Goto page Previous 1, 2
PAndy
Guest
Wed Dec 12, 2007 3:12 pm
"Tomasz Wójtowicz" <sorry@too.much.spam> wrote in message
news:fjoqa0$e7v$1@nemesis.news.tpi.pl...
Quote:
Zdajesz sobie sprawę, że rozrusznik pobiera średnio 200A, a w szpilce
nawet 1kA? A akumulatorowi daleko do idealnego źródła napięciowego,
więc mnie osobiście spadek do 3V w chwili załączenia rozrusznika nie
dziwi. A te 3V jest zmierzone akurat w gnieździe zapalniczki.
nie mam diesla ale na nowym akumulatorze napiecie podczas zalaczenia
rozrusznika nie spada mi na klemie ponizej 10.6V, u kolegi na nie do
konca swiezym akumulatorze podczas rozruchu jest ok 9.2V i akumulator
byl zmieniany ze wzgledu na wieszajaca sie centralke gazu... rozumiem ze
diesle pobieraja wiekszy prad ale tez akumulator ma ciut wiekszy prad
rozruchowy niz 200A (550 - 650A?)
Quote:
a z ta elektrownia atomowa to rozumiem ze to taka figura
zaczepno-obronna?
Niektórzy wożą butlę z gazem w miejscu koła zapasowego, ja pracuję nad
miniaturowym reaktorem
tia... daj namiary na dealera tez bym sie upalil...
William
Guest
Thu Dec 13, 2007 8:35 am
Quote:
nie mam diesla ale na nowym akumulatorze napiecie podczas zalaczenia
rozrusznika nie spada mi na klemie ponizej 10.6V, u kolegi na nie do
konca swiezym akumulatorze podczas rozruchu jest ok 9.2V i akumulator
byl zmieniany ze wzgledu na wieszajaca sie centralke gazu... rozumiem ze
Czym mierzysz, oscyloskopem ? Koledze chodziło nie o kręcenie rozrusznikiem tylko moment jego startu. Multimetr nie pokaże ci kilkudziesieciomilisekundowego spadku do tych 3V.
PAndy
Guest
Thu Dec 13, 2007 9:10 am
"William" <nie@ma.mnie.pl> wrote in message
news:fjqnb8$19cc$1@news2.ipartners.pl...
Quote:
Czym mierzysz, oscyloskopem ? Koledze chodziło nie o kręcenie
rozrusznikiem tylko moment jego startu. Multimetr nie pokaże ci
kilkudziesieciomilisekundowego spadku do tych 3V.
oscyloskopem
Artur(m)
Guest
Mon Dec 17, 2007 12:01 pm
Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <sorry@too.much.spam> napisał w wiadomości
news:fjogf8$hga$1@nemesis.news.tpi.pl...
Quote:
Mój woltomierz przez chwilę pokazuje 3V w czasie kręcenia w Dieslu. Tak
więc napięcie spada dramatycznie.
Ciekawe czym wymierzyłeś te 3V (chyba ze oscyloskopem,
lub wypaśnym multimetrem z pamięcią Vmin).
Ja do tego celu zbudowałem led-owy woltomierz
który przy padającym aku nie chciał kręcić jak spadało do 5-6V
Nie bardzo chce mi się wierzyć, aby ruszył dizlem
przy spadku do 3V.
Ale "rzeczywistość" jest nieodgadniona

.
Pozdrawiam
Artur(m)
Goto page Previous 1, 2