Goto page 1, 2 Next
Guest
Sun Oct 10, 2004 9:54 am
Witam
Dziekuje za zainteresowanie dla mojego wczesniejszego postu.
Chcialbym sie sprecyzowac (jeszcze) dokladniej tym razem.
A wiec chcialem (chce nadal:)) zrobic (przynajmniej sprobowac) sobie wlasna
elektrownie wiatrowa. Chcialbym ja wykorzystac albo do ogrzewania/dogrzewania wody,
albo (i) ewentualnie gdyby wszystko odpowiednio stabilnie i pwenie dzialalo
(pozniej) do oswietlenia.
Chcac to osiagnac potrzebowalbym - tak przynajmniej sobie mysle - gdzies ok. 1 -
1,5 KW, ewentualnie 2 KW, raczej nie mniej i nie wiecej. Wiec pradnice
samochodowe raczej odpadaja, podobnie jak tez i silnik od pralki.
Nastepna rzecza, i to jest rzecz raczej nie do przejscia - chcialbym sie zamknac
w sumie w 1000 zl, lub jesli by sie dalo nawet ponizej tysiaca. Tyle ze jak do
tej pory nie widze wyjscia. Pradnica z komela, jedynego producenta polskiego
jakiego znalazlem, kosztowalaby gdzies podejrzewam ok. 1500 zl conajmniej,
przegladajac ceny niewiele wiekszych, pradnic.
Moze ktos wie gdzie mozna kupic uzywana, lub nowa, ale tansza pradnice, lub w
jakis sposob przerobic "normalny" raczej duzo tanszy "zwykly silnik" o takiej mocy.
Podobnie jak wczesniej bede wdzieczny za "konkretne odpowiedzi".
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy:
http://niusy.onet.pl
william
Guest
Sun Oct 10, 2004 10:56 am
Quote:
Chcac to osiagnac potrzebowalbym - tak przynajmniej sobie mysle - gdzies
ok. 1 -
1,5 KW, ewentualnie 2 KW, raczej nie mniej i nie wiecej. Wiec pradnice
samochodowe raczej odpadaja, podobnie jak tez i silnik od pralki.
Alternator z ciężarówki / autobusu powinien sie nadac.
J.F.
Guest
Sun Oct 10, 2004 11:42 am
On Sun, 10 Oct 2004 13:56:36 +0200, william wrote:
Quote:
Chcac to osiagnac potrzebowalbym - tak przynajmniej sobie mysle - gdzies
ok. 1 -
1,5 KW, ewentualnie 2 KW, raczej nie mniej i nie wiecej. Wiec pradnice
samochodowe raczej odpadaja, podobnie jak tez i silnik od pralki.
Alternator z ciężarówki / autobusu powinien sie nadac.
Skoro chce tym wode grzac to moze jednak asynchroniczny klatkowy ?
Trwaly, odpadaja problemy napiecia i kabli, dodatkowych grzalek.
A w ogole to mocno tam dmucha ? Moze lepiej sloncem niz wiatrem,
a kolektory do grzania wody nie sa drogie.
J.
Guest
Sun Oct 10, 2004 12:01 pm
Quote:
Chcac to osiagnac potrzebowalbym - tak przynajmniej sobie mysle - gdzies
ok. 1 -
1,5 KW, ewentualnie 2 KW, raczej nie mniej i nie wiecej. Wiec pradnice
samochodowe raczej odpadaja, podobnie jak tez i silnik od pralki.
Alternator z ciężarówki / autobusu powinien sie nadac.
Tak myslisz? Ile takie alternatory moga "dawac" mocy? Az tyle?
Poza tym to pracuja, daja one (chyba) 12, albo 24V pradu stalego. Potrzebna by
byla do tego jakas przetwornica, czy cos takiego. Bo raz ze moglby byc problem z
grzalkami na "te" napiecie, a dwa to ze przy "tym" napeciu sa duze straty przy
przesylaniu energi, co doprowadzilo do tego ze (prawie) wszedzie mamy do
czynienia z pradem zmiennym, conajmniej 220V.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy:
http://niusy.onet.pl
Guest
Sun Oct 10, 2004 12:11 pm
Quote:
On Sun, 10 Oct 2004 13:56:36 +0200, william wrote:
Chcac to osiagnac potrzebowalbym - tak przynajmniej sobie mysle - gdzies
ok. 1 -
1,5 KW, ewentualnie 2 KW, raczej nie mniej i nie wiecej. Wiec pradnice
samochodowe raczej odpadaja, podobnie jak tez i silnik od pralki.
Alternator z ciężarówki / autobusu powinien sie nadac.
Skoro chce tym wode grzac to moze jednak asynchroniczny klatkowy ?
Trwaly, odpadaja problemy napiecia i kabli, dodatkowych grzalek.
Moglbys troche prosciej, przystepniej sie wyrazic? Wiekszosc, silnikow tej mocy
1-2KW jest tego typu?Jak to rozpoznac? Jak zrobic z niego pradnice? Co miales na
mysli ze "odpadaja problemy napiecia i kabli, dodatkowych grzalek"?
Quote:
A w ogole to mocno tam dmucha ? Moze lepiej sloncem niz wiatrem,
a kolektory do grzania wody nie sa drogie.
Dmucha tak jak wszedzie, nie nadzwyczajnie. Ale dmucha najbardziej wtedy, gdy
tego potrzeba - jesienia, zima, wiosna. A kolektory najlepiej dzialaja imho w
lecie wtedy gdy nie jest to takie istotne. Zreszta ich cena tez nie nalezy do
najmniejszych, gdyz wiaze sie to nie tylko z samymi kolektorami, ale i ze
zbiornikiem, pompa, ...
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy:
http://niusy.onet.pl
blur
Guest
Sun Oct 10, 2004 12:44 pm
Użytkownik <klaudekk@autograf.pl> napisał w wiadomości
news:110c.00000140.416932c4@newsgate.onet.pl...
Quote:
Chcac to osiagnac potrzebowalbym - tak przynajmniej sobie mysle -
gdzies
ok. 1 -
1,5 KW, ewentualnie 2 KW, raczej nie mniej i nie wiecej. Wiec pradnice
samochodowe raczej odpadaja, podobnie jak tez i silnik od pralki.
Alternator z ciężarówki / autobusu powinien sie nadac.
Tak myslisz? Ile takie alternatory moga "dawac" mocy? Az tyle?
Poza tym to pracuja, daja one (chyba) 12, albo 24V pradu stalego.
Potrzebna by
byla do tego jakas przetwornica, czy cos takiego. Bo raz ze moglby byc
problem z
grzalkami na "te" napiecie, a dwa to ze przy "tym" napeciu sa duze straty
przy
przesylaniu energi, co doprowadzilo do tego ze (prawie) wszedzie mamy do
czynienia z pradem zmiennym, conajmniej 220V.
zabieram się za podobny projekt, chcę zastosować alternator z autobusu
AUTOSAN do tego 2 akumulatory po 120Ah z tego będę zasilał 4 UPS-y po 500W
każdy, od tego kolektor słoneczny dla ciepłej wody, i bardzo dobrze
ocieplony domek.
Zobaczymy ile da się tanio wycisnąć.
blur
william
Guest
Sun Oct 10, 2004 1:16 pm
Quote:
Poza tym to pracuja, daja one (chyba) 12, albo 24V pradu stalego.
Potrzebna by
byla do tego jakas przetwornica, czy cos takiego. Bo raz ze moglby byc
problem
Dają trójfazowe przemienne. Dopiero za mostkiem jest wyprostowane. wiec
potrzebny byłby transformator lub przewiniecie uzwojeń alternatora na
wysokonapieciowe.
bad_skipper
Guest
Sun Oct 10, 2004 1:34 pm
"blur" <blur0@poczta.onet.pl> wrote in message
news:ckben3$dio$1@nemesis.news.tpi.pl...
Quote:
zabieram się za podobny projekt, chcę zastosować alternator z autobusu
AUTOSAN do tego 2 akumulatory po 120Ah z tego będę zasilał 4 UPS-y po
500W
O... to mi sie podoba...
--
---
Jacek Maciejewski
Guest
Sun Oct 10, 2004 2:28 pm
Quote:
zabieram się za podobny projekt, chcę zastosować alternator z autobusu
No to koniecznie napisz tutaj jak to wypadło w praktyce, oczywiście
jak już zrobisz i poeksploatujesz.
--
Jacek
Jack
Guest
Sun Oct 10, 2004 2:29 pm
Użytkownik <klaudekk@autograf.pl> napisał w wiadomości
news:110c.00000140.416932c4@newsgate.onet.pl...
Quote:
Tak myslisz? Ile takie alternatory moga "dawac" mocy? Az tyle?
Poza tym to pracuja, daja one (chyba) 12, albo 24V pradu stalego.
Potrzebna by
byla do tego jakas przetwornica, czy cos takiego. Bo raz ze moglby byc
problem z
grzalkami na "te" napiecie, a dwa to ze przy "tym" napeciu sa duze straty
przy
przesylaniu energi, co doprowadzilo do tego ze (prawie) wszedzie mamy do
czynienia z pradem zmiennym, conajmniej 220V.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy:
http://niusy.onet.pl
Polecam strony
www.kolektory.brenna.pl
www.ekoland4.com/wiatrowe.html
RoMan Mandziejewicz
Guest
Sun Oct 10, 2004 2:39 pm
Hello william,
Sunday, October 10, 2004, 4:16:30 PM, you wrote:
Quote:
Poza tym to pracuja, daja one (chyba) 12, albo 24V pradu stalego.
Potrzebna by
byla do tego jakas przetwornica, czy cos takiego. Bo raz ze moglby byc
problem
Dają trójfazowe przemienne. Dopiero za mostkiem jest wyprostowane. wiec
potrzebny byłby transformator lub przewiniecie uzwojeń alternatora na
wysokonapieciowe.
Totalny bezsens. Cuda musiałbyś robić, żeby utrzymać synchronizację i
uniezależnić się od siły wiatru. Takie coś ma sens w przypadku
naprawdę dużych wiatraków a nie małego wiatraczka.
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
tom
Guest
Sun Oct 10, 2004 3:00 pm
Quote:
Moglbys troche prosciej, przystepniej sie wyrazic? Wiekszosc, silnikow tej
mocy
1-2KW jest tego typu?Jak to rozpoznac? Jak zrobic z niego pradnice? Co
miales na
mysli ze "odpadaja problemy napiecia i kabli, dodatkowych grzalek"?
A w ogole to mocno tam dmucha ? Moze lepiej sloncem niz wiatrem,
a kolektory do grzania wody nie sa drogie.
Dmucha tak jak wszedzie, nie nadzwyczajnie. Ale dmucha najbardziej wtedy,
gdy
tego potrzeba - jesienia, zima, wiosna. A kolektory najlepiej dzialaja
imho w
lecie wtedy gdy nie jest to takie istotne. Zreszta ich cena tez nie nalezy
do
najmniejszych, gdyz wiaze sie to nie tylko z samymi kolektorami, ale i ze
zbiornikiem, pompa, ...
Silniki o oznaczeniach Sg tylko jest prblem nalezy jeszcze wzbudzic
tom
Guest
Sun Oct 10, 2004 3:03 pm
Quote:
Tak myslisz? Ile takie alternatory moga "dawac" mocy? Az tyle?
Poza tym to pracuja, daja one (chyba) 12, albo 24V pradu stalego.
Potrzebna by
byla do tego jakas przetwornica, czy cos takiego. Bo raz ze moglby byc
problem z
grzalkami na "te" napiecie, a dwa to ze przy "tym" napeciu sa duze straty
przy
przesylaniu energi, co doprowadzilo do tego ze (prawie) wszedzie mamy do
czynienia z pradem zmiennym, conajmniej 220V.
to jest alternator czyli prad zmienny dajesz trafo 24/ 220 i masz 220 V
na allegro byl alternator lotniczy za 110 zl 1200 W male wymiary 12 * 30
cm - zapomnialem kupic
tom
Guest
Sun Oct 10, 2004 3:05 pm
Quote:
Totalny bezsens. Cuda musiałbyś robić, żeby utrzymać synchronizację i
uniezależnić się od siły wiatru. Takie coś ma sens w przypadku
naprawdę dużych wiatraków a nie małego wiatraczka.
potwierdzam stosuje sie dopiero od mocy 800 kW i wieksze
tom
Guest
Sun Oct 10, 2004 3:09 pm
Quote:
www.elektrownie.tanio.net
Goto page 1, 2 Next