RTV forum PL | NewsGroups PL

Jakie zabezpieczenie przed przepięciami wybrać do silnika 230V 100-200W?

Co lepiej chroni przed przepieciami?

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jakie zabezpieczenie przed przepięciami wybrać do silnika 230V 100-200W?

Goto page Previous  1, 2

entroper
Guest

Thu May 21, 2009 4:40 pm   



Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:gv3rn1$gog$1@news.onet.pl...

Quote:
Na pewno przy wylaczaniu ? Triak sie wylacza jak juz prad nie
plynie, dalej to tylko jakies rezonanse moga napiecie podniesc ..

Ale to nie triak wyłącza, tam jakaś krańcowka jest.

e.

entroper
Guest

Thu May 21, 2009 4:52 pm   



Użytkownik "T.M.F." <tfrancuz@nospam.mp.pl> napisał w wiadomości
news:gv3qe2$5b8$1@atlantis.news.neostrada.pl...

Quote:
Chetnie bym zastosowal gasik, ale to wymaga odpowiedniego
kondensatora klasy X2, ktory zjamuje miejsce. A miejsca nie ma. Dlatego
w pierwszej kolejnosci chce wyporobowac rozwiazania zajmujace malo
miejsca.


I tak w końcu będziesz musiał zastosować gasik więc już teraz pogódź się z
koniecznością znalezienia jakiegoś miejsca :)

e.

Jarek
Guest

Fri May 22, 2009 8:25 am   



Użytkownik "T.M.F." <tfrancuz@nospam.mp.pl> napisał w wiadomości
news:gv3qft$5b8$2@atlantis.news.neostrada.pl...
Quote:
Polecam wypróbowanie traików w wersji SnubberLess np BTA08-800BW
produkcji ST
Literka "W" oznacza wersję SnubberLess (wersja dla obciążeń indukcyjnych)

Gdzie je mozna kupic?

Małe ilości np. na allegro.
Większe ilości sprowadzam od dużego zachodniego dystrybutora.

JarekC

T.M.F.
Guest

Fri May 22, 2009 3:18 pm   



Quote:
Polecam wypróbowanie traików w wersji SnubberLess np BTA08-800BW
produkcji ST
Literka "W" oznacza wersję SnubberLess (wersja dla obciążeń indukcyjnych)
Gdzie je mozna kupic?

Małe ilości np. na allegro.
Większe ilości sprowadzam od dużego zachodniego dystrybutora.

Na allegro jest na 600V tylko, masz moze pod reka taka wersje na 800V i
moglbys mi sprzedac 2 sztuki? Jak sie sprawdzi to sobie zamowie z Farnela.

T.M.F.
Guest

Fri May 22, 2009 3:18 pm   



Quote:
Na pewno przy wylaczaniu ? Triak sie wylacza jak juz prad nie
plynie, dalej to tylko jakies rezonanse moga napiecie podniesc ..

Ale to nie triak wyłącza, tam jakaś krańcowka jest.

Dokladnie. W dodatku triak sie uwala na zwarcie, stad wnioskuje, ze go
przebija.

T.M.F.
Guest

Fri May 22, 2009 3:20 pm   



Quote:
Chetnie bym zastosowal gasik, ale to wymaga odpowiedniego
kondensatora klasy X2, ktory zjamuje miejsce. A miejsca nie ma. Dlatego
w pierwszej kolejnosci chce wyporobowac rozwiazania zajmujace malo
miejsca.

I tak w końcu będziesz musiał zastosować gasik więc już teraz pogódź się z
koniecznością znalezienia jakiegoś miejsca Smile

Jakis kondensator pewnie jest w silniku. Najpierw jednak poprobuje z
innymi rozwiazaniami - inny triak, dioda dwukierunkowa zamiast warystora
i zobaczymy.

Madz
Guest

Sat May 23, 2009 12:57 pm   



Dnia Thu, 21 May 2009 14:34:40 +0200, entroper napisał(a):

[quote:f269e35124]Użytkownik "T.M.F." <tfrancuz@nospam.mp.pl> napisał w wiadomości
news:gv1u4t$ppp$1@nemesis.news.neostrada.pl...

Bez warystora triak pada za kazdym razem, kiedy silnik jest wylaczany
przez krancowke - jak sadze wtedy indukuje sie przepiecie w drugim
uzwojeniu silnika (to jest silnik rolety ze zmiana kierunku, ma N i L1,
L2 do wyboru kierunku), ktore uwala wylaczonego triaka.

Jeśli to ten sam problem, który jakiś czas temu się tu przewijał, to, jak
widzę, nie skorzystałeś z rady zastosowania gasika RC...

e.
[/quote:f269e35124]
To ja sie moze wypowiem - pare miesiecy temu sam tutaj zakladalem watek na
ten temat. Sprawa z gasikiem tez nie rozwiazala sprawy. Przepiecia sa
bardzo duze (na polskich mobilusach oceniam ze nawet rzedu 2kV - chinskie
silniki do rolet sa pod tym wzgledem IMHO lepsze). Nim jakiekolwiek
zabezpieczenie zadziala, juz jest po triaku. Sam przerobilem to na wersje
przekaznikowa (poki co problemu ze sklejaniem stykow nie ma - od listopada
steruje 11-ma roletami. Aczkolwiek gasik RC zostal zachowany:). Oczywisie
pozostaje kwestia wielkosci ukladu - ja tego problemu nie mialem.

m.

Madz
Guest

Sat May 23, 2009 12:59 pm   



Dnia Fri, 22 May 2009 16:20:00 +0200, T.M.F. napisał(a):

[quote:74f9372d46]Jakis kondensator pewnie jest w silniku. Najpierw jednak poprobuje z
innymi rozwiazaniami - inny triak, dioda dwukierunkowa zamiast warystora
i zobaczymy.
[/quote:74f9372d46]
W polskich mobilusach jest jeden kondensator (taki spory bialy - jak przy
silnikach). Niestety musialem jeden silnik rozebrac bo upadl i przestal
dzialac. Ale udalo sie go na szczescie naprawic i dziala:).


m.

u
Guest

Sat May 23, 2009 2:49 pm   



Użytkownik "T.M.F." <tfrancuz@nospam.mp.pl> napisał w wiadomości
news:gv6cb3$9fj$1@atlantis.news.neostrada.pl...
Quote:
Na allegro jest na 600V tylko, masz moze pod reka taka wersje na 800V i
moglbys mi sprzedac 2 sztuki? Jak sie sprawdzi to sobie zamowie z Farnela.

Daj gasik (RC, transil, itp.) na krańcówke i zobacz czy ustąpi problem
Szybsze triaki, ani na wyższe napięcie Ci nie pomogą
One Ci padają od przegrzania, od częstego, niepełnego załączania anodowego
przez iskrzący styk

T.M.F.
Guest

Sat May 23, 2009 8:11 pm   



Quote:
Na allegro jest na 600V tylko, masz moze pod reka taka wersje na 800V
i moglbys mi sprzedac 2 sztuki? Jak sie sprawdzi to sobie zamowie z
Farnela.

Daj gasik (RC, transil, itp.) na krańcówke i zobacz czy ustąpi problem
Szybsze triaki, ani na wyższe napięcie Ci nie pomogą
One Ci padają od przegrzania, od częstego, niepełnego załączania
anodowego przez iskrzący styk

Przegranie to raczej nie, to kwestia ms. Ile taka krancowka moze drgac
przy wylaczeniu? 1-2ms? Silnik bierze 0,1A, triak jest na 15A w obudowie
TO220. Przy krancowce nie moge nic majstrowac bo silniki sa juz zalozone
i zabudowane. Zreszta jak pisalem - warystor rozwiazuje problem na dlugi
czas - taki uklad moze dzialac sprawnie miesiacami, kilka mi nawet
dziala tak juz prawie 3 lata bez problemow. Takze lamersko wydaje mi
sie, ze problem tkwi w samym warystorze - moze to jakas chinszczyzna
paskudna (chociaz kupowane w duzym sklepie internetowym), albo sam triak
po jakims czasie niedomaga?

entroper
Guest

Mon May 25, 2009 4:20 pm   



Użytkownik "Madz" <klasac1_wywaltojesliniespam_@pnet.pl> napisał w
wiadomości news:1ojg3le1kgphv.13pu3j7ppudbt$.dlg@40tude.net...

Quote:
Sprawa z gasikiem tez nie rozwiazala sprawy. Przepiecia sa
bardzo duze (na polskich mobilusach oceniam ze nawet rzedu 2kV -
chinskie
silniki do rolet sa pod tym wzgledem IMHO lepsze). Nim jakiekolwiek
zabezpieczenie zadziala, juz jest po triaku.

Noo, jeżeli zabezpieczenie RC potrzebuje czasu, żeby zadziałać, to zgoda.
IMHO jest jednak tylko jeden taki przypadek: g..ny indukcyjny rezystor lub
kondensator. Trzeba wiedzieć, co się robi.

e.

Madz
Guest

Mon May 25, 2009 9:42 pm   



Dnia Mon, 25 May 2009 17:20:37 +0200, entroper napisał(a):

Quote:
Noo, jeżeli zabezpieczenie RC potrzebuje czasu, żeby zadziałać, to zgoda.
IMHO jest jednak tylko jeden taki przypadek: g..ny indukcyjny rezystor lub
kondensator. Trzeba wiedzieć, co się robi.
'

Dopoki nie zobacze dobrze dzialajacego sterownika rolet w wersji
"triakowej" - nie uwierze.

m.

Goto page Previous  1, 2

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jakie zabezpieczenie przed przepięciami wybrać do silnika 230V 100-200W?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map