Goto page Previous 1, 2, 3 Next
PeJot
Guest
Sun Feb 15, 2015 10:22 am
W dniu 2015-02-15 o 09:42, PiteR pisze:
Quote:
Na razie nie mam *czasu* ani warunków, ale tapicerka na drzwiach
wydaje się łatwa do zdemontowania. Pytanie co dalej zrobić ?
Sztukować całą wiązkę ?
Rozetnij wiazkę, wywal tę czarną owijkę. Tylko urwane żyły wycofaj do
kabiny i wtaw nowe przewody po 30cm.
Wiązka wchodzi nadwozia poprzez *złącze*, więc wepchanie nadmiaru
przewodu z tej strony odpada.
Quote:
W żadnym razie nie nawal grubo koszulek termokurczliwych bo zrobisz
sztywny kucyk który zaraz znowu pęknie.
Tyle to wiem, ale nie bardzo widzę inne rozwiązanie jak tylko lutowanie
do oryginalnego złącza - nie mam szans na inną technikę. Coś mi się po,
głowie kołacze, że widziałem *miękkie* koszulki, czarne, prawdopodobnie
z atestem UL.
2ga sprawa: Na razie jest zerwany *jeden* przewód, ~ 1.5 mm^2 od
elektrycznych szyb. Prócz tego we wiązce jest ze 30 żył ~ 0.5 mm^2 i te
wyglądają na zdrowe i miękkie. Skłaniam się do demontażu tapicerki
drzwi, czy jest sens wymieniać *wszystkie* żyły we wiązce, czy tylko te
wyglądające na sztywne ? Odbudowa *całej* wiązki trochę potrwa, w tym
czasie samochód stoi otwarty a nie mam własnego garażu. Na netowym
szrocie taka wiązka kosztuje koło stówy, można ją w spokoju spreparować
i szybko podmienić.
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
PiteR
Guest
Sun Feb 15, 2015 10:46 am
PeJot pisze tak:
Quote:
W dniu 2015-02-15 o 09:42, PiteR pisze:
Na razie nie mam *czasu* ani warunków, ale tapicerka na drzwiach
wydaje się łatwa do zdemontowania. Pytanie co dalej zrobić ?
Sztukować całą wiązkę ?
Rozetnij wiazkę, wywal tę czarną owijkę. Tylko urwane żyły
wycofaj do kabiny i wtaw nowe przewody po 30cm.
Wiązka wchodzi nadwozia poprzez *złącze*, więc wepchanie nadmiaru
przewodu z tej strony odpada.
Ja te złącza wyrzucam całkiem lub łamię i wpycham do kabiny. Wszystko
zależy jak nowy samochód i jak zdesperowany już właściciel. Musisz sam
zdecydować.
Quote:
W żadnym razie nie nawal grubo koszulek termokurczliwych bo
zrobisz sztywny kucyk który zaraz znowu pęknie.
Tyle to wiem, ale nie bardzo widzę inne rozwiązanie jak tylko
lutowanie do oryginalnego złącza - nie mam szans na inną technikę.
Coś mi się po, głowie kołacze, że widziałem *miękkie* koszulki,
czarne, prawdopodobnie z atestem UL.
Daj cienkie prawie przeźroczyste. Przewód cienki i rurka cienka.
np 0.75-1mm2
Quote:
2ga sprawa: Na razie jest zerwany *jeden* przewód, ~ 1.5 mm^2 od
elektrycznych szyb. Prócz tego we wiązce jest ze 30 żył ~ 0.5 mm^2
i te wyglądają na zdrowe i miękkie.
no to nie ruszaj pozostałych
Quote:
Skłaniam się do demontażu tapicerki drzwi, czy jest sens wymieniać
*wszystkie* żyły we wiązce, czy tylko te wyglądające na sztywne ?
Odbudowa *całej* wiązki trochę potrwa, w tym czasie samochód stoi
otwarty a nie mam własnego garażu. Na netowym szrocie taka wiązka
kosztuje koło stówy, można ją w spokoju spreparować i szybko
podmienić.
Podmień potem na wiązkę ze szrotu bo lutowanie do wtyczki zawsze kończy
się ponownym rozbieraniem i lutowaniem i tak co rok średnio.
--
Piter
PeJot
Guest
Sun Feb 15, 2015 10:57 am
W dniu 2015-02-15 o 10:46, PiteR pisze:
Quote:
Ja te złącza wyrzucam całkiem lub łamię i wpycham do kabiny. Wszystko
zależy jak nowy samochód i jak zdesperowany już właściciel. Musisz sam
zdecydować.
No niestety, to auto ma jeszcze dobre parę lat pojeździć.
Quote:
Tyle to wiem, ale nie bardzo widzę inne rozwiązanie jak tylko
lutowanie do oryginalnego złącza - nie mam szans na inną technikę.
Coś mi się po, głowie kołacze, że widziałem *miękkie* koszulki,
czarne, prawdopodobnie z atestem UL.
Daj cienkie prawie przeźroczyste. Przewód cienki i rurka cienka.
np 0.75-1mm2
OK.
Quote:
Podmień potem na wiązkę ze szrotu bo lutowanie do wtyczki zawsze kończy
się ponownym rozbieraniem i lutowaniem i tak co rok średnio.
Tak podejrzewałem, widzę że trzeba będzie poprawić fabrykę. Jakoś sobie
nie wyobrażam wepchania złącza do nadwozia, ono jest zintegrowane z tą
gumową harmonijką. Wiązki ze szrotu na razie nie chcę bo nie wiadomo jak
taka używka długo podziała bez awarii.
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
PcmOl
Guest
Sun Feb 15, 2015 11:30 am
"PeJot" <PeJot_slepy_adres@nigdzie.pl> wrote in message
news:mbpk03$cks$1@node1.news.atman.pl...
Quote:
W dniu 2015-02-14 o 22:16, sundayman pisze:
Czyli podsumowując - nowej wiązki nie chcesz założyć, rozebrać za bardzo
, żeby zrobić porządnie - też nie...
No dobra, jak to zrobić porządnie ? Czy istnieją np. jakieś specjalne
przewody, np. do przemysłowych instalacji pracujących na zginanie, do tego
odporne na niską temperaturę ?
Możesz zrobić porządnie, ale to będzie drogo, albo dużo roboty.
Możesz zrobić szybko i/lub tanio, ale to nie będzie porządnie i długo nie
wytrzyma.
Na proste rzeczy nie istnieją cudowne sposoby znane wyłącznie wtajemniczonym.
Paweł Kasztelan
Guest
Sun Feb 15, 2015 12:18 pm
W dniu 2015-02-15 o 01:07, Zachariasz Dorożyński pisze:
Quote:
Zesrasz się a tak nie zrobisz. To po chuj takie rewelacje napisałeś?
Uuuuuuu. Nie ładnych słówek używamy. Po złej stronie mocy jesteśmy.
Nad emocjami nie panujemy? A fe. Nieładnie.
Pozdr.PK.
Paweł Kasztelan
Guest
Sun Feb 15, 2015 12:21 pm
W dniu 2015-02-15 o 11:30, PcmOl pisze:
Quote:
Możesz zrobić porządnie, ale to będzie drogo, albo dużo roboty.
Możesz zrobić szybko i/lub tanio, ale to nie będzie porządnie i długo
nie wytrzyma.
Na proste rzeczy nie istnieją cudowne sposoby znane wyłącznie
wtajemniczonym.
Niech zrobi na takich samych przewodach jak tam są. Typowych
samochodowych przewodach z jakieś starej instalacji.
Jak te wytrzymały 8 lat to przerwanie tych nowych nastąpi gdy autko
będzie już na złomowisku.
Pozdr.PK.
janusz_k
Guest
Sun Feb 15, 2015 12:41 pm
Quote:
Wiązki ze szrotu na razie nie chcę bo nie wiadomo jak
taka używka długo podziała bez awarii.
Trzeba szukać w miarę nowej, to się da, np z powypadkowego.
--
Pozdr
Janusz_K
Robert Wańkowski
Guest
Sun Feb 15, 2015 1:12 pm
"PeJot"
Quote:
we wiązce jest ze 30 żył
Co tam jest w drzwiach, że tyle przewodów? Centralka telefoniczna?

Nie stosuje się w autach 1-wire i szyna zasilania? A jest możliwe 0-wire? Po
zasilaniu słać informacje.
Robert
PeJot
Guest
Sun Feb 15, 2015 1:17 pm
W dniu 2015-02-15 o 11:30, PcmOl pisze:
Quote:
No dobra, jak to zrobić porządnie ? Czy istnieją np. jakieś specjalne
przewody, np. do przemysłowych instalacji pracujących na zginanie, do
tego odporne na niską temperaturę ?
Możesz zrobić porządnie, ale to będzie drogo, albo dużo roboty.
W tygodniu podzwonię tu i tam i spytam koszt nowej wiązki *poza* ASO.
Jak wygląda opcja porządnie = dużo roboty ? Jeżeli nie wymienię wiązki,
nie chciałbym żeby za rok zdechł np. centralny zamek.
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
PiteR
Guest
Sun Feb 15, 2015 1:37 pm
PeJot pisze tak:
Quote:
Tak podejrzewałem, widzę że trzeba będzie poprawić fabrykę. Jakoś
sobie nie wyobrażam wepchania złącza do nadwozia, ono jest
zintegrowane z tą gumową harmonijką.
no tu może być problem bo po wyłamaniu złącza nie ma za co potem zapiąć
tej harmonijki. Czasem obwódka rozpina się na dwie kształtki C a środek
z kablami wychodzi albo można rozwiercić gniazdo po zapisaniu gdzie
jaki przewód idzie.
--
Piter
PeJot
Guest
Sun Feb 15, 2015 1:46 pm
W dniu 2015-02-15 o 13:37, PiteR pisze:
Quote:
PeJot pisze tak:
Tak podejrzewałem, widzę że trzeba będzie poprawić fabrykę. Jakoś
sobie nie wyobrażam wepchania złącza do nadwozia, ono jest
zintegrowane z tą gumową harmonijką.
no tu może być problem bo po wyłamaniu złącza nie ma za co potem zapiąć
tej harmonijki. Czasem obwódka rozpina się na dwie kształtki C a środek
z kablami wychodzi albo można rozwiercić gniazdo po zapisaniu gdzie
jaki przewód idzie.
Tak, myślałem o rozwierceniu, wpuszczeniu przewodu i podłączeniu
wewnątrz nadwozia. W sumie na złączu jest kilka niewykorzystanych miejsc
gdzie swobodnie da się to zrobić. Chcąc to zrobić porządnie wypadało by
wymienić *wszystkie* przewody na nowe, nie tylko te naderwane. Czy to
wielki kłopot jak wszystkie kable w harmonijce będą miały ten sam kolor
? W nadwoziu do połączenia mógłbym użyć typowych pojedynczych konektorów
samochodowych, bo mam dostęp do praski do zaciskania.
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
AlexY
Guest
Sun Feb 15, 2015 1:52 pm
Zachariasz Dorożyński pisze:
Quote:
W dniu niedziela, 15 lutego 2015 12:16:47 UTC+1 użytkownik Paweł Kasztelan napisał:
W dniu 2015-02-15 o 01:07, Zachariasz Dorożyński pisze:
Zesrasz się a tak nie zrobisz. To po chuj takie rewelacje napisałeś?
Uuuuuuu. Nie ładnych słówek używamy. Po złej stronie mocy jesteśmy.
Nad emocjami nie panujemy? A fe. Nieładnie.
Pozdr.PK.
Nie po złej stronie mocy tylko po stronie głupoty jesteście. Ja jestem po dobrej stronie. Jak Ci nie pasuje to możesz oddalić się na moderowaną srelektrodę.
"Normą jest większość a nie margines"
Znasz to?
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
Zachariasz Dorożyński
Guest
Sun Feb 15, 2015 2:32 pm
W dniu niedziela, 15 lutego 2015 12:16:47 UTC+1 użytkownik Paweł Kasztelan napisał:
Quote:
W dniu 2015-02-15 o 01:07, Zachariasz Dorożyński pisze:
Zesrasz się a tak nie zrobisz. To po chuj takie rewelacje napisałeś?
Uuuuuuu. Nie ładnych słówek używamy. Po złej stronie mocy jesteśmy.
Nad emocjami nie panujemy? A fe. Nieładnie.
Pozdr.PK.
Nie po złej stronie mocy tylko po stronie głupoty jesteście. Ja jestem po dobrej stronie. Jak Ci nie pasuje to możesz oddalić się na moderowaną srelektrodę.
Tomasz Gorbaczuk
Guest
Sun Feb 15, 2015 3:38 pm
W dniu .02.2015 o 13:12 Robert Wańkowski <robwan@wp.pl> pisze:
Quote:
"PeJot"
we wiązce jest ze 30 żył
Co tam jest w drzwiach, że tyle przewodów? Centralka telefoniczna?
Nie stosuje się w autach 1-wire i szyna zasilania? A jest możliwe
0-wire? Po zasilaniu słać informacje.
U mnie w cytrynie, drzwi kierowcy:
- sterowanie wszystkimi szybami w aucie (4 szt)
- przycisk blokady (blokuje drzwi i okna z tyłu)
- sterowanie lusterek zewnętrznych
- podświetlenie schowka
- głośnik
- podnośnik szyb
- serwo zamka centralnego
- lampka świecąca po otwarciu drzwi
- wszystkie przyciski podświetlane
TG
Zachariasz Dorożyński
Guest
Sun Feb 15, 2015 5:28 pm
W dniu niedziela, 15 lutego 2015 13:52:30 UTC+1 użytkownik AlexY napisał:
Quote:
Zachariasz Dorożyński pisze:
W dniu niedziela, 15 lutego 2015 12:16:47 UTC+1 użytkownik Paweł Kasztelan napisał:
W dniu 2015-02-15 o 01:07, Zachariasz Dorożyński pisze:
Zesrasz się a tak nie zrobisz. To po chuj takie rewelacje napisałeś?
Uuuuuuu. Nie ładnych słówek używamy. Po złej stronie mocy jesteśmy.
Nad emocjami nie panujemy? A fe. Nieładnie.
Pozdr.PK.
Nie po złej stronie mocy tylko po stronie głupoty jesteście. Ja jestem po dobrej stronie. Jak Ci nie pasuje to możesz oddalić się na moderowaną srelektrodę.
"Normą jest większość a nie margines"
Znasz to?
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
Znam. Głupich wcale nie jest tak dużo. Za to są tak porozmieszczani że są wszędzie.
Goto page Previous 1, 2, 3 Next