Goto page 1, 2 Next
Myjk
Guest
Wed Jan 10, 2018 7:06 pm
Woże się takim od wczoraj testowo, z bananem na gębie (na PMS trochę
opsiałem wrażeń). Tutaj chciałem zapytać (znowu) w temacie akumulatorów.
Jest tam fabrycznie 16kWh i ładuje się to do pełna 8h. Auto można ładować z
gniazdka domowego, albo szybkim ładowaniem na mieście (nie wiem co tam za
parametry). Zasilacz do auta ma opis 230V@16A czyli wychodzi 3,5kW per fazę
(lecz wychodzi że musi ładować mniejszą mocą) -- no ale wiadomo że w
gniazdku domowym tylko jedna faza. ;P Tak się składa że składuję auto pod
chmurką (w garażu brak miejsca a i instalacja wątpliwa) i musiałem sobie z
"siły" w skrzynce pod domem wydłubać 230 -- ale tak się zastanawiam czy
można to ładować na raz 3 fazami? Domyślam się, że te szybkie ładowarki na
mieście tak muszą robić (poza ew. większą mocą). Ktoś miał do czynienia z
takim tematem?
--
Pozdor
Myjk
Myjk
Guest
Fri Jan 12, 2018 2:11 pm
Wed, 10 Jan 2018 19:06:52 +0100, Myjk
Quote:
Ktoś miał do czynienia z takim tematem?
Kumpel ciekawą stronę w miedzyczasie podrzucił
https://fastned.nl/en/blog/post/how-fast-charging-works
Ja już się z taczką pożegnałem. Pewnie nie kupię, bo akumulatory okazały
się być zatrupione (maksymalny zasięg jaki uzyskałem w obecnych warunkach
to 60km, nawet bardzo oszczędzając "gaz"). Szkoda, bo liczyłem na te 100km
i wtedy bym pewnie rozważył zakup przy rozsądnej cenie.
--
Pozdor
Myjk
Myjk
Guest
Fri Jan 12, 2018 2:38 pm
Fri, 12 Jan 2018 05:20:52 -0800 (PST), Lisciasty
Quote:
A ile chcieli ka$y?
Jeszcze nie podali. Może za miesiąc, może za dwa, coś rzucą. O ile w ogóle
zapadnie decyzja o sprzedaży tej popierdółki.
Teraz na tapetę wyszedł Outlander Plugin (50km zasięgu na samym aku), też
używany naturalnie. Nawet by mi się takie auto przydało (drugie dziecko w
drodze) zamiast obecnego klekota i dodatkowo popierdółki elektrycznej.
Byłoby dwa w jednym. Ale takie 4- może 5-letnie auto (starszych nie ma) to
koszt rynkowy >70 tys. zł co też mnie jakoś specjalnie nie urządza przy
moich przelotach, w mocnych porywach, na poziomie 300-400km/mies. :/ I też
pewnie już szału na akumulatorach może nie być...
Quote:
Wiem że robi się regenerację akumulatorów w tojotach, wychodzi ponoć
drastycznie taniej niż wymiana na firmówkę. Może popytać w tym
kontekście gdzieś.
Masz może pod ręką namiar jakiś?
--
Pozdor
Myjk
Lisciasty
Guest
Fri Jan 12, 2018 3:20 pm
W dniu piątek, 12 stycznia 2018 14:11:35 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
Quote:
Ja już się z taczką pożegnałem. Pewnie nie kupię, bo akumulatory okazały
się być zatrupione (maksymalny zasięg jaki uzyskałem w obecnych warunkach
to 60km, nawet bardzo oszczędzając "gaz"). Szkoda, bo liczyłem na te 100km
i wtedy bym pewnie rozważył zakup przy rozsądnej cenie.
A ile chcieli ka$y?
Wiem że robi się regenerację akumulatorów w tojotach, wychodzi ponoć
drastycznie taniej niż wymiana na firmówkę. Może popytać w tym
kontekście gdzieś.
L.
Myjk
Guest
Fri Jan 12, 2018 3:45 pm
Fri, 12 Jan 2018 14:38:28 +0100, Myjk
Quote:
Masz może pod ręką namiar jakiś?
Znalazłem trochę tego, m.in. "koło mnie" w Wawie na Połczyńskiej jest taki
serwis akumulatorów trakcyjnych. Czekam zatem jak podadzą cenę taczki i
będę rozważać dalej opłacalność tej "inwestycji".

Z tego co wynika może
być uszkodzone tylko 10% cel a mimo tego całość "konstrukcji" dostaje po
dupie.
--
Pozdor
Myjk
Myjk
Guest
Fri Jan 12, 2018 4:48 pm
Fri, 12 Jan 2018 05:20:52 -0800 (PST), Lisciasty
Quote:
Wiem że robi się regenerację akumulatorów w tojotach, wychodzi ponoć
drastycznie taniej niż wymiana na firmówkę. Może popytać w tym
kontekście gdzieś.
Powielę opis z PMS, jakby kogoś interesowało, a tam nie czytywał.
Napisałem zatem przed chwilą do trzech firm z internetów, po chwili
oddzwonił gość z Łańcuta. Pogadaliśmy chwilę i pierwsze co zasugerował, to
aby podjechać do serwisu na zbadanie kodów. Bo jeśli jakieś są, to komputer
może ograniczać zasięg.
Wtedy mnie olśniło, że przewijając mizerne opcje komputera pokładowego
mignął mi gdzieś kluczyk (pewnie serwisowy), ale podświadomie go
zignorowałem (w końcu nie moje auto). ;)
Może baterie są sprawne, a tylko przeglądu braknie, jakiegoś resetu jak w
spalinowcu przy kasowaniu przeglądu olejowego? W międzyczasie mam gościowi
podesłać VIN auta i ma sprawdzić co tam za baterie są, czy da się z tym w
razie konieczności coś zrobić itd.
Reszta zostanie poddana dalszemu śledztwu jak tylko się zdecydują sprzedać
taczkę i poznam cenę. :P
--
Pozdor
Myjk
Myjk
Guest
Fri Jan 12, 2018 7:07 pm
Fri, 12 Jan 2018 09:13:58 -0800 (PST), Lisciasty
Quote:
Tylko że w czymś takim jest chyba tak, że jak depniesz mocniej w gaz
to się normalny silnik załącza? Czy da się to zblokować?
Szczerze mówiąc nie wiem czy da się zablokować, natomiast z pewnością
załącza się ssanie na paliwie jak się depcze. Z drugiej storny paczę że w
nim dają 121KM benzynę i 82KM elektryk per każdą oś. Czyli nie tak znowu
mało.
Quote:
Masz może pod ręką namiar jakiś?
Nic nie mam, tylko czytałem kiedyś o tym.
Ale widzę że coś tam wyszukałeś, daj znać
jak coś konkretnego wydalą z siebie
Tak, już dwie firmy się odezwały. jdsl.pl przysłało mi nawet fotkę baterii
z mieva. W piątek wieczorem, chyba im się wybitnie nudzi, albo wręcz
przeciwnie kupę roboty mają...

Nic konkretnego nie napiszą póki nie
zobaczą akumulatorów.
Quote:
IMHO to kwestia czasu, żeby jak grzyby po deszczu wyrosły naprawialnie
akumulatorów, cena za nówkę od producenta jest absurdalna, więc jest tutaj
spora nisza do zagospodarowania
Szkoda tylko że same samochody drogie jak pierun. :/
--
Pozdor
Myjk
jacek
Guest
Fri Jan 12, 2018 7:08 pm
W dniu 2018-01-12 o 18:13, Lisciasty pisze:
Quote:
W dniu piątek, 12 stycznia 2018 14:38:25 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
Teraz na tapetę wyszedł Outlander Plugin (50km zasięgu na samym aku), też
używany naturalnie. Nawet by mi się takie auto przydało
Tylko że w czymś takim jest chyba tak, że jak depniesz mocniej w gaz
to się normalny silnik załącza? Czy da się to zblokować?
Masz może pod ręką namiar jakiś?
Nic nie mam, tylko czytałem kiedyś o tym.
Ale widzę że coś tam wyszukałeś, daj znać jak coś konkretnego wydalą z siebie :P
IMHO to kwestia czasu, żeby jak grzyby po deszczu wyrosły naprawialnie
akumulatorów, cena za nówkę od producenta jest absurdalna, więc jest tutaj
spora nisza do zagospodarowania :P
Już są punkty gdzie kiedyś naprawiano wtryski i gaźniki a teraz
chipowanie, diagnostyka i regeneracja akumulatorów w elektrykach :)
--
pzdr, j.r.
Lisciasty
Guest
Fri Jan 12, 2018 7:13 pm
W dniu piątek, 12 stycznia 2018 14:38:25 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
Quote:
Teraz na tapetę wyszedł Outlander Plugin (50km zasięgu na samym aku), też
używany naturalnie. Nawet by mi się takie auto przydało
Tylko że w czymś takim jest chyba tak, że jak depniesz mocniej w gaz
to się normalny silnik załącza? Czy da się to zblokować?
Quote:
Masz może pod ręką namiar jakiś?
Nic nie mam, tylko czytałem kiedyś o tym.
Ale widzę że coś tam wyszukałeś, daj znać jak coś konkretnego wydalą z siebie :P
IMHO to kwestia czasu, żeby jak grzyby po deszczu wyrosły naprawialnie
akumulatorów, cena za nówkę od producenta jest absurdalna, więc jest tutaj
spora nisza do zagospodarowania :P
L.
Robert WaĹkowski
Guest
Fri Jan 12, 2018 7:32 pm
W dniu 2018-01-12 o 19:21, Lisciasty pisze:
Quote:
regenerację aku
A na czym polega owo? Wymieniają czy coś odczyniają nad ogniwami.
Wszystkie akumulatory w elektrykach są zbudowane podobnie do tych teslowych?
Robert
Lisciasty
Guest
Fri Jan 12, 2018 8:21 pm
W dniu piątek, 12 stycznia 2018 19:08:10 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
Quote:
Szkoda tylko że same samochody drogie jak pierun. :/
Kwestia czasu, jak Niemiaszki przerobią większą partię samochodów,
wtedy sporo używek powędruje do nas na regenerację aku i może ceny spadną :>
L.
Lisciasty
Guest
Fri Jan 12, 2018 8:54 pm
W dniu piątek, 12 stycznia 2018 19:32:35 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
Quote:
A na czym polega owo? Wymieniają czy coś odczyniają nad ogniwami.
Wszystkie akumulatory w elektrykach są zbudowane podobnie do tych teslowych?
Raczej wymieniają składowe ogniwa na nówki, inaczej sobie tego nie
wyobrażam. Tylko pytanie, czy każde aku będzie rozbieralne na tyle,
żeby to miało sens...
L.
Myjk
Guest
Fri Jan 12, 2018 10:28 pm
Fri, 12 Jan 2018 19:32:38 +0100, Robert Wańkowski
Quote:
A na czym polega owo? Wymieniają czy coś odczyniają nad ogniwami.
Wszystkie akumulatory w elektrykach są zbudowane podobnie do tych teslowych?
Z tego co wyczytałem wymieniają poszczególne, a uszkodzone, "cele". Już
jedna uszkodzona potrafi ponoć nieźle nabroić. Wszystkie muszą być
"modułowe" -- a tak wygląda akumulator z omawianego mieva:
http://barway.pl/imiev-aku-jdsl-pl.jpg (copyrajty musiałem dopisać) ;P
Swoją drogą gość z Łańcuta (300km ode mnie), zapytany czy jest mobilny
stwierdził, że woli u siebie na miejscu. Pierwsza moja myśl, auto na lawetę
i heja, a ten mi mówi żeby aku wydłubać z auta i przesłać kurierem.
Potem jednak się rzachnął, że lepiej aby to zrobił ktoś z umiejętnościami
(czyli nie ja), bo może zdrowo kopnąć.

Ten człowiek nie robił takich
aku. Chwilę później odezwali się z jdsl.
Jak popatrzycie na ww. fotkę, po prawej stronie widać czarne "rurki" tuż
pod pomarańczowym "dinksem". Wg mnie to nawiewy do chłodzenia baterii --
albowiem za każdym razem jak podpinałem kabel, to się jakiś wentylator
załączał, i to całkiem głośny (by po chwili się wyłączyć, pewnie ze względu
na niską temperaturę).
--
Pozdor
Myjk
Myjk
Guest
Fri Jan 12, 2018 10:29 pm
Fri, 12 Jan 2018 22:28:22 +0100, Myjk
Quote:
rzachnął
No w mordę <pac>, żachnął.
--
Pozdor
Myjk
Myjk
Guest
Sat Jan 13, 2018 10:19 am
Fri, 12 Jan 2018 22:28:22 +0100, Myjk
Quote:
http://barway.pl/imiev-aku-jdsl-pl.jpg (copyrajty musiałem dopisać) ;P
Kumpel zapodał, że prawdopodobnie takie ogniwa tu siedzą:
https://www.alibaba.com/product-detail/12-V-car-auto-start-battery_919220074.html
--
Pozdor
Myjk
Goto page 1, 2 Next