RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak skutecznie namagnesować rozmagnesowane koło zamachowe w motocyklu?

czy można namagnesowac rozmagnesowane koło zamoachowe

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak skutecznie namagnesować rozmagnesowane koło zamachowe w motocyklu?

Goto page 1, 2  Next

Tomek W
Guest

Wed Sep 26, 2007 1:04 pm   



Witam

Czy mozna namagnesowac rozmagnesowane koło magnesowe? Poniewaz w motocyklu
mam słaba iskrę a wszystko juz było sprawdzone, wieć wina wydaje sie leżec
po stronie koła z magnesami. Czy takie magnesy mozna jakoś powtórnir
namagnesować?
--
pozdrawiam
Tomek W

Mirek
Guest

Wed Sep 26, 2007 4:27 pm   



Tomek W wrote:
Quote:
Witam

Czy mozna namagnesowac rozmagnesowane koło magnesowe? Poniewaz w motocyklu
mam słaba iskrę a wszystko juz było sprawdzone, wieć wina wydaje sie leżec
po stronie koła z magnesami. Czy takie magnesy mozna jakoś powtórnir
namagnesować?

Można namagnesować, ale wątpię, żebyś sobie z tym poradził. Można też
użyć nowoczesnych, silniejszych magnesów, ale to jeszcze trudniejsze
(wyważenie). Skoro wszystko już sprawdziłeś (metodą wymiany?) to podmień
również koło magnesowe i sprawdź.
Pamiętam jak w dawnych czasach nie mogliśmy z kuzynem odpalić WSK 125.
Poszliśmy do znawcy - podmienił świecę na swoją, motocykl zapalił,
następnie wyregulował gaźnik i podmienił świece spowrotem. Jeździliśmy
aż paliwa zabrakło Wink Tak więc dobra iskra to podstawa... a dobra
mieszanka to druga podstawa :D

Mirek.

Dariusz K. Ladziak
Guest

Thu Sep 27, 2007 12:14 am   



On Wed, 26 Sep 2007 14:04:16 +0200, "Tomek W" <wilkxt@wp.pl> wrote:

Quote:
Witam

Czy mozna namagnesowac rozmagnesowane koło magnesowe? Poniewaz w motocyklu
mam słaba iskrę a wszystko juz było sprawdzone, wieć wina wydaje sie leżec
po stronie koła z magnesami. Czy takie magnesy mozna jakoś powtórnir
namagnesować?

Raczej bez szans w domowych warunkach (w niedomowych rowniez) -
namagnesowanie wymaga ogrzania materialu powyzej punktu Curie,
poddaniu dzialaniu silnego pola magnetycznego i ochlodzeniu ponizej
punktu Curie przy zachowanym polu magnetycznym. Dla stali
magnetycznych punkt Curie wypada zdecydowanie powyzej temperatury
utleniania powierzchni - tak więc nawet jak wymontujesz magnesy (o ile
sa wymontowywalne a nie po prostu kolo laciato namagnesowane) i
zagrzejesz do wlasciwej temperatury - to albo ci sie utleni albo
musisz wszystko robic w atmosferze ochronnej. Dodatkowo jest prawie
pewne ze przy takim grzaniu sie pokrzywi - w produkcji najpierw sie
magnesuje bryle metalu, pozniej dopiero dokonuje ostatecznej dokladnej
obrobki mechanicznej. NIkt sie w takie sztuczki bawil nie bedzie - nie
warto, taniej z nowego kawalka metalu nowe kolo wlasciwa technologia
wykonac a stare do pieca w hucie wrzucic.

--
Darek

Marek Lewandowski
Guest

Thu Sep 27, 2007 8:47 am   



On Sep 27, 1:14 am, la...@waw.pdi.net (Dariusz K. Ladziak) wrote:

Quote:
Raczej bez szans w domowych warunkach (w niedomowych rowniez) -
namagnesowanie wymaga ogrzania materialu powyzej punktu Curie,

Zartujesz :)

Quote:
poddaniu dzialaniu silnego pola magnetycznego i ochlodzeniu ponizej
punktu Curie przy zachowanym polu magnetycznym. Dla stali
magnetycznych punkt Curie wypada zdecydowanie powyzej temperatury
utleniania powierzchni - tak więc nawet jak wymontujesz magnesy (o ile
sa wymontowywalne a nie po prostu kolo laciato namagnesowane) i
zagrzejesz do wlasciwej temperatury - to albo ci sie utleni albo
musisz wszystko robic w atmosferze ochronnej. Dodatkowo jest prawie
pewne ze przy takim grzaniu sie pokrzywi - w produkcji najpierw sie
magnesuje bryle metalu, pozniej dopiero dokonuje ostatecznej dokladnej
obrobki mechanicznej. NIkt sie w takie sztuczki bawil nie bedzie - nie
warto, taniej z nowego kawalka metalu nowe kolo wlasciwa technologia
wykonac a stare do pieca w hucie wrzucic.

Nie wiem, skad masz te dane, ale sa nieprawdziwe. Wiekszosc silnikow z
magnesami stalymi montuje sie z materialow nienamagnesowanych, bo
latwiej, a magnesuje na koncu. Tak sie robi praktycznie wszystkie
silniczki DC malej mocy (bo duzej to maja wzbudzenie drutem winiete),
wirniki BLDC i PMSM. Magnesuje sie to post factum ladujac pole powyzej
granicy koercji i tyle. Na zimno. Grzac powyzej Curie to trzeba, ale
jak sie chce miec jakies fantazyjne krzywe profili magnesowania i to
precyzyjnie, wzglednie jak sie chce skutecznie material
rozmagnesowac.
Jedno, co sie zgadza, to to, ze w domu tego nie zrobi: wymagane udary
magnetyczne sa jednoczesnie silnymi udarami mechanicznymi dla
magnesowarki i zrobienie tego partacko skonczyloby sie latajacymi
kawalkami metalu. Nie mowiac juz o koszcie budowy.

--
Marek Lewandowski
ICQ#/GG#: ask per mail. mail: locust[X]poczta/onet/pl
my gallery: http://www.pbase.com/mareklew
my kind-of-a-blog: http://lockaphoto.stufftoread.com

J.F.
Guest

Thu Sep 27, 2007 10:22 am   



On Thu, 27 Sep 2007 00:47:45 -0700, Marek Lewandowski wrote:
Quote:
Nie wiem, skad masz te dane, ale sa nieprawdziwe. Wiekszosc silnikow z
magnesami stalymi montuje sie z materialow nienamagnesowanych, bo
latwiej, a magnesuje na koncu. Tak sie robi praktycznie wszystkie
silniczki DC malej mocy (bo duzej to maja wzbudzenie drutem winiete),
wirniki BLDC i PMSM. Magnesuje sie to post factum ladujac pole powyzej
granicy koercji i tyle.

Jestes pewien ? Tam dosc cienkie druty sa.
Nie sa jednak magnesowane osobno ?

Pamietam jeden silnik z wirnikiem tarczowym, ktory mial dziwne druty
nawiniete na magnesach .. to moglo sluzyc do magnesowania.
Ale to bylo dawno i tylko jeden.

Quote:
Jedno, co sie zgadza, to to, ze w domu tego nie zrobi: wymagane udary
magnetyczne sa jednoczesnie silnymi udarami mechanicznymi dla
magnesowarki i zrobienie tego partacko skonczyloby sie latajacymi
kawalkami metalu. Nie mowiac juz o koszcie budowy.

Eee - pare kondensatorow i jeden srubokret do zuzycia :-)

J.

Marek Lewandowski
Guest

Thu Sep 27, 2007 11:31 am   



On Sep 27, 11:22 am, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

Quote:
Nie wiem, skad masz te dane, ale sa nieprawdziwe. Wiekszosc silnikow z
magnesami stalymi montuje sie z materialow nienamagnesowanych, bo
latwiej, a magnesuje na koncu. Tak sie robi praktycznie wszystkie
silniczki DC malej mocy (bo duzej to maja wzbudzenie drutem winiete),
wirniki BLDC i PMSM. Magnesuje sie to post factum ladujac pole powyzej
granicy koercji i tyle.

Jestes pewien ? Tam dosc cienkie druty sa.

Nie rozumiem. Jakie druty?!

Quote:
Pamietam jeden silnik z wirnikiem tarczowym, ktory mial dziwne druty
nawiniete na magnesach .. to moglo sluzyc do magnesowania.

Nie sluzyly. Sluzyly najwyzej do oslabiania pola magnesow, zeby mozna
bylo osiagnac wyzsze obroty maksymalne kosztem momentu obrotowego.
Puszcza sie w nie prad jak silnik osiagnie maksymalne obroty w
normalnym trybie, SEM spada wtedy i mozna silnik rozkrecac dalej.

Quote:
Jedno, co sie zgadza, to to, ze w domu tego nie zrobi: wymagane udary
magnetyczne sa jednoczesnie silnymi udarami mechanicznymi dla
magnesowarki i zrobienie tego partacko skonczyloby sie latajacymi
kawalkami metalu. Nie mowiac juz o koszcie budowy.

Eee - pare kondensatorow i jeden srubokret do zuzycia Smile

Nie kus. To nie te rzedy natezenia pola.

--
Marek Lewandowski
ICQ#/GG#: ask per mail. mail: locust[X]poczta/onet/pl
my gallery: http://www.pbase.com/mareklew
my kind-of-a-blog: http://lockaphoto.stufftoread.com

J.F.
Guest

Thu Sep 27, 2007 1:12 pm   



On Thu, 27 Sep 2007 03:31:36 -0700, Marek Lewandowski wrote:
Quote:
On Sep 27, 11:22 am, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Nie wiem, skad masz te dane, ale sa nieprawdziwe. Wiekszosc silnikow z
magnesami stalymi montuje sie z materialow nienamagnesowanych, bo
latwiej, a magnesuje na koncu. Tak sie robi praktycznie wszystkie
silniczki DC malej mocy (bo duzej to maja wzbudzenie drutem winiete),
wirniki BLDC i PMSM. Magnesuje sie to post factum ladujac pole powyzej
granicy koercji i tyle.

Jestes pewien ? Tam dosc cienkie druty sa.
Nie rozumiem. Jakie druty?!

Na roboczych uzwojeniach silniczkow malej mocy.

Ile razy wiekszy prad musialby tam plynac ?

Quote:
Pamietam jeden silnik z wirnikiem tarczowym, ktory mial dziwne druty
nawiniete na magnesach .. to moglo sluzyc do magnesowania.

Nie sluzyly. Sluzyly najwyzej do oslabiania pola magnesow, zeby mozna
bylo osiagnac wyzsze obroty maksymalne kosztem momentu obrotowego.
Puszcza sie w nie prad jak silnik osiagnie maksymalne obroty w
normalnym trybie, SEM spada wtedy i mozna silnik rozkrecac dalej.

Moze, ale to by chyba bylo zwojow duzo ? tu raptem po kilka na kazdym
magnesie ..

J.

Guest

Thu Sep 27, 2007 1:33 pm   



"J.F." napisał(a):
Quote:


Pamietam jeden silnik z wirnikiem tarczowym, ktory mial dziwne druty
nawiniete na magnesach .. to moglo sluzyc do magnesowania.

Nie sluzyly. Sluzyly najwyzej do oslabiania pola magnesow, zeby mozna
bylo osiagnac wyzsze obroty maksymalne kosztem momentu obrotowego.
Puszcza sie w nie prad jak silnik osiagnie maksymalne obroty w
normalnym trybie, SEM spada wtedy i mozna silnik rozkrecac dalej.

Moze, ale to by chyba bylo zwojow duzo ? tu raptem po kilka na kazdym
magnesie ..

Mowa o silniku z wirnikiem "drukowanym" ? Te uzwojenia na magnesach
służyły do magnesowania w fabryce.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

J.F.
Guest

Thu Sep 27, 2007 2:03 pm   



On Thu, 27 Sep 2007 14:33:01 +0200, PeJot@o2.pl wrote:
Quote:
"J.F." napisał(a):
Pamietam jeden silnik z wirnikiem tarczowym, ktory mial dziwne druty
nawiniete na magnesach .. to moglo sluzyc do magnesowania.

Mowa o silniku z wirnikiem "drukowanym" ?

tak, choc do "drukowanie" to tak symbolicznie.

Quote:
Te uzwojenia na magnesach służyły do magnesowania w fabryce.

Tez mi sie tak wydaje ..

J.

Marek Lewandowski
Guest

Thu Sep 27, 2007 2:09 pm   



On Sep 27, 2:12 pm, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

Quote:
Jestes pewien ? Tam dosc cienkie druty sa.
Nie rozumiem. Jakie druty?!

Na roboczych uzwojeniach silniczkow malej mocy.
Ile razy wiekszy prad musialby tam plynac ?

Ale skad Ci przyszlo do glowy, ze to sie magnesuje uzwojeniami
silnika?!
Goly stator z magnesami wsadza sie w dziure w rdzeniu trafa winietego
plaskownikiem miedzianym i robi pierdut 2kA i jest namagnesowane.
To, ze sie obudowa przy okazji troche namagnesuje to bimba.

Quote:
Nie sluzyly. Sluzyly najwyzej do oslabiania pola magnesow, zeby mozna
bylo osiagnac wyzsze obroty maksymalne kosztem momentu obrotowego.
Puszcza sie w nie prad jak silnik osiagnie maksymalne obroty w
normalnym trybie, SEM spada wtedy i mozna silnik rozkrecac dalej.

Moze, ale to by chyba bylo zwojow duzo ? tu raptem po kilka na kazdym
magnesie ..

kwestia pradu.

--
Marek Lewandowski
ICQ#/GG#: ask per mail. mail: locust[X]poczta/onet/pl
my gallery: http://www.pbase.com/mareklew
my kind-of-a-blog: http://lockaphoto.stufftoread.com

J.F.
Guest

Thu Sep 27, 2007 2:37 pm   



On Thu, 27 Sep 2007 06:09:35 -0700, Marek Lewandowski wrote:
Quote:
On Sep 27, 2:12 pm, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Na roboczych uzwojeniach silniczkow malej mocy.
Ile razy wiekszy prad musialby tam plynac ?

Ale skad Ci przyszlo do glowy, ze to sie magnesuje uzwojeniami
silnika?!

Z twojego postu :-)

Quote:
Wiekszosc silnikow z
magnesami stalymi montuje sie z materialow nienamagnesowanych, bo
latwiej, a magnesuje na koncu. Tak sie robi praktycznie wszystkie
silniczki DC malej mocy (bo duzej to maja wzbudzenie drutem winiete),
wirniki BLDC i PMSM. Magnesuje sie to post factum [...]

Na koncu i post factum ... no to mi wyszlo ze magnesujemy uzwojeniami
roboczymi, bo innych tam nie ma.

A tu wychodzi ze magnesujemy po wcisnieciu magnesu w obudowe,
talerzyk, oske .. bo w zasadzie na tym sie konczy etap montazu
magnesu.

Quote:
Nie sluzyly. Sluzyly najwyzej do oslabiania pola magnesow, zeby mozna
bylo osiagnac wyzsze obroty maksymalne kosztem momentu obrotowego.
Puszcza sie w nie prad jak silnik osiagnie maksymalne obroty w
normalnym trybie, SEM spada wtedy i mozna silnik rozkrecac dalej.

Moze, ale to by chyba bylo zwojow duzo ? tu raptem po kilka na kazdym
magnesie ..

kwestia pradu.

Nie robilbym 0.1V 100A, gdybym mogl 10V 1A.
A silnik byl raczej do zastosowan serwo, i gora na pare A w impulsie -
IMHO troche za malo zwojow nawet w wersji szeregowej.

Za to zlozenie statora bylo rownoznaczne ze zlozeniem calego silnika
i bylo pewnym wyzwaniem.

J.

Marek Lewandowski
Guest

Thu Sep 27, 2007 3:25 pm   



On Sep 27, 3:37 pm, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

Quote:
Ale skad Ci przyszlo do glowy, ze to sie magnesuje uzwojeniami
silnika?!

Z twojego postu Smile

Nigdzie tego nie napisalem!

Quote:
Wiekszosc silnikow z
magnesami stalymi montuje sie z materialow nienamagnesowanych, bo
latwiej, a magnesuje na koncu. Tak sie robi praktycznie wszystkie
silniczki DC malej mocy (bo duzej to maja wzbudzenie drutem winiete),
wirniki BLDC i PMSM. Magnesuje sie to post factum [...]

Na koncu i post factum ... no to mi wyszlo ze magnesujemy uzwojeniami
roboczymi, bo innych tam nie ma.

A od zewnatrz nie laska?

--
Marek Lewandowski
ICQ#/GG#: ask per mail. mail: locust[X]poczta/onet/pl
my gallery: http://www.pbase.com/mareklew
my kind-of-a-blog: http://lockaphoto.stufftoread.com

J.F.
Guest

Thu Sep 27, 2007 3:59 pm   



On Thu, 27 Sep 2007 07:25:36 -0700, Marek Lewandowski wrote:
Quote:
On Sep 27, 3:37 pm, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Na koncu i post factum ... no to mi wyszlo ze magnesujemy uzwojeniami
roboczymi, bo innych tam nie ma.

A od zewnatrz nie laska?

Hm, w wielu wypadkach nie bardzo sobie wyobrazam ..

J.

Marek Lewandowski
Guest

Thu Sep 27, 2007 4:12 pm   



On Sep 27, 4:59 pm, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

Quote:
A od zewnatrz nie laska?

Hm, w wielu wypadkach nie bardzo sobie wyobrazam ..

ale male DC sie tak wlasnie robi...
Z albo bez wirnika - ale od zewnatrz.

--
Marek Lewandowski
ICQ#/GG#: ask per mail. mail: locust[X]poczta/onet/pl
my gallery: http://www.pbase.com/mareklew
my kind-of-a-blog: http://lockaphoto.stufftoread.com

Guest

Fri Sep 28, 2007 6:24 am   



"J.F." napisał(a):

Quote:
Mowa o silniku z wirnikiem "drukowanym" ?

tak, choc do "drukowanie" to tak symbolicznie.

Te uzwojenia na magnesach służyły do magnesowania w fabryce.

Tez mi sie tak wydaje ..

Swego czasu gadałem z producentem, chodziło o remont wirnika takiej
maszyny. Ale oni już dawno wycofali się z produkcji. Przy okazji
zagadnąłem go o owe dziwaczne uzwojenia, stąd mam informację.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Goto page 1, 2  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak skutecznie namagnesować rozmagnesowane koło zamachowe w motocyklu?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map