Goto page Previous 1, 2, 3, 4
Marek Lewandowski
Guest
Sat Oct 16, 2004 12:50 pm
J.F. wrote:
Quote:
http://100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm
Jedna jest tam ciekawostka warta podkreslenia -
w zwyklym kinie poruszajace sie przedmioty sa rozmazane
na klatkach filmu.
motion blur...
Quote:
ponoc juz zaczynaja w programach komputerowych do rozmazanie
dodawac, zeby lepsze filmy generowac ..
nie zaczynają "już dodawać", bo jest to sprawa znana jak świat CG stary,
ale kosztuje mocy obliczeniowej od cholery - na dzień dobry podwojenie.
Klatka Potworów i s-ka liczyła się od 6 do 90 godzin...
J.F.
Guest
Sat Oct 16, 2004 8:07 pm
On Sat, 16 Oct 2004 15:50:24 +0200, Marek Lewandowski wrote:
Quote:
J.F. wrote:
Jedna jest tam ciekawostka warta podkreslenia -
w zwyklym kinie poruszajace sie przedmioty sa rozmazane
na klatkach filmu.
motion blur...
ponoc juz zaczynaja w programach komputerowych do rozmazanie
dodawac, zeby lepsze filmy generowac ..
nie zaczynają "już dodawać", bo jest to sprawa znana jak świat CG stary,
No nie wiem, pamietam grafike z czasow nieco pozniejszych niz "jak
swiat stary" i motion blur pojawialo sie tylko w kontekscie
odfiltrowywania tego ze zdjec :-)
J.
Marek Lewandowski
Guest
Sat Oct 16, 2004 8:23 pm
J.F. wrote:
Quote:
No nie wiem, pamietam grafike z czasow nieco pozniejszych niz "jak
swiat stary" i motion blur pojawialo sie tylko w kontekscie
odfiltrowywania tego ze zdjec
na 3DS 3.5 w wersji DOS (mniej więcej tak daleko sięgam pamięcią),
chodzącym na 486DX2 z 16MB RAM dawało się nie tylko renderować pod
przeplot, ale i robić motion blur. Jednak było to samobójstwo, bo 30
sekund animacji na takim kompie renderowało się wtedy u mnie okrąglutki
tydzień, dowalenie podstawowego motion blur minimalnie podwajało ten
czas, a realnie to nie pytaj. Nigdy nie próbowałem, nie miałem dość
dysku na to, żeby 30s animacji zapisać w TGA, a to był warunek dalszej
obróbki...
--
Marek Lewandowski ICQ# 10139051/GG# 154441
locustXpoczta|onet|pl
http://www.stud.uni-karlsruhe.de/~uyh0
[! Odpowiadaj pod cytatem. Tnij cytaty. Podpisuj posty. !]
J.F.
Guest
Sun Oct 17, 2004 6:46 pm
On Sat, 16 Oct 2004 23:23:00 +0200, Marek Lewandowski wrote:
Quote:
J.F. wrote:
No nie wiem, pamietam grafike z czasow nieco pozniejszych niz "jak
swiat stary" i motion blur pojawialo sie tylko w kontekscie
odfiltrowywania tego ze zdjec :-)
na 3DS 3.5 w wersji DOS (mniej więcej tak daleko sięgam pamięcią),
chodzącym na 486DX2 z 16MB RAM dawało się nie tylko renderować pod
przeplot, ale i robić motion blur. Jednak było to samobójstwo,
3DS a ni 486 nie sa "jak swiat stare" :-)
J.
Marek Lewandowski
Guest
Sun Oct 17, 2004 7:04 pm
J.F. wrote:
Quote:
na 3DS 3.5 w wersji DOS (mniej więcej tak daleko sięgam pamięcią),
chodzącym na 486DX2 z 16MB RAM dawało się nie tylko renderować pod
przeplot, ale i robić motion blur. Jednak było to samobójstwo,
3DS a ni 486 nie sa "jak swiat stare"
ej, ale ja napisałem "jak świat CG stare"
Grafika komputerowa, do której się może motion blur odnosić, to wtedy
właśnie pączkowała. Owszem, povray był wcześniej, ale to był renderer
parametryczny i animacje w nim to lekkie samobójstwo, w sumie dopiero
okolicze pierwszych 3DStudio ze ścieżkami i kamerami dawały jaką taką
swobodę, ze można się było "rozpędzić"...
--
Marek Lewandowski ICQ# 10139051/GG# 154441
locustXpoczta|onet|pl
http://www.stud.uni-karlsruhe.de/~uyh0
[! Odpowiadaj pod cytatem. Tnij cytaty. Podpisuj posty. !]
J.F.
Guest
Sun Oct 17, 2004 10:02 pm
On Sun, 17 Oct 2004 22:04:24 +0200, Marek Lewandowski wrote:
Quote:
J.F. wrote:
3DS a ni 486 nie sa "jak swiat stare" :-)
ej, ale ja napisałem "jak świat CG stare"
Grafika komputerowa, do której się może motion blur odnosić, to wtedy
właśnie pączkowała. Owszem, povray był wcześniej, ale to był renderer
parametryczny i animacje w nim to lekkie samobójstwo,
Eeee - CG ma znacznie dluzsza historie. Wszak podreczniki wymieniaja
jeszcze monitory wektorowe jako urzadzenia we/wy

))
J.
Marek Lewandowski
Guest
Mon Oct 18, 2004 5:10 pm
J.F. wrote:
Quote:
ej, ale ja napisałem "jak świat CG stare"
Grafika komputerowa, do której się może motion blur odnosić, to wtedy
właśnie pączkowała. Owszem, povray był wcześniej, ale to był renderer
parametryczny i animacje w nim to lekkie samobójstwo,
Eeee - CG ma znacznie dluzsza historie. Wszak podreczniki wymieniaja
jeszcze monitory wektorowe jako urzadzenia we/wy

))
Ale tam Motion Blur był robiony sprzętowo, przez poświatę po luminoforze
i remanencję w elektrecie (czy jak się zwał ten materiał przedłużający
poświatę... jeśli dobrze kojarzę budowę monitora wektorowego...)
--
Marek Lewandowski ICQ# 10139051/GG# 154441
locustXpoczta|onet|pl
http://www.stud.uni-karlsruhe.de/~uyh0
[! Odpowiadaj pod cytatem. Tnij cytaty. Podpisuj posty. !]
Goto page Previous 1, 2, 3, 4