RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak skutecznie odróżnić drut nawojowy miedziany Cu od aluminiowego Alu?

Drut nawojowy Cu i Alu

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak skutecznie odróżnić drut nawojowy miedziany Cu od aluminiowego Alu?

Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

Dariusz K. Ładziak
Guest

Sun Dec 13, 2009 4:12 pm   



Użytkownik DJ napisał:
Quote:
On 2009-12-13 14:42:51 +0100, "Zibi-Gliwice" <zjura@sownet.pl> said:

To ja dorzucę jeszcze inną metodę:

W płomieniu zapalniczki, miedź raczej się nie stopi, albo bardzo
trudno i będzie
przy topieniu nieźle świecić, (ponad 1000'C)

Jeśli cienki drucik, to miedź topiąc się będzie formować kulkę na końcu.
Aluminium w analogicznej sytuacji chyba nie stworzy kulki, raczej
stopiony kawałek odpadnie.

O - i to jest dobra wskazówka, nie przyszło mi do głowy ale faktycznie
zgadza się z moimi doświadczeniami.

--
Darek

henry1
Guest

Sun Dec 13, 2009 5:42 pm   



Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości
news:hg2nrh$onr$1@inews.gazeta.pl...
Quote:

skalpel + Al + NaOH -> wydzielanie wodoru
skalpel + Cu + NaOH -> brak wydzielania wodoru
Ale Cu jest trawione w NaOH ?

Nie jest.

I to może być łatwa i skuteczna metoda. Dzięki za podpowiedź.

--
P. Jankisz


Można w kwasie azotowym. Miedź zabarwi go na niebieskawy kolor
i będzie się lekko "gotować " przy aluminium brak powyższych reakcji.

Pzdr

PeJot
Guest

Sun Dec 13, 2009 7:04 pm   



Dariusz K. Ładziak pisze:

Quote:
Drut aluminiowy po uszkodzeniu termicznym emalii powinien się rozpuścić
z szumem w stężonym ługu (np. w mocno za mocnym wywoływaczu do emulsji
POZITIV-2000.

Bliżej mi do galwanizerni, a tam zdaje się używają tego do czernienia.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

J.F.
Guest

Sun Dec 13, 2009 7:43 pm   



On Sun, 13 Dec 2009 18:41:10 +0000 (UTC), Verox wrote:
Quote:
On Sun, 13 Dec 2009 13:21:39 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał:
Airbus A380 ma okablowanie z aluminiu zamiast z miedzi. Tak jak bloki
budowane za Gomułki. Ale to po to, żeby był lżejszy, a nie żeby było
taniej (jak w budownictwie z PRL).

Jak sobie przypomne te instalacje z ALU... to mnie trafia.

Ciekawe czy te w Airbusie lepiej zrobione ..

J.

PeJot
Guest

Sun Dec 13, 2009 7:48 pm   



J.F. pisze:

Quote:
Ciekawe czy te w Airbusie lepiej zrobione ..

Ciekawe w ogóle jak to łączyli.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

PeJot
Guest

Sun Dec 13, 2009 8:11 pm   



Jarosław Sokołowski pisze:
Quote:
Pan PeJot napisał:

Ciekawe czy te w Airbusie lepiej zrobione ..
Ciekawe w ogóle jak to łączyli.

Podobno na początku w ogóle nie mogli połączyć, bo w planach narysowali
za krótkie i nie sięgało.

I sztukowali, łącząc na skręta ? ;)

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Verox
Guest

Sun Dec 13, 2009 8:41 pm   



On Sun, 13 Dec 2009 13:21:39 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał:
Quote:
Pan PeJot napisał:

Aluminium. Nie widziałeś drutów nawojowych, średnic rzędu 0.x mm,
zrobionych z aluminium ?

Mowiac szczerze to jeszcze nie widzialem. Slyszec slyszalem, ale nei
widzialem, albo nie zwrocilem uwagi.

To sie oplaca ?

Skoro producent ( silnika ) stosuje, to pewne tak. Ale wyrób wygląda
na optymalizowany pod kątem kosztów, a nie sprawności.

Airbus A380 ma okablowanie z aluminiu zamiast z miedzi. Tak jak bloki
budowane za Gomułki. Ale to po to, żeby był lżejszy, a nie żeby było
taniej (jak w budownictwie z PRL).

Jak sobie przypomne te instalacje z ALU... to mnie trafia.

--
[tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB
Proud to be 100 percent microsoft free. op. Tomek

Jarosław Sokołowski
Guest

Sun Dec 13, 2009 9:08 pm   



Pan J.F napisał:

Quote:
Airbus A380 ma okablowanie z aluminiu zamiast z miedzi. Tak jak bloki
budowane za Gomułki. Ale to po to, żeby był lżejszy, a nie żeby było
taniej (jak w budownictwie z PRL).

Jak sobie przypomne te instalacje z ALU... to mnie trafia.

Ciekawe czy te w Airbusie lepiej zrobione ..

Tak ogólnie, to elektryka tego samolotu jest jedną z głównych przyczyn
kilkuletniego opóźnienia dostaw (akurat wczoraj dostarczono do Emirates
21 komercyjny egzemplarz, a powinno już latać dobrze ponad sto maszyn).

--
Jarek

Jarosław Sokołowski
Guest

Sun Dec 13, 2009 9:09 pm   



Pan PeJot napisał:

Quote:
Ciekawe czy te w Airbusie lepiej zrobione ..

Ciekawe w ogóle jak to łączyli.

Podobno na początku w ogóle nie mogli połączyć, bo w planach narysowali
za krótkie i nie sięgało.

--
Jarek

Jarosław Sokołowski
Guest

Sun Dec 13, 2009 9:23 pm   



Pan PeJot napisał:

Quote:
Ciekawe czy te w Airbusie lepiej zrobione ..
Ciekawe w ogóle jak to łączyli.

Podobno na początku w ogóle nie mogli połączyć, bo w planach
narysowali za krótkie i nie sięgało.

I sztukowali, łącząc na skręta ? Wink

Sciągnęli do fabryki Zenka, co za Gomułki na budowie za elektryka robił.
Ale temu ktoś podpierniczył kombinerki, więc musieli wszystko rysować od
początku i zamawiać na nowo.

-- Jarek

PS
Ten drut z demontażu, to przypadkiem nie od Airbusa?

PeJot
Guest

Sun Dec 13, 2009 9:44 pm   



Jarosław Sokołowski pisze:
Quote:

Ten drut z demontażu, to przypadkiem nie od Airbusa?

Chyba że elektryka w Airbusie robiona drutem nawojowym.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

J.F.
Guest

Mon Dec 14, 2009 3:53 pm   



Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości
Quote:
Jarosław Sokołowski pisze:
Ten drut z demontażu, to przypadkiem nie od Airbusa?

Chyba że elektryka w Airbusie robiona drutem nawojowym.

Kto wie. gruba izolacja swoje wazy, a na niskie napiecia grubej nie
trzeba :-)

J.

Dariusz K. Ładziak
Guest

Mon Dec 14, 2009 5:04 pm   



Użytkownik PeJot napisał:
Quote:
Dariusz K. Ładziak pisze:

Drut aluminiowy po uszkodzeniu termicznym emalii powinien się
rozpuścić z szumem w stężonym ługu (np. w mocno za mocnym wywoływaczu
do emulsji POZITIV-2000.

Bliżej mi do galwanizerni, a tam zdaje się używają tego do czernienia.

Do czernienia stali (oksyda ługowa) używa się mieszaniny wodorotlenku
sodu, azotanu sodu lub potasu i azotynu sodu. A najlepsze technologie
oksydowania przewidują stosowanie trzech kąpieli o różnych stężeniach i
różnych temperaturach pracy.

--
Darek

Jarosław Sokołowski
Guest

Mon Dec 14, 2009 5:24 pm   



Pan J.F. napisał:

Quote:
Ten drut z demontażu, to przypadkiem nie od Airbusa?
Chyba że elektryka w Airbusie robiona drutem nawojowym.

Kto wie. gruba izolacja swoje wazy, a na niskie napiecia grubej
nie trzeba Smile

Ciekawe jak w tym Hamburgu czy gdzie tam odróżniają drut nawojowy
z miedzi od aluminiowego.

--
Jarek

j.r.
Guest

Mon Dec 14, 2009 6:13 pm   



Jarosław Sokołowski wrote:

Quote:
Ciekawe jak w tym Hamburgu czy gdzie tam odróżniają drut nawojowy
z miedzi od aluminiowego.

Po opisie szpuli Smile
--
pzdr, j.r.

Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak skutecznie odróżnić drut nawojowy miedziany Cu od aluminiowego Alu?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map