Goto page Previous 1, 2, 3, 4 Next
Dariusz K. Ładziak
Guest
Sun Dec 13, 2009 4:12 pm
Użytkownik DJ napisał:
Quote:
On 2009-12-13 14:42:51 +0100, "Zibi-Gliwice" <zjura@sownet.pl> said:
To ja dorzucę jeszcze inną metodę:
W płomieniu zapalniczki, miedź raczej się nie stopi, albo bardzo
trudno i będzie
przy topieniu nieźle świecić, (ponad 1000'C)
Jeśli cienki drucik, to miedź topiąc się będzie formować kulkę na końcu.
Aluminium w analogicznej sytuacji chyba nie stworzy kulki, raczej
stopiony kawałek odpadnie.
O - i to jest dobra wskazówka, nie przyszło mi do głowy ale faktycznie
zgadza się z moimi doświadczeniami.
--
Darek
henry1
Guest
Sun Dec 13, 2009 5:42 pm
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości
news:hg2nrh$onr$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
skalpel + Al + NaOH -> wydzielanie wodoru
skalpel + Cu + NaOH -> brak wydzielania wodoru
Ale Cu jest trawione w NaOH ?
Nie jest.
I to może być łatwa i skuteczna metoda. Dzięki za podpowiedź.
--
P. Jankisz
Można w kwasie azotowym. Miedź zabarwi go na niebieskawy kolor
i będzie się lekko "gotować " przy aluminium brak powyższych reakcji.
Pzdr
PeJot
Guest
Sun Dec 13, 2009 7:04 pm
Dariusz K. Ładziak pisze:
Quote:
Drut aluminiowy po uszkodzeniu termicznym emalii powinien się rozpuścić
z szumem w stężonym ługu (np. w mocno za mocnym wywoływaczu do emulsji
POZITIV-2000.
Bliżej mi do galwanizerni, a tam zdaje się używają tego do czernienia.
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
J.F.
Guest
Sun Dec 13, 2009 7:43 pm
On Sun, 13 Dec 2009 18:41:10 +0000 (UTC), Verox wrote:
Quote:
On Sun, 13 Dec 2009 13:21:39 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał:
Airbus A380 ma okablowanie z aluminiu zamiast z miedzi. Tak jak bloki
budowane za Gomułki. Ale to po to, żeby był lżejszy, a nie żeby było
taniej (jak w budownictwie z PRL).
Jak sobie przypomne te instalacje z ALU... to mnie trafia.
Ciekawe czy te w Airbusie lepiej zrobione ..
J.
PeJot
Guest
Sun Dec 13, 2009 7:48 pm
J.F. pisze:
Quote:
Ciekawe czy te w Airbusie lepiej zrobione ..
Ciekawe w ogóle jak to łączyli.
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
PeJot
Guest
Sun Dec 13, 2009 8:11 pm
Jarosław Sokołowski pisze:
Quote:
Pan PeJot napisał:
Ciekawe czy te w Airbusie lepiej zrobione ..
Ciekawe w ogóle jak to łączyli.
Podobno na początku w ogóle nie mogli połączyć, bo w planach narysowali
za krótkie i nie sięgało.
I sztukowali, łącząc na skręta ? ;)
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
Verox
Guest
Sun Dec 13, 2009 8:41 pm
On Sun, 13 Dec 2009 13:21:39 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał:
Quote:
Pan PeJot napisał:
Aluminium. Nie widziałeś drutów nawojowych, średnic rzędu 0.x mm,
zrobionych z aluminium ?
Mowiac szczerze to jeszcze nie widzialem. Slyszec slyszalem, ale nei
widzialem, albo nie zwrocilem uwagi.
To sie oplaca ?
Skoro producent ( silnika ) stosuje, to pewne tak. Ale wyrób wygląda
na optymalizowany pod kątem kosztów, a nie sprawności.
Airbus A380 ma okablowanie z aluminiu zamiast z miedzi. Tak jak bloki
budowane za Gomułki. Ale to po to, żeby był lżejszy, a nie żeby było
taniej (jak w budownictwie z PRL).
Jak sobie przypomne te instalacje z ALU... to mnie trafia.
--
[tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB
Proud to be 100 percent microsoft free. op. Tomek
Jarosław Sokołowski
Guest
Sun Dec 13, 2009 9:08 pm
Pan J.F napisał:
Quote:
Airbus A380 ma okablowanie z aluminiu zamiast z miedzi. Tak jak bloki
budowane za Gomułki. Ale to po to, żeby był lżejszy, a nie żeby było
taniej (jak w budownictwie z PRL).
Jak sobie przypomne te instalacje z ALU... to mnie trafia.
Ciekawe czy te w Airbusie lepiej zrobione ..
Tak ogólnie, to elektryka tego samolotu jest jedną z głównych przyczyn
kilkuletniego opóźnienia dostaw (akurat wczoraj dostarczono do Emirates
21 komercyjny egzemplarz, a powinno już latać dobrze ponad sto maszyn).
--
Jarek
Jarosław Sokołowski
Guest
Sun Dec 13, 2009 9:09 pm
Pan PeJot napisał:
Quote:
Ciekawe czy te w Airbusie lepiej zrobione ..
Ciekawe w ogóle jak to łączyli.
Podobno na początku w ogóle nie mogli połączyć, bo w planach narysowali
za krótkie i nie sięgało.
--
Jarek
Jarosław Sokołowski
Guest
Sun Dec 13, 2009 9:23 pm
Pan PeJot napisał:
Quote:
Ciekawe czy te w Airbusie lepiej zrobione ..
Ciekawe w ogóle jak to łączyli.
Podobno na początku w ogóle nie mogli połączyć, bo w planach
narysowali za krótkie i nie sięgało.
I sztukowali, łącząc na skręta ?
Sciągnęli do fabryki Zenka, co za Gomułki na budowie za elektryka robił.
Ale temu ktoś podpierniczył kombinerki, więc musieli wszystko rysować od
początku i zamawiać na nowo.
-- Jarek
PS
Ten drut z demontażu, to przypadkiem nie od Airbusa?
PeJot
Guest
Sun Dec 13, 2009 9:44 pm
Jarosław Sokołowski pisze:
Quote:
Ten drut z demontażu, to przypadkiem nie od Airbusa?
Chyba że elektryka w Airbusie robiona drutem nawojowym.
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
J.F.
Guest
Mon Dec 14, 2009 3:53 pm
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości
Quote:
Jarosław Sokołowski pisze:
Ten drut z demontażu, to przypadkiem nie od Airbusa?
Chyba że elektryka w Airbusie robiona drutem nawojowym.
Kto wie. gruba izolacja swoje wazy, a na niskie napiecia grubej nie
trzeba :-)
J.
Dariusz K. Ładziak
Guest
Mon Dec 14, 2009 5:04 pm
Użytkownik PeJot napisał:
Quote:
Dariusz K. Ładziak pisze:
Drut aluminiowy po uszkodzeniu termicznym emalii powinien się
rozpuścić z szumem w stężonym ługu (np. w mocno za mocnym wywoływaczu
do emulsji POZITIV-2000.
Bliżej mi do galwanizerni, a tam zdaje się używają tego do czernienia.
Do czernienia stali (oksyda ługowa) używa się mieszaniny wodorotlenku
sodu, azotanu sodu lub potasu i azotynu sodu. A najlepsze technologie
oksydowania przewidują stosowanie trzech kąpieli o różnych stężeniach i
różnych temperaturach pracy.
--
Darek
Jarosław Sokołowski
Guest
Mon Dec 14, 2009 5:24 pm
Pan J.F. napisał:
Quote:
Ten drut z demontażu, to przypadkiem nie od Airbusa?
Chyba że elektryka w Airbusie robiona drutem nawojowym.
Kto wie. gruba izolacja swoje wazy, a na niskie napiecia grubej
nie trzeba
Ciekawe jak w tym Hamburgu czy gdzie tam odróżniają drut nawojowy
z miedzi od aluminiowego.
--
Jarek
j.r.
Guest
Mon Dec 14, 2009 6:13 pm
Jarosław Sokołowski wrote:
Quote:
Ciekawe jak w tym Hamburgu czy gdzie tam odróżniają drut nawojowy
z miedzi od aluminiowego.
Po opisie szpuli
--
pzdr, j.r.
Goto page Previous 1, 2, 3, 4 Next