Goto page Previous 1, 2
Grzegorz Kurczyk
Guest
Thu Sep 04, 2008 10:42 am
Użytkownik J.F. napisał:
Quote:
Chyba zle sie zabieracie do liczenia.
Nie stosuje cen detalicznych do przemyslu, nie robi sie malych cel
jak trzeba duze
[choc tu juz roznie bywa .. jesli klienta stac]
Oczywiście te obliczenia były mooocno przybliżone
Choć przy tak "masowej" produkcji motorków trudno chyba mówić jeszcze o
wielkim przemyśle.
Jeśli zapotrzebowanie na tego typu specjalistyczne ogniwa będzie
odpowiednio duże to i ceny polecą na pysk. Przy rozkręcaniu produkcji
trzeba się raczej oprzeć na tym co już jest dostępne na rynku w dobrych
cenach.
Quote:
Choć ogniwa te raczej nie lubią rozładowywania dużymi prądami,
to ze względu na popularność tych ogniw mogło to być rozwiązanie
uzasadnione ekonomicznie.
W laptopach sie rozladowuja w 2h. Czyli zasadniczo w sam raz jak
na miejski
pojazd.
Modelarze je rozladowuja w kilkanascie minut, czyli jednak lubia
duze prady :-)
Ale to nie są ogniwa laptopowe z serii 18650 tylko specjalne ogniwa
LiIon przystosowane do rozładowywania dużymi prądami albo najczęściej
jednak są to ogniwa LiPol. Oczywiście można "latać" na typowych 18650
(sam takich używam w modelu) ale są to tylko małe "pierdolociki"
Przy poborze prądu rzędu 5A te ogniwa ledwie zipią. Mam również
fabryczne pakiety modelarskie z ogniw LiIon. Wyglądają identycznie jak
standardowe 18650, ale potrafią wypluć z siebie 30A. Tyle, że ich
pojemność to 1,1Ah czyli w zasadzie połowa pojemności ogniwa "laptopowego".
Pozdrawiam
Grzegorz
Padre
Guest
Thu Sep 04, 2008 3:56 pm
Jeśli kiedykolwiek ma dojść do jakiegoś
Quote:
rozpowszechnienia napędu elektrycznego w oparciu o akumulatory
chemiczne, to nie możemy się ograniczać do mocy zainstalowanej w domowym
gniazdku elektrycznym przeciętnego Polaka.
I właśnie o tym ja piszę, naiwnym było by myśleć że jeden producent
jednego modelu skutera będzie forsował jakiekolwiek rozwiązania mające
na celu rozpowszechnianie się napędu elektrycznego. Zasilanie
elektryczne bardziej powszechne to kwestia odległa o ładnych kilka lat a
te skutery są produkowane dzisiaj i trudno sie dziwić że nie są
dostosowane do futurystycznych realiów tylko przeznaczone dla
dzisiejszego użytkownika.
Jd.
Guest
Fri Sep 05, 2008 5:51 am
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:g9lda8$l58$1@news.onet.pl...
Quote:
Użytkownik "ToMasz" <twitek4@no_spam.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:g9l9nk$5jd$2@inews.gazeta.pl...
PS tak na szybko czy 2.7zł na 100km na 1 osobe to tanio?
P.S. Jak to rejestrowac ? Motorower np musi byc spalinowy
Jest zarejestrowane jako motocykl - ma dużą tablicę i w opisie3 masz
"Wymagane uprawnienia KAT A"
--
==========###-###*###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom jdubowski@interia.pl
==========###-###-###-###==============
Darek_J
Guest
Fri Sep 05, 2008 6:01 am
Użytkownik "Rockk" <ro@wp.pl> napisał w wiadomości
news:g9ke42$o5t$1@node1.news.atman.pl...
Quote:
tak sie zastanawiam... jakiego rodzaju silnik oni tam wsadzili ?? jedyne
co
przychodzi mi do głowy to szybkoobrotowy ... + jakas przekładnia, inaczej
nie wyobrazam sobie zmiescic tam tyle kW..
Jak to jest straszna moc, to co powiesz o tym
http://www.youtube.com/watch?v=3c8eLH8x_-Y
pozdr Darek_J
Marcin Stanisz
Guest
Fri Sep 05, 2008 8:38 am
Dnia Wed, 3 Sep 2008 11:16:05 +0200, Rockk napisał(a):
Quote:
a moze ktos zna jakąs tanszą konkurencje ?? ewentualnie ma szfagra w fabryce
i przypadkiem taki silnik w domu
Nie do końca to, ale ładniejsze, niż to co zwykle Chińczycy nazywają
"skuterem elektrycznym":
http://www.quand.pl/skutery-elektryczne.php
Tylko "nośność" 75kg jest porażająca - powyżej tego rama się łamie, czy co?
Pozdrawiam
--
Marcin Stanisz
"A lie will go round the world before the truth has got its boots on"
Terry Pratchett, "Truth"
Goto page Previous 1, 2