Dariusz Dorochowicz
Guest
Wed Jun 01, 2016 2:05 pm
W dniu 2016-06-01 o 15:25, Piotr Gałka pisze:
Quote:
P.S. Jestem jutro na seminarium Wurtha w Gdyni. Jeśli też tam będziesz
to możemy się pokłócić na przerwie

.
Będę
Pozdrawiam
DD
Guest
Wed Jun 01, 2016 4:14 pm
użytkownik KrzysiekSX napisał:
Quote:
sygnał pobrać z jednego druta przez kondensator...
Wpisz w google balanced audio amplifier.
Pierwsze z brzegu i nawet coś o radiach samochodowych
piszą:
http://www.mitt-eget.com/saab/faq_audio.shtml
Schemat też tam jest.
Desoft
Guest
Thu Jun 02, 2016 4:03 pm
Quote:
w sumie fakt, masz rację, w tym przypadku można i tak podejść i powinno
jakoś
działać. Tylko czy takie podejście nie spowoduje aby pojawienia się
zakłuceń
przy wahaniach zasilania? w samochodzie w końcu napięcie nie jest
stabilizowane tylko jeździ na jałowym biegu ze 2v w zależności od
obciążenia
wiatraczkami, migaczami, stopem itp. więc na moje oko naciśnięcie np.
stop
powinno nieźle stuknąć w głosniki, a tu nie mam żadnego słyszalnego
objawu
pracy urządzeń na pokładzie.
Pisałeś, że na wyjściu mostek. Jak na obu wyjściach jest 6V to na
głośniku
między nimi jest 0V.
Jak zasilanie tąpnie z 12V do 10V to na obu wyjściach tąpnie z 6V do 5V -
różnica między nimi nadal 0V - skąd miało by stuknąć w głośniki.
P.G.
no bo Desoft napisał, żeby sygnał pobrać z jednego druta przez
kondensator...
Po pierwsze: racja - sygnał symetryczny jest bardziej odporny na zakłócenia.
Tylko, że stosuje się takie rozwiązania przy słabych sygnałach lub dużych
zakłoceniach.
A teraz: w radiu samochodowym wyjście symetryczne jest tylko po to aby
osiągnąć większą moc wyjściową.
No i najważniejsze: to radio/odtwarzacz i co tam jeszcze mogłoby być, od
najsłabszego sygnału mV!! ma tor niesymetryczny... a Ty obawiasz się że
niesymetryczny przy 10Vpp będzie zakłócony.
--
Desoft