Goto page 1, 2 Next
Pszemol
Guest
Sat Nov 20, 2010 4:24 am
High Voltage Cable Inspector:
http://www.dailymotion.com/video/x5lpz1_high-voltage-cable-inspection_lifestyle%253Ffrom%253Drss
Cytat z końca filmu:
"There is only three things I have ever been afraid off:
electricity, heights and women. And I am married, too."
Ktoś chciałby taką pracę dla siebie ?

))))
J.F.
Guest
Sat Nov 20, 2010 11:34 am
On Fri, 19 Nov 2010 21:24:38 -0600, Pszemol wrote:
Quote:
Wiesz, wszystko zalezy od zarobkow i warunkow.
Na razie wyglada fajnie, ale jak jest -20, wieje i pada .. to moze
lepiej zostac pilotem helikoptera ? :-)
O widzisz, pilot prezydenta, jaka fajna praca, miesiac nic nie robisz
a placa, potem pare godzin lecisz, zwiedzasz ciekawe miejsca, znow
lecisz i znow odpoczynek. Jaka fajna praca .. przez rok, bo potem
przychodzi ten moment gdy trzeba wybierac - nie wyladujesz to cie
oskarza, wyladujesz to cie oskarza, zabijesz sie - rodzina order
dostanie :-)
J.
Sylwester Łazar
Guest
Sat Nov 20, 2010 12:03 pm
Quote:
przychodzi ten moment gdy trzeba wybierac - nie wyladujesz to cie
oskarza, wyladujesz to cie oskarza, zabijesz sie - rodzina order
dostanie
Albo dostaniesz rozkaz wylotu do państwa, który jest twoim odwiecznym
wrogiem,
gdzie ludzie ze "służb ratowniczych" tzw. KGB, tylko pija kawę i wypełniaja
papiery,
gdzie prezydent też pracował u tych ratowników, ale w innym przyjacielskim
państwie DDR,
gdzie przez 70 lat szukają listy osób zamordowanych, pfuu..., które zginęły
w poprzednich wypadkach,
w tych rejonach, gdzie po wypadku nie oddaje się nawet właścicielom komórek,
a o czarnych, czy pomarańczowych skrzynkach nie ma co wspominać.
Potem lądujesz we mgle, a że jesteś skończonym nieudacznikiem,
którego szarpie szef za fraki i mówi który guzik masz nacisnąć,
którego inny generał wyrzuca z fotela, sam siada za sterami i mówi ucz się
tępaku!
Poza tym jesteś taki tępy, że lecisz do tego kraju i nawet nie znasz języka,
a może znasz - obsługa niezbyt dobrze to pamięta, ale jak jesteś durniem to
przecież i tak
nie umiesz mówić.
A w końcu cała masa idiotów knuje teorie spiskowe bez żadnych podstaw.
No to nie masz wyjścia - rąbiesz z własnej woli w brzozę, ale tak aby kabina
pilota nigdy się nie znalazła.
No masz, jeszcze na koniec złośliwy ten pilot.
RiP pilocie + 95!
S.
RoMan Mandziejewicz
Guest
Sat Nov 20, 2010 12:29 pm
Hello Sylwester,
Saturday, November 20, 2010, 12:03:39 PM, you wrote:
[.................]
-> pl.soc.polityka
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Pszemol
Guest
Sat Nov 20, 2010 1:57 pm
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
news:7k8fe61pg09i6phkitohhimb0pvdrte54m@4ax.com...
Quote:
On Fri, 19 Nov 2010 21:24:38 -0600, Pszemol wrote:
High Voltage Cable Inspector:
http://www.dailymotion.com/video/x5lpz1_high-voltage-cable-inspection_lifestyle%253Ffrom%253Drss
Cytat z końca filmu:
"There is only three things I have ever been afraid off:
electricity, heights and women. And I am married, too."
Ktoś chciałby taką pracę dla siebie ?

))))
Wiesz, wszystko zalezy od zarobkow i warunkow.
Na razie wyglada fajnie, ale jak jest -20, wieje i pada ..
to moze lepiej zostac pilotem helikoptera ?
Ciekaw jestem w ogóle to on tam na tych raczkach robi
z tymi drutami... Czy "inspekcja" polega na wizualnym
sprawdzaniu plecionki???? Czy sprawdza organoleptycznie
izolatory? Ktoś wie?
Jaką metodą sprawdza się linie bardzo wysokiego napięcia
w Polsce?
Quote:
O widzisz, pilot prezydenta, [...]
I po co zawiewasz politycznie? Trzymajmy się elektroniki/elektryki.
Sylwester Łazar
Guest
Sat Nov 20, 2010 3:21 pm
Quote:
-> pl.soc.polityka
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Słuszna i delikatna uwaga.
Zbyt wiele czasu spędzamy na usenecie.
Idę do roboty.
EOT.
S.
GLaF
Guest
Sat Nov 20, 2010 3:41 pm
Dnia Fri, 19 Nov 2010 21:24:38 -0600, Pszemol napisał(a):
Quote:
Zastanawia mnie iskrzenie z tej różdżki.
Gdy siedząc na drutach sięga po zacisk, najpierw przybliża różdżkę do
platformy (iskrzy), potem dotyka platformy, a gdy oddala się od niej, to
znów iskrzy. Gdyby helikopter był izolowany ("zawieszony w próżni"), to po
dotknięciu (wyrównaniu potencjału) iskry przy oddalaniu nie powinny
przeskakiwać. Skąd się one biorą? Mam 2 pomysły:
1) helikopter nie jest dobrze izolowany od otoczenia, ale przekazuje
(głównie śmigłami) ładunek do atmosfery. Ten prąd nie jest zbyt duży, stąd
względnie niewielkie iskry, zamiast potężnych.
2) helikopter ma dość sporą pojemność (nawet jakby był "zawieszony w
próżni"), a iskry wynikają z tego, że prąd zmienny ładuje i rozładowuje ten
kondensator. A laska jest po to, żeby prąd płynął głównie przez nią, a nie
przez kombinezon.
Dobrze kombinuję?
--
GLaF
Michoo
Guest
Sat Nov 20, 2010 3:49 pm
W dniu 20.11.2010 15:41, GLaF pisze:
Quote:
Zastanawia mnie iskrzenie z tej różdżki.
Też mnie zastanawia. Przy czym spotkałem się gdzieś (młody technik?) z
informacją, że helikoptery/samoloty się znacznie elektryzują o powietrze
na skutek tarcia.
--
Pozdrawiam
Michoo
henry1
Guest
Sat Nov 20, 2010 4:00 pm
Użytkownik "GLaF" <glaf@niema.takiego.numeru.pl> napisał w wiadomości
news:16ek7z0p7e3yy.7um37vsneanh$.dlg@40tude.net...
Quote:
Dnia Fri, 19 Nov 2010 21:24:38 -0600, Pszemol napisał(a):
High Voltage Cable Inspector:
http://www.dailymotion.com/video/x5lpz1_high-voltage-cable-inspection_lifestyle%253Ffrom%253Drss
Zastanawia mnie iskrzenie z tej różdżki.
Gdy siedząc na drutach sięga po zacisk, najpierw przybliża różdżkę do
platformy (iskrzy), potem dotyka platformy, a gdy oddala się od niej, to
znów iskrzy. Gdyby helikopter był izolowany ("zawieszony w próżni"), to po
dotknięciu (wyrównaniu potencjału) iskry przy oddalaniu nie powinny
przeskakiwać. Skąd się one biorą? Mam 2 pomysły:
1) helikopter nie jest dobrze izolowany od otoczenia, ale przekazuje
(głównie śmigłami) ładunek do atmosfery. Ten prąd nie jest zbyt duży, stąd
względnie niewielkie iskry, zamiast potężnych.
2) helikopter ma dość sporą pojemność (nawet jakby był "zawieszony w
próżni"), a iskry wynikają z tego, że prąd zmienny ładuje i rozładowuje
ten
kondensator. A laska jest po to, żeby prąd płynął głównie przez nią, a nie
przez kombinezon.
Dobrze kombinuję?
--
GLaF
Było o tym na Discovery w programie" Brudna robota."
Różdżka wyrównuje potencjały aby kolesia nie przypiekło.
W drodze powrotnej to samo.
Pzdr
GLaF
Guest
Sat Nov 20, 2010 4:09 pm
Dnia Sat, 20 Nov 2010 16:00:39 +0100, henry1 napisał(a):
Quote:
Było o tym na Discovery w programie" Brudna robota."
Różdżka wyrównuje potencjały aby kolesia nie przypiekło.
W drodze powrotnej to samo.
No tak, to właśnie robią przewodniki prądu, w tym iskry.
Pytanie: skąd się bierze aż tak duża różnica potencjału od razu po
oderwaniu różdżki od platformy helikoptera? I dlaczego się utrzymuje mimo
ciągłego przepływu ładunku (iskry)?
--
GLaF
Andrzej W.
Guest
Sat Nov 20, 2010 5:11 pm
W dniu 2010-11-20 13:57, Pszemol pisze:
Quote:
Jaką metodą sprawdza się linie bardzo wysokiego napięcia
w Polsce?
Czasem obloty z kamerą termowizyjną.
--
Pozdrawiam,
Andrzej
Jarosław Sokołowski
Guest
Sat Nov 20, 2010 5:18 pm
GLaF napisał:
Quote:
Było o tym na Discovery w programie" Brudna robota."
Różdżka wyrównuje potencjały aby kolesia nie przypiekło.
W drodze powrotnej to samo.
No tak, to właśnie robią przewodniki prądu, w tym iskry.
Pytanie: skąd się bierze aż tak duża różnica potencjału od razu po
oderwaniu różdżki od platformy helikoptera? I dlaczego się utrzymuje
mimo ciągłego przepływu ładunku (iskry)?
To nie była linia prądu stałego. A taki helikopter też swoją pojemność
ma (nie chodzi o to, że może zabrać pięciu pasażerów).
--
Jarek
Pszemol
Guest
Sat Nov 20, 2010 5:27 pm
"Andrzej W." <awa_wp.a_to_wytnij.@wp.pl> wrote in message
news:ic8s9p$6l8$1@mx1.internetia.pl...
Quote:
W dniu 2010-11-20 13:57, Pszemol pisze:
Jaką metodą sprawdza się linie bardzo wysokiego napięcia
w Polsce?
Czasem obloty z kamerą termowizyjną.
Nikt nie chodzi po kablach w skafandrze z siatki metalowej?
Szczepan Białek
Guest
Sat Nov 20, 2010 8:48 pm
Użytkownik "Michoo" <michoo_news@vp.pl> napisał w wiadomości
news:ic8n4u$u9j$1@news.onet.pl...
Quote:
W dniu 20.11.2010 15:41, GLaF pisze:
Zastanawia mnie iskrzenie z tej różdżki.
Też mnie zastanawia. Przy czym spotkałem się gdzieś (młody technik?) z
informacją, że helikoptery/samoloty się znacznie elektryzują o powietrze
na skutek tarcia.
Z powietrza bez przerwy elektrony wnikają do przewodów (ulot dodatni).
Helikopter czy sterowiec trzeba rozładować przed lądowaniem bo ma nadmiar
elektronów. Tarcie nic tu nie wnosi.
S*
Michoo
Guest
Sat Nov 20, 2010 9:00 pm
W dniu 20.11.2010 20:48, Szczepan Białek pisze:
Quote:
Helikopter czy sterowiec trzeba rozładować przed lądowaniem bo ma
nadmiar elektronów. Tarcie nic tu nie wnosi.
Ok, ale skąd się te elektrony biorą?
--
Pozdrawiam
Michoo
Goto page 1, 2 Next