Goto page Previous 1, 2, 3
Waldek
Guest
Thu Mar 02, 2017 10:45 am
W dniu 2017-03-02 o 10:06, J.F. pisze:
Quote:
Nowy
akumulator nie zawiedzie pod warunkiem, że układ ładowania jest sprawny,
rozrusznik takoż i nie zostawimy samochodu na światłach :)
Jak jednak zawiedzie - takie pudelko moze sie przydac.
I spelnia role powerbanku do telefonu.
Otóż to - to jest taki gadżet na wypadek "W"
A wychodząc rano z domu przy sporym mrozie
i mając taki cieplutki naładowany akumulatorek w teczce
jest znacznie większa pewność że jednak się odjedzie do/z pracy
nie rozglądając się za kimś życzliwym - zwłaszcza po 2-giej zmianie;)
Cezary GrÄ
dys
Guest
Thu Mar 02, 2017 10:55 am
W dniu 02.03.2017 o 08:09, konsul41@wp.pl pisze:
Quote:
Kup zapasowy mały akumulator, żelowy, wstaw do bagażnika, masz kable to
sobie odpali.
Weź w miarę lekki i wygodny.
Niekiedy w Li..., itp można dokupić urządzenia rozruchowe. Od wielkiego
dzwonu wystarczy na sporadyczne uruchomienie. Po użyciu doładować w domu.
Chyba lepiej nie trzymać w bagażniku na mrozie, ale w domu.
Andrzej W.
Guest
Thu Mar 02, 2017 5:28 pm
W dniu 2017-03-01 o 15:55, Waldek pisze:
Quote:
Wspomniany "wynalazek" wymieniony w pierwszym poście który stanowił
zaczątek dyskusji : - czy to faktycznie może miec baterie 8 Ah
Waga 400g, odliczając kable, obudowę może da z 300g akumulatora co może
się przełożyć na jakieś 40Wh.
Ponieważ to ma działać do 15.1V to jest to raczej konfiguracja 4S czyli
wychodzi poniżej 3Ah na ogniwo, wygląda więc na to, że podawana (w
sposób marketingowy) pojemność może być prawdziwa, choć technicznie
należało by to opisać jako akumulator 14,8V/2,5Ah.
--
AWa.
Waldek
Guest
Thu Mar 02, 2017 9:50 pm
W dniu 2017-03-02 o 17:28, Andrzej W. pisze:
Quote:
W dniu 2017-03-01 o 15:55, Waldek pisze:
Wspomniany "wynalazek" wymieniony w pierwszym poście który stanowił
zaczątek dyskusji : - czy to faktycznie może miec baterie 8 Ah :)
Waga 400g, odliczając kable, obudowę może da z 300g akumulatora co może
się przełożyć na jakieś 40Wh.
Ponieważ to ma działać do 15.1V to jest to raczej konfiguracja 4S czyli
wychodzi poniżej 3Ah na ogniwo, wygląda więc na to, że podawana (w
sposób marketingowy) pojemność może być prawdziwa, choć technicznie
należało by to opisać jako akumulator 14,8V/2,5Ah.
To pociagne temat dalej ;)
W serwisie gadzetomania.pl znalazłem art. na temat tego konkretnego
wynalazku, i tam autor pisze ze zastosowano akumulator litowo-kobaltowy
Hmm ... LiMNC ??
- no ale skoro tak napisał, to pewnie uzyskał takowe info od producenta
Jak dla mnie to trochę "egzotyczny" ten akumulator
nie spotkałem się z takowymi dotąd i nie znam
- prędzej bym się spodziewał wewnątrz LiFePO4
Łoj ...straszny misz-masz jest teraz z tymi ogniwami litowymi

)
http://ep.com.pl/artykuly/10299-Akumulatory_litowe.html
Pozdrawiam
Janusz
Guest
Thu Mar 02, 2017 10:44 pm
W dniu 2017-03-02 o 21:50, Waldek pisze:
Quote:
W dniu 2017-03-02 o 17:28, Andrzej W. pisze:
W dniu 2017-03-01 o 15:55, Waldek pisze:
Wspomniany "wynalazek" wymieniony w pierwszym poście który stanowił
zaczątek dyskusji : - czy to faktycznie może miec baterie 8 Ah :)
Waga 400g, odliczając kable, obudowę może da z 300g akumulatora co może
się przełożyć na jakieś 40Wh.
Ponieważ to ma działać do 15.1V to jest to raczej konfiguracja 4S czyli
wychodzi poniżej 3Ah na ogniwo, wygląda więc na to, że podawana (w
sposób marketingowy) pojemność może być prawdziwa, choć technicznie
należało by to opisać jako akumulator 14,8V/2,5Ah.
To pociagne temat dalej ;)
W serwisie gadzetomania.pl znalazłem art. na temat tego konkretnego
wynalazku, i tam autor pisze ze zastosowano akumulator litowo-kobaltowy
Hmm ... LiMNC ??
Kobaltowe to one są wszystkie, bo to jeden z głównych skłądników tych
aku, litu jest tam co kot napłakał. Ostatnio czytałem artykuł jak to
został wykupiony dość pokazny zapas rudy kobaltu z okazji otwarcia przez
teslę fabryki akumulatorów w USA, spekulanci (tfu inwestorzy

liczą na
poważny skok ceny rudy.
A tu artykuł
http://biznes.onet.pl/wiadomosci/swiat/ft-ruszyl-wyscig-o-zabezpieczenie-dostaw-kobaltu-wykorzystywanego-w-bateriach/8k88mz
--
Pozdr
Janusz
Waldek
Guest
Fri Mar 03, 2017 12:51 am
W dniu 2017-03-02 o 22:44, Janusz pisze:
Ostatnio czytałem artykuł jak to
Quote:
śmiem jednak przypuszczać że te stosunkowo biedne kraje
niezbyt wiele z tego mają dla siebie ;)
Tesla zabiega tez intensywnie o pozysk litu
czytalem o jakimś sporym kontrakcie z Kanadyjska firmą.
Lit wystepuje w wielu miejscach ale problem jest jego niska koncentracja
a proces pozyskiwania dość upierdliwy i niezbyt tani
Waldek
Guest
Fri Mar 03, 2017 1:22 am
W dniu 2017-03-02 o 22:44, Janusz pisze:
Quote:
Kobaltowe to one są wszystkie, bo to jeden z głównych skłądników tych
aku, litu jest tam co kot napłakał.
A przy okazji ... skorygowałem swoją wiedzę
ze w rozmiarze 18650 to już nie max 3400mAh a 4000mAh
- co wczesniej traktowalem jako typowy fejk ;)
(Dokonał tego Panasonic - Anoda ze stopu krzemu)
Positive alectrode - Nickel base High-density
Negative electrode - Silicon base
Capacity - 4.0 Ah
Energy - 13,6 Wh
Energy density - 800wh/L
Mass 54g
Pozdrawiam
J.F.
Guest
Fri Mar 03, 2017 9:34 am
Dnia Fri, 3 Mar 2017 01:22:07 +0100, Waldek napisał(a):
Quote:
W dniu 2017-03-02 o 22:44, Janusz pisze:
Kobaltowe to one są wszystkie, bo to jeden z głównych skłądników tych
aku, litu jest tam co kot napłakał.
A przy okazji ... skorygowałem swoją wiedzę
ze w rozmiarze 18650 to już nie max 3400mAh a 4000mAh
- co wczesniej traktowalem jako typowy fejk ;)
(Dokonał tego Panasonic - Anoda ze stopu krzemu)
Positive alectrode - Nickel base High-density
Negative electrode - Silicon base
Capacity - 4.0 Ah
Energy - 13,6 Wh
Energy density - 800wh/L
Mass 54g
W sprzedazy czy w laboratorium ?
Bo w sprzedazy wsrod markowych ogniw 18650, to raczej 3Ah max ..
jeszcze w z rok temu.
J.
Waldek
Guest
Fri Mar 03, 2017 11:40 am
W dniu 2017-03-03 o 09:34, J.F. pisze:
Quote:
Dnia Fri, 3 Mar 2017 01:22:07 +0100, Waldek napisał(a):
W dniu 2017-03-02 o 22:44, Janusz pisze:
Kobaltowe to one są wszystkie, bo to jeden z głównych skłądników tych
aku, litu jest tam co kot napłakał.
A przy okazji ... skorygowałem swoją wiedzę
ze w rozmiarze 18650 to już nie max 3400mAh a 4000mAh
- co wczesniej traktowalem jako typowy fejk ;)
Bo w sprzedazy wsrod markowych ogniw 18650, to raczej 3Ah max ..
jeszcze w z rok temu.
3400 mAh Panasonica z serii 18650 są dość powszechnie dostepne
A info jest z grudnia 2009 r. W handlu takowych nie spotkałem
zapowiedzi były na rok 2013, więc pewnie są jakieś powody
że na razie nie ma tego na rynku
źródło :
http://news.panasonic.com/global/press/data/en091225-3/en091225-3.html
Pozdrawiam
Kamil
Guest
Mon Mar 06, 2017 11:11 pm
Użytkownik "Waldek" napisał:
Quote:
Otóż to - to jest taki gadżet na wypadek "W"
A wychodząc rano z domu przy sporym mrozie
i mając taki cieplutki naładowany akumulatorek w teczce
jest znacznie większa pewność że jednak się odjedzie do/z pracy
Zakładając, że to urządzenie rzeczywiście działa jak w opisie, choć ten jest
bełkotliwy i niepełny. W co wątpię. Dla mnie jest to grubymi nićmi szyta
ściema. Cos jak perpetum mobile. Nawet zużyty akumulator samochodowy będzie
miał większą pojrmność niz jakieś "cudo" wielkosci pudełka papierosów. A co
do faktów. Miałem 15 letniego Opla diesla i akumulator 5 letni. Nawet przy
20 st mrozu odpalał bez pudła. Sprawny silni, rozrusznik i akumulator
wystarczą. Kto chce byc jeleniem dla oszusta to jego problem.
Co jakis czas pokazują sie reklamy/opisy cudowności a to do oszczędzania
prądu, a to gazu a to czegoś tam. Nie bądźmy naiwniakami.
Pzdr
Kamil
Guest
Mon Mar 06, 2017 11:14 pm
Użytkownik "Waldek" napisał:
Quote:
nie zawsze trafia się szybko
ktoś życzliwy, kto chciałby poświęcić kilka minut swojego cennego czasu
przyślij ją do mnie. Ja znajdę czas

Jeśli żart jest nistosowny to z góry
przepraszam.
Pozdrawiam
Kamil
Guest
Thu Mar 09, 2017 1:30 pm
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał:
Quote:
Nie masz samochodu?
Mam samochód, ale serwis przerzuca ich tak wiele, że mogą sporządzić
statystykę. Pewnie wniosek o którym wspomniałem jest przesadzony jednak o
czymś świadczy.
Pzdr
Goto page Previous 1, 2, 3