy ułamka kilowata
wykonanego we własnym zakresie ze szpulki od nici i starej szprychy
rowerowej. Sprawność peltierów używanych do grzania i chłodzenia, to
z tego co pamiętam, typowo troche powyżej 50%. W druga stronę mniej.
Ale zakładam, że osiągnięcie 30%, jak w dużych agregatach może być do
zrealizowania.
--
Jarek
Jarosław Sokołowski
Guest
Sat Dec 15, 2012 11:10 pm
Jawi napisał:
Quote:
Zastanawiam się nad agregatem, tylko że możliwie najmniejszym
i najbardziej cichym jak się da.
Z takim małym agregatem, to jak z ratlerkiem. Raczej cichy nie będzie.
zgadza się, można kupić silnik ~1KM, ale podejrzewam że hałasuje strasznie.
Tego rzędu moc mają silniki motorowerów albo kosiarek do trawy. Mniejsze,
to już tylko modelarskie. Wizg robią potworny. Nie wiem jak z żywotnością
ratlerków (podejrzewam, że jest większa niż bym chciał), ale taki silniczek
też długo nie pociągnie. Może postawmy sprawę jasno: do czego to ma być?
I czy da się określić inne wymagania. Jak sądzę, nie ma to być źródło prądu,
które mieści się w plecaku lub zgoła w damskiej torebce. Czyli raczej
stacjonarne. Zwykle jest sporo różnych sposobów uzyskania energii, nie musi
to być agregat spalinowy.
--
Jarek
J.F.
Guest
Sat Dec 15, 2012 11:42 pm
Dnia Sat, 15 Dec 2012 21:10:12 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):
Quote:
Z takim małym agregatem, to jak z ratlerkiem. Raczej cichy nie będzie.
zgadza się, można kupić silnik ~1KM, ale podejrzewam że hałasuje strasznie.
Tego rzędu moc mają silniki motorowerów albo kosiarek do trawy. Mniejsze,
to już tylko modelarskie. Wizg robią potworny.
Anglicy masowo uzywali 5KM silnikow Hondy, i to dosc ciche bylo - mozna
bylo postawic za przyczepa, i w odleglosci kilku metrow spokojnie przy
stoliku dyskutowac.
No ale to bylo w czasach gdy Honda znaczylo made in Japan :-)
Quote:
Zwykle jest sporo różnych sposobów uzyskania energii, nie musi
to być agregat spalinowy.
Wiekszosc uzywa jednak spalinowych. Inne okazuja sie zbyt drogie :-)
J.
Jarosław Sokołowski
Guest
Sun Dec 16, 2012 12:04 am
Pan J.F. napisał:
Quote:
Z takim małym agregatem, to jak z ratlerkiem. Raczej cichy nie będzie.
zgadza się, można kupić silnik ~1KM, ale podejrzewam że hałasuje strasznie.
Tego rzędu moc mają silniki motorowerów albo kosiarek do trawy. Mniejsze,
to już tylko modelarskie. Wizg robią potworny.
Anglicy masowo uzywali 5KM silnikow Hondy, i to dosc ciche bylo - mozna
bylo postawic za przyczepa, i w odleglosci kilku metrow spokojnie przy
stoliku dyskutowac.
No ale to bylo w czasach gdy Honda znaczylo made in Japan
Przy 5KM, to i owszem.
Quote:
Zwykle jest sporo różnych sposobów uzyskania energii, nie musi
to być agregat spalinowy.
Wiekszosc uzywa jednak spalinowych. Inne okazuja sie zbyt drogie
Tu chodziło o 0,2kW, a jak się później okazało, to 0,05kW też by było
dobre (tylko zbyt drogie).
--
Jarek
Waldemar Krzok
Guest
Sun Dec 16, 2012 12:28 am
Jawi wrote:
Quote:
Nietypową potrzebę mam,
Zastanawiam się nad agregatem, tylko że możliwie najmniejszym i
najbardziej cichym jak się da.
Moc mi wystarczająca w zasadzie kończy się na jakiś ~200W
Jest coś takiego na rynku? Najmniejszy jaki znalazłem ma 500W i trudno
to kupić. No i cichy nie jest
Zobacz agregaty z silnikiem Stirlinga. Na przykład tu ło
http://www.stirlingmotor.com/leistungsmot.html
Walde
--
My jsme Borgové. Sklopte štíty a vzdejte se. Odpor je marný.
Jawi
Guest
Sun Dec 16, 2012 1:01 am
W dniu 2012-12-15 22:10, Jarosław Sokołowski pisze:
Quote:
Tego rzędu moc mają silniki motorowerów albo kosiarek do trawy. Mniejsze,
to już tylko modelarskie. Wizg robią potworny. Nie wiem jak z żywotnością
ratlerków (podejrzewam, że jest większa niż bym chciał), ale taki silniczek
też długo nie pociągnie. Może postawmy sprawę jasno: do czego to ma być?
I czy da się określić inne wymagania. Jak sądzę, nie ma to być źródło prądu,
które mieści się w plecaku lub zgoła w damskiej torebce. Czyli raczej
stacjonarne. Zwykle jest sporo różnych sposobów uzyskania energii, nie musi
to być agregat spalinowy.
Jadę czasami na działkę, gdzie prądu brak. Mam przetwornicę na 230 i aku
samochodowe. Wystarcza. Jak muszę podładować to biorę do domu lub
podłączam do auta. Na te potrzeby wystarcza na 2 - 3 dni. Głównie
oświetlenie, laptop, czasami zasilenie jakiejś wkrętarki.
Normalny agregat za duży do wożenia i ciężki. A takie małe
walizeczkowate gówienko rozwiązało by mi problem. Znalazłem Honde EX7,
ale cena przeraża. Prawie 4 tys.
A mnie wystarczy 14V i 3 - 5A. A nawet mniej, najwyżej będzie pracować
dłużej.
Cenne rzeczy zostawić się boje bo okradną. Dlatego w miarę małe do wożenia.
--
RoMan Mandziejewicz
Guest
Sun Dec 16, 2012 1:16 am
Hello Jawi,
Sunday, December 16, 2012, 1:01:24 AM, you wrote:
[...]
Quote:
A mnie wystarczy 14V i 3 - 5A. A nawet mniej, najwyżej będzie pracować
dłużej.
Cenne rzeczy zostawić się boje bo okradną. Dlatego w miarę małe do wożenia.
Silnik od podkaszarki albo małej piły łańcuchowej, dorobić tłumik i
połączyć z alternatorem samochodowym.
Wydajność 3-5A to błąd - przy zbyt niskiim obciążeniu silnik spalinowy
ma małą sprawność. Akumulatory samochodowe można ładować prądem rzędu
1C. I należy z tego korzystac. Zamiast cały dzień pyrkotać byle czym,
naładować akumulator w godzinę i miec to z głowy.
Gotowy agregat można kupić za 300PLN. Cichy nie będzie. Ale nikt nie
broni, zeby pokombinować i dodać tłumik dodatkowy.
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Jawi
Guest
Sun Dec 16, 2012 1:20 am
W dniu 2012-12-16 00:28, Waldemar Krzok pisze:
Quote:
PHILIPS MP1002 nawet wielcy robili gotowe :)
--
yabba
Guest
Sun Dec 16, 2012 1:55 am
Użytkownik "Jawi" <tajny@poufny.pl> napisał w wiadomości
news:50cc65ac$0$1316$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
Nietypową potrzebę mam,
Zastanawiam się nad agregatem, tylko że możliwie najmniejszym i
najbardziej cichym jak się da.
Moc mi wystarczająca w zasadzie kończy się na jakiś ~200W
Jest coś takiego na rynku? Najmniejszy jaki znalazłem ma 500W i trudno to
kupić. No i cichy nie jest :)
Honda EX7 - mała, cicha, ale droga.
Lub jej klony za 1/3 ceny. Ale nie wiem jak z trwałością i głośnością.
--
Pozdrawiam,
yabba
Goto page 1, 2 Next