Goto page 1, 2 Next
Zanac
Guest
Thu Aug 17, 2006 8:48 pm
witam
Zalozmy ze kolumny glosnikowe maja pasmo przenoszenia od 40 Hz do 18000 Hz.
Czy jest jakis prosty sposob na zmiane pasma przenoszenia na 22000 Hz ?
sash
Guest
Thu Aug 17, 2006 8:58 pm
zawsze mozesz wymienic gwizdek, ale przy tym pewnie i zwrotnice trzeba
bedzie modyfikowac
Użytkownik "Zanac" <niemamaila@wp.pl> napisał w wiadomości
news:ec2krh$rub$1@nemesis.news.tpi.pl...
Quote:
witam
Zalozmy ze kolumny glosnikowe maja pasmo przenoszenia od 40 Hz do 18000
Hz. Czy jest jakis prosty sposob na zmiane pasma przenoszenia na 22000 Hz
?
MuNiO
Guest
Thu Aug 17, 2006 9:09 pm
a po co ? i tak tego nie uslyszysz
MAc
Guest
Fri Aug 18, 2006 7:47 am
sash napisał(a):
Quote:
zawsze mozesz wymienic gwizdek, ale przy tym pewnie i zwrotnice trzeba
bedzie modyfikowac
Zwykle nie trzeba, przecież to filtr górnoprzepustowy, który w zasadzie
jest niedopasowywany do głośnika, co najwyżej głośnik jest czasem trochę
tłumiony w celu wyrównania poziomów. IMHO wystarczy wymienić, tylko po co?
MAc
MAc
Guest
Fri Aug 18, 2006 7:49 am
MuNiO napisał(a):
Quote:
a po co ? i tak tego nie uslyszysz
Są tacy, którzy uważają, że jak się zdudni 22kHz i 20kHz to powstaną 2
kHz które ucho usłyszy. Trochę w tym racji jest, ale podejrzewam, że się
robi tam taki sajgon z fazami, że praktycznego sensu w amatorskich
warunkach to nie ma.
MAc
Roman
Guest
Fri Aug 18, 2006 10:36 am
"MAc" <mac_dx@tosiewytnie.poczta.onet.pl> wrote in message
news:ec3rf0$lm$2@news.onet.pl...
Quote:
Są tacy, którzy uważają, że jak się zdudni 22kHz i 20kHz to powstaną 2
kHz które ucho usłyszy.
Z punktu widzenia fizyki jak najbardziej.
Ale skąd w "normalnym" sygnale audio częstotliwości >=20kHz.
Roman
J.F.
Guest
Fri Aug 18, 2006 11:26 am
On Fri, 18 Aug 2006 12:36:09 +0200, Roman wrote:
Quote:
"MAc" <mac_dx@tosiewytnie.poczta.onet.pl> wrote in message
Są tacy, którzy uważają, że jak się zdudni 22kHz i 20kHz to powstaną 2
kHz które ucho usłyszy.
Z punktu widzenia fizyki jak najbardziej.
potrzebna jeszcze jakas nieliniowosc.
W sumie to ich nie brakuje.
Quote:
Ale skąd w "normalnym" sygnale audio częstotliwości >=20kHz.
Harmoniczne ?
J.
MAc
Guest
Fri Aug 18, 2006 12:27 pm
J.F. napisał(a):
Quote:
Ale skąd w "normalnym" sygnale audio częstotliwości >=20kHz.
Harmoniczne ?
No jest ich do czorta, tylko ile się zgubi na mikrofonach? Poza tym to
wynikowe audio będzie słyszalne już u źródła...
MAc
Zanac
Guest
Fri Aug 18, 2006 12:45 pm
Użytkownik "MuNiO" <djmunio@NOSPAMwp.pl> napisał w wiadomości
news:ec2lqu$3f1$1@atlantis.news.tpi.pl...
Quote:
a po co ? i tak tego nie uslyszysz
No jak to nie? Miedzy 18000 a 20000 jest tak duza roznica ze kazdy uslyszy.
Wystarczy dobrej jakosci material dzwiekowy i jakis "niesmiertelny"
wzmacniacz np. Yamahy.
Roman
Guest
Fri Aug 18, 2006 12:48 pm
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
news:fu6be2tdcgpm261r2b6tlr473ecvmj36cp@4ax.com...
Quote:
Ale skąd w "normalnym" sygnale audio częstotliwości >=20kHz.
Harmoniczne ?
W "normalnym" sygnale audio takie wysokie częstotliwości nie powinny się
pojawiać - sygnał wyjściowy powinien być niezniekształcony i odfiltrowany do
20kHz, 18kHz, 16kHz, 15kHhz itp.(zależnie od typu i klasy źródła). A jeśli
jest gdzieś dalej zniekształcany to już jest wadą tego rzęcha.
Nie jest chyba celem odsłuchu "HighEnd" zniekształcić sobie dźwięki np. 9 i
8 kHz, zdudnić je na trzecich harmonicznych (27-24), aby sobie dosłuchać
gwizdu na 3 kHz ???
No chyba, że to ma być coś dla miłośników celowych zniekształceń jak w
gitarowych wzmacniaczach lampowych.
Roman
Marcin Kulas
Guest
Fri Aug 18, 2006 2:40 pm
Zanac wrote:
Quote:
Użytkownik "MuNiO" <djmunio@NOSPAMwp.pl> napisał w wiadomości
news:ec2lqu$3f1$1@atlantis.news.tpi.pl...
a po co ? i tak tego nie uslyszysz
No jak to nie? Miedzy 18000 a 20000 jest tak duza roznica ze kazdy uslyszy.
Wystarczy dobrej jakosci material dzwiekowy i jakis "niesmiertelny"
wzmacniacz np. Yamahy.
Przypomniały mi się laborki ze szkoły.
- 15 kHz. Słyszysz?
- Słyszę.
- 16 kHz. Słyszysz?
- Słyszę.
- 17 kHz. Słyszysz?
- Słyszę.
- 18 kHz. Słyszysz?
- Słyszę.
- A gówno, bo wyłączyłem generator.
--
Marcin Kulas
jid: hit@jabbed.org
J.F.
Guest
Fri Aug 18, 2006 3:10 pm
On Fri, 18 Aug 2006 14:48:32 +0200, Roman wrote:
Quote:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Ale skąd w "normalnym" sygnale audio częstotliwości >=20kHz.
Harmoniczne ?
W "normalnym" sygnale audio takie wysokie częstotliwości nie powinny się
pojawiać - sygnał wyjściowy powinien być niezniekształcony i odfiltrowany do
20kHz, 18kHz, 16kHz, 15kHhz itp.
No wiesz - porzadne nagranie na porzadnej winylowej plycie, zmontowane
na porzadnym [szpulowym] magnetofonie .. i nie ma gdzie obciac :-)
A jak mamy nowoczesny cyfrowy sprzet to byc moze i odciecie wyzej.
Quote:
Nie jest chyba celem odsłuchu "HighEnd" zniekształcić sobie dźwięki np. 9 i
8 kHz, zdudnić je na trzecich harmonicznych (27-24), aby sobie dosłuchać
gwizdu na 3 kHz ???
Ale jak HighEnd to sie nie beda mialy na czym zdudnic :-)
Juz nie mowiac o tym ze jak instrumenty takie wygeneruja i ucho to
zdudni, to odtwarzajac w domu ucho tez powinno miec co zdudnic, zeby
brzmialo tak samo :-)
J.
RoMan Mandziejewicz
Guest
Fri Aug 18, 2006 3:19 pm
Hello J,
Friday, August 18, 2006, 5:10:09 PM, you wrote:
Quote:
Ale skąd w "normalnym" sygnale audio częstotliwości >=20kHz.
Harmoniczne ?
W "normalnym" sygnale audio takie wysokie częstotliwości nie powinny się
pojawiać - sygnał wyjściowy powinien być niezniekształcony i odfiltrowany do
20kHz, 18kHz, 16kHz, 15kHhz itp.
No wiesz - porzadne nagranie na porzadnej winylowej plycie, zmontowane
na porzadnym [szpulowym] magnetofonie .. i nie ma gdzie obciac
Sam zapis na płycie i magnetofonie powoduje ograniczenie pasma.
[...]
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
J.F.
Guest
Fri Aug 18, 2006 4:39 pm
On Fri, 18 Aug 2006 17:19:01 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
Quote:
Hello J,
No wiesz - porzadne nagranie na porzadnej winylowej plycie, zmontowane
na porzadnym [szpulowym] magnetofonie .. i nie ma gdzie obciac :-)
Sam zapis na płycie i magnetofonie powoduje ograniczenie pasma.
Ale dosc stopniowo, a na szpulowcu dosc wysoko.
J.
RoMan Mandziejewicz
Guest
Fri Aug 18, 2006 4:48 pm
Hello J,
Friday, August 18, 2006, 6:39:12 PM, you wrote:
Quote:
No wiesz - porzadne nagranie na porzadnej winylowej plycie, zmontowane
na porzadnym [szpulowym] magnetofonie .. i nie ma gdzie obciac
Sam zapis na płycie i magnetofonie powoduje ograniczenie pasma.
Ale dosc stopniowo, a na szpulowcu dosc wysoko.
Na magnetofonie bardzo ostro i wcale nie tak wysoko. Ograniczeniem
jest szerokość szczeliny w głowicy. Dla prędkości 38.1 cm/s stała
czasowa korekcji to 35 us - czyli już przy ok. 5 kHz trzeba
kompensować o 3 dB szerokość szczeliny. A im wyżej tym gorzej.
Dochodzi do tego, że to, co nagra jedna krawędź (w skali mikro) druga
kasuje. 1/2 fali masz przy ok. 13 kHz (dla głowicy o szczelinie 6 um)
albo nawet przy niecałych 8 kHz (dla głowicy o szczelinie 10 uH). Przy
1/4 fali masz pełne tłumienie.
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Goto page 1, 2 Next