Goto page 1, 2 Next
Wmak
Guest
Tue Oct 05, 2004 4:02 pm
Uprzejme pytanie do elektroników samochodziarzy:
Może ktoś dokładnie wie, po co w przekaźnikach samochodowych, np.
http://www.inprodus.com.pl/index_ps12.php
równolegle do cewki są rezystory ?
Gdyby to były varystory, wtedy nie miałbym wątpliwości, że do tłumienia
przepięć.
Problem polega na tym, że nie wiadomo, jakie siedzą oryginalnie w
amerykańskim aucie (z komputerem), którą wersję "w ciemno" bezpieczniej
wetknąć.
Kulejące auto daleko stąd, miejscowi elektrycy średniej klasy.
Wmak
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
VSS
Guest
Tue Oct 05, 2004 4:02 pm
Wmak w skupieniu wystukał(a):
Quote:
może to sa diody, wtedy słuzyły by do gaszenia szpilek samoindukcji po
puszczeniu kotwicy.
--
VSS
http://vss.lasershow.pl
Światło i dźwięk
http://www.lasershow.pl
kilka gadżetów do sprzedania:
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=10683
VSS
Guest
Tue Oct 05, 2004 4:02 pm
Wmak w skupieniu wystukał(a):
Quote:
Chyba symbol diody umieli by narysować na obudowie i w katalogu.
nie watpię
Quote:
Wyraźnie widać symbol opornika.
w to tez nie wątpię
--
VSS
http://vss.lasershow.pl
Światło i dźwięk
http://www.lasershow.pl
kilka gadżetów do sprzedania:
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=10683
J.F.
Guest
Tue Oct 05, 2004 4:02 pm
On Tue, 5 Oct 2004 17:12:56 +0200, VSS wrote:
Quote:
Wmak w skupieniu wystukał(a):
Uprzejme pytanie do elektroników samochodziarzy:
Może ktoś dokładnie wie, po co w przekaźnikach samochodowych, np.
http://www.inprodus.com.pl/index_ps12.php
równolegle do cewki są rezystory ?
może to sa diody, wtedy słuzyły by do gaszenia szpilek samoindukcji po
puszczeniu kotwicy.
Rezystor tez troche gasi, moze nawet lepiej.
Albo to jest jakis warystor..
Napisac/zadzwonic - zapytac ..
J.
Wmak
Guest
Tue Oct 05, 2004 4:34 pm
Quote:
może to sa diody, wtedy słuzyły by do gaszenia szpilek samoindukcji po
puszczeniu kotwicy.
Chyba symbol diody umieli by narysować na obudowie i w katalogu.
Wyraźnie widać symbol opornika.
Wmak
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
Zibi W
Guest
Tue Oct 05, 2004 5:15 pm
J.F. wystukał :
Quote:
może to sa diody, wtedy słuzyły by do gaszenia szpilek samoindukcji po
puszczeniu kotwicy.
Rezystor tez troche gasi, moze nawet lepiej.
Albo to jest jakis warystor..
ze 2 dni temu z ciekawości otwierałem przekazniczek
wygladało na rezystor 560R tak na oko 1/4W
przekaźnik skody W66
pozdr
zibi
Wmak
Guest
Tue Oct 05, 2004 5:46 pm
Quote:
Napisac/zadzwonic - zapytac ..
Pracują do 15.00, Zakład Pracy Chronionej, pewno montują, co im kazali, a
dlaczego....?
Własnie pytam - gdzie znajde lepszych fachowców niz na p.m.e ?
Samochód stoi w krzakach i czeka... (żart, oczywiście).
Wmak
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
Mariusz.K.(R2D2)
Guest
Tue Oct 05, 2004 6:26 pm
Użytkownik " Wmak" <wmak.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:cjud2j$qdr$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
Uprzejme pytanie do elektroników samochodziarzy:
Może ktoś dokładnie wie, po co w przekaźnikach samochodowych, np.
http://www.inprodus.com.pl/index_ps12.php
równolegle do cewki są rezystory ?
Gdyby to były varystory, wtedy nie miałbym wątpliwości, że do tłumienia
przepięć.
Problem polega na tym, że nie wiadomo, jakie siedzą oryginalnie w
amerykańskim aucie (z komputerem), którą wersję "w ciemno" bezpieczniej
wetknąć.
Kulejące auto daleko stąd, miejscowi elektrycy średniej klasy.
Wmak
moze chodzi o to aby komp mogl sprawdzic fakt uszkodzenia cewki przekaznika
?
cos podobnego jak przepalenie zarowki , ale nie jestem pewien.
Pozdrawiam
Mariusz K.
Ukaniu
Guest
Tue Oct 05, 2004 6:36 pm
Użytkownik " Wmak" <wmak.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:cjud2j$qdr$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
Witam,
Rezystor niech sobie będzie jaki kolwiek, wetknąć należy przekaźnik na 12V z
diodą gaszącą przepięcia o odwrotnej polaryzacji niż zasilanie, nic nie
powinno się uszkodzić.
Dioda jest konieczna bo nie wiadomo czy komp ma wewnątrz takowe, a nawet
jeśli to dodatkowa nie zaszkodzi.
Pozdrawiam Łukasz
ziel
Guest
Tue Oct 05, 2004 6:43 pm
On Behalf Of Wmak
Quote:
Faktycznie, narysowali jak oporniki.
Diody, to raczej nie. Nigdy nie wiadomo z której strony
użytkownik dołączy (+).
Warystory miałyby sens przy rozbudowanej elektronice,
ale Poloneza Atu o to nie podejrzewam.
A może zapytaj producenta?
Mail jest na stronie.
pzdr
Artur
--
Archiwum grupy:
http://niusy.onet.pl/pl.misc.elektronika
Piotr Gałka
Guest
Wed Oct 06, 2004 5:45 am
Użytkownik " Wmak" <wmak.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:cjud2j$qdr$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
Uprzejme pytanie do elektroników samochodziarzy:
Może ktoś dokładnie wie, po co w przekaźnikach samochodowych, np.
http://www.inprodus.com.pl/index_ps12.php
równolegle do cewki są rezystory ?
Gdyby to były varystory, wtedy nie miałbym wątpliwości, że do
tłumienia
przepięć.
Problem polega na tym, że nie wiadomo, jakie siedzą oryginalnie w
amerykańskim aucie (z komputerem), którą wersję "w ciemno"
bezpieczniej
wetknąć.
Kulejące auto daleko stąd, miejscowi elektrycy średniej klasy.
Wmak
Dioda ograniczy przepięcie do 0.7V a rezystor ?
Przykład - prąd cewki 20mA, rezystor 1k, to przy wyłączeniu powstanie
na nim impuls 20V (raczej niegroźny).
P.G.
Wmak
Guest
Wed Oct 06, 2004 7:46 am
Dokopałem się do fragmentów oryginalnego schematu auta - we wszystkich
przekaźnikach narysowane rezystory - trzeba będzie tylko dobrać układ nóg w
podstawce i styków.
Dzięki za konsultacje.
Wmak
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
J.F.
Guest
Wed Oct 06, 2004 11:16 am
On Wed, 6 Oct 2004 08:45:31 +0200, Piotr Gałka wrote:
Quote:
Dioda ograniczy przepięcie do 0.7V a rezystor ?
Przykład - prąd cewki 20mA, rezystor 1k, to przy wyłączeniu powstanie
na nim impuls 20V (raczej niegroźny).
Niegrozny. Ale:
- samochodowy przekaznik bedzie mial 100mA a nie 20
- przez ten 1k plynie 14.5mA .. i ta proporcja bedzie zachowana.
Im mniejsze pik tym wieksze straty w czasie pracy..
Natomiast .. przy 20V prad spada szybko. Przy 0.7 - powoli,
i przekaznik rozlacza z pewnym opoznieniem ... raczej nieistotnym
w samochodzie, ale kto wie ..
J.
RoMan Mandziejewicz
Guest
Wed Oct 06, 2004 11:22 am
Hello J,
Wednesday, October 6, 2004, 2:16:44 PM, you wrote:
Quote:
Dioda ograniczy przepięcie do 0.7V a rezystor ?
Przykład - prąd cewki 20mA, rezystor 1k, to przy wyłączeniu powstanie
na nim impuls 20V (raczej niegroźny).
Niegrozny. Ale:
- samochodowy przekaznik bedzie mial 100mA a nie 20
- przez ten 1k plynie 14.5mA .. i ta proporcja bedzie zachowana.
Im mniejsze pik tym wieksze straty w czasie pracy..
Natomiast .. przy 20V prad spada szybko. Przy 0.7 - powoli,
i przekaznik rozlacza z pewnym opoznieniem ... raczej nieistotnym
w samochodzie, ale kto wie ..
Raczej chodzi o to, że nie sposób przewidzieć, z jaką biegunowością
będzie podłączona cewka. Ja bym wstawił transila (CA) na ok. 30V ale
wtedy księgowy projektujący ten przekaźnik by mnie zeżarł na surowo za
podniesienie kosztu produkcji o 40 groszy ;-)
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Piotr Gałka
Guest
Wed Oct 06, 2004 12:42 pm
Użytkownik "J.F." <jfox_nospam@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:a5o7m0tlv0ta74q967d1bm8j6demmrboo6@4ax.com...
Quote:
Natomiast .. przy 20V prad spada szybko. Przy 0.7 - powoli,
i przekaznik rozlacza z pewnym opoznieniem ... raczej nieistotnym
w samochodzie, ale kto wie ..
A może chodzi o to, że ruch kotwicy odskakującej będzie wolniejszy -
szybciej się wypalą styki.
P.G.
Goto page 1, 2 Next