Goto page 1, 2 Next
ToMasz
Guest
Sat May 12, 2012 12:53 pm
witam
Mam pewien zamek - podobny do zamka centralnego w samochodzie. Spalił
się silniczek - trochę grubszy od kciuka. Mam nowy, ale wystaje z niego
oś ok, 1mm, na którą muszę zamontować koło zębate. wymiary pasują.
Jednak po zamontowaniu i kapnięciu "kropelką" układ działał 2 tygodnie.
Koło zębate opuściło ośkę.
Próbowałem ośkę silniczka zgnieść tak kleszczami, aby powstały "prążki"
Na kleszczach został ślad a nie na osi. Probowałem ją klepnąć młotkiem -
brak porządanych efektów. tzn coś się tam na końcu spłaszczyło, ale
prędzej ją pokrzywię niż równo sklepie
Czy macie pomysły jak ją na trwałe zamontować?
ToMasz
Mario
Guest
Sat May 12, 2012 12:53 pm
W dniu 2012-05-12 14:53, ToMasz pisze:
Quote:
witam
Mam pewien zamek - podobny do zamka centralnego w samochodzie. Spalił
się silniczek - trochę grubszy od kciuka. Mam nowy, ale wystaje z niego
oś ok, 1mm, na którą muszę zamontować koło zębate. wymiary pasują.
Jednak po zamontowaniu i kapnięciu "kropelką" układ działał 2 tygodnie.
Koło zębate opuściło ośkę.
Próbowałem ośkę silniczka zgnieść tak kleszczami, aby powstały "prążki"
Na kleszczach został ślad a nie na osi. Probowałem ją klepnąć młotkiem -
brak porządanych efektów. tzn coś się tam na końcu spłaszczyło, ale
prędzej ją pokrzywię niż równo sklepie
Czy macie pomysły jak ją na trwałe zamontować?
Zeszlifuj trochę ośkę z boku. Przyklej kółko na klej epoksydowy do
dużych obciążeń.
--
pozdrawiam
MD
ToMasz
Guest
Sat May 12, 2012 1:24 pm
W dniu 12.05.2012 14:53, Jarosław Sokołowski pisze:
Quote:
Pan ToMasz ma pewien zamek - podobny do zamka centralnego w samochodzie:
Spalił się silniczek - trochę grubszy od kciuka. Mam nowy, ale wystaje z
niego oś ok, 1mm, na którą muszę zamontować koło zębate. wymiary pasują.
Jednak po zamontowaniu i kapnięciu "kropelką" układ działał 2 tygodnie.
Koło zębate opuściło ośkę.
Próbowałem ośkę silniczka zgnieść tak kleszczami, aby powstały "prążki"
Na kleszczach został ślad a nie na osi. Probowałem ją klepnąć młotkiem -
brak porządanych efektów. tzn coś się tam na końcu spłaszczyło, ale
prędzej ją pokrzywię niż równo sklepie
Czy macie pomysły jak ją na trwałe zamontować?
A to koło z czego?
mosiądz? metal kolorowy, nie łapie się do niego magnes, kolorem bardziej
podobny do złota niż do miedzi.
ToMasz
Jarosław Sokołowski
Guest
Sat May 12, 2012 2:53 pm
Pan ToMasz ma pewien zamek - podobny do zamka centralnego w samochodzie:
Quote:
Spalił się silniczek - trochę grubszy od kciuka. Mam nowy, ale wystaje z
niego oś ok, 1mm, na którą muszę zamontować koło zębate. wymiary pasują.
Jednak po zamontowaniu i kapnięciu "kropelką" układ działał 2 tygodnie.
Koło zębate opuściło ośkę.
Próbowałem ośkę silniczka zgnieść tak kleszczami, aby powstały "prążki"
Na kleszczach został ślad a nie na osi. Probowałem ją klepnąć młotkiem -
brak porządanych efektów. tzn coś się tam na końcu spłaszczyło, ale
prędzej ją pokrzywię niż równo sklepie
Czy macie pomysły jak ją na trwałe zamontować?
A to koło z czego?
--
Jarek
Jarosław Sokołowski
Guest
Sat May 12, 2012 4:10 pm
Pan ToMasz napisał:
Quote:
Spalił się silniczek - trochę grubszy od kciuka. Mam nowy, ale wystaje z
niego oś ok, 1mm, na którą muszę zamontować koło zębate. wymiary pasują.
Jednak po zamontowaniu i kapnięciu "kropelką" układ działał 2 tygodnie.
Koło zębate opuściło ośkę.
[...]
Czy macie pomysły jak ją na trwałe zamontować?
A to koło z czego?
mosiądz? metal kolorowy, nie łapie się do niego magnes, kolorem bardziej
podobny do złota niż do miedzi.
To znaczy, że wymiary nie pasują -- takie rzeczy łączy się na wcisk,
bez miejsca na klej, wtedy dobrze trzymają. Nie wiem jaki teraz jest
luz, ale można spróbować kombinacji z jakąś folią metalową. A jeśli
na klej, to tak jak radzono -- szlifować. Jeszcze można powierzchnię
wałka spróbować zmatowić (elektro)chemicznie. Może kwachem azotowym,
albo trawiąc prądem w dowolnym elektrolicie. To nawet kiedyś robiłem
makgajwerycznie w roztworze soli, szło dobrze.
--
Jarek
AlexY
Guest
Sat May 12, 2012 8:06 pm
Użytkownik ToMasz napisał:
Quote:
witam
Mam pewien zamek - podobny do zamka centralnego w samochodzie. Spalił
się silniczek - trochę grubszy od kciuka. Mam nowy, ale wystaje z niego
oś ok, 1mm, na którą muszę zamontować koło zębate. wymiary pasują.
Jednak po zamontowaniu i kapnięciu "kropelką" układ działał 2 tygodnie.
Koło zębate opuściło ośkę.
Próbowałem ośkę silniczka zgnieść tak kleszczami, aby powstały "prążki"
Na kleszczach został ślad a nie na osi. Probowałem ją klepnąć młotkiem -
brak porządanych efektów. tzn coś się tam na końcu spłaszczyło, ale
prędzej ją pokrzywię niż równo sklepie
Czy macie pomysły jak ją na trwałe zamontować?
locktite czerwony bodajże
http://www.loctite.pl/cps/rde/xchg/henkel_plp/hs.xsl/produkty-wedlug-zastosowania-6442.htm
żadne kropelki czy inne kleje.
--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
Pawel \"O'Pajak\"
Guest
Sat May 12, 2012 8:24 pm
Powitanko,
Quote:
Czy macie pomysły jak ją na trwałe zamontować?
A jak duzy jest luz?
Bo jesli w miare duzy, to przewlec 3 druciki przez "oczko" kolka
zebatego, tak aby byly co 120 o i nabic na oske. Z folia raczej trudno
be bylo takiego MacGyvera odstawic.
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com
ptoki
Guest
Sun May 13, 2012 11:51 am
On 12 Maj, 14:53, ToMasz <twit...@nospam.gazeta.pl> wrote:
Quote:
witam
Mam pewien zamek - podobny do zamka centralnego w samochodzie. Spalił
się silniczek - trochę grubszy od kciuka. Mam nowy, ale wystaje z niego
oś ok, 1mm, na którą muszę zamontować koło zębate. wymiary pasują.
Jednak po zamontowaniu i kapnięciu "kropelką" układ działał 2 tygodnie.
Koło zębate opuściło ośkę.
Próbowałem ośkę silniczka zgnieść tak kleszczami, aby powstały "prążki"
Na kleszczach został ślad a nie na osi. Probowałem ją klepnąć młotkiem -
brak porządanych efektów. tzn coś się tam na końcu spłaszczyło, ale
prędzej ją pokrzywię niż równo sklepie
Czy macie pomysły jak ją na trwałe zamontować?
Sprawdz czy da sie te oske pobielic cyna.
Jesli tak to ja zlutuj. Powinno trzymac.
Tylko zagrzej calosc tak aby lut trzymal w calym otworze kola
zebatego.
Piotr GaĹka
Guest
Mon May 14, 2012 7:48 am
Użytkownik "ToMasz" <twitek4@nospam.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:jolm8s$2tp$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
witam
Mam pewien zamek - podobny do zamka centralnego w samochodzie. Spalił się
silniczek - trochę grubszy od kciuka. Mam nowy, ale wystaje z niego oś ok,
1mm, na którą muszę zamontować koło zębate. wymiary pasują. Jednak po
zamontowaniu i kapnięciu "kropelką" układ działał 2 tygodnie. Koło zębate
opuściło ośkę.
Próbowałem ośkę silniczka zgnieść tak kleszczami, aby powstały "prążki" Na
kleszczach został ślad a nie na osi. Probowałem ją klepnąć młotkiem - brak
porządanych efektów. tzn coś się tam na końcu spłaszczyło, ale prędzej ją
pokrzywię niż równo sklepie
Czy macie pomysły jak ją na trwałe zamontować?
Nigdy nic takiego nie montowałem ale może da się sklepać kółko aby nie
wchodziło na ośkę, potem je rozgrzać i nałożyć ?
P.G.
tyg
Guest
Mon May 14, 2012 4:38 pm
Użytkownik "ToMasz" <twitek4@nospam.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:jolm8s$2tp$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
witam
Mam pewien zamek - podobny do zamka centralnego w samochodzie. Spalił się
silniczek - trochę grubszy od kciuka. Mam nowy, ale wystaje z niego oś ok,
1mm, na którą muszę zamontować koło zębate. wymiary pasują. Jednak po
zamontowaniu i kapnięciu "kropelką" układ działał 2 tygodnie. Koło zębate
opuściło ośkę.
Próbowałem ośkę silniczka zgnieść tak kleszczami, aby powstały "prążki" Na
kleszczach został ślad a nie na osi. Probowałem ją klepnąć młotkiem - brak
porządanych efektów. tzn coś się tam na końcu spłaszczyło, ale prędzej ją
pokrzywię niż równo sklepie
Czy macie pomysły jak ją na trwałe zamontować?
ToMasz
Jeżeli w obydwu częściach da się wiercić to:
Można po założeniu kółka zębatego na ośkę
wywiercić otworek równolegle do osi ,na styku obu części.
W otworek wbić metlaowy kołeczek i gotowe.
Równie dobrze można spiłować na płasko fragment osi silniczka .
Wewnątrz kółka zębatego wyszlifować kwadratowym pilnikiem iglakiem
bruzdę i spoasować do tego klin.
tyg
Guest
Mon May 14, 2012 4:41 pm
Użytkownik "tyg" <tyg@tlen.pl> napisał w wiadomości
news:jorce6$560$1@news.task.gda.pl...
Quote:
Użytkownik "ToMasz" <twitek4@nospam.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:jolm8s$2tp$1@inews.gazeta.pl...
witam
Mam pewien zamek - podobny do zamka centralnego w samochodzie. Spalił się
silniczek - trochę grubszy od kciuka. Mam nowy, ale wystaje z niego oś ok,
1mm, na którą muszę zamontować koło zębate. wymiary pasują. Jednak po
zamontowaniu i kapnięciu "kropelką" układ działał 2 tygodnie. Koło zębate
opuściło ośkę.
Próbowałem ośkę silniczka zgnieść tak kleszczami, aby powstały "prążki" Na
kleszczach został ślad a nie na osi. Probowałem ją klepnąć młotkiem - brak
porządanych efektów. tzn coś się tam na końcu spłaszczyło, ale prędzej ją
pokrzywię niż równo sklepie
Czy macie pomysły jak ją na trwałe zamontować?
ToMasz
Jeżeli w obydwu częściach da się wiercić to:
Można po założeniu kółka zębatego na ośkę
wywiercić otworek równolegle do osi ,na styku obu części.
W otworek wbić metlaowy kołeczek i gotowe.
Równie dobrze można spiłować na płasko fragment osi silniczka .
Wewnątrz kółka zębatego wyszlifować kwadratowym pilnikiem iglakiem
bruzdę i spoasować do tego klin.
Soory nie doczytałem o wielkości silniczka :D
Jeżeli rozgrzewająć oś nie uszkodzi się silniczka wewnątrz to pozostaje jeszcze
lutowanie .
PeJot
Guest
Mon May 14, 2012 5:00 pm
W dniu 2012-05-12 14:53, ToMasz pisze:
Quote:
Mam pewien zamek - podobny do zamka centralnego w samochodzie. Spalił
się silniczek - trochę grubszy od kciuka. Mam nowy, ale wystaje z niego
oś ok, 1mm, na którą muszę zamontować koło zębate. wymiary pasują.
Jednak po zamontowaniu i kapnięciu "kropelką" układ działał 2 tygodnie.
Koło zębate opuściło ośkę.
Próbowałem ośkę silniczka zgnieść tak kleszczami, aby powstały "prążki"
Na kleszczach został ślad a nie na osi. Probowałem ją klepnąć młotkiem -
brak porządanych efektów. tzn coś się tam na końcu spłaszczyło, ale
prędzej ją pokrzywię niż równo sklepie
Czy macie pomysły jak ją na trwałe zamontować?
Odtłuscić i potraktować Loctite do połączeń wał-tuleja lub podobnym
rodzimym specyfikiem.
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
Artur(m)
Guest
Fri May 18, 2012 9:06 pm
Użytkownik "tyg" <tyg@tlen.pl> napisał w wiadomości
news:jorcke$62p$1@news.task.gda.pl...
Quote:
Mam pewien zamek - podobny do zamka centralnego w samochodzie. Spalił
się silniczek - trochę grubszy od kciuka. Mam nowy, ale wystaje z niego
oś ok, 1mm, na którą muszę zamontować koło zębate. wymiary pasują.
Jednak po zamontowaniu i kapnięciu "kropelką" układ działał 2 tygodnie.
Koło zębate opuściło ośkę.
Próbowałem ośkę silniczka zgnieść tak kleszczami, aby powstały "prążki"
Na kleszczach został ślad a nie na osi. Probowałem ją klepnąć młotkiem -
brak porządanych efektów. tzn coś się tam na końcu spłaszczyło, ale
prędzej ją pokrzywię niż równo sklepie
Czy macie pomysły jak ją na trwałe zamontować?
ToMasz
Jeżeli w obydwu częściach da się wiercić to:
Można po założeniu kółka zębatego na ośkę
wywiercić otworek równolegle do osi ,na styku obu części.
W otworek wbić metlaowy kołeczek i gotowe.
Równie dobrze można spiłować na płasko fragment osi silniczka .
Wewnątrz kółka zębatego wyszlifować kwadratowym pilnikiem iglakiem
bruzdę i spoasować do tego klin.
Soory nie doczytałem o wielkości silniczka :D
Jeżeli rozgrzewająć oś nie uszkodzi się silniczka wewnątrz to pozostaje
jeszcze lutowanie .
Z opisów wynika, że
chyba nikt nie robił takiego myku, nigdy. Ja robiłem.
Takie rzeczy połączyć, stal hartowana o fi 1mm z kółkiem na wcisk,
(poza fabrycznie pasowanymi),
czy na lutowanie(!) to bardzo dziwne pomysły
.... w ośce, na pewno nie da się wiercić
....wewnątrz kółka, ...iglakiem:).
Jedną opcją jest rzeczywiście, albo użyć doskonałego:) kleju,
.....a ja rozwiązałem problem szlifując trochę oś silniczka
(z tym że ja miałem do czynienia z ośką fi 3mm)
a w kółku "wyskrobałem" a w zasadzie wydłutowałem
narzędziem zrobionym do tego, z kawałka starego ostrza noża,
niewielkiego rowka.
Potem oczywiście coś co robiło za klin
(kawałek stalowego drutu fi 0.8mm), działało, ale też nie za długo,
coś koło roku.
Ogólnie sprawa nie jest trywialna, ale do zrobienia.
Artur(m)
Michoo
Guest
Sat May 19, 2012 9:57 pm
On 18.05.2012 23:06, Artur(m) wrote:
Quote:
Z opisów wynika, że
chyba nikt nie robił takiego myku, nigdy. Ja robiłem.
Takie rzeczy połączyć, stal hartowana o fi 1mm z kółkiem na wcisk,
(poza fabrycznie pasowanymi),
czy na lutowanie(!) to bardzo dziwne pomysły
... w ośce, na pewno nie da się wiercić
Mam silniki krokowe fabrycznie z otworem (ale one są z osią 5mm).
Quote:
....a ja rozwiązałem problem szlifując trochę oś silniczka
[...]
działało, ale też nie za długo,
coś koło roku.
Spiłowujesz ośkę na płasko z jednej strony (1/4 - 1/3 grubości),
wypiłowujesz kółko zębate w okolicy tego ścięcia i wypełniasz żywicą -
nie do ruszenia.
\ ŻŻŻ /
\........./
. * .
. .
. . .
--
Pozdrawiam
Michoo
Mirek
Guest
Sun May 20, 2012 11:17 am
On 12.05.2012 14:53, ToMasz wrote:
Quote:
Czy macie pomysły jak ją na trwałe zamontować?
Kalafonia i powinno być OK.
Mirek.
Goto page 1, 2 Next