Goto page Previous 1, 2
Irek N.
Guest
Tue May 18, 2010 8:01 pm
Quote:
Pomijając fakt że w co nowszych alternatorach regulator jest po prostu
wbudowany w szczotkotrzymacz i jak się nie kupi regulatora to się nie ma
szczotkotrzymacza - chyba ze uszkodzony regulator rozebrać...
Gorzej Darku, czasami wymaga sterowania z kompa pokładowego, inaczej nie
dygnie.
Miłego.
__
Irek.N.
Dariusz K. Ładziak
Guest
Tue May 18, 2010 9:28 pm
Użytkownik Irek N. napisał:
Quote:
Pomijając fakt że w co nowszych alternatorach regulator jest po prostu
wbudowany w szczotkotrzymacz i jak się nie kupi regulatora to się nie
ma szczotkotrzymacza - chyba ze uszkodzony regulator rozebrać...
Gorzej Darku, czasami wymaga sterowania z kompa pokładowego, inaczej nie
dygnie.
Czyli bez kontrolera CAN nie idzie?
--
Darek
Irek N.
Guest
Tue May 18, 2010 9:45 pm
Quote:
Czyli bez kontrolera CAN nie idzie?
Z can-em nie widziałem jeszcze, ale sterowany sygnałem ala PWM - dosyć
często. Jest też odmiana robiąca chwilowo za silnik, ale to już nie
należy alternatorem nazywać chyba ;)
Miłego.
__
Irek.N.
Dariusz K. Ładziak
Guest
Wed May 19, 2010 7:48 am
Użytkownik Irek N. napisał:
Quote:
Czyli bez kontrolera CAN nie idzie?
Z can-em nie widziałem jeszcze, ale sterowany sygnałem ala PWM - dosyć
często. Jest też odmiana robiąca chwilowo za silnik, ale to już nie
należy alternatorem nazywać chyba
No ale z alternatora silnika nie zrobisz nie dobierając się do uzwojeń
stojana - to jakby ciut więcej niż regulator prądu wzbudzenia. Trzeba
uzwojenia przez trójfazowy falownik (jeśli dorywczo - można na chama
prostokątem ale jeśli do dłuższej pracy to już trzeba sinus robić bo
straty w rdzeniu oraz szarpanie momentem przy prostokącie są znaczne).
Inna sprawa ze przy odpowiednim sterowaniu falownik można rozbudować do
dwukierunkowego konwertera AC-DC i trochę energii oszczędzić na spadkach
napięcia (na mosfetach w tym zakresie napięć mogą być mniejsze niż na
diodach)
--
Darek
Marek Lewandowski
Guest
Wed May 19, 2010 11:15 am
On May 18, 10:01 pm, "Irek N." <ja...@taki.tajny.jest> wrote:
Quote:
Pomijając fakt że w co nowszych alternatorach regulator jest po prostu
wbudowany w szczotkotrzymacz i jak się nie kupi regulatora to się nie ma
szczotkotrzymacza - chyba ze uszkodzony regulator rozebrać...
Gorzej Darku, czasami wymaga sterowania z kompa pokładowego, inaczej nie
dygnie.
W Jelczu?...
Marek
Papa5merf
Guest
Wed May 19, 2010 8:14 pm
Órzytkownik "Michał" napisał:
Quote:
znajomy próbuje zmontować wiatrak, jako że bardziej jest mechanikiem a nie
elektrykiem, to prosił o pomoc, stąd ja proszę dalej:)
Koncepcja jest taka,że do wiatraka przez jakąś tam przekładnię ma być
alternator, albo prądnica ( ponoć alternator potrzebuje wzbudzenia, ale za
to działa już na niższych obrotach), czy ktoś mógłby mi podrzucić jakieś
rozwiązanie na stabilizację napięcia z takiego czegoś - alternator, albo
prądnica?
Alternator ma być od jelcza, 24V jeśli to ma znaczenie:) Nie wiem
dlaczegio nie chce używać stabilizatora z samochodu, ale nie chce:)
zwykły mostek prostowniczy załatwi sprawę, ewentualnie 3 jeśli to prądnica
3fazowa, lub najpeościej użyć tego gotofca z samochodu z kturego pochodzi ta
prądnica:O)
najważniejszą sprawą jest dobranie przekłądni tak aby ta prądnica się w
miarę szybko kręciła, ale to da się zrobić eksperymentalnie:O)
p.s. po co chcesz ładować ten akumulator? czyli do czego wykożystać tą
energię?
bo może się okazać że szkoda tej mocy marnować na straty w prostowaniu i
ładowaniu i lepiej wykożystać ją do ogrzewania ciepłej wody przez grzałkę w
bojlerze:O)
Irek N.
Guest
Wed May 19, 2010 8:41 pm
Quote:
W Jelczu?...
Marek, w Jelczu to teraz wybory na głowie ;)
Miłego.
Irek.N.
Irek N.
Guest
Wed May 19, 2010 8:54 pm
System który oglądałem był połączeniem alternatora i rozrusznika. Budową
oczywiście nie przypominało to ani jednego, ani drugiego...
Ot po prostu trochę elektroniki mocy podłączonej w zasadzie
szynoprzewodami (zintegrowane z mechaniką na sztywno) do silnika 3f
(pewnie synchroniczny). Jedyne co mnie trochę rozwaliło to koło pasowe -
już widzę rozruch przez paseczek. :)
Miłego.
__
Irek.N.
Goto page Previous 1, 2