Eneuel Leszek Ciszewski
Guest
Wed Feb 07, 2007 12:10 am
"J.F." v41is2tiguepp4erej4p3a101ih7qfih4m@4ax.com
Quote:
Tłumaczono mi, że są tam cwane kanaliki, dzięki którym woda
(może nie tylko woda) paruje, skrapla się i wraca.

Kiedyś,
gdy nie używałem tego rodzaju akumulatorów, ale zwykłe, z korkami,
50 % wody (czy elektrolitu w ogóle) ulatniało się w ciągu roku.
Miales za duze napiecie.
Niby mam korki, ale nawet odkrecac mi sie nie chce, bo zazwyczaj nie
ma potrzeby..
Nawet przepisowych 14.4 V w porywach nie było i nie ma. Właśnie mam za
niskie, ale nie mogę nic na to poradzić -- nic poza stałym mierzeniem.
Czasami mnie ktoś pyta, dlaczego ten zegarek

pokazuje złą godzinę
-- wciąż 13 z minutami, i to jakimiś dziwnymi. ;)
Mam trzy nietypowe elektryczne przeróbki w samochodzie:
-- włączające się automagicznie światła
(zero wpadek od 2000 roku, nie licząc okresu próbnego;
zapomniałem już jak się to wyłącza w razie awarii)
-- blokadę paliwa
(zero wpadek od jesieni 1993 roku -- nawet nie wiem,
jak się ją wyłącza w razie awarii)
-- woltomierz
(od czasu zamontowania popsutego regulatora
napięcia -- przydaje się i bacznie się mu
przyglądam, choć wskazania zależą od temperatury;
samochód mogę odpalić TYLKO od akumulatora)
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/....
J.F.
Guest
Wed Feb 07, 2007 12:14 am
On Wed, 7 Feb 2007 00:10:07 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
Quote:
"J.F." v41is2tiguepp4erej4p3a101ih7qfih4m@4ax.com
gdy nie używałem tego rodzaju akumulatorów, ale zwykłe, z korkami,
50 % wody (czy elektrolitu w ogóle) ulatniało się w ciągu roku.
Miales za duze napiecie.
Niby mam korki, ale nawet odkrecac mi sie nie chce, bo zazwyczaj nie
ma potrzeby..
Nawet przepisowych 14.4 V w porywach nie było i nie ma. Właśnie mam za
niskie, ale nie mogę nic na to poradzić -- nic poza stałym mierzeniem.
IMO - cudow nie ma, woltomierz zaniza wskazania :-)
J.
Eneuel Leszek Ciszewski
Guest
Wed Feb 07, 2007 12:29 am
"J.F." as2is2pi72rg8v29nfamfd4105djh44e9u@4ax.com
Quote:
Nawet przepisowych 14.4 V w porywach nie było i nie ma. Właśnie mam za
niskie, ale nie mogę nic na to poradzić -- nic poza stałym mierzeniem.
IMO - cudow nie ma, woltomierz zaniza wskazania
Ten ,,zegarek'' -- trochę okłamuje, ale napięcie było mierzone
wielokrotnie bardzo dokładnymi woltomierzami przez kilka osób.
Zaliczyłem już trzy regulatory napięcia -- drugi wstawiłem
profilaktycznie (popsuł się po kilku dniach), a trzeci
wstawiłem po padzie diody, która trochę nabroiła.
Za każdym razem napięcie było zbyt niskie.
I jest za niskie nie na niskich obrotach, ale stale.
Nie wówczas, gdy zbyt mocno obciążam alternator, ale
także wówczas, gdy niczego nie włączam -- silnik
pracuje bez prądu.

Po prostu te regulatory tak mają.
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/....