Goto page Previous 1, 2
murmi
Guest
Sun Jan 14, 2007 7:07 pm
Jacek Maciejewski napisał(a):
Quote:
Dnia Sun, 14 Jan 2007 16:32:36 +0100, murmi napisał(a):
Trzeba było tak od razu. To jest szerokokątny magnetoelektryczny ustrój.
Czemu ma dwa karkasy trudno wyczuć. Jeśli obie cewki są połączone przed
sprężynkami (wewnątrz ustroju) i wyprowadzone przez 2 sprężynki to być może
chodzi o linearyzację ustroju. Mierniki szerokokątne miewały z tym kłopoty.
Sprężynki IMO nie są bezmomentowe, mają wygląd typowy dla zwykłych
magnetoelektryków.
Ponieważ niezbyt to dokładnie widać, powiedz jak są połączone względem
siebie i jak wyprowadzone te cewki. A co najmniej ile jest wyprowadzeń
(sprężynek lub tasiemek) ustroju - 2, 3 czy 4
http://murmi.top100.org.pl/z4.jpg
http://murmi.top100.org.pl/z5.jpg
http://murmi.top100.org.pl/z6.jpg
http://murmi.top100.org.pl/z7.jpg
Wstawiłem jeszcze 4 fotki - no jak już pisałem aparat mi szlag trafił, a
tym co mam nic więcej sie chyba zrobić nie da.
Cewki mają jeden koniec wspólny i jeśli cokolwiek pamiętam ze szkoły,
muszą być nawinięte przeciwsobnie, bo jedna odchyla wskazówkę w lewo a
druga w prawo (upraszczając oczywiście!).
Obydwie mają po około 95om.
dzięki za zainteresowanie
murmi
murmi
Guest
Sun Jan 14, 2007 7:12 pm
murmi napisał(a):
Quote:
Jacek Maciejewski napisał(a):
Dnia Sun, 14 Jan 2007 16:32:36 +0100, murmi napisał(a):
Sprężynki IMO nie są bezmomentowe, mają wygląd typowy dla zwykłych
magnetoelektryków.
Sprężynki chyba też przeciwsobnie - tzn. ruch wskazówki w prawo powoduje
"zwiększenie średnicy" jednej z nich i "zmniejszenie" drugiej.
murmi
Jacek Maciejewski
Guest
Sun Jan 14, 2007 8:11 pm
Dnia Sun, 14 Jan 2007 19:07:16 +0100, murmi napisał(a):
Quote:
Cewki mają jeden koniec wspólny i jeśli cokolwiek pamiętam ze szkoły,
muszą być nawinięte przeciwsobnie, bo jedna odchyla wskazówkę w lewo a
druga w prawo (upraszczając oczywiście!).
A jak ten koniec wspólny jest wyprowadzony? Bo ja widzę tylko dwie
sprężynki (czyli dwa wyprowadzenia). Pytam już drugi raz...
--
Jacek
murmi
Guest
Sun Jan 14, 2007 10:21 pm
Jacek Maciejewski napisał(a):
Quote:
Dnia Sun, 14 Jan 2007 19:07:16 +0100, murmi napisał(a):
Cewki mają jeden koniec wspólny i jeśli cokolwiek pamiętam ze szkoły,
muszą być nawinięte przeciwsobnie, bo jedna odchyla wskazówkę w lewo a
druga w prawo (upraszczając oczywiście!).
A jak ten koniec wspólny jest wyprowadzony? Bo ja widzę tylko dwie
sprężynki (czyli dwa wyprowadzenia). Pytam już drugi raz...
chyba nie napisałem z wrażenia:
te dwie widoczne sprężynki to są wyprowadzenia osobne obydwu cewek
na dole jest (niewidoczna na zdjęciu) trzecia sprężynka - na niej
wyprowadzony jest wspólny koniec obydwu cewek
murmi
Jacek Maciejewski
Guest
Mon Jan 15, 2007 9:49 am
Dnia Sun, 14 Jan 2007 22:21:17 +0100, murmi napisał(a):
Quote:
chyba nie napisałem z wrażenia:
te dwie widoczne sprężynki to są wyprowadzenia osobne obydwu cewek
na dole jest (niewidoczna na zdjęciu) trzecia sprężynka - na niej
wyprowadzony jest wspólny koniec obydwu cewek
Acha. No to wygląda na magnetoelektryk różnicowy. Jak nie masz o nim
żadnych danych (naprawdę żadnych napisów np.na odwrocie tarczy?) to za
wiele nie wywnioskujesz podając prądy na cewki i spodziewając się jakichś
wychyleń. Jeśli wiesz z jakiego to urządzenia/samochodu możesz podejrzeć w
schemacie jakie tam prądy na te cewki puszczano.
--
Jacek
murmi
Guest
Mon Jan 15, 2007 10:35 am
Jacek Maciejewski napisał(a):
Quote:
Acha. No to wygląda na magnetoelektryk różnicowy. Jak nie masz o nim
żadnych danych (naprawdę żadnych napisów np.na odwrocie tarczy?) to za
wiele nie wywnioskujesz podając prądy na cewki i spodziewając się jakichś
wychyleń.
ni cholery nic nie napisali poza tym co widac na plycie czolowej:
- 22V (no pewnie napiecie zasialnia - ale w jakims ukladzie polaczen z
tymi rezystorami)
- 11776 - mysle, ze nr seryjny
- 'na polskie' to bedzie "Ty3-6" - to chyba cyrlica? nie wiem...
rosyjskiego nie mialem
Quote:
Jeśli wiesz z jakiego to urządzenia/samochodu możesz podejrzeć w
schemacie jakie tam prądy na te cewki puszczano.
no zadzwonilem do 'kolegi wlasciela' - moze cos sie dowie
naprawde nie ma zadnej metody pomiarowej zeby to przebadac/ztablicować?
murmi
murmi
Guest
Mon Jan 15, 2007 10:58 am
i tyle więcej wiem, że istotnie jest to przyrząd z samolotu:/
mamy na grupie jakiegoś fachowca od lotnictwa i oprzyrządowania
samolotów? może się ujawnić :D
murmi
Jacek Maciejewski
Guest
Mon Jan 15, 2007 4:22 pm
Dnia Mon, 15 Jan 2007 10:35:50 +0100, murmi napisał(a):
Quote:
naprawde nie ma zadnej metody pomiarowej zeby to przebadac/ztablicować?
Jakby pomierzyć ilości zwojów i średnicę drutu cewek to jakiś fachura od
magnetoelektryków by powiedział więcej. Ale ja ci już nic więcej nie
powiem, oprócz tego że wydaje mi się że niepotrzebnie zawracasz sobie głowę
nietypowym sprzętem

Typowego jest sporo w sklepach z używanymi częściami
i całkiem tanio.
--
Jacek
murmi
Guest
Mon Jan 15, 2007 6:49 pm
Jacek Maciejewski napisał(a):
Quote:
Dnia Mon, 15 Jan 2007 10:35:50 +0100, murmi napisał(a):
naprawde nie ma zadnej metody pomiarowej zeby to przebadac/ztablicować?
Jakby pomierzyć ilości zwojów i średnicę drutu cewek to jakiś fachura od
magnetoelektryków by powiedział więcej. Ale ja ci już nic więcej nie
powiem, oprócz tego że wydaje mi się że niepotrzebnie zawracasz sobie głowę
nietypowym sprzętem

Typowego jest sporo w sklepach z używanymi częściami
i całkiem tanio.
Jakby to było dla mnie, to bym sobie _W OGÓLE_ głowy nie zawracał, bo
wcale bym się tym nie zajmował!
Dzięki za pomoc :)
murmi
Goto page Previous 1, 2