Goto page 1, 2 Next
Krzysztof Daniel
Guest
Tue Dec 19, 2006 10:24 am
Witam!
Chcę zbudować własne rozwiązanie Ambilight.
TEORIA_____
Ambilight to system wymyślony przez Philipsa. Polega on na
oświetlaniu ściany bezpośrednio za telewizorem kolorem dominującym
w danej scenie wyświetlanej na telewizorze - całkiem fajny efekt.
Spotykane są 3 rodzaje - mono (jedno podświetlenie), stereo - prawa i
lewa strona świecą niezależnie, surround - dodatkowo jest jeszcze
podświetlenie z góry.
MÓJ CEL______
Chce zbudować układ sterujący zimnymi katodami (niebieską, zieloną
i czerwoną) który na wejście przyjmuje sygnał kompozytowy wideo.
Będę w pełni usatysfakcjonowany rozwiązaniem mono, choć stereo
też może być ;)
KROKI MILOWE______
Z wstępnych przemyśleń wynika, że cały proces powinien przebiegać
mniej więcej tak:
- Sygnał analogowy (kompozytowy - niskiej częstotliwości) jest
przetwarzany na sygnał RGB
- Dla każda z wartości RGB wyliczany jest procent udziału w scenie
- W zależności od zawartości danej barwy wysterowywana jest moc
danej katody
W przypadku rozwiązania stereo trzeba by jeszcze osobno przeliczać
prawą i lewą stronę obrazu - chyba trudniejsze.
I TU APEL______
Szukam ludzi którzy pomogli by mi przy tym projekcie. Wstępnie
chciałem użyć układu BT878 ale to jest układ PCI a ja nie chciał
bym budować całego komputera - chciałbym aby to było w miarę
proste rozwiązanie. Czy ktoś chciałby się przyłączyć?
Jak przeliczyć wartości średnie RGB - zwłaszcza gdyby myśleć o
rozwiązaniu stereo?
Może macie inne sugestie rozwiązań.
Tutaj można zobaczyć projekt dla PC
http://divxstation.com/article.asp?aId=151
- ale ja chciałbym uniknąć PC w tym rozwiązaniu - to ostateczność.
Piotr Gałka
Guest
Tue Dec 19, 2006 10:37 am
Użytkownik "Krzysztof Daniel" <krzysdan@gmail.com> napisał w wiadomości
news:1166520241.871612.246810@48g2000cwx.googlegroups.com...
Z wstępnych przemyśleń wynika, że cały proces powinien przebiegać
mniej więcej tak:
- Sygnał analogowy (kompozytowy - niskiej częstotliwości) jest
przetwarzany na sygnał RGB
- Dla każda z wartości RGB wyliczany jest procent udziału w scenie
Nie znam się na sygnale TV, ale jak RGB są osobno, to czy nie najprościej
jakimiś układami RC uzyskać wartości średnie ?
Dla wersji stereo może doszłyby jakieś klucze sterowane impulsami
synchronizacji poziomej+ układ czasowy odmierzający połowę linii.
P.G.
Krzysztof Daniel
Guest
Tue Dec 19, 2006 11:10 am
Piotr Gałka napisał(a):
Quote:
Nie znam się na sygnale TV, ale jak RGB są osobno, to czy nie najprościej
jakimiś układami RC uzyskać wartości średnie ?
Dla wersji stereo może doszłyby jakieś klucze sterowane impulsami
synchronizacji poziomej+ układ czasowy odmierzający połowę linii.
P.G.
Być może

- grunt żeby to działało szybko

powiedzmy że
zakładam 10 zmian koloru na sekundę.
Maksymilian Dutka
Guest
Tue Dec 19, 2006 11:14 am
Krzysztof Daniel napisał(a):
Quote:
Witam!
Chcę zbudować własne rozwiązanie Ambilight.
(...)
Quote:
Wstępnie
chciałem użyć układu BT878 ale to jest układ PCI a ja nie chciał
bym budować całego komputera - chciałbym aby to było w miarę
proste rozwiązanie.
Nie bardzo rozumie co miałby robić BT878, no chyba żeby zrobić "hosta",
ale to już wyższa jazda.
Quote:
Czy ktoś chciałby się przyłączyć?
hmm, coś tam mogę "grzebnąć" przy tym, ale ostatnio krucho z czasem u
mnie. Jak byś pisał do mnie to usuń z adresu "usun".
Quote:
Jak przeliczyć wartości średnie RGB - zwłaszcza gdyby myśleć o
rozwiązaniu stereo?
Może macie inne sugestie rozwiązań.
Ja bym to zrobił tak: rozłożyć sygnał na RGB, sygnały synchronizacji.
Może to zrobić scalak wyrwany z TV. Wsadzić uC + przetworniki A/C.
Pozostaje tylko napisać proste oprogramowanie.
Można by też bezpośrednio podać sygnał kompozytowy na A/C i resztę
obrabiać na uC, ale wymaga do większej mocy obliczeniowej.
Odnośnie samego przetwornika A/C to widziałem odpowiednie za "grosze",
były one wykorzystywane w projektach oscyloskopów cyfrowych.
Procesor to myślę że jakiś ARM7 powinien się wyrobić z analizą sygnału i
sterowaniem.
To rozwiązanie ma jedną zaletę: czy to będzie mono, stereo, czy 5+1
to nie wpływa to w znaczący sposób na komplikację projektu.
--
Pozdrawiam
Maksymilian Dutka
Martin Lukasik
Guest
Tue Dec 19, 2006 11:49 am
Quote:
To rozwiązanie ma jedną zaletę: czy to będzie mono, stereo, czy 5+1

to
nie wpływa to w znaczący sposób na komplikację projektu.
Eee, nie zebym sie znal, ale zakladajac ze mamy sygnal RGB to czy nie daloby
sie obliczyc wartosci sredniej na podstawie napiecia? Ot A/D i wyswietlic
kolor? Jakas atmega pewnie wystarczy. W "stereo" to juz troche wiecej
zabawy, bo trzeba podzielic ekran na pol i obliczyc kolor dla jednej i
drugiej polowki. A surround to juz w ogole... ;-)
m.
--
Marcin Lukasik, marcin na milea kropka pl
http://milea.pl -- sieci bezprzewodowe
``Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
and those who matter don't mind.''
Maksymilian Dutka
Guest
Tue Dec 19, 2006 12:14 pm
Martin Lukasik napisał(a):
Quote:
To rozwiązanie ma jedną zaletę: czy to będzie mono, stereo, czy 5+1

to
nie wpływa to w znaczący sposób na komplikację projektu.
Eee, nie zebym sie znal, ale zakladajac ze mamy sygnal RGB to czy nie daloby
sie obliczyc wartosci sredniej na podstawie napiecia?
Dało by się, z tym że okres "całkowania" musiałby wynosić 1/50sek, ew.
wielokrotność inaczej efekt może niebyć zbyt dobry.
Quote:
Ot A/D i wyswietlic
kolor?
Po co A/D ?
Quote:
Jakas atmega pewnie wystarczy.
To zależy do czego ;)
Quote:
W "stereo" to juz troche wiecej
zabawy, bo trzeba podzielic ekran na pol i obliczyc kolor dla jednej i
drugiej polowki. A surround to juz w ogole...
W rozwiązaniu które zaproponowałem to teoretycznie można by obliczać
średnią kolorów powiedzmy w bloku 10x10px.
--
Pozdrawiam
Maksymilian Dutka
Krzysztof Daniel
Guest
Tue Dec 19, 2006 12:30 pm
Maksymilian Dutka napisał(a):
Quote:
Martin Lukasik napisał(a):
Dało by się, z tym że okres "całkowania" musiałby wynosić 1/50sek, ew.
wielokrotność inaczej efekt może niebyć zbyt dobry.
Dokładnie, dodatkowo to musi mieć chyba jakąś bezwładność żeby
za bardzo nie migało - to ma robić płynne tło a nie zamęczyć oczy
:)
Ach. Nie wspomniałem - budget na sterownik to maksymalnie jakieś 220
PLN
--
pozdrawiam
Krzysztof Daniel
Greg(G.Kasprowicz)
Guest
Tue Dec 19, 2006 12:32 pm
Quote:
Jak przeliczyć wartości średnie RGB - zwłaszcza gdyby myśleć o
rozwiązaniu stereo?
dekoder jednukladowy Philipsa + sepearator synchronizacji
np TDA3561 + BA7046 - mozna kupic lub wyciagnac ze starego TV
dalej umeiszczamy filtry RC + ew przed nimi timer 32us (NE555) i
klucze(CD4066) aby oddzielic strone lewa i prawa + ew nastepny timer 10ms +
klucze aby oddzielic gore-dol
sygnaly analogowe podajemy na kontrolery CCFL np firmy IR, ktore zapewnia
ladna modulacje jasnosci w trybie pradowym
stosowanie procka, A/D, D/A IMHO to tylko komplikowanie i podrazanie
rozwiazania ze wzgledu na wymagana spora moc obliczeniowa
J.F.
Guest
Tue Dec 19, 2006 2:39 pm
On 19 Dec 2006 02:10:37 -0800, Krzysztof Daniel wrote:
Quote:
Piotr Gałka napisał(a):
Nie znam się na sygnale TV, ale jak RGB są osobno, to czy nie najprościej
jakimiś układami RC uzyskać wartości średnie ?
Dla wersji stereo może doszłyby jakieś klucze sterowane impulsami
synchronizacji poziomej+ układ czasowy odmierzający połowę linii.
Być może

- grunt żeby to działało szybko

powiedzmy że
zakładam 10 zmian koloru na sekundę.
A na pewno tak szybko chcesz ? Bo duze migajace plaszczyzny
to nie jest to co oko lubi najbardziej :-)
Podobnie nie wiem czy CCFL to najlepszy wybor - moze jednak zestaw
LED ?
J.
AW
Guest
Tue Dec 19, 2006 2:57 pm
Czuje chlopaki, ze za bardzo kombinujecie :)
Nie wystarczy poprostu sygnalem RGB bezposrednio sterowac katody?
Przepusic sygnal przez prosty wzmacniacz z jakas pojemnoscia na wyjsciu,
zeby ograniczyc szybkosc zmian sygnalu. Sredni poziom sygnalu na wyjsciu
dla kazdego koloru bedzie mniej wiecej tym co widac na ekranie. I tyle
potrzeba do wersji mono. Do stereo wystarczy dodac uklad czasowy (32uS)
wyzwalany inpulsami synchronizacji poziomej, ktory bedzie przelaczal
pomiedzy katodami lewej i prawej strony. I tyle :)
A.
Krzysztof Daniel
Guest
Tue Dec 19, 2006 3:10 pm
Quote:
A na pewno tak szybko chcesz ? Bo duze migajace plaszczyzny
to nie jest to co oko lubi najbardziej
Cóż - obraz filmu nie miga najczęsciej zbyt agresywnie (barwy nie
zmieniają się aż tak) i ja chciałbym właśnie uzyskać efekt
płynności - nie migotania. Z drugiej strony jak jest czerowno - to ma
byc czerwono - jak sie sciemni - ma się ściemnic a nie wyć na
czerwono przy czarnej scenie.
Quote:
Podobnie nie wiem czy CCFL to najlepszy wybor - moze jednak zestaw
LED ?
Jestem otwarty na sugestie
Tygrysek
Guest
Tue Dec 19, 2006 3:12 pm
Użytkownik "Martin Lukasik" <marcin@milea.pl.i.hate.this.spam> napisał w
wiadomości news:4700d$4587c44f$c1263429$21066@ZOO.CO.UK...
Quote:
To rozwiązanie ma jedną zaletę: czy to będzie mono, stereo, czy 5+1

to
nie wpływa to w znaczący sposób na komplikację projektu.
Eee, nie zebym sie znal, ale zakladajac ze mamy sygnal RGB to czy nie
daloby sie obliczyc wartosci sredniej na podstawie napiecia? Ot A/D i
wyswietlic kolor? Jakas atmega pewnie wystarczy. W "stereo" to juz troche
wiecej zabawy, bo trzeba podzielic ekran na pol i obliczyc kolor dla
jednej i drugiej polowki. A surround to juz w ogole...
Coś mi się wydaje że to musi być średnia ważona - kolory przy krawędziach
ekranu powinny mieć większy wpływ na kolor podświwtlenia, niż kolory bliżej
środka ekranu. Ew. należałoby wziąć średnią z wąskiego paska przy krawędzi,
ale IMO nie średnią z całej połowy ekranu! Co nie oznacza że trzeba stosować
mikrokontrolery...
Pozdrawiam
Tygrysek
Maksymilian Dutka
Guest
Tue Dec 19, 2006 3:26 pm
Tygrysek napisał(a):
Quote:
Użytkownik "Martin Lukasik" <marcin@milea.pl.i.hate.this.spam> napisał w
wiadomości news:4700d$4587c44f$c1263429$21066@ZOO.CO.UK...
To rozwiązanie ma jedną zaletę: czy to będzie mono, stereo, czy 5+1

to nie wpływa to w znaczący sposób na komplikację projektu.
Eee, nie zebym sie znal, ale zakladajac ze mamy sygnal RGB to czy nie
daloby sie obliczyc wartosci sredniej na podstawie napiecia? Ot A/D i
wyswietlic kolor? Jakas atmega pewnie wystarczy. W "stereo" to juz
troche wiecej zabawy, bo trzeba podzielic ekran na pol i obliczyc
kolor dla jednej i drugiej polowki. A surround to juz w ogole... ;-)
Coś mi się wydaje że to musi być średnia ważona - kolory przy
krawędziach ekranu powinny mieć większy wpływ na kolor podświwtlenia,
niż kolory bliżej środka ekranu. Ew. należałoby wziąć średnią z wąskiego
paska przy krawędzi, ale IMO nie średnią z całej połowy ekranu! Co nie
oznacza że trzeba stosować mikrokontrolery...
Właśnie w takiej sytuacji objawia się moc mikrokontrolerów, na 100% nie
wiadomo jak to zrobić a każda zmiana w układzie analogowym to
przeprojektowanie części układu, zmiana w układzie z uC najcześciej
sprowadza się do modyfikacji programu, co jest tańsze i szybsze.
--
Pozdrawiam
Maksymilian Dutka
Martin Lukasik
Guest
Tue Dec 19, 2006 3:27 pm
Quote:
Dokładnie, dodatkowo to musi mieć chyba jakąś bezwładność żeby
za bardzo nie migało - to ma robić płynne tło a nie zamęczyć oczy
"Bezwladnosc" to ja zapewnilbym mu kondziolkiem :-)
m.
--
Marcin Lukasik, marcin na milea kropka pl
http://milea.pl -- sieci bezprzewodowe
``Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
and those who matter don't mind.''
Martin Lukasik
Guest
Tue Dec 19, 2006 3:30 pm
Quote:
Nie wystarczy poprostu sygnalem RGB bezposrednio sterowac katody?
Przepusic sygnal przez prosty wzmacniacz z jakas pojemnoscia na wyjsciu,
zeby ograniczyc szybkosc zmian sygnalu. Sredni poziom sygnalu na wyjsciu
dla kazdego koloru bedzie mniej wiecej tym co widac na ekranie. I tyle
potrzeba do wersji mono. Do stereo wystarczy dodac uklad czasowy (32uS)
wyzwalany inpulsami synchronizacji poziomej, ktory bedzie przelaczal
pomiedzy katodami lewej i prawej strony. I tyle
No, wlasnie o to mniej-wiecej chodzilo, tylko nie wypilem rano kawy i sie
nie obudzilem :-)
m.
--
Marcin Lukasik, marcin na milea kropka pl
http://milea.pl -- sieci bezprzewodowe
``Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
and those who matter don't mind.''
Goto page 1, 2 Next