RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak zwiększyć częstotliwość impulsów w sterowniku silnika LM555 12-24V?

Sterownik silnika na LM555 prosba o konsultacje...

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak zwiększyć częstotliwość impulsów w sterowniku silnika LM555 12-24V?

Goto page Previous  1, 2, 3  Next

Jakub Jewuła
Guest

Tue Apr 22, 2008 11:33 am   



Wybuchniety kondensator wymienilem, niestety uklad
daje non-stop pelny gwizdek na wyjscie.

Wymieniam uklad scalony...

q

Jakub Jewuła
Guest

Tue Apr 22, 2008 11:45 am   



Po wymianie ukladu scalonego uklad "wstal" i dziala.
Za chwile zrobie hamownie, tylko nanosze wody wiadrem ;)

q

Stasiek_T
Guest

Tue Apr 22, 2008 12:02 pm   



Jakub Jewuła wrote:
Quote:
Wybuchniety kondensator wymienilem, niestety uklad
daje non-stop pelny gwizdek na wyjscie.


To chyba tranzystor tez bedzie trzeba wymienic...

Quote:
Wymieniam uklad scalony...

q


Pozdrawiam.

--
Stasiek_T

Jakub Jewuła
Guest

Tue Apr 22, 2008 1:07 pm   



Quote:
Po wymianie ukladu scalonego uklad "wstal" i dziala.
Za chwile zrobie hamownie, tylko nanosze wody wiadrem Wink

Bez diod na wyjsciu hexfeet grzal sie jak cholera,
po podlaczeniu diod udalo mi sie upalic stabilizator Wink
Eksperyment zostaje wstrzymany do dostawy zapasu stabilizatorow :)

q

Jakub Jewuła
Guest

Tue Apr 22, 2008 4:19 pm   



Quote:
Po wymianie ukladu scalonego uklad "wstal" i dziala.
Za chwile zrobie hamownie, tylko nanosze wody wiadrem ;)

Bez diod na wyjsciu hexfeet grzal sie jak cholera,
po podlaczeniu diod udalo mi sie upalic stabilizator ;)

Hexfeet powiadasz... Wink

Prosze sobie ze mnie nie dworowac, nie ukrywam ze
sie na tym znam slabo ze wskazaniem na wcale ;)

Powtarzam co w madrych miejscach przeczytam:
http://www.irf.com/product-info/datasheets/data/irf9540n.pdf

q

Artur M. Piwko
Guest

Tue Apr 22, 2008 5:04 pm   



In the darkest hour on Tue, 22 Apr 2008 14:07:40 +0200,
Jakub Jewuła <biuro@skanowanie.com.pl> screamed:
Quote:
Po wymianie ukladu scalonego uklad "wstal" i dziala.
Za chwile zrobie hamownie, tylko nanosze wody wiadrem ;)

Bez diod na wyjsciu hexfeet grzal sie jak cholera,
po podlaczeniu diod udalo mi sie upalic stabilizator Wink

Hexfeet powiadasz... ;)

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:233B ]
[ 16:04:11 user up 11685 days, 3:59, 1 user, load average: 0.63, 0.95, 0.77 ]

How long was I in the army? Five foot eleven. -- Spike Milligan

RoMan Mandziejewicz
Guest

Tue Apr 22, 2008 5:04 pm   



Hello Artur,

Tuesday, April 22, 2008, 4:04:29 PM, you wrote:

[...]

Quote:
Bez diod na wyjsciu hexfeet grzal sie jak cholera,
po podlaczeniu diod udalo mi sie upalic stabilizator Wink
Hexfeet powiadasz... Wink

Co chcesz - nie może być sześciostopowy?

--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack Smile

Jakub Jewuła
Guest

Tue Apr 22, 2008 5:21 pm   



Quote:
[...]

Bez diod na wyjsciu hexfeet grzal sie jak cholera,
po podlaczeniu diod udalo mi sie upalic stabilizator Wink Hexfeet
powiadasz... ;)

Co chcesz - nie może być sześciostopowy?

Ciesze sie Wasza radoscia Wink HEXFET :)

q

Jakub Jewuła
Guest

Wed Apr 23, 2008 8:14 am   



Quote:
Bez diod na wyjsciu hexfeet grzal sie jak cholera,
po podlaczeniu diod udalo mi sie upalic stabilizator Wink Hexfeet
powiadasz... ;)

Co chcesz - nie może być sześciostopowy?

Zatem dużej mocy... :

Ba! ;)

Uklad odpalony, dziala Smile
Silnik pracuje w wodzie dajac realne obciazenie -
brakuje mi skali amperomierza 15A.

Prawdopodobnie kondensator, ktory wybuchl byl badziewnej
jakosci - w tej chwili jest niby taki sam (100mikro/100V)
i dziala bez problemow. Apropo - jak duzy dac ten kondensator
docelowo? Przypomne, ze chodzi o kondensator wlaczony rownolegle
w zasilanie.

Jedno jeszcze jest do zrobienia - diody wlaczone zaporowo
z silnikiem grzeja sie zauwazalnie proporcjonalnie do pradu.
Na pol gwizdka osiagaja okolo 70stC. Musze kupic wiekszy
radiator i wystawic go na zewnatrz obudowy. Moze z jakims
mikrym wentylatorkiem? Zobacze...

W kazdym razie nic nie wybucha jak narazie ;)

Dzieki za dotychczasowa pomoc!

q

Artur M. Piwko
Guest

Wed Apr 23, 2008 9:29 am   



In the darkest hour on Tue, 22 Apr 2008 18:04:44 +0200,
RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> screamed:
Quote:
Bez diod na wyjsciu hexfeet grzal sie jak cholera,
po podlaczeniu diod udalo mi sie upalic stabilizator Wink
Hexfeet powiadasz... ;)

Co chcesz - nie może być sześciostopowy?


Zatem dużej mocy... :>

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:230B ]
[ 08:28:59 user up 11686 days, 20:23, 1 user, load average: 0.75, 0.89, 0.84 ]

Just because I don't care doesn't meant I don't understand.

Jerry1111
Guest

Sat May 17, 2008 6:23 pm   



Jakub Jewuła wrote:
Quote:
Ba! ;)

Uklad odpalony, dziala Smile

Dziwne Wink
Bo tam AFAIR nie masz dlawika w szereg z silnikiem, a nie wiem jaka jest
indukcyjnosc silnika.

Quote:
Silnik pracuje w wodzie dajac realne obciazenie -
brakuje mi skali amperomierza 15A.

Prawdopodobnie kondensator, ktory wybuchl byl badziewnej
jakosci - w tej chwili jest niby taki sam (100mikro/100V)
i dziala bez problemow. Apropo - jak duzy dac ten kondensator
docelowo?

Jak najwiekszy Wink
Jak teraz jest dobrze, to daj 3 takie same rownolegle.

Quote:
Przypomne, ze chodzi o kondensator wlaczony rownolegle
w zasilanie.

Jedno jeszcze jest do zrobienia - diody wlaczone zaporowo
z silnikiem grzeja sie zauwazalnie proporcjonalnie do pradu.
Na pol gwizdka osiagaja okolo 70stC. Musze kupic wiekszy
radiator i wystawic go na zewnatrz obudowy. Moze z jakims
mikrym wentylatorkiem? Zobacze...

Dlawik wstawic. Tylko _policzyc_ go zeby sie nigdy nie nasycal. Diody
przestana sie grzac. Jeszcze mozna czas martwy troche zwiekszyc (nie
wiem jaki jest).

Quote:
W kazdym razie nic nie wybucha jak narazie ;)

Dzieki za dotychczasowa pomoc!

q


--
Jerry1111

Jakub Jewuła
Guest

Sun Jun 01, 2008 11:22 am   



....
Quote:
Jedno jeszcze jest do zrobienia - diody wlaczone zaporowo
z silnikiem grzeja sie zauwazalnie proporcjonalnie do pradu.
Na pol gwizdka osiagaja okolo 70stC. Musze kupic wiekszy
radiator i wystawic go na zewnatrz obudowy. Moze z jakims
mikrym wentylatorkiem? Zobacze...

Dlawik wstawic. Tylko _policzyc_ go zeby sie nigdy nie nasycal. Diody
przestana sie grzac. Jeszcze mozna czas martwy troche zwiekszyc (nie
wiem jaki jest).

Mozesz wyjasnic co to ten dlawik???

We wszystkich ukladach jakie spotkalem rownolegle z silnikiem
wlaczane byly diody (zaporowo), ktore mialy "gasic" impuls wyindukowany
w silniku. (Mam nadzieje, ze nie bredze;))

Natomiast nie wiem o jakim "dlawiku" piszesz...

Ostatecznie uklad dziala - ostatnio przeplynalem 26km na dwoch
akumulatorach 12 polaczonych szeregowo. Uklad wytrzymal bez
zadnych klopotow, az do wyczerpania akumulatorow.

Ostatnie poprawki jakie zrobilem polegaly na wykonaniu
wszystkich polaczen "pradowych" przewodem 10mm.kw. -
projektant jak z koziej dupy traba puscil prad przez
sciezki - podczas przedostatniego plywania sciezki
splynely lutem...

Po poprawkach dzial jak trzeba.

q

RoMan Mandziejewicz
Guest

Sun Jun 01, 2008 12:47 pm   



Hello Jakub,

Sunday, June 1, 2008, 12:22:43 PM, you wrote:

Quote:
Jedno jeszcze jest do zrobienia - diody wlaczone zaporowo
z silnikiem grzeja sie zauwazalnie proporcjonalnie do pradu.
Na pol gwizdka osiagaja okolo 70stC. Musze kupic wiekszy
radiator i wystawic go na zewnatrz obudowy. Moze z jakims
mikrym wentylatorkiem? Zobacze...
Dlawik wstawic. Tylko _policzyc_ go zeby sie nigdy nie nasycal. Diody
przestana sie grzac. Jeszcze mozna czas martwy troche zwiekszyc (nie
wiem jaki jest).
Mozesz wyjasnic co to ten dlawik???

Cewka, indukcyjność.

Quote:
We wszystkich ukladach jakie spotkalem rownolegle z silnikiem
wlaczane byly diody (zaporowo), ktore mialy "gasic" impuls wyindukowany
w silniku. (Mam nadzieje, ze nie bredze;))
Natomiast nie wiem o jakim "dlawiku" piszesz...

Dobrze pisze. Dławik zmniejszyłby prądy szczytowe i poprawił
sprawność.

[...]

--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack Smile

Jakub Jewuła
Guest

Sun Jun 01, 2008 1:12 pm   



Quote:
Jedno jeszcze jest do zrobienia - diody wlaczone zaporowo
z silnikiem grzeja sie zauwazalnie proporcjonalnie do pradu.
Na pol gwizdka osiagaja okolo 70stC. Musze kupic wiekszy
radiator i wystawic go na zewnatrz obudowy. Moze z jakims
mikrym wentylatorkiem? Zobacze...
Dlawik wstawic. Tylko _policzyc_ go zeby sie nigdy nie nasycal.
Diody przestana sie grzac. Jeszcze mozna czas martwy troche
zwiekszyc (nie wiem jaki jest).
Mozesz wyjasnic co to ten dlawik???

Cewka, indukcyjność.

Znaczy co to "dlawik" tak ogolnie to wiem ;)

Quote:
We wszystkich ukladach jakie spotkalem rownolegle z silnikiem
wlaczane byly diody (zaporowo), ktore mialy "gasic" impuls
wyindukowany w silniku. (Mam nadzieje, ze nie bredze;))
Natomiast nie wiem o jakim "dlawiku" piszesz...

Dobrze pisze. Dławik zmniejszyłby prądy szczytowe i poprawił
sprawność.

Tyle, ze musialby byc pewnie dokladnie policzony dla
tego silnika, a moze i dla konkretnej predkosci obrotowej?
To przekracza moje mozliwosci niestety...

Nie wiem jaka moc wydziela sie na zaporowych diodach -
sa zamontowane na radiatorze od Alhlona 1.7 Wink i rozgrzewaja
go przy pradzie okolo 10A do <> 35stC (otoczenie okolo 18stC).
Radiator bez wentylatora. Bedzie to 10-20W mocy? Tak strzelam ;)

Po zasiegu oceniam, ze uklad przyniosl niewielki wzrost wydajnosci -
zrobilem na akumulatorze 24V/40Ah 26km w warunkach mieszanych ;)

Dalsze poprawianie sterownika ma pewnie sens, ale kiedys
musze uznac uklad za skonczony i zaczac plywac, tym bardziej
ze mam kilka kolejnych pomyslow :)

q

Jerry1111
Guest

Sun Jun 01, 2008 1:46 pm   





Goto page Previous  1, 2, 3  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak zwiększyć częstotliwość impulsów w sterowniku silnika LM555 12-24V?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map