Piotr Gałka
Guest
Wed Oct 06, 2004 1:04 pm
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał w
wiadomości news:168550138.20041006142210@pik-net.pl...
Quote:
Raczej chodzi o to, że nie sposób przewidzieć, z jaką biegunowością
będzie podłączona cewka. Ja bym wstawił transila (CA) na ok. 30V ale
wtedy księgowy projektujący ten przekaźnik by mnie zeżarł na surowo
za
podniesienie kosztu produkcji o 40 groszy
Z tym bym się nie zgodził. Walczyłem z 1.5 roku z samochodem - na
wiosnę i na jesieni tak mniej więcej raz na tydzień (raz na miesiąc)
nie zapalał. Lato i zima OK. Czasem pomagało wyjść/wejść (choć to
Mazda a nie Microsoft), czasem odczekać 3 minuty (czasem aż 30).
Najbardziej skuteczne było użycie komórki.
Doszło do tego, że kiedyś żona dopchała samochód do wjazdu do garażu
(podziemny na 70 aut) aby był sygnał i zadzwoniła do mnie, że dzwoni,
po to aby zapalił.
Oczywiście zapalił.
Nikt tego nie chciał szukać - kazali czekać, aż całkiem wysiądzie. Nie
dziwię się bo niby jak szukać.
Tylko ile razy wozić dzieci do szkoły taryfą i już po dzwonku i ile
razy spychać samochód na stacji benzynowej (bo kolejka), a jak zgaśnie
na skrzyżowaniu lub przejeździe ?
Szukając przyczyny wyjąłem przekaźnik zasilający pompę paliwa i mierzę
rezystancję uzwojenia - brak przejścia. Mam go! Wkładam działa,
Wyjmuję mierzę brak przejścia. Co jest zgrane?!
Maił diodę w szereg z uzwojeniem. A więc musiało być założenie, że
wiadomo jaka polaryzacja. Najlepsze, że inny zaraz obok ma to inaczej.
Ale po co ta dioda to nie wiem.
P.G.
william
Guest
Wed Oct 06, 2004 2:56 pm
Użytkownik " Wmak" <wmak@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
news:ck04bl$7rs$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
Dokopałem się do fragmentów oryginalnego schematu auta - we wszystkich
przekaźnikach narysowane rezystory - trzeba będzie tylko dobrać układ nóg
w
podstawce i styków.
Dzięki za konsultacje.
Wmak
są rezystory a nie diody, ponieważ w samochodach nie ma standardu
biegunowości na cewce przekaźnika. Taki rezystor też tłumi przepięcia, ich
amplituda wyniesie
Up = Uz * Rr/Rp
Rr - rezystor, Rp - cewka Uz- napiecie pracy, Up- przepięcie
Ponieważ jednak każdy współczesny tranzystor wytrzyma te 50V powiedzmy, to
można dać Rr ~ 4 * Rp
ziel
Guest
Wed Oct 06, 2004 10:05 pm
On Behalf Of william
Quote:
Ponieważ jednak każdy współczesny tranzystor wytrzyma te 50V
No popatrz. A mnie tranzystorki w ATmega128 mrą jak muchy,
jak tylko podam na nie 15V.
Zaraz piszę reklamację do ATMEL'a. ;-)
pzdr
Artur
PS
Oczywiście żartuję.
--
Archiwum grupy:
http://niusy.onet.pl/pl.misc.elektronika
william
Guest
Thu Oct 07, 2004 4:00 pm
Quote:
Ponieważ jednak każdy współczesny tranzystor wytrzyma te 50V
No popatrz. A mnie tranzystorki w ATmega128 mrą jak muchy,
jak tylko podam na nie 15V.
Proponuję imnajpier odłączyć diody klampujące i tranzystorki gałęzi H i
zrobić raz jeszcze próbe....
Oczywiście tez żartuję