RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak skutecznie naprawić zerwane przewody w wiązce drzwi kierowcy 8-letniego auta?

Zerwane przewody w aucie - jak naprawi

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak skutecznie naprawić zerwane przewody w wiązce drzwi kierowcy 8-letniego auta?

Goto page Previous  1, 2, 3

Jakub Rakus
Guest

Sun Feb 15, 2015 6:36 pm   



On 14.02.2015 17:42, PeJot wrote:
Quote:
Czołem. W moim aucie po 8 latach eksploatacji

Czas najwyższy sprzedać auto. Za chwilę zaczną się sypać inne rzeczy.

--
Pozdrawiam
Jakub Rakus

PeJot
Guest

Sun Feb 15, 2015 8:38 pm   



W dniu 2015-02-15 o 19:43, Tornad pisze:

Quote:
Nie wiem jaki Pytajnik ma samochod ale na pewno nie jest to product zadnej z tych firm, ktore wymienilem.

Celowo nie podam jaka to marka, bo dyskusja pójdzie w nijaką stronę.
ZTCW awarie związane z elektryką, ściślej z wiązkami przewodów w 7, 8
letnich samochodach nie są jakimś ewenementem, bez względu na markę.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Tornad
Guest

Sun Feb 15, 2015 8:43 pm   



On Sunday, February 15, 2015 at 12:36:48 PM UTC-5, Jakub Rakus wrote:
Quote:
On 14.02.2015 17:42, PeJot wrote:
Czołem. W moim aucie po 8 latach eksploatacji

Czas najwyższy sprzedać auto. Za chwilę zaczną się sypać inne rzeczy.

Jakub Rakus

I to jest chyba najlepsze rozwiazanie.
Samochod ma wady fabryczne, musi co zostal zaprojektowany przez miernych fachowcow.
Problem jest mi bliski gdyz sam w swoim nissanie "patfajgerze" instalowalem nowe drzwi. Te od strony kierowcy, ktore zostaly normalnie zaje...ne. Gruba wiazka przewodow (ze 40 sztuk) byla "fachowo" odcieta. Polutowalem je mijankowo na styk (aby nie pogrubiac wiazki), okrecilem tasma i juz 5 lat wszystko dziala.
Ale nie o tym. Otoz zarowno w nissanach jak rowniez w tojotach oraz mazdach, problem zostal rozwiazany w ten sposob, ze otwory w karoserii w stosunku do otworu w drzwiach sa przesuniete w pionie o okolo 10 cm. Dzieki temu te wiazki w czasie otwieraniua i zamykania drzwi pracuja na skrecanie a nie na zginanie. Oczywiscie wiazka przewodow jest chroniona przez gumowa ksztaltke, w ktorej to skrecanie zachodzi.
Nie wiem jaki Pytajnik ma samochod ale na pewno nie jest to product zadnej z tych firm, ktore wymienilem.
Pzdr.
Tornad

PeJot
Guest

Sun Feb 15, 2015 8:46 pm   



W dniu 2015-02-15 o 13:12, Robert Wańkowski pisze:
Quote:
"PeJot"
we wiązce jest ze 30 żył
Co tam jest w drzwiach, że tyle przewodów? Centralka telefoniczna? Smile

Elektryka szyb i lusterek ze sterowaniem, siłownik zamka, głośnik... W
sumie 2 czy 3 przewody mają konkretny przekrój, reszta to drobnica.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

J.F.
Guest

Mon Feb 16, 2015 1:26 pm   



Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mbntt8$3t1$1@node2.news.atman.pl...
Quote:
Czołem. W moim aucie po 8 latach eksploatacji zerwały się pojedyncze
żyły w wiązce idącej od karoserii do drzwi kierowcy.
[...]
strony obawiam się że za jakiś czas zerwaniu ulegnie kolejny przewód,
np. od centralnego zamka, czyli może jednak warto zdjąć tapicerkę
drzwi położyć nową wiązkę, choć podejrzewam że to dłuższa robota.
Nowa wiązka w ASO to jedyne 350 złotych :

350 zl / 8 lat to nie jest jakas wielka kwota.

Obawiam sie tylko, ze roboty przy wymianie bedzie znacznie wiecej.
Cos w tej wiazce wskazuje ze ma jakies gniazdo blisko drzwi, czy
trzeba bedzie pol samochodu rozebrac ?

J.

J.F.
Guest

Mon Feb 16, 2015 2:31 pm   



Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości
W dniu 2015-02-15 o 19:43, Tornad pisze:
Quote:
Nie wiem jaki Pytajnik ma samochod ale na pewno nie jest to product
zadnej z tych firm, ktore wymienilem.

Celowo nie podam jaka to marka, bo dyskusja pójdzie w nijaką stronę.
ZTCW awarie związane z elektryką, ściślej z wiązkami przewodów w 7, 8
letnich samochodach nie są jakimś ewenementem, bez względu na markę.

Elektryka tak, ale niekoniecznie z winy przewodow.

IMO - wiekszosc samochodow ma tak jak Tornad pisze - wiazka w szparze
idzie w pionie, skreca sie przy tym swobodnie.

Zginanie to jakis ewenement, i owocowalby chyba takze jakimis
przecieciami.

J.

PeJot
Guest

Mon Feb 16, 2015 3:54 pm   



W dniu 2015-02-16 o 13:26, J.F. pisze:

Quote:
350 zl / 8 lat to nie jest jakas wielka kwota.

Zgadza się.
Quote:

Obawiam sie tylko, ze roboty przy wymianie bedzie znacznie wiecej.
Cos w tej wiazce wskazuje ze ma jakies gniazdo blisko drzwi, czy trzeba
bedzie pol samochodu rozebrac ?

Nie. Co najwyżej tapicerkę drzwi kierowcy.

--
P.Jankisz

vokal
Guest

Mon Feb 16, 2015 7:28 pm   



PeJot wrote:
Quote:
Czołem. W moim aucie po 8 latach eksploatacji zerwały się pojedyncze
żyły w wiązce idącej od karoserii do drzwi kierowcy. Wiązka pracuje
na zginanie, nie na skręcanie. Pytanie jak to naprawić, ale tak żeby
wytrzymało przynajmniej kilka lat i zrobić to bez rozbierania
tapicerki, bo miejsce przerwania jest widoczne po odsunięciu gumowej
osłony. Najprostsze rozwiązanie to polutować żyły w miejscu
przełamania i zabezpieczyć krótkim termokurczem, ale obawiam się że
za chwilę żyły popękają na wejściu do termokurcza. Inny pomysł to
wstawienie pomiędzy zerwane końce dodatkowego kawałka nowego
przewodu, zabezpieczenie miejsc łączenia termokurczami i upchanie
nadmiaru kabli w drzwiach i karoserii tak by w gumowej osłonie
pracował *nowy* odcinek przewodu. Z drugiej strony obawiam się że za
jakiś czas zerwaniu ulegnie kolejny przewód, np. od centralnego
zamka, czyli może jednak warto zdjąć tapicerkę drzwi położyć nową
wiązkę, choć podejrzewam że to dłuższa robota. Nowa wiązka w ASO to
jedyne 350 złotych :

W Skodzie miałem problem z łamaniem przewodów.
W końcu w drzwiach przewierciłem drugi otwór, ok 10 cm niżej od tego w
słupku i przez ten drugi puściłem wiązkę, żeby pracowała na skręcanie a nie
zginanie..
Wprawdzie kostki tam nie było, ale można ją wsadzić w drzwi pod tapicerkę i
jakoś umocować, żeby nie stukała.
Otwory trzeba koniecznie uszczelnić, żeby nie zaciekało.

--
Pozdrawiam
DJ

PeJot
Guest

Mon Feb 16, 2015 7:54 pm   



W dniu 2015-02-16 o 19:28, vokal pisze:

Quote:
W Skodzie miałem problem z łamaniem przewodów.
W końcu w drzwiach przewierciłem drugi otwór, ok 10 cm niżej od tego w
słupku i przez ten drugi puściłem wiązkę, żeby pracowała na skręcanie a nie
zginanie..

Pomysł ciekawy. Tapicerka drzwi łatwo dała się zdjąć, niestety nie
bardzo mam dostęp od środka karoserii bez wybebeszenia połowy plastików.
To nie pogoda na taką robotę.

Quote:
Otwory trzeba koniecznie uszczelnić, żeby nie zaciekało.

Wypadało by dać jakąś gumową harmonijkę ?
Quote:



--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

vokal
Guest

Tue Feb 17, 2015 8:28 am   



PeJot wrote:
Quote:
W dniu 2015-02-16 o 19:28, vokal pisze:

W Skodzie miałem problem z łamaniem przewodów.
W końcu w drzwiach przewierciłem drugi otwór, ok 10 cm niżej od tego
w słupku i przez ten drugi puściłem wiązkę, żeby pracowała na
skręcanie a nie zginanie..

Pomysł ciekawy. Tapicerka drzwi łatwo dała się zdjąć, niestety nie
bardzo mam dostęp od środka karoserii bez wybebeszenia połowy
plastików. To nie pogoda na taką robotę.

Otwory trzeba koniecznie uszczelnić, żeby nie zaciekało.

Wypadało by dać jakąś gumową harmonijkę ?

Możesz dać peszel gumowy, albo zwykłą owijkę. Miałem na myśli raczej
uszczelnienie otworu w drzwiach.

--
Pozdrawiam
DJ

Tornad
Guest

Tue Feb 17, 2015 5:01 pm   



On Monday, February 16, 2015 at 1:54:56 PM UTC-5, PeJot wrote:
Quote:
W dniu 2015-02-16 o 19:28, vokal pisze:


Quote:
Pomysł ciekawy. Tapicerka drzwi łatwo dała się zdjąć, niestety nie
bardzo mam dostęp od środka karoserii bez wybebeszenia połowy plastików.
To nie pogoda na taką robotę.
Otwory trzeba koniecznie uszczelnić, żeby nie zaciekało.

Wypadało by dać jakąś gumową harmonijkę ?

To nie jest pomysl tylko powszechnie stosowane rozwiazanie. A ze w Twoim aucie
tego nima to miej pretensje do fabryki. Chyba, ze to jest jakas samorobka to
do majsterkowicza.
Wejdz na Ebay czy inne Allegro wiwacze i tam znajdziesz taka gumowa harmonijke.
Polecam mazde. Kupisz ja za kilkanascie zl. Potem wywiercisz we framudze drzwi nowy otwor tak aby ona pasowala. O ile oczywiscie pomiedzy drzwiami a karoseria jest odpowiedniej szerokosci szpara.

Ja bym tak zrobil. A potem zrobil zdjecie i wysla do fabryki aby ten ewidentny
blad konstrukcyjny poprawila. Chlopcy zapewne nie wiedzieli, ze kazdy material
sie meczy. Miedz zginana, nawet w zakresie sprezystym, utwardza sie i po
kilkunastu tysiacach zgiec - lamie. Do tego dochodza drgania, zmiany
temperatury a i izolacja przewodow z czasem tez zmienia swoje parametry, tez
sie utwardza i peka.

Ale Ty, oczywiscie wszystkonajlepiejwiedzacy, zrobisz i tak po swojemu, wiec powodzenia.

Tornad

PeJot
Guest

Tue Feb 17, 2015 6:23 pm   



W dniu 2015-02-17 o 16:01, Tornad pisze:

Quote:
Ale Ty, oczywiscie wszystkonajlepiejwiedzacy, zrobisz i tak po swojemu, wiec powodzenia.

Gdybym był wszystkowiedzący tobym się tu nie pytał, tym niemniej dzięki
wszystkim za wyjaśnienia. I tak z robotą muszę poczekać - nie mam garażu
w którym mógłbym zostawić otwarte auto, a na zewnątrz teraz to nie
robota. Pomysł z własną wiązką, pracującą na skręcanie mi się podoba,
ale aby się dostać do elektryki od strony nadwozia musiałbym rozbebeszyć
stosy plastików, a to już mi się zdecydowanie nie podoba. Na razie auto
pojeździ bez elektrycznych szyb do wiosny.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Goto page Previous  1, 2, 3

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak skutecznie naprawić zerwane przewody w wiązce drzwi kierowcy 8-letniego auta?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map