RTV forum PL | NewsGroups PL

Mitsubishi i-MiEV: Czy można ładować akumulator z trzech faz i jakie są parametry?

Samochód elektryczny Mitsu i-MiEV -- ładowanie

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Mitsubishi i-MiEV: Czy można ładować akumulator z trzech faz i jakie są parametry?

Goto page Previous  1, 2

ToMasz
Guest

Sat Jan 13, 2018 7:18 pm   



Quote:
(czyli nie ja), bo może zdrowo kopnąć. Razz Ten człowiek nie robił takich

Czy da sie wyczytać, sprawdzić jakie jest napiecie na wyjściu?

ToMasz

Myjk
Guest

Sun Jan 14, 2018 1:37 pm   



Fri, 12 Jan 2018 19:08:01 +0100, jacek

Quote:
Już są punkty gdzie kiedyś naprawiano wtryski i gaźniki a teraz
chipowanie, diagnostyka i regeneracja akumulatorów w elektrykach Smile

Z tego co widze to takie firmy istnieją już od dawna. Wszak akumulatory
trakcyjne od wielu lat śmigają w przeróżnych pojazdach, w tym także w
hybrydach. firma którą wykopałem w Wawie, z tego co widzę, ma już spore
doświadczenie, nawet tak egzotycznego u nas auta jak i-MiEV.

Tymczasem szukam info jak taką taczkę przerobić aby mieć zdalne ogrzewanie
postojowe, którego jeszcze w tym moim testowanym pojeździe nie było, a
zrobili je po lifice 2 lata później. No i natknąłem się na mnóstwo tematów
gdzie ludzie montują spalinowe dogrzewacze do tych taczek LOL -- w tym na
bioetanol. :D

--
Pozdor
Myjk

jacek
Guest

Sun Jan 14, 2018 2:13 pm   



W dniu 2018-01-14 o 13:37, Myjk pisze:
Quote:
Fri, 12 Jan 2018 19:08:01 +0100, jacek

Już są punkty gdzie kiedyś naprawiano wtryski i gaźniki a teraz
chipowanie, diagnostyka i regeneracja akumulatorów w elektrykach :)

Z tego co widze to takie firmy istnieją już od dawna. Wszak akumulatory
trakcyjne od wielu lat śmigają w przeróżnych pojazdach, w tym także w
hybrydach. firma którą wykopałem w Wawie, z tego co widzę, ma już spore
doświadczenie, nawet tak egzotycznego u nas auta jak i-MiEV.

Tymczasem szukam info jak taką taczkę przerobić aby mieć zdalne ogrzewanie
postojowe, którego jeszcze w tym moim testowanym pojeździe nie było, a
zrobili je po lifice 2 lata później. No i natknąłem się na mnóstwo tematów
gdzie ludzie montują spalinowe dogrzewacze do tych taczek LOL -- w tym na
bioetanol. :D

Ponieważ jest taniej:)

Tzn. ilość ciepła z 1zł prądu i bioetanolu wychodzi lepiej dla bio,
szybciej zatankować a poza tym nie zmniejsza zasięgu na akumulatorach
co w zimę ma duże znaczenie.


--
pzdr, j.r.

Lisciasty
Guest

Sun Jan 14, 2018 5:15 pm   



W dniu niedziela, 14 stycznia 2018 13:37:22 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
Quote:
zrobili je po lifice 2 lata później. No i natknąłem się na mnóstwo tematów
gdzie ludzie montują spalinowe dogrzewacze do tych taczek LOL -- w tym na
bioetanol. Very Happy

Sam bym tam wsadził małego Eberspachera z pojemniczkiem na wachę,
to jest jedyny sensowny pomysł w elektryku, gdzie każda garść prądu jest
na wagę złota :]

L.

Myjk
Guest

Sun Jan 14, 2018 6:30 pm   



Sun, 14 Jan 2018 14:13:45 +0100, jacek

Quote:
Ponieważ jest taniej:)
Tzn. ilość ciepła z 1zł prądu i bioetanolu wychodzi lepiej dla bio,
szybciej zatankować a poza tym nie zmniejsza zasięgu na akumulatorach
co w zimę ma duże znaczenie.

Mi wychodzi że z bioetanolu (30MJ/kg) kosztującego 9 zł wychodzi 8kWh.
Jakby nie patrzeć 1zł/kWh. Prąd jest po 0,35 zł/kWh czyli prawie 3x taniej.
Nawet w drogim prądzie wychodzi po ~0,7 brutto.

Zatem pomijając koszty, wszystko zależy od wymagań. Mnie przy obecnych
przelotach by wystarczyło rozgrzanie auta na sznurze (albo nawet z
akumulatorów zatankowanych w 2T) -- utrzymanie temperatury byłoby mniej
energochłonne. Jak ktoś potrzebuje jeździć przy -20 i bez ograniczenia
zasięgu, to z pewnością coś takiego się przyda.

Ale to jakby wypacza znowu idee samochodu elektrycznego, szczególnie że
niektórzy diesla tam montują. :P

--
Pozdor
Myjk

Myjk
Guest

Sun Jan 14, 2018 7:43 pm   



Sun, 14 Jan 2018 13:37:11 +0100, Myjk

Quote:
Tymczasem szukam info jak taką taczkę przerobić aby mieć zdalne ogrzewanie
postojowe, którego jeszcze w tym moim testowanym pojeździe nie było, a
zrobili je po lifice 2 lata później.

Doczytałem, tylko nie wiem czy dobrze, że w tych przed liftem też to było
zaimplementowane, ale pilot był dodatkowo płatny. Można zatem dokupić za
$800 i $200 programowanie. Razz Może w ogóle ta moja testowana taczka miała
pilota, tylko zwyczajnie mi nie dali?... :P

--
Pozdor
Myjk

Myjk
Guest

Sun Jan 14, 2018 7:50 pm   



Sat, 13 Jan 2018 10:19:27 +0100, Myjk

Quote:
Kumpel zapodał, że prawdopodobnie takie ogniwa tu siedzą:
https://www.alibaba.com/product-detail/12-V-car-auto-start-battery_919220074.html

O, to jest dokładnie to, co widać i słychać w poniższym filmie:
https://youtu.be/qsuF2jKzMd4?t=2m52s

--
Pozdor
Myjk

Goto page Previous  1, 2

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Mitsubishi i-MiEV: Czy można ładować akumulator z trzech faz i jakie są parametry?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map