RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak skutecznie zamocować koło zębate na osi wirnika w zamku centralnym?

jak zamocować koło zębate na osi wirnik a

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak skutecznie zamocować koło zębate na osi wirnika w zamku centralnym?

Goto page Previous  1, 2

Artur(m)
Guest

Sun May 20, 2012 2:32 pm   



Użytkownik "Michoo" <michoo_news@vp.pl> napisał w wiadomości
news:jp954i$v77$1@mx1.internetia.pl...
Quote:
On 18.05.2012 23:06, Artur(m) wrote:
Z opisów wynika, że
chyba nikt nie robił takiego myku, nigdy. Ja robiłem.
Takie rzeczy połączyć, stal hartowana o fi 1mm z kółkiem na wcisk,
(poza fabrycznie pasowanymi),
czy na lutowanie(!) to bardzo dziwne pomysły
... w ośce, na pewno nie da się wiercić
Mam silniki krokowe fabrycznie z otworem (ale one są z osią 5mm).


....a ja rozwiązałem problem szlifując trochę oś silniczka
[...]
działało, ale też nie za długo,
coś koło roku.
Spiłowujesz ośkę na płasko z jednej strony (1/4 - 1/3 grubości),
wypiłowujesz kółko zębate w okolicy tego ścięcia i wypełniasz żywicą - nie
do ruszenia.

Zależy jakie obciążenia. Być może jest to rozwiązanie
(w połączeniu z wypiłowaniem),
ja jakoś nie miałem podówczas, zaufania do klejonego:).
Stalowy drut, mimo wbicia na siłęSmile, opuścił swoje łożeSmile.

Artur(m)

Mario
Guest

Sun May 20, 2012 3:56 pm   



W dniu 2012-05-20 16:32, Artur(m) pisze:
Quote:

Użytkownik "Michoo" <michoo_news@vp.pl> napisał w wiadomości
news:jp954i$v77$1@mx1.internetia.pl...
On 18.05.2012 23:06, Artur(m) wrote:
Z opisów wynika, że
chyba nikt nie robił takiego myku, nigdy. Ja robiłem.
Takie rzeczy połączyć, stal hartowana o fi 1mm z kółkiem na wcisk,
(poza fabrycznie pasowanymi),
czy na lutowanie(!) to bardzo dziwne pomysły
... w ośce, na pewno nie da się wiercić
Mam silniki krokowe fabrycznie z otworem (ale one są z osią 5mm).


....a ja rozwiązałem problem szlifując trochę oś silniczka
[...]
działało, ale też nie za długo,
coś koło roku.
Spiłowujesz ośkę na płasko z jednej strony (1/4 - 1/3 grubości),
wypiłowujesz kółko zębate w okolicy tego ścięcia i wypełniasz żywicą -
nie do ruszenia.

Zależy jakie obciążenia. Być może jest to rozwiązanie
(w połączeniu z wypiłowaniem),
ja jakoś nie miałem podówczas, zaufania do klejonego:).

Zależy jaki klej. Rozbierałem niemiecki silnik DC z przekładnią
stosowany do napędu maszyny cnc (wypalarki). Połączenie ośki silnika z
pierwszym kołem w przekładni było na klej epoksydowy. Akurat w jednej
sztuce klej puścił więc dałem polski - taki z wypełniaczem metalicznym.
Od kilku lat działa bez problemu.


--
pozdrawiam
MD

Artur(m)
Guest

Sun May 20, 2012 4:38 pm   



Użytkownik "Mario" <mariuszd@w.pl> napisał w wiadomości
news:jpb4bq$2ug$1@mx1.internetia.pl...
Quote:
Zależy jakie obciążenia. Być może jest to rozwiązanie
(w połączeniu z wypiłowaniem),
ja jakoś nie miałem podówczas, zaufania do klejonego:).

Zależy jaki klej. Rozbierałem niemiecki silnik DC z przekładnią stosowany
do napędu maszyny cnc (wypalarki). Połączenie ośki silnika z pierwszym
kołem w przekładni było na klej epoksydowy. Akurat w jednej sztuce klej
puścił więc dałem polski - taki z wypełniaczem metalicznym. Od kilku lat
działa bez problemu.

O to jest konkretna wskazówka dla mnie na przyszłość,
ale chyba najważniejsza dla wątkotwórcy.
....a do tego potwierdzona praktyką.

Artur(m)

Mario
Guest

Sun May 20, 2012 8:26 pm   



W dniu 2012-05-20 18:38, Artur(m) pisze:
Quote:

Użytkownik "Mario" <mariuszd@w.pl> napisał w wiadomości
news:jpb4bq$2ug$1@mx1.internetia.pl...
Zależy jakie obciążenia. Być może jest to rozwiązanie
(w połączeniu z wypiłowaniem),
ja jakoś nie miałem podówczas, zaufania do klejonego:).

Zależy jaki klej. Rozbierałem niemiecki silnik DC z przekładnią
stosowany do napędu maszyny cnc (wypalarki). Połączenie ośki silnika z
pierwszym kołem w przekładni było na klej epoksydowy. Akurat w jednej
sztuce klej puścił więc dałem polski - taki z wypełniaczem
metalicznym. Od kilku lat działa bez problemu.

O to jest konkretna wskazówka dla mnie na przyszłość,
ale chyba najważniejsza dla wątkotwórcy.
...a do tego potwierdzona praktyką.

Tylko muszę tu dodać, że to było na ośce silnika szybkoobrotowego DC.
Moment był około 4,5 Ncm. Moment na wyjściu był 80 razy większy dzięki
przekładni. Wszystko zależy jaki moment jest u wątkotwórcy. W każdym
razie z reguły moment zrywa połączenie między klejem a gładką
powierzchnią wałka. Przy większych momentach trzeba nadać wałkowi
szorstkość i to z rysami wzdłuż osi i najlepiej ściąć trochę z boku
kolisty profil wałka.


--
pozdrawiam
MD

ToMasz
Guest

Sun May 20, 2012 9:16 pm   



W dniu 13.05.2012 11:51, ptoki pisze:

Quote:
Czy macie pomysły jak ją na trwałe zamontować?

Sprawdz czy da sie te oske pobielic cyna.
Jesli tak to ja zlutuj. Powinno trzymac.
witam i dziękuje za wszystkie pomysły. jak już wspominałem - wymieniłem

silnik. sprawdziłem - oś i zębatka lutowalne. więc zlutowałem. Na
wszelki wypadek, aby silnik nie był za silny, w szereg dałem żarówkę
halogenową 20W. jak zablokowałem wirnik żarówka świeciła dość mocno.
urządzenie mimo żarówki działało świetnie... 6 razy. potem padło. czyżby
słaby lut? nie! koło zębate wyrwało zęba w drugim kole zębatym.
Pomyślałem sobie nieszczęśliwy przypadek. na szczęście miałem bebechy z
drugiego. zamontowałem i.... 5 zadziałań - wyrwany ząbek...
Kupiłem cały nowy zamek, ale sprawdziłem dlaczego pierwszy się spalił.
okazało się ze włącznik/wyłącznik nie zawsze wyłączał. wyczyściłem,
nasmarowałem, poskładałem, działa.

3 błędy. Olałem przyczyne palenia silnika - przełącznik do naprawy.
zamontowałem za silny silnik, (pomimo że wymiarami idealnie pasował).
wstawiłem za słaby ogranicznik prądu....

ToMasz

Goto page Previous  1, 2

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak skutecznie zamocować koło zębate na osi wirnika w zamku centralnym?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map