Goto page Previous 1, 2
Shreek
Guest
Tue Jul 03, 2007 8:48 pm
Shreek napisał(a):
Quote:
No OK.
Jednak do 1000zł to spawarki NMA też zbyt wielkiej nie kupisz.
Się mi skrót dziabnął - MMA ma być...
--
M.
GG 1119311
Jerry1111
Guest
Wed Jul 04, 2007 8:41 pm
KrzysiekPP wrote:
Quote:
Do malutkich rzeczy starczy 100-150A, a jesli chodzi o mosty to
praktycznie wiecej niz 500A sie nie spawa. Pamietam jedno urzadzenie do
spawania pod topnikiem drutem fi 4mm. AFAIR bylo 550A podczas pracy.
My 450A uzywalismy do przecinania dwuteowników na stropy w domach ...
Malo
Do zlobienia robilismy 1200A. Elektroda weglowa 35x8mm, duzo sprezonego
powietrza i najlepiej nie wchodzic do hali
Ale to praktycznie spawanie jak elektroda - bardzo podobna charakterystyka.
--
Jerry1111
doktorek
Guest
Thu Jul 05, 2007 2:52 pm
koledzy! czytam Wasze wypowiedzi i troche sie gubie.
Ja potrzebuje spawarke do zespawania tlumika i ewentualnie kawalka 4 mm
blachy jako oslony przy podwoziu w samochodzie. Od czasu do czasu pacnac
malutki spaw plotu kolo domu i tyle.
No i co teraz? Wystarczy mi spawarka elektrodowa z pradem 150A?
No i drugie pytanie. dzisiaj w sklepie widzialem spawarke jak polautomat
czyli z jednej z elektrod wychodzi drut z takiej malej szpuli. Nigdzie
tam nie widzialem wejscia na butle CO2. Jak to spawa? Bez butli? Kosztowalo
to kolo 680 pln i bylo wielkosci aktowki.
KrzysiekPP
Guest
Thu Jul 05, 2007 5:05 pm
Quote:
koledzy! czytam Wasze wypowiedzi i troche sie gubie.
Ja potrzebuje spawarke do zespawania tlumika i ewentualnie kawalka 4 mm
blachy jako oslony przy podwoziu w samochodzie. Od czasu do czasu pacnac
malutki spaw plotu kolo domu i tyle.
No i co teraz? Wystarczy mi spawarka elektrodowa z pradem 150A?
Do blachy tylko migomat. To jest najlepsze. Faktycznie przy twoich
wymaganiach tak bedzie najlepiej.
--
Krzysiek, Kraków,
http://kp.oz.pl
Jerry1111
Guest
Thu Jul 05, 2007 9:43 pm
KrzysiekPP wrote:
Quote:
koledzy! czytam Wasze wypowiedzi i troche sie gubie.
Ja potrzebuje spawarke do zespawania tlumika i ewentualnie kawalka 4 mm
blachy jako oslony przy podwoziu w samochodzie. Od czasu do czasu pacnac
malutki spaw plotu kolo domu i tyle.
No i co teraz? Wystarczy mi spawarka elektrodowa z pradem 150A?
Do blachy tylko migomat. To jest najlepsze. Faktycznie przy twoich
wymaganiach tak bedzie najlepiej.
No wlasnie - bylo zaczac od wymagan
Tylko MIG.
--
Jerry1111
PAndy
Guest
Fri Jul 06, 2007 8:41 am
"Jerry1111" <jerry1111abctiredofspamabc@wp.pl> wrote in message
news:f6jl3i$bin$2@news.onet.pl...
Quote:
KrzysiekPP wrote:
koledzy! czytam Wasze wypowiedzi i troche sie gubie.
Ja potrzebuje spawarke do zespawania tlumika i ewentualnie kawalka 4
mm blachy jako oslony przy podwoziu w samochodzie. Od czasu do czasu
pacnac malutki spaw plotu kolo domu i tyle.
No i co teraz? Wystarczy mi spawarka elektrodowa z pradem 150A?
Do blachy tylko migomat. To jest najlepsze. Faktycznie przy twoich
wymaganiach tak bedzie najlepiej.
No wlasnie - bylo zaczac od wymagan
Tylko MIG.
tylko palnik i gazowka do latania blachy - a spawanie do wiekszosci
elementow wydechu zupelnie niepotrzebne - palnik na propan butan, troche
boraksu i drut mosiezny i lutowac na twardo - ryzyko uszkodzenia
minimalne, jakosc polaczenia satysfakcjonujaca.
Jerry1111
Guest
Fri Jul 06, 2007 11:54 am
PAndy wrote:
Quote:
Do blachy tylko migomat. To jest najlepsze. Faktycznie przy twoich
wymaganiach tak bedzie najlepiej.
No wlasnie - bylo zaczac od wymagan
Tylko MIG.
tylko palnik i gazowka do latania blachy
Ciezko - za duzo ciepla wprowadzasz. Dobry MIG, drut 0.8, tak z 80-100A
i wprawna reka (idealnie MIG z pulsem

)
Quote:
- a spawanie do wiekszosci
elementow wydechu zupelnie niepotrzebne - palnik na propan butan, troche
boraksu i drut mosiezny i lutowac na twardo - ryzyko uszkodzenia
minimalne, jakosc polaczenia satysfakcjonujaca.
Wydechu nie ma sensu spawac - spaw za dlugo nie pozyje. Najlepiej to
chyba byloby TIG i nierdzewka, ale to drozsze spawanie no i nie wiem jak
elektronika samochodu zniesie zaplon z TIGa.
Jak to ma byc 'do wszystkiego co male' to MIG.
--
Jerry1111
PAndy
Guest
Fri Jul 06, 2007 1:19 pm
"Jerry1111" <jerry1111abctiredofspamabc@wp.pl> wrote in message
news:f6l6q6$pji$1@news.onet.pl...
Quote:
PAndy wrote:
tylko palnik i gazowka do latania blachy
Ciezko - za duzo ciepla wprowadzasz. Dobry MIG, drut 0.8, tak z
80-100A
i wprawna reka (idealnie MIG z pulsem

)
to zalezy jak to robisz... nie raz zmuszony bylem latac dziury po cudzym
spawaniu transformatorowka w blasze i najlepiej sie to robilo wlasnie
palnikiem.
Quote:
- a spawanie do wiekszosci elementow wydechu zupelnie niepotrzebne -
palnik na propan butan, troche boraksu i drut mosiezny i lutowac na
twardo - ryzyko uszkodzenia minimalne, jakosc polaczenia
satysfakcjonujaca.
Wydechu nie ma sensu spawac - spaw za dlugo nie pozyje. Najlepiej to
chyba byloby TIG i nierdzewka, ale to drozsze spawanie no i nie wiem
jak elektronika samochodu zniesie zaplon z TIGa.
zalezy jaki spaw, nierdzewka ma senst wylacznie w tlumiku koncowym - tam
zysk z kwasowki bedzie, pierwszy tlumik to nie z kwasowki ale ze stali
zaroodpornej raczej.
Quote:
Jak to ma byc 'do wszystkiego co male' to MIG.
moze byc i transformatorowka byleby dobrze dobrac prad i uzywac
porzadnych elektrod (dobrze dobranych i dobrych jakosciowo)
Goto page Previous 1, 2