Goto page 1, 2 Next
Jerry1111
Guest
Tue Mar 03, 2009 9:20 pm
Czy sa jakies technologie akumulatorkow lepsze od LiIon/LiPoly pod
wzgledem pojemnosc/masa ogniwa?
W/w maja ok 510kJ/kg masy ogniwa, a ja bym chcial cos co najmniej 2x
lepszego - moze byc drogie, bo to jedna sztuka.
--
Jerry1111
Jerry1111
Guest
Tue Mar 03, 2009 10:16 pm
Jarosław Sokołowski wrote:
Quote:
Jerry1111 napisał:
Czy sa jakies technologie akumulatorkow lepsze od LiIon/LiPoly pod
wzgledem pojemnosc/masa ogniwa?
Z akumulatorami może nie być łatwo. A z jednorazowych baterii, to
technologia metal-air ma ten parametr dużo lepszy.
Musza byc akumulatorki.
Quote:
W/w maja ok 510kJ/kg masy ogniwa, a ja bym chcial cos co najmniej 2x
lepszego - moze byc drogie, bo to jedna sztuka.
Baterie cynkowo-powietrzne gromadzą tyle albo więcej energii w kilogramie.
'Cynk-lufty' juz ladne kilka lat temu widzialem jako AA i C/D.
Quote:
Drogie nie są, ale mogą mieć inne wady. Teoretycxnie jeszcze lepiej mogą
wyglądać baterie aluminiowo- i magnezowo-powietrzne, ale ich chyba nikt
jeszcze seryjnie nie produkuje.
No wlasnie szukam czegokolwiek co da sie ladowac (akumulator) i jest 2x
(albo wiecej) lepsze niz LiPoly.
Jedyne co znalazlem to kondensatory EESTOR - niby maja 1MJ/kg, ale
ciagle tylko w teorii, nie jest to jeszcze produkowane.
Aha - musi miec znosna (niewielka) rezystancje wewnetrzna. Supercapy co
maja setki omow odpadaja.
--
Jerry1111
Jarosław Sokołowski
Guest
Tue Mar 03, 2009 10:57 pm
Jerry1111 napisał:
Quote:
Czy sa jakies technologie akumulatorkow lepsze od LiIon/LiPoly pod
wzgledem pojemnosc/masa ogniwa?
Z akumulatorami może nie być łatwo. A z jednorazowych baterii, to
technologia metal-air ma ten parametr dużo lepszy.
Quote:
W/w maja ok 510kJ/kg masy ogniwa, a ja bym chcial cos co najmniej 2x
lepszego - moze byc drogie, bo to jedna sztuka.
Baterie cynkowo-powietrzne gromadzą tyle albo więcej energii w kilogramie.
Drogie nie są, ale mogą mieć inne wady. Teoretycxnie jeszcze lepiej mogą
wyglądać baterie aluminiowo- i magnezowo-powietrzne, ale ich chyba nikt
jeszcze seryjnie nie produkuje.
--
Jarek
Jarosław Sokołowski
Guest
Tue Mar 03, 2009 11:31 pm
Jerry1111 napisał:
Quote:
Baterie cynkowo-powietrzne gromadzą tyle albo więcej energii w kilogramie.
'Cynk-lufty' juz ladne kilka lat temu widzialem jako AA i C/D.
Drogie nie są, ale mogą mieć inne wady. Teoretycxnie jeszcze lepiej mogą
wyglądać baterie aluminiowo- i magnezowo-powietrzne, ale ich chyba nikt
jeszcze seryjnie nie produkuje.
No wlasnie szukam czegokolwiek co da sie ladowac (akumulator) i jest 2x
(albo wiecej) lepsze niz LiPoly.
Jedyne co znalazlem to kondensatory EESTOR - niby maja 1MJ/kg, ale
ciagle tylko w teorii, nie jest to jeszcze produkowane.
Są tacy, co kombinują z ładowanymi Zn-Air (jeszcze inni twierdzą, że już
kilka lat temu wykombinowali, a nawet że powiedzą jak to zrobili, wystarczy
tylko kupić 49% akcji ich firmy).
--
Jarek
J.F.
Guest
Wed Mar 04, 2009 11:02 am
Uzytkownik "Jerry1111" <jerry1111alwaysattackedbyspam@wp.pl.pl.wp>
napisal w wiadomosci news:gok3dt$kkd$1@news.onet.pl...
Quote:
Czy sa jakies technologie akumulatorkow lepsze od LiIon/LiPoly
pod wzgledem pojemnosc/masa ogniwa?
W/w maja ok 510kJ/kg masy ogniwa, a ja bym chcial cos co najmniej
2x lepszego - moze byc drogie, bo to jedna sztuka.
Jakby byly powszechnie dostepne, to bylyby i powszechnie znane.
Mozesz co najwyzej cos eksperymentalnego poszukac.
http://en.wikipedia.org/wiki/Energy_Density
J.
P.S. cynkowo powietrzne .. moze i one lekkie na poczatku, ale potem
coraz ciezsze ..
Jerry1111
Guest
Wed Mar 04, 2009 10:11 pm
J.F. wrote:
Quote:
Uzytkownik "Jerry1111" <jerry1111alwaysattackedbyspam@wp.pl.pl.wp
napisal w wiadomosci news:gok3dt$kkd$1@news.onet.pl...
Czy sa jakies technologie akumulatorkow lepsze od LiIon/LiPoly
pod wzgledem pojemnosc/masa ogniwa?
W/w maja ok 510kJ/kg masy ogniwa, a ja bym chcial cos co najmniej
2x lepszego - moze byc drogie, bo to jedna sztuka.
Jakby byly powszechnie dostepne, to bylyby i powszechnie znane.
Mozesz co najwyzej cos eksperymentalnego poszukac.
Nie musi byc powszechnie dostepne. Napisalem przeciez ze moze byc
drogie, ja chce do testow sztuke a nie wagon.
Quote:
P.S. cynkowo powietrzne .. moze i one lekkie na poczatku, ale potem
coraz ciezsze ..
Jak gestosc energi dobra (nie leci na pysk z wiekszymi) to moze wazyc
odpowiednio. Jesli bedzie to 2x lepsze od LiPoly to i tak bede
potrzebowac z 50-100kg baterii, wiec albo jedna duza albo kilka malych i
polacze sobie szeregowo-rownolegle.
--
Jerry1111
J.F.
Guest
Wed Mar 04, 2009 10:29 pm
On Wed, 04 Mar 2009 21:11:24 +0000, Jerry1111 wrote:
Quote:
J.F. wrote:
Jakby byly powszechnie dostepne, to bylyby i powszechnie znane.
Mozesz co najwyzej cos eksperymentalnego poszukac.
Nie musi byc powszechnie dostepne. Napisalem przeciez ze moze byc
drogie, ja chce do testow sztuke a nie wagon.
Mam wrazenie ze mylisz cene z dostepnoscia :-)
A tu jakies eksperymentalne technologie tylko wchodza w gre.
Quote:
P.S. cynkowo powietrzne .. moze i one lekkie na poczatku, ale potem
coraz ciezsze ..
Jak gestosc energi dobra (nie leci na pysk z wiekszymi) to moze wazyc
odpowiednio.
Tylko ze te cynkowe wysoka gestosc zawdzieczaja temu ze jeden skladnik
jest z powietrza. Tylko ze on w baterii zostaje :-)
Quote:
Jesli bedzie to 2x lepsze od LiPoly to i tak bede
potrzebowac z 50-100kg baterii, wiec albo jedna duza albo kilka malych i
polacze sobie szeregowo-rownolegle.
To moze wstaw generator spalinowy i kanister paliwa ?
Ewentualnie
http://www.upssystems.uk.com/products_fuel_cells.php
J.
Adam Dybkowski
Guest
Wed Mar 04, 2009 10:36 pm
Jerry1111 pisze:
Quote:
No wlasnie szukam czegokolwiek co da sie ladowac (akumulator) i jest 2x
(albo wiecej) lepsze niz LiPoly.
Jedyne co znalazlem to kondensatory EESTOR - niby maja 1MJ/kg, ale
ciagle tylko w teorii, nie jest to jeszcze produkowane.
Aha - musi miec znosna (niewielka) rezystancje wewnetrzna. Supercapy co
maja setki omow odpadaja.
Chodzi o rezystancję szeregową, czy równoległą?
Bo taki pierwszy z brzegu CAP-XX 1,8F 2,3V ma 16 miliomów rezystancji
szeregowej (ESR) i samorozładowanie max. 2uA.
http://www.cap-xx.com/products/products.htm
http://www.cap-xx.com/resources/prodspecs/CAP-XX%20G%20Series%20Product%20Bulletin%20v5.3r.pdf
--
Adam Dybkowski
http://dybkowski.net/
Uwaga: przed wysłaniem do mnie maila usuń cyfry z adresu.
Jerry1111
Guest
Wed Mar 04, 2009 10:52 pm
Adam Dybkowski wrote:
Quote:
Fajne, tylko:
enhanced audio reproduction (BriteSound)
az sie wlos na glowie jezy ;-)
Quote:
http://www.cap-xx.com/resources/prodspecs/CAP-XX%20G%20Series%20Product%20Bulletin%20v5.3r.pdf
--
Jerry1111
Jerry1111
Guest
Wed Mar 04, 2009 11:07 pm
Adam Dybkowski wrote:
Quote:
Jerry1111 pisze:
No wlasnie szukam czegokolwiek co da sie ladowac (akumulator) i jest 2x
(albo wiecej) lepsze niz LiPoly.
Jedyne co znalazlem to kondensatory EESTOR - niby maja 1MJ/kg, ale
ciagle tylko w teorii, nie jest to jeszcze produkowane.
Aha - musi miec znosna (niewielka) rezystancje wewnetrzna. Supercapy co
maja setki omow odpadaja.
Chodzi o rezystancję szeregową, czy równoległą?
Bardziej szeregowa. Rownolegla nie powinna rozladowac nic (>90%) w ciagu
12-24h.
Quote:
Bo taki pierwszy z brzegu CAP-XX 1,8F 2,3V ma 16 miliomów rezystancji
szeregowej (ESR) i samorozładowanie max. 2uA.
Ale energii tam nieduzo. Wychodzi 5.14kJ/litr jak sie nie pomylilem.
LiPoly ma 100x lepiej.
--
Jerry1111
Jerry1111
Guest
Wed Mar 04, 2009 11:11 pm
J.F. wrote:
Quote:
On Wed, 04 Mar 2009 21:11:24 +0000, Jerry1111 wrote:
J.F. wrote:
Mam wrazenie ze mylisz cene z dostepnoscia :-)
A tu jakies eksperymentalne technologie tylko wchodza w gre.
Ale ja nie mam problemu zeby to kupic. Nie wiem tylko kto sprzedaje ;-(
Troche czytam o cynk-luftach, ale to chyba ciagle teoria jest.
Quote:
Tylko ze te cynkowe wysoka gestosc zawdzieczaja temu ze jeden skladnik
jest z powietrza. Tylko ze on w baterii zostaje
Jak sie da to 'recycle' i naladowac to nie ma problemu.
Quote:
Jesli bedzie to 2x lepsze od LiPoly to i tak bede
potrzebowac z 50-100kg baterii, wiec albo jedna duza albo kilka malych i
polacze sobie szeregowo-rownolegle.
To moze wstaw generator spalinowy i kanister paliwa ?
Ewentualnie
http://www.upssystems.uk.com/products_fuel_cells.php
Wybitnie malo danych na stronie, zadzwonie. Mam tylko dziwne wrazenie ze
oni nie sa producentem.
--
Jerry1111
J.F.
Guest
Thu Mar 05, 2009 12:31 am
On Wed, 04 Mar 2009 22:11:29 +0000, Jerry1111 wrote:
Quote:
J.F. wrote:
Mam wrazenie ze mylisz cene z dostepnoscia
A tu jakies eksperymentalne technologie tylko wchodza w gre.
Ale ja nie mam problemu zeby to kupic. Nie wiem tylko kto sprzedaje ;-(
Troche czytam o cynk-luftach, ale to chyba ciagle teoria jest.
I dlatego wlasnie jest problem to kupic :-)
Quote:
Tylko ze te cynkowe wysoka gestosc zawdzieczaja temu ze jeden skladnik
jest z powietrza. Tylko ze on w baterii zostaje :-)
Jak sie da to 'recycle' i naladowac to nie ma problemu.
I nie przeszkadza ci ze w miedzyczasie bedzie coraz ciezsze ?
To moze jednak wystarcza jakies sprawdzone akumulatory w ilosci dwa
razy wiekszej.
J.
J.F.
Guest
Thu Mar 05, 2009 12:43 am
On Wed, 4 Mar 2009 22:47:26 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:
Quote:
Jerry1111 napisał:
Troche czytam o cynk-luftach, ale to chyba ciagle teoria jest.
W aparatach słuchowych to chyba teraz najczęściej stosowane
źródło energii. Ale produkuje się też bardziej dorodne okazy,
takie o masie rzędu kilogramów.
Tylko ze jednorazowe.
J.
Jarosław Sokołowski
Guest
Thu Mar 05, 2009 12:47 am
Jerry1111 napisał:
Quote:
Troche czytam o cynk-luftach, ale to chyba ciagle teoria jest.
W aparatach słuchowych to chyba teraz najczęściej stosowane
źródło energii. Ale produkuje się też bardziej dorodne okazy,
takie o masie rzędu kilogramów.
--
Jarek
Jarosław Sokołowski
Guest
Thu Mar 05, 2009 2:25 am
Pan J.F napisał:
Quote:
Troche czytam o cynk-luftach, ale to chyba ciagle teoria jest.
W aparatach słuchowych to chyba teraz najczęściej stosowane
źródło energii. Ale produkuje się też bardziej dorodne okazy,
takie o masie rzędu kilogramów.
Tylko ze jednorazowe.
Od samego początku tylko o takich pisałem.
-- Jarek
PS
Z tym przyrostem masy, to nie ma co panikiwać. Molowo, to tam potrzeba
tyle atomów tlenu, co cynku. Cynk ma masę 65, a tlen 16. Czyli bateria
utyje mniej niż o jedna czwartą aktywnej masy cynku. Ponieważ jest tam
jeszcze elektrolit, obudowa, katoda powietrzna i niezużywalny cynk
w anodzie, to wyczerpana bateria będzie ledwie kilka procent cięższa od
świeżej.
Goto page 1, 2 Next